Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2020, 07:20   #121
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kringrukkers die elkaars geschriften aanhalen en ophemelen als 'bronnen' en zo hun eigen alternatieve realiteit proberen substantie te geven.
Max Van Der Werff - Kees Van Der Pijl - Hector Reban - Billy Six - Eric Van De Beek - Graham Phillips.

Dat zijn de kringrukkers in kwestie.
Te mijden als de Pest.

Willy Van Damme is maar een meeloper zonder al te veel betekenis.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 07:51   #122
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

N.a.v. wat Pandareus schreef:

Het is ongelooflijk wat voor peutertuin het hier is. Kees Van der Pijl is een vermaard politicoloog wiens boek over de MH17 in de context van de nieuwe Koude Oorlog gepubliceerd is bij Manchester University Press nadat het onder politieke druk zelfs twee keer gepeer-reviewd werd en in beide gevallen met succes de toets doorstond. Ik heb een hekel aan zulke gezagsargumenten, maar als ze in jullie kraam zouden passen, zouden jullie de eersten zijn om daarop te wijzen. En ja, de meer technische analyse van Hector Reban levert onthullingen op die je elders niet vindt, 'blogger' of niet (ik zeg dit als tip voor de zwijgende lezers).

Maar het is echt ongelooflijk. Ik verwees eerst eens naar een debat waarin Bellingcat overduidelijk in zijn hemd komt te staan en meteen was ik volgens iemand ofwel een Rus ofwel iemand met belangen in Rusland. Gewoon omdat ik dat onthullende debat aanhaalde (u vindt het in het forum over fake news). Vervolgens haal ik Willy Van Damme aan, en alweer een allergische reactie, idem later met Max Blumenthal. Een andere keer wordt de suggestie gewekt van antisemitisme gewekt omdat ik naar het loutere feit verwijs van internationale congressen onder Netanyahu als eerste basis voor het concept van de War on Terror. En dan zwijg ik nog van 'Poetin-knuffelaar' en andere zever.

Wat hebben jullie daar eigenlijk aan? Hoe brengen jullie door kinderachtigheden die jullie duidelijk als zodanig moeten doorzien een beter inzicht en liefst ook een betere wereld tot stand? Ik lees trouwens dat parcifal een handeling van de Oekraiense veiligheidsdiensten als goed gelukt beschrijft en eerder schepte hij al op over het feit dat de CIA en de Mossad zich minder laten betrappen dan Russische agenten. Is dat iets om trots op te zijn? Was dan Operatie Gladio nota bene in Europa ook 'goed gelukt'? De scherpschutters op het Maidan-plein? De immuniteit van de logische verdachte Oekraine in het JIT? De chantage tegenover onze 'eigen' Europese politici (men weet zeer goed dat ingaan tegen de USA een direct gevaar inhoudt gezien de informatie en de operationele mogelijkheden van de geheime diensten), inclusief het afluisteren van politici als Merkel?

In elk geval, het lijkt erop alsof sommigen hier zelf een beetje mee willen doen aan de Koude Oorlog in het klein. En dan vervolgens een dergelijke motivatie op anderen projecteren. Ik moet Poetin helemaal niet verdedigen; ik verdedig een ontmaskering van onze éigen fake news-fabrieken om op een eerlijke, maar daarom niet naieve basis het verengende NAVO-dispositief in te ruilen voor het toewerken naar vruchtbare en respectvolle relaties in een multipolaire wereld zonder culturele Gleichschaltung en zonder van de aarde een rovershol te maken voor imperialistische kapitalistische belangen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 augustus 2020 om 08:21.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 07:58   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat zit er dus echt niet in.
Belgie zal nog eerder Marokko worden dan dat.
Oei, slecht argument
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 08:06   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BLM : Belarussian Lives Matter.
Bijlange niet. Het is ginder goed. Er is strijd. Moge de beste (de grootste smeerlap dus) winnen. Hoe meer anderen in de soep draaien, hoe beter voor ons.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 09:53   #125
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bijlange niet. Het is ginder goed. Er is strijd. Moge de beste (de grootste smeerlap dus) winnen. Hoe meer anderen in de soep draaien, hoe beter voor ons.
Simpel uitgedrukt.
Belarussian Oppositie : Good guys, met wie wij iets aankunnen, eventueel klanten in latere fase.
Lukashenko - Rusland : Bad Guys, de vijand, beter dood dan levend.

