Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2020, 20:01   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De hele "collectivistische" rimram van basis tot top, de georganiseerde en gelegaliseerde roof, stuikte in elkaar, simpelweg omdat ze niks meer hadden om nog Sinterklaas mee te spelen, en ermee hun gekochte aanhang kwijtspeelden. Dat ging door tot elke productie tot stilstand kwam, incluis die van electriciteit. De lichten van de Commie steden gingen uit.
Het grappige is dat ze het nu zelf georganiseerd hebben... Het wordt stukken interessanter om failliet te zijn, dan met onnozele regels toch tegen de bierkaai te vechten.

Aangezien alle "luxe" verboden werd, alle "niet-essentiele economische activiteiten" precies die die de moeite waren om voor op uw knieen te gaan, want de onderscheidende pleziertjes waar men zo van houdt, is er geen enkele reden meer om U nog ergens moe voor te maken. Voederen zullen ze U wel blijven doen, en ge zit eigenlijk "veiliger" thuis, door de commies gevoederd, dan "met schrik voor de griep" proberen met zotte beperkingen iets aan de man te brengen. En wat ge ermee verdient, kunt ge toch niet opdoen aan "luxe", die kapot gemaakt werd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2020 om 20:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 21:34   #122
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het grappige is dat ze het nu zelf georganiseerd hebben... Het wordt stukken interessanter om failliet te zijn, dan met onnozele regels toch tegen de bierkaai te vechten.

Aangezien alle "luxe" verboden werd, alle "niet-essentiele economische activiteiten" precies die die de moeite waren om voor op uw knieen te gaan, want de onderscheidende pleziertjes waar men zo van houdt, is er geen enkele reden meer om U nog ergens moe voor te maken. Voederen zullen ze U wel blijven doen, en ge zit eigenlijk "veiliger" thuis, door de commies gevoederd, dan "met schrik voor de griep" proberen met zotte beperkingen iets aan de man te brengen. En wat ge ermee verdient, kunt ge toch niet opdoen aan "luxe", die kapot gemaakt werd.
Voor wie geld heeft wordt het een shopping paradise. Bedrijven gaan failliet en je neemt alleen de activa over. Geen ontslagvergoedingen voor duur personeel met hoge ancienniteit. Niet nodig leveranciers hun openstaande facturen te betalen. Niet nodig uitstaande leningen te betalen of achterstallige BTW of belastingen. Het wordt een goedkope shopping met hoog rendement.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 22:01   #123
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Opvallend is wel dat alle landen als bij toverslag zonder verpinken of woord van discussie overgegaan zijn op noodregering en Lockdown.

Alsof het klaar lag.

Valt dat iemand op?
Oud 23 mei 2020, 22:41   #124
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Opvallend is wel dat alle landen als bij toverslag zonder verpinken of woord van discussie overgegaan zijn op noodregering en Lockdown. ....
Alle landen?

we hebben rond de 200 landen in deze wereld. Hoeveel ervan hebben/hadden lockdown volgens jou?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 mei 2020 om 22:42.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 23:06   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Alle landen?

we hebben rond de 200 landen in deze wereld. Hoeveel ervan hebben/hadden lockdown volgens jou?
De landen van belang.
Oud 23 mei 2020, 23:30   #126
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De landen van belang.
Stel het mss anders.
Welke landen niet ?
Veel eenvoudiger om op te antwoorden en ook die vallen dadelijk op nu ze de rekening gepresenteerd krijgen.
Dadelijk is niet het juiste woord. Zweden, hoe het daar met de ouderen & kansarmen aan toe gegaan is haalt nu pas de media.
Waar kort geleden nog iedereen vol lof sprak over 'de manier van aanpakken' in Zweden....
Nederland & UK hebben het nog net op tijd ingezien dat hun aanpak verre van de juiste was.
Oud 24 mei 2020, 06:13   #127
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opvallend is wel dat alle landen als bij toverslag zonder verpinken of woord van discussie overgegaan zijn op noodregering en Lockdown.

Alsof het klaar lag.

Valt dat iemand op?
Het probleem was juist dat het niet klaar lag. Dat er NIKS klaar lag. En dat men in paniek was. In paniek doe je wat je buur doet. Gewoon om nadien kunnen te zeggen dat je niet de enige waard.

