![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() 1 bestelbon of 1 factuur van voor 2020 met de woorden erop "covid19".
We wachten. Laatst gewijzigd door parcifal : 9 september 2020 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"medical test kits", code 300215. In detail: Additional Product information: Diagnostic reagents based on immunological reactions Category: Medical Test kits/ Instruments, apparatus used in Diagnostic Testing Nu is het zo dat een aantal van die codes gerangschikt werden als "pertinent voor covid-19 testen", hier: https://wits.worldbank.org/trade/cov...-products.aspx Maw, de codes waaronder dingen vallen die relevant kunnen zijn voor covid-19 producten, waaronder UITERAARD ook test kits. Citaat:
Zelfs rolstoelen zitten erin: code 871390. https://wits.worldbank.org/trade/com...product/871390 Je had evengoed kunnen stellen dat men in 2017 al covid-rolstoelen besteld had: https://wits.worldbank.org/trade/com...product/871390 Daar staat ook: Citaat:
Een zwangerschapstest komt ook in code 300215 terecht. Maar nu is die classe "covid-19 belangrijk" OMDAT er naast zwangerschapstesten die weinig rol spelen voor covid-19, ook testen bestaan die relevant zijn voor covid-19, waaronder maar niet alleen: sars-cov-2 testen. Maar bijvoorbeeld ook griep testen, die zijn belangrijk. Rolstoelen dienen om mensen met een gebroken been te helpen, maar OOK om revaliderende covid-19 patienten mee te helpen, VANDAAR dat "rolstoelen" ook een covid-19 belangrijke classe geworden is. Het spreekt vanzelf dat specifieke covid-19 testkits nog niet bestonden voor 2020, maar dat zijn ook testkits, en die vallen dus ook in de categorie 300215, he. Meer is daar niet aan. Dat medische testkits nu "covid-19 critical" zijn, is even pertinent als dat rolstoelen dat nu zijn. Dat wil niet zeggen dat mensen die in 2017 rolstoelen bestelden, reeds covid-19 rolstoelen bestelden he. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2020 om 16:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol dat zijn btw codes.
En aan uw uitleg zijn we zeker niet wijzer van geworden. En covid 19 testkit is idd een medical testkit. Nog zo grapjes?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 september 2020 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het mijne is gezien. Kan je het tegendeel niet bewijzen?
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, Mambo. Ik denk dat je eigenlijk niet eens begrijpt wat bewijs is. Einde discussie. Er moet enige hoop zijn dat je snapt wat je zegt, maar dat is duidelijk niet het geval. Je bent niet beter dan een platte aarde gelover, die redeneren precies als jij. Laatst gewijzigd door parcifal : 9 september 2020 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weten ze welk product het is. En aan de hand van dit geweten is de btw ook geweten. Op dit product. Hou op met uw gezever dus. En breng nu eens uw bewijzen of anders ben je maar aan het lullen. Stoere
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal meer zeggen.
Je hebt tot hiertoe nul komma nul aangebracht en je zal nul komma nul aanbrengen ook want je weet en hebt nul komma nul verstand van iets.
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de hand van de HS codes worden de invoertarieven bepaald. Die invoertarieven zijn in heel de EU hetzelfde, ongeacht waar men de goederen binnenbrengt. Vanaf dat de invoerrechten op de goederen zijn betaald (= in het vrije verkeer gebracht) kunnen deze op vlak van invoerrechten probleemloos van land naar land gaan. Welke goederen (en welke diensten) belast worden aan welk btw-tarief, wordt bepaald in het (nationaal) btw-wetboek (en de uitvoeringsbesluiten). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 september 2020 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Invoerrechten =/= btw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees het anders eens opnieuw.
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zei:
"En aan de hand van dit geweten is de btw ook geweten." Dat is niet correct. Dat hangt af van land tot land. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 september 2020 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw "bewijs" bestaat alleen in je hoofd. Het was voorspelbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 9 september 2020 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie dus zwangerschapstesten bestelde in 2017 kreeg code 300215. En wie vorige maand covid-19 kits bestelde, ook. Want, zoals je goed inziet, beide zijn medical test kits. En aangezien "medical test kits" evenals "rolstoelen" mogelijk noodzakelijke artikelen zijn die iets met covid-19 te maken hebben, zitten de codes voor test kits (dus 300215) en voor rolstoelen 871390 alletwee op de lijst "critical for covid-19" sinds enige tijd. Wat uiteraard niet wil zeggen dat zwangerschapstesten in 2017 "critical to covid-19" waren, evenmin als rolstoelen voor mensen met een gebroken been. Ik begrijp dus zelfs niet waar je het vandaan haalt dat omdat er in 2017 "medical test kits" besteld werden, dat covid-19 kits waren. Het is nu wel zo dat op elke pagina die bij een code hoort die op die lijst staat, ze systematisch schrijven "critical for covid-19", OOK op de lijsten van voor 2020. Omdat die CODE ondertussen critical for covid-19 is. Dat is een onnauwkeurigheid, als je wil. Als je gelijk welke pagina ophaalt met die code, wordt dat erbij gezegd, ook al is het voor jaren toen die betekenis er natuurlijk niet was. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2020 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat er een naam bij staat. Trek u dus verder niet veel aan van die code. Zolang je geen andere productomschrijving kunt voorleggen is en blijft het wat er staat. Dat noemen ze BUSTED! Precies of gij weet wat er in die dozen zat?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 september 2020 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mij kan je rekenen he?
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet jij wat er in die dozen zat? Je kunt ze misschien samen met Patrick zoeken. Hij vind het ook niet.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 september 2020 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, die naam is "medical test kit", omdat dat de naam is die bij de code hoort.
Kijk maar: https://wits.worldbank.org/trade/com...product/300215 Misschien is er op een zeker ogenblik een fout gebeurd en is die naam per vergissing "covid-19 test kit" geweest, maar dat is ondertussen gerepareerd he. Omdat het overal dezelfde naam is, namelijk die die ze aan die code gegeven hebben. Zeg mij anders eens welk land zwangerschapstesten gekocht heeft in die lijst. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2020 om 18:59. |
![]() |
![]() |