![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Live & let die.
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Ook in Nederland zijn ze nooit boven 60% bezetting geweest van de ic bedden.
En ze hadden dan nog op 2 plaatsen een noodziekenhuis opgebouwd maar die hebben nooit een patiënt gezien. In Engeland idem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onbegrijpelijk dat deze collectieve waanzin gewoon blijft duren omdat virologen een experiment aan het uitvoeren zijn op wereldschaal.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten eerste is amper 1 op de 6 doden gestorven op IC - dus dat doel lijken we vooral gehaald te hebben door een goede triage. Ten tweede lijken de cijfers aan te tonen dat voldoende beschermingsmateriaal voor de zorgkundigen in de WZC misschien evenveel geholpen zou hebben om dat doel te bereiken - zonder de negatieve gevolgen van een lockdown. Maar daarnaast is het de vraag of dat wel het juiste doel was. Citaat:
Laatst gewijzigd door gertc : 25 mei 2020 om 12:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Niemand heeft ooit een pandemie moeten aanpakken, ik denk dat de volgende maal de hele wereld beter zal voorbereid zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel en meen te merken dat meer en meer dingen stilaan weer op gang komen opdat men heel goed beseft hetgeen jij in feite onder woorden brengt. Ik dacht te hebben begrepen dat het loslaten nu éénmaal een veel moeilijkere en verantwoordelijk oefening zal zijn dan alles dichtgooien. Maar ik geloof toch nooit dat men al hetgeen is gebeurd zou hebben ondernomen indien het niet echt grote noodzaak was. Sowieso kunnen virologen en artsen het nooit halen van het grote kapitaal. Dus ja nu is het hoog tijd dat alles snel maar verantwoord weer op de rails wordt gezet. Ik hoop het echt want ik ben er wat depressief van aan het worden.....als we zo nog jaren (zouden) moeten leven...... ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 mei 2020 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij werd er honderd jaar en langer geleden niet veel aangepakt als een pandemie zich voordeed. Het bleef voornamelijk met op de loop gaan en de lijken in een put gooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men noemt het zelfs het griepseizoen. Als tewerkgestelde in de zorg en verplegingsector zou je dat moeten weten. Maar nu ging het om een uitbraak van een virus dat zeer weinig bekend is bij de bevolking, een godschenk voor de medische wetenschap en de verplegende sector. En dat hebben ze als echte roofdieren tot op het bot afgeknaagd. Het spijtige voor die sectoren is dat zij de rekening van hun wangedrag gaan aangeboden krijgen. Veel mensen hebben een afkeer gekregen van de WZC en hebben moeten ondervinden dat veel medische behandelingen krijgen die schijnbaar overbodig en onbelangrijk zijn. Men heeft mogen vaststellen dat veel ziekenhuisbedden helemaal niet nodig zijn. Tijdens de weken van de coronapandemie, waren er immers meer lege dan bezette bedden in de ziekenhuizen. En de mensen zullen nog meer en langer nadenken voor ze hun oudere familieleden in de woonzorgcentra steken, want daar lopen ze veel meer kans op besmettingen en op dodelijke ziektes. De medische wetenschap gaat binnen afzienbare tijd al haar subsidies zien verdwijnen, 1) wegens gebrek aan inkomsten bij de overheden. 2) wegens het niet vinden van een vaccin tegen covid-virussen. 3) wegens de grote onbekwaamheid die ze hebben tentoon gesteld tijdens de corona-pandemie. Het klinkt grof, maar die beide sectoren hebben veel meer verloren door de lockdown, dan ze denken. Juist die beide sectoren hadden veel meer te winnen bij een scenario waarbij de zieken in de gangen lagen te wachten op hulp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat ook genegeerd word, is dat er tijdens de corona-pandemie ook een griepepidemie bezig was. Daarnaast spreekt men over vermoedelijke coronadoden voor de wzc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik verwacht niet dat u enige notie hebt van wat BBP eigenlijk betekent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() even wikipedia gelezen, de laaste pandemie die naam waardig was de sars epidemie die 13.000 doden telde, de laatste echte pandemie was in 1968 en telde 700.000 doden hoofdzakelijk in Azië
Dus nee, niemand heeft op professioneel gebied al een pandemie meegemaakt en zeker geen die zich zo snel uitbreidde als deze |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als oudere zou ik liever zacht inslapen in mijn omgeving dan stikken op de IC omdat men maar kostte wat kost mij in leven wil houden om er dan als wrak/plant uit te komen.
Laatst gewijzigd door Erra555 : 25 mei 2020 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
44% minder opnames, 76% minder operaties. https://www.medi-sfeer.be/nl/nieuws/...es-minder.html Laatst gewijzigd door sbe4kdr : 25 mei 2020 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |