Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2020, 19:22   #121
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wie nog twijfelde waarom Vivaldi zo lang aarzelde om strengere maatregelen te treffen,kent nu het antwoord.
Vanavond gaat de Franse president Macron zijn nieuwe maatregelen afkondigen.

ttps://www.leparisien.fr/politique/covid-19-emmanuel-macron-s-exprimera-mercredi-soir-sur-tf1-et-france-2-12-10-2020-8401068.php

"Alors que la situation sanitaire se dégrade, le président de la République a choisi les deux présentateurs des 20 Heures Anne-Sophie Lapix et Gilles Bouleau pour faire des annonces mercredi ?* 19h55."

En als het in Parijs regent ,regent het ook in Brussel.
In Parijs gingen de café's toe en mochten de restaurants open blijven .
De volgende dag gingen in Brussel de café's toe en mochten de restaurants open blijven.

We zullen nu zien hoe groot de invloed van de Franstaligen is in Vivaldi,want die zullen gewoon letterlijk de maatregelen van Macron willen volgen.

En de "Flamands de service " die alles moeten betalen staan er bij voor spek en bonen.Vive La Belgique
Ik vergelijk vooral met Nederland, wat moet gebeuren moet gebeuren dat is overduidelijk maar hoe men het aankondigt dat kan beter.
Rutte komt op en zegt op 15 min. wat er beslist is zonder troula daar rond en dat is het waar men zich aan te houden heeft.
Hier komen zowat alle gangbare ministers staatssecretarissen en wetenschappers hun zegje in 2 talen doen en ben je zowat de ganse avond zoet voor "bijna" hetzelfde resultaat, alsof ze zich moeten excuseren?
Crisis is crisis en daar moeten we allemaal aan werken om ze te boven te komen.
Geen medelijden met overtreders, dat hebben ze ook niet met foutparkeerders, boetes om "U" tegen te zeggen tot ze het afleren..

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 16 oktober 2020 om 19:24.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 19:31   #122
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
persconferentie: Decroo: geen wóórd over het zorgpersoneel: de mensen die we nu & morgen het meest nodig hebben.
lafaard.
Decroo: we gaan niemand loslaten...we zoeken een "evenwicht" , de ziekenhuizen zijn nog niet vol !!!
lafaard.
Weg met die vent !!!
Ze worden er voor betaald en ze hebben er voor gekozen. Dat melodrama van de vorige corona opstoot waar ze als helden afgeschilderd worden werkt een beetje veel op de zenuwen. Het is verdorie hun job.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 19:34   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik vergelijk vooral met Nederland, wat moet gebeuren moet gebeuren dat is overduidelijk maar hoe men het aankondigt dat kan beter.
Rutte komt op en zegt op 15 min. wat er beslist is zonder troula daar rond en dat is het waar men zich aan te houden heeft.
Hier komen zowat alle gangbare ministers staatssecretarissen en wetenschappers hun zegje in 2 talen doen en ben je zowat de ganse avond zoet voor "bijna" hetzelfde resultaat, alsof ze zich moeten excuseren?
Crisis is crisis en daar moeten we allemaal aan werken om ze te boven te komen.
Geen medelijden met overtreders, dat hebben ze ook niet met foutparkeerders, boetes om "U" tegen te zeggen tot ze het afleren..
Deze namiddag in Oostende zagen wij persoonlijk hoe 3 jongeren géén masker droegen op een uitdagende manier.
We bleven ze volgen op onze weg.
De politie, met 3 man, kwam voorbij en "zag niets".
Toen ze weg waren hadden de 3 het grootste jolijt .

???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 19:39   #124
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze worden er voor betaald en ze hebben er voor gekozen. Dat melodrama van de vorige corona opstoot waar ze als helden afgeschilderd worden werkt een beetje veel op de zenuwen. Het is verdorie hun job.
Je bedoelt het zorgpersoneel ?
Oud 16 oktober 2020, 19:44   #125
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
persconferentie: Decroo: geen wóórd over het zorgpersoneel: de mensen die we nu & morgen het meest nodig hebben.
lafaard.
Decroo: we gaan niemand loslaten...we zoeken een "evenwicht" , de ziekenhuizen zijn nog niet vol !!!
lafaard.
Weg met die vent !!!
DE meerderheid Linkse Vivaldi (Franstalige ) regering wil niet dat de mensen zelf redeneren en zelf tot een conclusie komen en daar dan naar te handelen. Iets wat al decennia toegepast word in Wallonië door PS om alle anders denkenden weg te zuiveren uit hun utopie maatschappij.

