Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2020, 09:14   #121
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zoals ik zei in een vorige post , nog een beetje en de NVA duikt onder de 20%. Het liedje van het VB zal niet lang duren. Volgende verkiezingen zullen ze nog winnen en dan is het holderdebolder en pardoes de berg af!

Dit, voor zover de peilingen juist zijn.
Glazen bol ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 09:17   #122
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De drie traditio's hebben samen nauwelijks 7% meer dan het VB alleen. En als er niks verandert, zal dat blijven stijgen. De Vlaamse bevolking is het nu echt wel kotsbeu dat er constant met hun kloten gerammeld wordt.
U vergeet dat we nog steeds in België leven en dat de Franstalige partijen ook iets daarover te zeggen hebben. Het is dus veel meer dan 7%.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 09:18   #123
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Farage, maar veel erger : Boris Johnson zijn kliek heeft de burger opgezweept met leugens. 'Take back control' terwijl het enige resultaat is dat er nu geen EU burgers meer kunnen emigreren naar de UK en de pakistanen, indiërs, afghanen blijven toestromen bij de duizenden.

De ironie is dat de man met de pet op dacht dat hij de 'bruinen' zou buiten houden, maar in werkelijkheid een stop op blanke immigratie kreeg.
Dat begrijp ik niet goed.
Er is geen verbod vanwege actuele lidstaten dat hun onderdanen zouden emigreren naar de UK.
En als Boris nood heeft aan vb. verplegenden, dan kan hij perfect zijn uk-deur open zetten voor x-duizend verplegenden. In ieder geval: nu heeft hij een sleutel. Tot voor kort had hij geen sleutel voor Europeanen, als daar ook zijn: Bulgaren, Polen, Roemenen, Hongaren ...

Verder weet ik niets of de door jou opgesomde nationaliteiten zo maar vrij in de UK binnen mogen. Of eventueel niet mogen, maar er toch massaal genoeg in blijven lukken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 juni 2020 om 09:20.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 09:19   #124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB + N-VA = 48% Niet echt een uitslag om zich grote zorgen over te maken.
Ik maak me daar ook geen zorgen over. Ik zou zelfs willen dat het VB zou meeregeren. En dan zullen we wel zien hoe bekwaam ze zijn. Als ze allemaal zo talentvol zijn als Van Overtveldt van de NVA, dan worden we goed geschoren in ieder geval. Wees daar maar zeker van.

Schreeuwen aan de kant is natuurlijk gemakkelijk. Dat dacht de NVA ook.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 09:20.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 09:24   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak me daar ook geen zorgen over. Ik zou zelfs willen dat het VB zou meeregeren. En dan zullen we wel zien hoe bekwaam ze zijn. Als ze allemaal zo talentvol zijn als Van Overtveldt van de NVA, dan worden we goed geschoren in ieder geval. Wees daar maar zeker van.

Schreeuwen aan de kant is natuurlijk gemakkelijk. Dat dacht de NVA ook.
Je hebt schreeuwen aan de kant, maar ook: diepe putten graven in de schatkist, niet aan de kant, maar in 't midden van de nationale bank.
In de meerderheden tot op heden was het gene vette. Ze moeten niet te hoog van de toren blazen.
Ge moogt mij anders eens vertellen welke publieke dienst volgens jou behoorlijk werkt. Justitie? Financiën (belastingen? budget? Transparantie van inkomsten/uitgaven)? Defensie? Immigratie? Gezondheid? Politie? Milieu? Arbeidsmarkt? ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 09:29   #126
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U vergeet dat we nog steeds in België leven en dat de Franstalige partijen ook iets daarover te zeggen hebben. Het is dus veel meer dan 7%.
Ah, je bedoelt het communistische Wallonië, dat toonbeeld van grote welvaart ???? Zonder Vlaamse steun hebben ze geen eten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 juni 2020 om 09:30.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 09:30   #127
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet goed.
Er is geen verbod vanwege actuele lidstaten dat hun onderdanen zouden emigreren naar de UK.
En als Boris nood heeft aan vb. verplegenden, dan kan hij perfect zijn uk-deur open zetten voor x-duizend verplegenden. In ieder geval: nu heeft hij een sleutel. Tot voor kort had hij geen sleutel voor Europeanen, als daar ook zijn: Bulgaren, Polen, Roemenen, Hongaren ...

Verder weet ik niets of de door jou opgesomde nationaliteiten zo maar vrij in de UK binnen mogen. Of eventueel niet mogen, maar er toch massaal genoeg in blijven lukken.
Het is een kwestie van zekerheid voor de job. Vele EU burgers die in het UK werken leven nu in de grootste onzekerheid. Tenzij ze zich laten naturaliseren (wat een moeilijk en duur proces is) kunnen zij van de ene dag op de andere het land uitgezet worden.

Tenzij er een wettelijk kader is (en dat is iets waar het UK absoluut tegen is) voor vrij verkeer van werknemers leven ze in constante onzekerheid.
Oud 20 juni 2020, 09:30   #128
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De bevolking is ook de dwingelandij van de Walen spuugzat.

De bevolking is ook de altijd durende transfer spuugzat.

De bevolking is het eindeloze praten van de politici spuugzat.