Doodgewoon omdat ongeveer alle regeringen ter wereld, op wat Aziatische landen na, met hun broek op de enkels werden gepakt, want NIKS VOORZIEN HADDEN en van toeten noch blazen wisten.

Dan ga je de eigenwijze niet uithangen, maar aap je de buur na. De eerste was China, maar dat was een dictatuur. Nadien is iedereen die gaan na-apen, bij gebrek aan enig idee.
Oud 24 mei 2020, 06:18   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Stel het mss anders.
Welke landen niet ?
Veel eenvoudiger om op te antwoorden en ook die vallen dadelijk op nu ze de rekening gepresenteerd krijgen.
Dadelijk is niet het juiste woord. Zweden, hoe het daar met de ouderen & kansarmen aan toe gegaan is haalt nu pas de media.
Waar kort geleden nog iedereen vol lof sprak over 'de manier van aanpakken' in Zweden....
Nederland & UK hebben het nog net op tijd ingezien dat hun aanpak verre van de juiste was.
Zweden doet het nog altijd kilometers beter dan de meeste andere Europese landen in hun VERHOUDING VRIJHEID/GEZONDHEIDSZORG. Zweden zou 50 keer meer doden moeten hebben dan Belgie om daar pas iets vergelijkbaars in die verhouding te krijgen, he. Dat is wat onze professor Ferguson hen ook voorspelde: jullie zotten die niet doen wat ik zeg gaan duizenden doden per dag hebben !

Want bij gelijk aantal doden zijn de Zweden veel en veel vrijer. Zij kopen dus veel en veel meer "levens" met veel en veel minder opoffering van vrijheid. Per eenheid van opgeofferde vrijheid redden zij veel meer volk dan wij.

Kijk naar de verschuivende doelpalen. Een goeie maand geleden voorspelde onze dierbare professor Ferguson nog dat Zweden op dit eigenste ogenblik duizenden doden PER DAG zou hebben. En dat zij ZOT waren van zoiets te doen. Dat het was om DUIZENDEN DODEN PER DAG te vermijden, dat alle "wijze" landen wel degelijk in lockdown moesten.

NU zich dat niet realiseert, en Zweden ongeveer een verloop kent als al die die wel een lockdown gehad hebben, op enkele landen na die het in de kiem hebben kunnen smoren, gaan we zeggen dat de Zweden toch wel schandalig bezig zijn, want bijna even slecht als wij.

En nu gaat men zeggen dat Zweden gewoon "anders" is, en dat als WIJ het niet zouden gedaan hebben, wij vele duizenden doden zouden gehad hebben. Op zijn Fergusons dus.

Wij waren eerst goed bezig, want we bleven onder de duizend doden per dag. De Zweden waren zotten, want ze gingen, in ruil voor het behouden van hun vrijheid, vele duizenden doden per dag hebben. De Britten en de Nederlanders ook. De Britten en de Nederlanders zijn er uiteindlijk in getuind, de Zweden niet.

Maar nu zijn de Zweden natuurlijk ongelofelijk slecht bezig.

Dat de UK en Nederland overheden hadden die door de knieen zijn gegaan is een spijtige zaak, maar men kan dat begrijpen met al die peer pressure. Je kan die peer pressure ook begrijpen: als je zelf de idioot aan het uithangen bent, dan wil je dat anderen dat ook doen, he. Als die anderen immers, zonder de idioot uit te hangen, het niet zo slecht zouden doen, dan zou je daar maar als onnozelaar staan.

Maw, alle landen die in lockdown gingen, moesten er ALLES voor doen om proberen alle anderen daar ook van te overtuigen, met alle mogelijke middelen. Want het zou een politiek totale RAMP zijn mochten die landen die het niet doen, geen ongelofelijke catastrofe kennen.

Dat is trouwens ook de reden waarom men nu volop bezig is met een smeurcampagne tegenover Zweden. Immers, die hebben alle anderen ongelofelijk belachelijk gemaakt. Onze regeringen en media en zo zitten nu dus met de opgave om aan te tonen dat het in Zweden wel degelijk een ongelofelijke ramp was. Anders zijn ze bij ons totaal belachelijk.