Je moet wel een beetje een teamspeler zijn he in het Geopolitieke Game of Thrones.

Laatst gewijzigd door parcifal : 21 augustus 2020 om 09:54.
Oud 21 augustus 2020, 09:56   #126
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
N.a.v. wat Pandareus schreef:

Het is ongelooflijk wat voor peutertuin het hier is. Kees Van der Pijl is een vermaard politicoloog wiens boek over de MH17 in de context van de nieuwe Koude Oorlog gepubliceerd is bij Manchester University Press nadat het onder politieke druk zelfs twee keer gepeer-reviewd werd en in beide gevallen met succes de toets doorstond. Ik heb een hekel aan zulke gezagsargumenten, maar als ze in jullie kraam zouden passen, zouden jullie de eersten zijn om daarop te wijzen. En ja, de meer technische analyse van Hector Reban levert onthullingen op die je elders niet vindt, 'blogger' of niet (ik zeg dit als tip voor de zwijgende lezers).

Maar het is echt ongelooflijk. Ik verwees eerst eens naar een debat waarin Bellingcat overduidelijk in zijn hemd komt te staan en meteen was ik volgens iemand ofwel een Rus ofwel iemand met belangen in Rusland. Gewoon omdat ik dat onthullende debat aanhaalde (u vindt het in het forum over fake news). Vervolgens haal ik Willy Van Damme aan, en alweer een allergische reactie, idem later met Max Blumenthal. Een andere keer wordt de suggestie gewekt van antisemitisme gewekt omdat ik naar het loutere feit verwijs van internationale congressen onder Netanyahu als eerste basis voor het concept van de War on Terror. En dan zwijg ik nog van 'Poetin-knuffelaar' en andere zever.

Wat hebben jullie daar eigenlijk aan? Hoe brengen jullie door kinderachtigheden die jullie duidelijk als zodanig moeten doorzien een beter inzicht en liefst ook een betere wereld tot stand? Ik lees trouwens dat parcifal een handeling van de Oekraiense veiligheidsdiensten als goed gelukt beschrijft en eerder schepte hij al op over het feit dat de CIA en de Mossad zich minder laten betrappen dan Russische agenten. Is dat iets om trots op te zijn? Was dan Operatie Gladio nota bene in Europa ook 'goed gelukt'? De scherpschutters op het Maidan-plein? De immuniteit van de logische verdachte Oekraine in het JIT? De chantage tegenover onze 'eigen' Europese politici (men weet zeer goed dat ingaan tegen de USA een direct gevaar inhoudt gezien de informatie en de operationele mogelijkheden van de geheime diensten), inclusief het afluisteren van politici als Merkel?

In elk geval, het lijkt erop alsof sommigen hier zelf een beetje mee willen doen aan de Koude Oorlog in het klein. En dan vervolgens een dergelijke motivatie op anderen projecteren. Ik moet Poetin helemaal niet verdedigen; ik verdedig een ontmaskering van onze éigen fake news-fabrieken om op een eerlijke, maar daarom niet naieve basis het verengende NAVO-dispositief in te ruilen voor het toewerken naar vruchtbare en respectvolle relaties in een multipolaire wereld zonder culturele Gleichschaltung en zonder van de aarde een rovershol te maken voor imperialistische kapitalistische belangen.
Jammer dat Joseph Goebbels dood is he, hij had deze post wellicht geapprecieerd.
Oud 21 augustus 2020, 10:07   #127
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, slecht argument
Reductio ad absurdum, toch?
Dat mag in de logica he.

