![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Gouverneur
|
![]() De oplossing is simpel: de horeca voor een lange tijd lamleggen (eigenaars compenseren want anders gaan ze allemaal failliet).
Sectoren discrimineren. Dat is de enige oplossing. Het probleem is de horeca — andere sectoren kunnen in principe open blijven en min of meer normaal draaien. Doe horeca moet dicht tot eind december of zoiets. Alleen hotels laten draaien met (uitsluitend) room-service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Corona is een blijvertje, wil jij voor altijd zonder horeca, cinema, concerten, reizen,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.uzgent.be//nl/home/Lists...accinaties.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gaat er op hotel als hij op die bestemming niets kan doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het tourisme plat gaat dan volgt de reissector Dan volgt de luchtvaart ... Een hele kettingreactie die horeca ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig is er nog dit:
<< Titel: ANTWERPSE HORECA DREIGT MET GERECHTELIJKE STAPPEN TEGEN VIROLOOG MARC VAN RANST Artikel: Vandaag om 07:03 door sgg ... ‘Naar aanleiding van de oproep van de heer Marc Van Ranst om niet naar Antwerpen te komen afgelopen zaterdag is onze mooie stad omgetoverd in een spookstad. Annuleringen zijn niet meer te tellen, de cafés zijn leeg, de restaurants sluiten vroeger, gewoon omdat de angst erin zit’, klinkt het in een persbericht van Help de Horeca. ‘De angst voor het virus dat zich volgens de cijfers situeert in bepaalde wijken en straten. Door de veralgemening van de heer Van Ranst is de paniek ook bij de horecaondernemer toegeslagen. Er is een totale lockdown gecreëerd zonder het woord effectief uit te spreken.’ De groepering heeft ondertussen een advocaat onder de arm genomen en bekijkt welke stappen ze kunnen ondernemen tegen de viroloog. ‘Blijkbaar kan hij zomaar in de media zeggen wat hij wil. Wij zijn het beu. Ik ben de afgelopen dagen overspoeld door telefoons van mensen die hun zaak moeten sluiten omdat er gewoon niemand langskomt. Vaak gebeurt dat zelfs in tranen’, zegt oprichter Johan Tisson. Hij zegt dat er al een honderdtal uitbaters zich achter het initiatief geschaard heeft. Tisson heeft naar eigen zeggen nog geen contact gehad met Van Ranst zelf omdat die ‘elke vorm van een constructief gesprek vermijdt.’ >> https://www.standaard.be/cnt/dmf20200728_91862516 Het wordt m.i. inderdaad hoog tijd dat onrustwekkend machtsgeile 'experten' (die er blijkbaar toch ook maar zo'n beetje met hun klak naar aan 't slaan zijn) met kinken in de kabel, roet in het eten en stokken in de wielen te maken krijgen. Zéér goed initiatief van die Johan Tisson. Alleen al om die gast een hart onder de riem te steken zou ik naar Antwerpen willen reizen en in zijn établissement wat zakgeld spenderen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Ranst denkt dat hij ontastbaar is, ik hoop dat het ze lukt om hem aan te klagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog beter zou zijn dat ze hem veroordeeld krijgen, al was het maar tot een 'symbolische' boete van € 1,-. Een publieke 'mea culpa' zou uiteraard nog beter zijn. Wat er ook van zij: van mijn goesting ooit nog eens voor de PVDA te stemmen ben ik dankzij De Heer Viroloog Van Ranst ondertussen wel verlost, voorgoed.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pfff. Denken die nu écht dat BDW zich hierdoor laat afschrikken ? Naîevelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Het voordeel is dat er geleidelijk een tegenmacht kan ontstaan die het draagvlak voor waanzin ondermijnt. Waarbij ik hoop dat het kind niet met het badwater wordt weggespoeld en dat ZINNIGE maatregelen wel degelijk nog bewaard of ingevoerd kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat draagvlak is - gelukkig? helaas? - IMMENS. Maar het is inderdaad hoopgevend dat er nog 'weerstanders' zijn. En ik hoop met u mee dat 'zinnige maatregelen' nog zullen kunnen/mogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn - gelukkig? helaas? - ook anderen. Het zou mij niet écht verdrieten mocht in die tweede groep wat 'uitdunning' plaats grijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh neen?
Ik heb nog een maand 'vakantie' te vullen. En ik loop sowieso graag in Antwerpen rond. Al was het maar om er West-Vlaams te praten.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaccin. Dat is route nr. 1.
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Augustus 2021 dacht ik. Normaal gezien duurt fase 3 ongeveer een jaar.
Voor zover ik weet zijn er nu 2 vaccins in fase 3 aanbeland: dat Oxford vaccin, en het Moderna vaccin. Over dat Moderna vaccin heb ik mijn twijfels betreffende veiligheid. Normaal gezien "lukt" 1 vaccin op 10 ongeveer, maar we kunnen chance hebben, niewaar. Dan zouden we ergens tegen augustus 2021 iets kunnen hebben voor het grote publiek. Dus, kom, 20% of 30% van de Belgische economie (horeca aan de top, en vanaf daar de ganse ondersteuningspiramide) gedurende een jaar platleggen. Er was een klein intermezzo juni/juli 2020. Nadien weer op slot. Om een stukje van een procent van de bevolking te "redden", een kleiner aantal dan er normaal reeds sterft. Dat werd ons dan ook in maart duidelijk uitgelegd: mensen, we gaan elke vorm van sociaal plezier kunnen vergeten voor een goed jaar, en ons in een depressie gooien die dieper dipt dan die van 1929, en dat om ocharme evenveel volk te redden dan er gewoonlijk elk jaar sterft, iedereen akkoord ? Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juli 2020 om 22:16. |
![]() |
![]() |