Dat is van dezelfde orde als die die voorspelden dat er bij het einde van de Maya kalender een grote ramp ging gebeuren, ons nu willen overtuigen dat de wereld wel degelijk is vergaan in 2012.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2020 om 06:31.
Oud 24 mei 2020, 10:09   #129
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kan allemaal wel juist zijn.
Maar het was toch in een vingerknip geregeld.

En voor de rest krijgt men niks geregeld.
Oud 24 mei 2020, 10:10   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan allemaal wel juist zijn.
Maar het was toch in een vingerknip geregeld.

En voor de rest krijgt men niks geregeld.
Niks is gemakkelijker dan doen wat de buur gedaan heeft, he.
Oud 24 mei 2020, 10:17   #131
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niks is gemakkelijker dan doen wat de buur gedaan heeft, he.
Ja natuurlijk we zullen het maar geloven.

Komt daar als een duiveltje uit een doosje een totaal onbekende plots premier spelen ook.

Alles zonder enige discussie.
Oud 25 mei 2020, 06:28   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voka verwacht 70000 faillissementen.

Wat mij betreft is het bij deze gedaan met de 30 dagen betalingstermijn aan de klant te geven.

Beter geen klant dan een niet betalende klant.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 mei 2020 om 06:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:33   #133
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voka verwacht 70000 faillissementen.

Wat mij betreft is het bij deze gedaan met de 30 dagen betalingstermijn aan de klant te geven.

Beter geen klant dan een niet betalende klant.
Mijn grote klanten betalen op 90 dagen.
Oud 25 mei 2020, 11:45   #134
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hertz wereldspeler van autoverhuur is failliet.
https://www.msn.com/nl-be/financien/...et/ar-BB14wecS

Automarkt zal ook in klappen delen. Er gaan 700.000 wagens in één klap op de wereldmarkt komen. Men tracht de drenkeling te redden maar dit wordt een Titanic voor iedereen. Een cascade zonder einde.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 mei 2020 om 11:45.
Oud 25 mei 2020, 12:02   #135
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

J.C.Penney ook failliet. 90000 werknemers in de VS.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 12:21   #136
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Wat in Oostenrijk gebeurt met de horeca voorspelt weinig goeds voor de ganse sector wereldwijd. Meer dan de helft van de klanten past voor een horecabezoek onder harde restricties, of heeft nog teveel schrik. En dus sluiten heel wat zaken opnieuw.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 12:25   #137
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat in Oostenrijk gebeurt met de horeca voorspelt weinig goeds voor de ganse sector wereldwijd. Meer dan de helft van de klanten past voor een horecabezoek onder harde restricties, of heeft nog teveel schrik. En dus sluiten heel wat zaken opnieuw.
Maar ditmaal zullen ze in België zélf voor hun inkomsten moeten zorgen, de overheid blijft het geld niet uitdelen. Ik zie het somber in voor onze horeca, en dat verdriet mij eigenlijk wel, maar in deze omstandigheden ga ik ook niet op café.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 14:28   #138
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Stel het mss anders.
Welke landen niet ?
In Zweden komt ongeveer 50% van de doden uit WZC's.
In België komt ongeveer 70% uit de WZC's.
Zweden heeft 4000 doden.
België heeft er 9300.

Ik denk dat wij wel de laatste zijn die Zweden iets mogen verwijten.
Nederland en UK doen het ook niet beter.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 17:01   #139
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Amsterdam

Fietsverhuurbedrijf

Al twee maanden heeft hij amper geslapen, zegt Mike. "Een tijdje geleden belde mijn moeder op, dat mijn vader was opgenomen vanwege hartproblemen. Zij wonen in Las Vegas, de werkloosheid is daar nu 30 procent."

Toch is dat wel waar hij heen gaat. "De huren hier in Amsterdam kan ik niet meer betalen. Voor de bijstand kom ik niet in aanmerking en een nieuwe zaak mag ik de komende vijf jaar ook niet beginnen. Hopelijk kan ik einde zomer naar mijn ouders, als er nog vluchten gaan tenminste. Dan mijn rijbewijs weer halen en misschien bij Amazon aan de slag, in zo'n distributiecentrum?"

https://www.rtlz.nl/business/onderne...schulden-terug
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 17:07   #140
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mensen zijn zich nu bewust van de gevaren en dat helpt de piek afvlakken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be