Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2020, 00:15   #121
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Wie vandaag de dag een andere mening is toegedaan, dan wat de religie van de cultuurmarxistische politiek-correcte kerk proclameert, wordt door de adepten van deze sekte beschouwd en behandeld als een afvallige, een verrader, een ketter die met de Duivel zelve heult en dient alleen daarvoor al mediatiek gekruisigd en sociaal gekannibaliseerd te worden.
De rede wordt vermorzeld onder slogans en het gepeupel doet de rest.
De geschiedenis bulkt van dat soort politieke voorbeelden.

Elk dictatoriaal tiranniek regime (bestaat er iets anders?) maakt gebruik van die onderdrukkingstaktiek, ook de zelfbenoemde ‘democraten’ die zichzelf aan ‘de goede kant’ van de geschiedenis hebben gepositioneerd.
Oud 23 juni 2020, 05:41   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Oei, wat is nu weer alt-left?
Kijk om je heen. Bijna alles is alt-left. Je herkent ze aan mensen die over "duurzaamheid" (een onzinnig concept) praten.

Duurzaamheid is het centrale alt-left concept. Het totaal onwetenschappelijke idee dat je status-quo voor eeuwig kan behouden, wat in gaat tegen alles wat we wetenschappelijk weten. Het is het opvissen van de goddelijke statische wereldorde, het oer-conservatieve denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juni 2020 om 05:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2020, 06:07   #123
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, wat is nu weer alt-left?

We hebben hier zowaar de intellectueel van Antifa op het forum.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 00:24   #124
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk om je heen. Bijna alles is alt-left. Je herkent ze aan mensen die over "duurzaamheid" (een onzinnig concept) praten.

Duurzaamheid is het centrale alt-left concept. Het totaal onwetenschappelijke idee dat je status-quo voor eeuwig kan behouden, wat in gaat tegen alles wat we wetenschappelijk weten. Het is het opvissen van de goddelijke statische wereldorde, het oer-conservatieve denken.
Wat is duurzaamheid. Met hoe minder we leven, hoe hoger de overlevingskansen. Een gevaarlijke denkpiste.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 06:37   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat is duurzaamheid. Met hoe minder we leven, hoe hoger de overlevingskansen. Een gevaarlijke denkpiste.
Ah, maar "overleven" gaat niet over neefjes, maar wel over kinderen. Het kan U geen ballen schelen dat "de mensheid" overleeft als dat niet uw directe nakomelingen zijn he. "de mensheid" kan dat misschien wel schelen, maar U niet. Ge wilt zelf de most recent common ancestor worden van alles wat leeft. Niet uw neef. Ge wilt niet dat uw ouders de most recent common ancestor zijn. Ge verkiest Uzelf. Maar ja, je hebt toch nog liever dat het uw ouders zijn, dan uw grootouders. En zo wordt het hoe langer hoe minder gewenst zijn, naarmate het minder dicht bij U zit he.

Als uw lijn moet uitsterven, kan het U niet schelen dat al de rest ook uitsterft. Enkel uw lijn telt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2020 om 06:39.
Oud 24 juni 2020, 06:41   #126
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht

We hebben hier zowaar de intellectueel van Antifa op het forum.
Een vriendje van den deze.

https://twitter.com/AsianDawn4/statu...50593737261056
Oud 24 juni 2020, 09:15   #127
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah, dus op de vraag wie alt-left is (het artikel heb je vast niet gelezen), is het antwoord: iedereen die het niet eens is met jou. Da's makkelijk. Kun je ook makkelijk shiften van vijand, want de ene keer zal ik daaronder vallen, de andere keer niet. Maar het blijft wel het Boze Alt-Left.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 10:17   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom gevaarlijk... Het is de eerste denkpiste die gevolgd zou moeten worden als we onze planeet leefbaar willen houden... Maar onze ecologisten kijken liever de andere kant uit... en zien geen enkele bezorgdheid in het feit dat ze in meer dan overbevolkte gebieden nog voor ongecontroleerde massaimmigratie gaan...
Het tegenwerken van overbevolking begint met het onder controle houden van het geboortecijfer, maar daar mag o.w.v. zogezegde godsdienstvrijheid zelfs niet over gesproken worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 11:15   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, dus op de vraag wie alt-left is (het artikel heb je vast niet gelezen), is het antwoord: iedereen die het niet eens is met jou.
Ach, dat is ook wat men doet om alt-right te definieren he

Maar ik denk dat mijn definitie die ik uit mijn duim zuig, niet slecht is om een ganse bende onwetenschappelijke denkers mee aan te duiden, want je kan heel veel rare "leftist" zever tot de idiote notie van "duurzaamheid" herleiden.