Oud 21 augustus 2020, 10:18   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ligt dat zionisme nog steeds op uw maag?
Toen ik het woord 'anglo-zionisme' hier las, heb ik echt de lachstuipen gekregen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 11:45   #129
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een staatssecretaris zei ooit tegen Franklin Roosevelt "Somoza is a bastard!" en Roosevelt antwoorde "Yes, but he is our bastard."
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 12:12   #130
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toen ik het woord 'anglo-zionisme' hier las, heb ik echt de lachstuipen gekregen.
Dateert nog uit de tijd toen Palestina een Brits mandaatgebied was.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 20:11   #131
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach...hoe lief...

Luidens opmerkingen vanuit het Kremlin doen de oppositiemensen en het regime er goed aan meer te praten met elkaar....

Inderdaad....
Zo kan het regime ook de lagere "leidersfiguren" detecteren en die vervolgens doen overlopen dan wel doen afmaken......maar neutraliseren hoedanook.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 augustus 2020 om 20:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 10:10   #132
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De National Endowment for Democracy 'steunde' er 34 'projecten', dus een nieuwe staatsgreep was zeker gewenst. Helaas voor hen stellen de 'protesten' niet écht veel voor, dus wellicht kunnen we de Yankee-propaganda laten stoven in eigen nat.
Dat Loekasjenko een soort levend fossiel is en voor zijn aanhang misschien meer een noodzakelijk kwaad dan een Grote Roerganger, maakt het voor de opstokers van kleurenrevoluties wel wat gemakkelijker, en helaas worden goedmenende mensen weer voor de kar gespannen van veelal Amerikaanse imperialisten/globalisten.

Als ik moest kiezen tussen de pest en de cholera: dan nog liever Loekasjenko. We leven beter in het Westen, maar wat van hieruit wordt opgestookt, is een wereldbrand. De Westerse leiders willen oorlog, ook de EU.
Oud 22 augustus 2020, 10:17   #133
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Putin zal dit niet laten gebeuren. Belarus is een groot land tussen Polen en Rusland. Indien er een echte vorm van democratie ontstaat in de loop van de komende jaren en toenadering tot het Westen komt dan ligt de grens van Belarus op amper 500km van Moskou.
Alsof het Westen uit zou zijn op echte democratie in het Westen zelf... De Russen hebben van democratie in Wit-Rusland niet veel te duchten, wel van nog meer NAVO- of zelfs VS-basissen op een steenworp van Moskou. Ik vind Poetin dus nog zo slecht niet met zijn Krim-annexatie.
Oud 22 augustus 2020, 10:25   #134
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En zo zie je maar wat er gebeurt als je de globalistische COVID-19-agenda voor wereldwijde dictatuur niet wil uitvoeren:

Citaat:
Vorige maand zei de president van Wit-Rusland, Aljaksandr Loekasjenko, die notoir weigerde om in zijn land nood-, lockdown- of “sociale afstand” -maatregelen te nemen, op een persconferentie dat hij een groot bod in contanten had ontvangen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zodat Wit-Rusland kon doen “zoals in Italië”.

Een aanbod dat, na Loekasjenko’s scherpe nee, in enkele weken zelfs vertienvoudigd zou zijn: 900 miljoen dollar, dit keer aangeboden door het Internationaal Monetair Fonds (IMF) vergezeld van hetzelfde verzoek: alles afsluiten en doen “zoals in Italië”.
Wat dit betreft, vertrouw ik Loekasjenko verder dan Poetin.
Hier gevonden.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 22 augustus 2020 om 10:27.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 10:50   #135
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Alsof het Westen uit zou zijn op echte democratie in het Westen zelf... De Russen hebben van democratie in Wit-Rusland niet veel te duchten, wel van nog meer NAVO- of zelfs VS-basissen op een steenworp van Moskou. Ik vind Poetin dus nog zo slecht niet met zijn Krim-annexatie.
Bovendien met zeer ruime instemming van de bewoners aldaar, inderdaad.
Oud 22 augustus 2020, 18:56   #136
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien met zeer ruime instemming van de bewoners aldaar, inderdaad.
Ze hebben geen keuze natuurlijk. Wie protesteert wordt afgerost of gedeporteerd, inclusief familie.

