![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien alle "luxe" verboden werd, alle "niet-essentiele economische activiteiten" precies die die de moeite waren om voor op uw knieen te gaan, want de onderscheidende pleziertjes waar men zo van houdt, is er geen enkele reden meer om U nog ergens moe voor te maken. Voederen zullen ze U wel blijven doen, en ge zit eigenlijk "veiliger" thuis, door de commies gevoederd, dan "met schrik voor de griep" proberen met zotte beperkingen iets aan de man te brengen. En wat ge ermee verdient, kunt ge toch niet opdoen aan "luxe", die kapot gemaakt werd. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2020 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opvallend is wel dat alle landen als bij toverslag zonder verpinken of woord van discussie overgegaan zijn op noodregering en Lockdown.
Alsof het klaar lag. Valt dat iemand op?
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben rond de 200 landen in deze wereld. Hoeveel ervan hebben/hadden lockdown volgens jou? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 mei 2020 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De landen van belang.
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel het mss anders.
Welke landen niet ? Veel eenvoudiger om op te antwoorden en ook die vallen dadelijk op nu ze de rekening gepresenteerd krijgen. Dadelijk is niet het juiste woord. Zweden, hoe het daar met de ouderen & kansarmen aan toe gegaan is haalt nu pas de media. Waar kort geleden nog iedereen vol lof sprak over 'de manier van aanpakken' in Zweden.... Nederland & UK hebben het nog net op tijd ingezien dat hun aanpak verre van de juiste was.
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doodgewoon omdat ongeveer alle regeringen ter wereld, op wat Aziatische landen na, met hun broek op de enkels werden gepakt, want NIKS VOORZIEN HADDEN en van toeten noch blazen wisten. Dan ga je de eigenwijze niet uithangen, maar aap je de buur na. De eerste was China, maar dat was een dictatuur. Nadien is iedereen die gaan na-apen, bij gebrek aan enig idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want bij gelijk aantal doden zijn de Zweden veel en veel vrijer. Zij kopen dus veel en veel meer "levens" met veel en veel minder opoffering van vrijheid. Per eenheid van opgeofferde vrijheid redden zij veel meer volk dan wij. Kijk naar de verschuivende doelpalen. Een goeie maand geleden voorspelde onze dierbare professor Ferguson nog dat Zweden op dit eigenste ogenblik duizenden doden PER DAG zou hebben. En dat zij ZOT waren van zoiets te doen. Dat het was om DUIZENDEN DODEN PER DAG te vermijden, dat alle "wijze" landen wel degelijk in lockdown moesten. NU zich dat niet realiseert, en Zweden ongeveer een verloop kent als al die die wel een lockdown gehad hebben, op enkele landen na die het in de kiem hebben kunnen smoren, gaan we zeggen dat de Zweden toch wel schandalig bezig zijn, want bijna even slecht als wij. ![]() En nu gaat men zeggen dat Zweden gewoon "anders" is, en dat als WIJ het niet zouden gedaan hebben, wij vele duizenden doden zouden gehad hebben. Op zijn Fergusons dus. Wij waren eerst goed bezig, want we bleven onder de duizend doden per dag. De Zweden waren zotten, want ze gingen, in ruil voor het behouden van hun vrijheid, vele duizenden doden per dag hebben. De Britten en de Nederlanders ook. De Britten en de Nederlanders zijn er uiteindlijk in getuind, de Zweden niet. Maar nu zijn de Zweden natuurlijk ongelofelijk slecht bezig. Dat de UK en Nederland overheden hadden die door de knieen zijn gegaan is een spijtige zaak, maar men kan dat begrijpen met al die peer pressure. Je kan die peer pressure ook begrijpen: als je zelf de idioot aan het uithangen bent, dan wil je dat anderen dat ook doen, he. Als die anderen immers, zonder de idioot uit te hangen, het niet zo slecht zouden doen, dan zou je daar maar als onnozelaar staan. Maw, alle landen die in lockdown gingen, moesten er ALLES voor doen om proberen alle anderen daar ook van te overtuigen, met alle mogelijke middelen. Want het zou een politiek totale RAMP zijn mochten die landen die het niet doen, geen ongelofelijke catastrofe kennen. Dat is trouwens ook de reden waarom men nu volop bezig is met een smeurcampagne tegenover Zweden. Immers, die hebben alle anderen ongelofelijk belachelijk gemaakt. Onze regeringen en media en zo zitten nu dus met de opgave om aan te tonen dat het in Zweden wel degelijk een ongelofelijke ramp was. Anders zijn ze bij ons totaal belachelijk. Dat is van dezelfde orde als die die voorspelden dat er bij het einde van de Maya kalender een grote ramp ging gebeuren, ons nu willen overtuigen dat de wereld wel degelijk is vergaan in 2012. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2020 om 06:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan allemaal wel juist zijn.
Maar het was toch in een vingerknip geregeld. En voor de rest krijgt men niks geregeld.
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt daar als een duiveltje uit een doosje een totaal onbekende plots premier spelen ook. Alles zonder enige discussie.
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voka verwacht 70000 faillissementen.
Wat mij betreft is het bij deze gedaan met de 30 dagen betalingstermijn aan de klant te geven. Beter geen klant dan een niet betalende klant.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 mei 2020 om 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hertz wereldspeler van autoverhuur is failliet.
https://www.msn.com/nl-be/financien/...et/ar-BB14wecS Automarkt zal ook in klappen delen. Er gaan 700.000 wagens in één klap op de wereldmarkt komen. Men tracht de drenkeling te redden maar dit wordt een Titanic voor iedereen. Een cascade zonder einde. Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 mei 2020 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() J.C.Penney ook failliet. 90000 werknemers in de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat in Oostenrijk gebeurt met de horeca voorspelt weinig goeds voor de ganse sector wereldwijd. Meer dan de helft van de klanten past voor een horecabezoek onder harde restricties, of heeft nog teveel schrik. En dus sluiten heel wat zaken opnieuw.
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() Maar ditmaal zullen ze in België zélf voor hun inkomsten moeten zorgen, de overheid blijft het geld niet uitdelen. Ik zie het somber in voor onze horeca, en dat verdriet mij eigenlijk wel, maar in deze omstandigheden ga ik ook niet op café.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In België komt ongeveer 70% uit de WZC's. Zweden heeft 4000 doden. België heeft er 9300. Ik denk dat wij wel de laatste zijn die Zweden iets mogen verwijten. Nederland en UK doen het ook niet beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amsterdam
Fietsverhuurbedrijf Al twee maanden heeft hij amper geslapen, zegt Mike. "Een tijdje geleden belde mijn moeder op, dat mijn vader was opgenomen vanwege hartproblemen. Zij wonen in Las Vegas, de werkloosheid is daar nu 30 procent." Toch is dat wel waar hij heen gaat. "De huren hier in Amsterdam kan ik niet meer betalen. Voor de bijstand kom ik niet in aanmerking en een nieuwe zaak mag ik de komende vijf jaar ook niet beginnen. Hopelijk kan ik einde zomer naar mijn ouders, als er nog vluchten gaan tenminste. Dan mijn rijbewijs weer halen en misschien bij Amazon aan de slag, in zo'n distributiecentrum?" https://www.rtlz.nl/business/onderne...schulden-terug |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Mensen zijn zich nu bewust van de gevaren en dat helpt de piek afvlakken.
|
![]() |
![]() |