Net zoals wij niet mochten opnieuw onze kies keuze duidelijk maken en wij 1,5 jaar aan het lijntje gehouden werden met NON, NON, NON om toch maar die linkse Vivaldi regering door onze keel te stampen.

De horeca word opgeofferd om de perceptie te verwekken dat Links Vivaldi iets doet.... terwijl natuurlijk zoveel mogelijk problemen uit beeld genomen zullen worden en niet teveel zal verwezen worden naar de zorg problematiek.

Bus en Trein waar mensen in kleine ruimte zitten met slechte airco enz zijn blijkbaar géén probleem.....

Wij in Vlaanderen die wel nog zelf redeneren om boven de Belgische mistoestand te kunnenstaan en Opboksen. Moeten nu bevel op volgen door Vivaldi Links dat gewoonlijk gegeven word aan het Franstalig linkse kudde volk door vakbonden en co aldaar.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 16 oktober 2020 om 19:48.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 19:47   #126
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Deze namiddag in Oostende zagen wij persoonlijk hoe 3 jongeren géén masker droegen op een uitdagende manier.

???
Steeds een hoop tramelant als ze ze tegenhouden en boetes uitschrijven.
Ook dat wordt je beu spijtig dat ik niet bij de politie ben, die gingen gewis den boek op.
Dat uitdagen en anderen ergeren wordt alsmaar driester, nu met het Corona virus zelfs levensgevaarlijk.
Oud 16 oktober 2020, 19:48   #127
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
DE meerderheid Linkse Vivaldi (Franstalige ) regering wil niet dat de mensen zelf redeneren en zelf tot een conclusie komen en daar dan naar te handelen. Iets wat al decennia toegepast word in Wallonië door PS om alle anders denkenden weg te zuiveren uit hun utopie maatschappij.

Net zoals wij niet mochten opnieuw onze kies keuze duidelijk maken en wij 1,5 jaar aan het lijntje gehouden werden met NON, NON, NON om toch maar die linkse Vivaldi regering door onze keel te stampen.

De horeca word opgeofferd om de perceptie te verwekken dat Links Vivaldi iets doet.... terwijl natuurlijk zoveel mogelijk problemen uit beeld genomen zullen worden en niet teveel zal verwezen worden naar de zorg problematiek.

Wij in Vlaanderen die wel nog zelf redeneren om boven de Belgische mistoestand te kunnen opboksen moeten nu bevel op volgen door Vivaldi Links dat gewoonlijk gegeven word aan het Franstalig linkse kudde volk door vakbonden en co aldaar.
Juist: de échte problemen worden uit beeld genomen
Wat erger is: de zorg problematiek wordt nu genegeerd.
bende lafaards die vivaldi gemeneriken.

Oud 16 oktober 2020, 19:50   #128
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:

???
Wat zou je willen na jaren van tolerantie en steeds weer wegkijken door justitie om toch maar "de verwenden" die politiek zouden kunnen van pas komen niet lastig te vallen in hun doen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 16 oktober 2020, 19:51   #129
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt het zorgpersoneel ?
Ja natuurlijk, ik draai ook ganse dagen mijn kloten af en voor mij komt er niemand applaudisseren. Vraag ik ook niet, heb er voor gekozen.
Oud 16 oktober 2020, 19:57   #130
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Juist: de échte problemen worden uit beeld genomen
Wat erger is: de zorg problematiek wordt nu genegeerd.
bende lafaards die vivaldi gemeneriken.

We staan nog maar in het begin van de Vivaldi dictatuur en er zal alles gedaan worden om goed nieuws theater te brengen en alle andere zaken weg te moffelen met samenwerking van staat TV en hun aanhang bij de pers, voornamelijk aangestuurd van uit Franstalig lands deel.