Het vernederen van de Vlamingen heeft te lang geduurd.
Niet heel Vlaanderen is Vlaams-Nationalist. Neem dus niet uw dromen voor werkelijkheid : het is niet omdat u het spuugzat bent dat heel Vlaanderen zo is! Spreek dus niet in naam van "De bevolking".
Oud 20 juni 2020, 09:35   #129
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Na de Waalse put zal het toch weer een andere put zijn. De Limburgse put misschien ?
Alles wat niet Vlaams-Nationalist is, zullen ze haten.
Oud 20 juni 2020, 09:37   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet heel Vlaanderen is Vlaams-Nationalist. Neem dus niet uw dromen voor werkelijkheid : het is niet omdat u het spuugzat bent dat heel Vlaanderen zo is! Spreek dus niet in naam van "De bevolking".
En als men dan leest wie dit schrijft...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 09:40.
Oud 20 juni 2020, 09:45   #131
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Deconinck Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat 75% van de bevolking blij is, met de dwingelandij van de Walen? Met het eindeloos praten van politici? Dat het vernederen van de Vlamingen nog niet lang genoeg heeft geduurd?

Komaan zeg,...
Er is al een meerderheid in het hele land - ik heb het hier over heel België - die helemaal geen interesse in politiek heeft. Ze heeft geen vertrouwen meer in politiek in het algemeen en beschouwt dat alle politici rot zijn. Wat scoort meer op TV? "Liefde voor muziek" of "De Zeve(re)nde Dag"? Alles is gezegd, denk ik.
Oud 20 juni 2020, 09:48   #132
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beter ?? efficiënter ??? Ik zou al blij zijn als er eindelijk een migratiebeleid zou zijn, want er is er helemaal geen, al meer dan vijftig jaar. Enkel wat prutsen in de marge, en vooral veel onvoorwaardelijke toegevingen aan de inwijkelingen.
U droomt van een Vlaanderen zonder geen enkele Franstalig en Moslim maar dit is gewoon onmogelijk.
Oud 20 juni 2020, 09:51   #133
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar wie is De Bevolking ? Die 27 % die VB stemmen of die 75 % die geen VB stemmen ?
Ze lijken voorlopig toch een relatieve meerderheid te hebben hé, want er is geen enkel tegen blok dat erin slaagt om een regering op de been te brengen. Die relatieve meerderheid zal trouwens alleen maar stijgen bij de volgende verkiezingen #connerrousseau
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 09:52   #134
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hij wil een nieuwe wind laten waaien in de partij en daarom stelt hij geen veto's tegen niemand en praat hij met iedereen was zijn grote leugen.
Bij mijn weten heeft hij met niemand van het VB of PVDA gepraat.
Bent u op de hoogte dat er een cordon is?
Oud 20 juni 2020, 09:53   #135
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U droomt van een Vlaanderen zonder geen enkele Franstalig en Moslim maar dit is gewoon onmogelijk.
Ik droom van een België waarin grendels niet bestaan en waarbij Wallonië zijn verantwoordelijkheid opneemt, maar dat is gewoon onmogelijk
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 20 juni 2020, 09:53   #136
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoelang nog ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 09:55   #137
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al zitten ze in een cordon, het blijven partijen en die partijen vertegenwoordigen een significant deel van de bevolking. Dus ofwel was hij aan het liegen ofwel ontkent hij het bestaan van dit deel van de bevolking. Kies zelf maar wat jij erger vindt.

Laatst gewijzigd door fox : 20 juni 2020 om 09:56.
Oud 20 juni 2020, 10:01   #138
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt schreeuwen aan de kant, maar ook: diepe putten graven in de schatkist, niet aan de kant, maar in 't midden van de nationale bank.
In de meerderheden tot op heden was het gene vette. Ze moeten niet te hoog van de toren blazen.
Ge moogt mij anders eens vertellen welke publieke dienst volgens jou behoorlijk werkt. Justitie? Financiën (belastingen? budget? Transparantie van inkomsten/uitgaven)? Defensie? Immigratie? Gezondheid? Politie? Milieu? Arbeidsmarkt? ???
Als uw partij niet zo smadelijk was gaan lopen dan had u daar misschien iets aan kunnen doen. Maar zelfs in die 4 jaar toen de NVA meeregeerde, is er ook niet zoveel aan gedaan. Idem dito voor de Vlaamse regering: het onderwijs gaat achteruit, de wegen blijven zo goed als even slecht, de kinderarmoede stijgt, het budget zit met een deficiet, de Zorg, enz, en dus ook hier is het gene vette. Nochtans leverde uw partij de Minister-President.
Oud 20 juni 2020, 10:08   #139
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als uw partij niet zo smadelijk was gaan lopen dan had u daar misschien iets aan kunnen doen. Maar zelfs in die 4 jaar toen de NVA meeregeerde, is er ook niet zoveel aan gedaan. Idem dito voor de Vlaamse regering: het onderwijs gaat achteruit, de wegen blijven zo goed als even slecht, de kinderarmoede stijgt, het budget zit met een deficiet, de Zorg, enz, en dus ook hier is het gene vette. Nochtans leverde uw partij de Minister-President.
Waalse putten moeten nu eenmaal gevuld worden. U bent daar een voorstander van en begint vervolgens te zagen dat ook Vlaanderen achteruit boert. Dat is nu eenmaal wat een molensteen doet. Dus probeer voor 1 keer in uw leven een beetje eerlijk te zijn he. Ofwel ijvert u voor het weghalen van de molensteen, ofwel ijvert u voor het verzuipen van Vlaanderen. Nu zit u in een belachelijke spreidstand.

Ter info, N-VA is niet gaan lopen. Michel heeft hen buiten gegooid om zijn persoonlijke carrièreplanning niet in het gedrang te brengen. Het kleinste kind zag dat, maar u blijkbaar niet. Misschien eens tijd om die oogkleppen af te doen.

Laatst gewijzigd door fox : 20 juni 2020 om 10:10.
Oud 20 juni 2020, 10:11   #140
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, je bedoelt het communistische Wallonië, dat toonbeeld van grote welvaart ???? Zonder Vlaamse steun hebben ze geen eten.
Ik bedoel het feit dat de Franstalige Belgen ook iets te zeggen hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be