![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het sfeertje in dit topic doet me aan dit gesprek denken.
https://www.youtube.com/watch?v=DmUnUoeLSIM
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, Holocaust en zo, immorele zaken, maar de Joden waren loosers en hadden hun kans verkeken, dus in de gaskamer ermee? De Palestijnen mogen dan wel "hun kans verkeken hebben" (ik weet niet welke kans je bedoelt maar goed) ze zijn er nog wel. Ze zijn zelfs in de meerderheid. Dus wat stel je voor, een apartheidsregime of etnische zuivering(in de huidige omstandigheden zou dat neerkomen op genocide want de Palestijnen zouden zich niet zomaar laten verjagen en de buurlanden zouden de grenzen sluiten voor vluchtelingen)? Die vraag heeft de piano trouwens nog steeds niet beantwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Israel zal altijd een rough state blijven zolang er geen fundamentele vrede met de Palestijnen is. Zal altijd een groot deel van het budget aan defensie moeten spenderen, zal altijd controverses en boycotts oproepen, zal overal buiten gehouden worden. Ze kunnen enkel rekenen op de VS, maar als de democraten winnen zullen ook die moeilijker beginnen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is absoluut geen argument om de huidige situatie in stand te houden, wel in tegendeel. U hebt nog steeds niet geantwoord, Israel pikt de Westelijke Jordaanoever in, dus een tweestatenoplossing is niet meer mogelijk. Wat ziet U dan als oplossing een een staat oplossing? (maar dan zijn de Palestijnen in de meerderheid) Een één Apartheid staat oplossing met Untermenschen, en echte burgers? (een beetje de situatie nu al) Of etnische zuivering? Dat zijn de mogelijkheden, welke kiest U? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees blij dat u in West Europa actief kan zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Libanon. Luisteren naar Hezbollah, of het is afbollah. En Syrië, ga maar mee in de rij staan aan de andere grenzen. En een genocide. Ik denk dat de Israëli leiders het wel beter aan pakken, ten slotte hebben ze al een paar voorbeelden gezien van hoe het niet moet. De langzaamaan actie op de West Oever is zo'n methode die waarschijnlijk gaat werken. 't Is niet dat men volgend jaar van alle Palestijnen af "moet" zijn. Wat ikzelf voorstel. Niets, ik pak gewoon een pintje, en wacht tot het volgende forumlid de realiteit wenst te veranderen door te wensen en te eisen dat iedereen tegen Israël/de Joden gaan zagen, klagen of zelfs actief gaat ageren. Ik heb intentie noch pretentie me te moeien in de binnenlandse politiek van Israël of die van het Midden Oosten in het algemeen. Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat ze tot lang na nu zeer veel middelen in defensie moeten steken, dat wisten ze al vanaf het moment dat de VN besliste dat ze stukjes van het heilige land kregen. En vanaf dag 1 hebben ze dat gedaan, en blijven dat doen. De enige manier waarop Israël "veilig" genoemd kan worden is het uitroeien van de mensheid. Want anders gaan er 2 debielen nog steeds ruzie over maken.
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is wel totale speculatie. De realiteit, ik herhaal. Zolang Israël niet met harde hand gedwongen wordt de Palestijnen hun goesting te geven, zal dat niet gebeuren.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 mei 2020 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vind dat u verantwoording "moet" afleggen over uw morele beslissingen. Ik niet. Kort door de bocht, U mag de morele winnaar zijn, maar mijn vuurstenen vuistbijl is een heel ander stukje realiteit. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen speelt dat in de geopolitieke realiteit geen enkele rol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch werd de "Sovjet" geschiedenis onder zijn leiding geschreven zodanig de schrijvers hopelijk niet naar de Goelag gestuurd werden. En dat feitje helpt , weerom, de Palestijnen geen mm verder hun levensdoelen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 mei 2020 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat u wel of niet vind in mijn schrijfsels, awel, veel plezier.
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook deze discussiedraad helpt de Palestijnen niet. Houden we dan maar mee op? Is dat trouwens het doel van deze draad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moraliteit heeft niets te zien met geopolitiek Jan. Het gaat enkel en alleen over macht, eigen veiligheid en invloedsfeer van staten en hun eigen bevolking. Al de rest speelt geen enkele rol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VN heeft inderdaad een monster geschapen toen ze toestond dat er zoiets werd opgericht als de staat Israël.
|
![]() |
![]() |