Hint: duurzaamheid is een wetenschappelijk totaal tegengesproken concept. ALLES wat we weten maakt dat elk idee van "duurzaamheid" gedoemd is om te mislukken. Hoewel veel gutmensch denken tegenwoordig zijn roots vindt in "duurzaamheid" is het totaal maar dan ook totaal een fake idee dat niet bestaat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2020 om 11:20.
Oud 24 juni 2020, 12:41   #130
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Het leven naar de 'geest' is duurzaam: wie vreugde vindt in waarachtigheid (zowel algemeen als ethisch: een waarachtige omgang met het feit dat de mens een sociaal dier is én met de ander snel in conflict raakt) en zijn verdere doelen zoekt in het scheppen van schone creatieve orde in het verlengde daarvan, leeft op twee manieren 'duurzaam', enerzijds omdat een dergelijke bestaanswijze robuust is tegenover de dreiging van interne conflicten zodat de samenwerking niet erodeert, anderzijds omdat dergelijke doelen al in het aannemen van de juiste houding zelve bereikt worden en zo de notie van 'succes' in engere zin overstijgen en daar niet door geraakt worden, en daarnaast in het eigen 'veld' overdraagbaar zijn (het is immers beslist van een hogere orde om geestelijke kinderen te hebben en broederschap in de geest te ervaren). Dit alles is uiteraard niet in godsdienstige zin te lezen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 juni 2020 om 12:56.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 13:12   #131
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, dat is ook wat men doet om alt-right te definieren he

Maar ik denk dat mijn definitie die ik uit mijn duim zuig, niet slecht is om een ganse bende onwetenschappelijke denkers mee aan te duiden, want je kan heel veel rare "leftist" zever tot de idiote notie van "duurzaamheid" herleiden.

Hint: duurzaamheid is een wetenschappelijk totaal tegengesproken concept. ALLES wat we weten maakt dat elk idee van "duurzaamheid" gedoemd is om te mislukken. Hoewel veel gutmensch denken tegenwoordig zijn roots vindt in "duurzaamheid" is het totaal maar dan ook totaal een fake idee dat niet bestaat.
"Men?" Ik kan altright anders redelijk goed definiëren. Zonder daarbij iets uit mijn duim te moeten zuigen. Blijkbaar lukt datzelfde niet zo goed met alt-left, wat alleen maar bevestigt dat het niet bestaat. Wat ik dus al in het begin zei.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 13:13   #132
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Men?" Ik kan altright anders redelijk goed definiëren. Zonder daarbij iets uit mijn duim te moeten zuigen.
Doe dat eens.

Eerst een vraag: staan alt-righters voor "veel" of voor "weinig" staatsmacht ? Hebben alt-righters veel of weinig respect voor hierarchie, wet en orde ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2020 om 13:14.
Oud 24 juni 2020, 15:56   #133
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel u voor dat er geen politie aanwezig was.
Er is vandaag toch de vraag gesteld minder politie aan te stellen en meer in sociale werking te pompen, we kijken toch alles af van de USA, alhoewel ik al eerder gesteld heb dat deze werelden gelijklopend maar daarom nog niet gelijk zijn hé.
Oud 24 juni 2020, 16:02   #134
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Er is vandaag toch de vraag gesteld minder politie aan te stellen en meer in sociale werking te pompen, we kijken toch alles af van de USA, alhoewel ik al eerder gesteld heb dat deze werelden gelijklopend maar daarom nog niet gelijk zijn hé.
Neen, wij lopen meestal een jaar of 10 achter op de USA. Criminaliteit, drugs, obesitas....Wat je ginder vandaag ziet hebben we hier 10 jaar later.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 16:13   #135
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, wij lopen meestal een jaar of 10 achter op de USA. Criminaliteit, drugs, obesitas....Wat je ginder vandaag ziet hebben we hier 10 jaar later.
? Ik denk dat we die zaken wel allang hebben ingehaald, alleen blijven ze in USA verder gaan met steeds grotere "hamburgers", maar het blijven "hamburgers".
Oud 24 juni 2020, 21:31   #136
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Meestal is dat juist !
Zowel voor de goede zaken als voor de slechte.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 21:37   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Meestal is dat juist !
Zowel voor de goede zaken als voor de slechte.
In de jaren 50 en 60 was dat zo maar nu is dat volgens mij niet meer. Ik vind de verenigde staten al lang niet meer toonaangevend.
Ze nemen meer verschijnselen van ons over dan omgekeerd. Als ik naar de States ga (tijdje geleden) zie ik er nog weinig innovatieve dingen ....ik vind ze zelfs achter lopen op ons.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 21:43   #138
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In de jaren 50 en 60 was dat zo maar nu is dat volgens mij niet meer. Ik vind de verenigde staten al lang niet meer toonaangevend.
Ze nemen meer verschijnselen van ons over dan omgekeerd. Als ik naar de States ga (tijdje geleden) zie ik er nog weinig innovatieve dingen ....ik vind ze zelfs achter lopen op ons.
Amai, was 't zo erg?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 19:13   #139
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad, voor een beperkt aantal dingen lopen ze achterop.
Op technologisch domein zijn ze nu nog altijd vér voorop !
Onvoorstelbaar !!!
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be