Het referendum van 2014 was illegaal en volkomen ongeldig. Daar kan je dus niet op voortgaan uiteraarf
Oud 22 augustus 2020, 19:19   #137
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze hebben geen keuze natuurlijk. Wie protesteert wordt afgerost of gedeporteerd, inclusief familie.

Het referendum van 2014 was illegaal en volkomen ongeldig. Daar kan je dus niet op voortgaan uiteraarf
Jij gelooft dat de Krim tegen een hereniging met Rusland was? Net als de secessie niét had plaatsgevonden, zou er een bloedige oorlog tegen het anti-Russische regime zijn uitgebarsten. Poetin was daar de garant van de vrede.
Oud 22 augustus 2020, 19:36   #138
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij gelooft dat de Krim tegen een hereniging met Rusland was? Net als de secessie niét had plaatsgevonden, zou er een bloedige oorlog tegen het anti-Russische regime zijn uitgebarsten. Poetin was daar de garant van de vrede.
Dat kan, maar het referendum verliep alleszins niet volgens internationale standaarden. Zomaar stukken land aanhechten (zelfs al is een meerderheid van de lokale bevolking pro) is zeer gevaarlijk, en zet de deur open voor nieuwe oorlogen. Indien in het grotendeels door etnische Serviërs bewoonde oostelijk deel van Bosnië, men morgen de bewoners zou laten stemmen voor aansluiting bij Servië, wat zou dan de uitslag zijn, denk je? Gevolg zou allicht wel een nieuwe oorlog zijn...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 19:59   #139
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat kan, maar het referendum verliep alleszins niet volgens internationale standaarden. Zomaar stukken land aanhechten (zelfs al is een meerderheid van de lokale bevolking pro) is zeer gevaarlijk, en zet de deur open voor nieuwe oorlogen. Indien in het grotendeels door etnische Serviërs bewoonde oostelijk deel van Bosnië, men morgen de bewoners zou laten stemmen voor aansluiting bij Servië, wat zou dan de uitslag zijn, denk je? Gevolg zou allicht wel een nieuwe oorlog zijn...
Dat zegt nog niets over de legitimiteit van een dergelijke wens an sich. Het punt is dat Poetin hier die wens kon bezegelen en dat ook gedaan heeft. Ik denk dat dat voor de plaatselijke bevolking zeker verkieslijk is boven een anti-Russisch regime en oorlog, en dat Poetin zelf geen keuze had: met behulp van de NAVO-gesteunde staatsgreep in Oekraïne wilde genoemde organisatie (die zich ertoe had verbonden om zich niet tot de Russische grens uit te breiden) Oekraïne en de strategisch cruciale Krim annexeren. Hoe zou je zelf zijn als je Poetin was?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 augustus 2020 om 20:04.
Oud 23 augustus 2020, 16:07   #140
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is maar de vraag of de Wit-Russische President eigenlijk nog aan de macht is of gewoon,inderdaad,in geleende tijd nog even de grote meneer mag uithangen.Zoals laatst met zijn "oproep" bij de troepen in Grodno om de "integriteit van het territorium te bewaken"...Grodno ligt richting de POOLSE grens,het is al LANG geleden dat er van die richting nog gevaar te duchten zou zijn....(de Moffen hebben al lang niet meer de mogelijkheid om zelfs maar de eigen "poco colabar" te verlaten en de Polen hebben echt wel andere dingen aan het hoofd)

Als het leger zou optreden,dan is dat effectief hetzelfde als "Moskou" dat DOET optreden en is de Wit-Russische President gewoon maar een handpop meer.HIJ is verondersteld met de hulp van de "militia"(de politie) de orde te handhaven.Als dat niet lukt ondanks de gebeurtenissen van de laatste weken,dan is ZIJN rol uitgespeeld....

o ja,"democratie" komt er NIET ....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2020 om 16:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be