Zelfs zal men Gans Vlaanderen in het cordon steken om zo geen negatieve klanken toe te laten.

Democratie ..... vergeet het dus! Vivaldi heeft er 1,5 jaar NON, NON, NON techniek voor gebruikt om dit te verwezenlijken.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 16 oktober 2020 om 19:57.
Oud 16 oktober 2020, 20:02   #131
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

En zullen de moeilijk bereikbaren nu eindelijk ook beboet worden of blijft de controle nog altijd ver van de broeihaarden ?
Oud 16 oktober 2020, 20:03   #132
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En zullen de moeilijk bereikbaren nu eindelijk ook beboet worden of blijft de controle nog altijd ver van de broeihaarden ?
Ik vermoed dat Parijs als voorbeeld wordt genomen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 20:09   #133
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lafaard.
lafaard.
Weg met die vent !!!
Weer een voorbeeld van "Te laat en te weinig"

Met 10.000 besmettingen per dag zoals vandaag ,krijgen we binnen 2 weken 880 opnames per dag.Dat zijn er meer dan 5000 per week.20.000 per maand.
We weten nu al dat de ziekenhuizen dit niet zullen kunnen slikken.

Maar er worden nog steeds geen veldhospitalen opgezet.

Laat staan dat er bijkomend personeel gezocht wordt dat die noodhospitalen zal bemannen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 20:12   #134
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja natuurlijk, ik draai ook ganse dagen mijn kloten af en voor mij komt er niemand applaudisseren. Vraag ik ook niet, heb er voor gekozen.
JIJ draait je k. af voor JEZELF. om véél geld te verdienen.
De zorgverleners doen dat om ANDERE mensen te HELPEN. Ze verdienen daar een loontje voor in vgl met jou.
Sorry maar dat is de werkelijkheid hé !
Oud 16 oktober 2020, 20:23   #135
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onze nieuwe minis. v. Binnelandse zaken, tsjeef & advocate in De Afspraak: duidelijk "meester" in het open trekken van een paraplu.
Ze wil wel "een steen verleggen" maar ze moet een hele straat verleggen !!!.
Ga daarmee naar "la guerre".
Macron is een beleefde man maar ik denk dat hij haar toch de volle laag zou geven.
Oud 16 oktober 2020, 20:23   #136
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
De zorgverleners doen dat om ANDERE mensen te HELPEN. Ze verdienen daar een loontje voor in vgl met jou.
Ze hadden ook ondernemer kunnen worden hé als ze dat loontje een beletsel vinden...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 20:25   #137
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ze hadden ook ondernemer kunnen worden hé als ze dat loontje een beletsel vinden...
Flauw.
Oud 16 oktober 2020, 20:27   #138
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze nieuwe minis. v. Binnelandse zaken, tsjeef & advocate in De Afspraak: duidelijk "meester" in het open trekken van een paraplu.
Ze wil wel "een steen verleggen" maar ze moet een hele straat verleggen !!!.
Ga daarmee naar "la guerre".
Macron is een beleefde man maar ik denk dat hij haar toch de volle laag zou geven.
I. De Vadder: "Als de (corona) crisis voorbij is"...
Wanneer Ivan ???
Over 1 jaar, over 2 of 3 of 4 jaar met de huidige "methoden" ???

Oud 16 oktober 2020, 20:29   #139
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werkelijkheid is dat ze voor ze begonnen aan hun loopbaan de pros en contras hebben afgewogen. En ook en vooral de centen. Net zoals een man die beerputten ledigt de job heeft gekozen omdat hij meer opbrengt dan veel "propere" jobs. Dat zijn geen supermensen. Die functionneren en worden vergoed naar hun peil. Als ze niet gelukkig zijn moeten ze rekken gaan opvullen in de Colruyt voor 200€ in de maand minder.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 16 oktober 2020 om 20:31.
Oud 16 oktober 2020, 20:29   #140
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En als jij ziek wordt zullen we zeggen dat jij ook verpleger had kunnen worden om jezelf te verzorgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be