![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen Antwerpen stad een uitbraak kenden, was de Antwerpse provincie gouverneur er als de kieken bij om de federale regering buiten spel te zetten. Ze ging nog net niet zover om de provincie Antwerpen in lockdown en isolatie te zetten. Zo zijn er vandaag nog enkele regels die zij heeft ingevoerd. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Demper : 18 oktober 2020 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar had al veel eerder ingegrepen moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar voor de gewone Vlaming zal er heel veel veranderen bij een onafhankelijk Vlaanderen. Ten slechte Nog alleen maar het feit dat Vlaanderen dan uit de EU zal vallen en opnieuw moeten onderhandelen om toe te treden. En dan moeten nog alle lidstaten het nieuwe land als lid, unaniem aanvaarden. En U denkt toch niet dat landen als Spanje dat gaan doen. Laat staan dat er landen een Vlaanderen onder extreem rechtse juk zullen aanvaarden. En nu kan men laag populsitische praat uitslaan en beweren dat wij de EU niet nodig hebben. Maar als een ander land uit de EU wil, zullen er 30 000 Vlaamse banen sneuvelen als er geen akkoord over vrijhandel komt. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, en onder extreem rechts tuig zichzelf uit de EU bonjourt, dan zullen 100 000 of meer jobs verloren gaan. Export-gerichte bedrijven, dus ongeveer alle Vlaamse ondernemingen zullen geen handel meer kunnen drijven met EU landen. En zullen dus verhuizen naar Nederland, Duitsland of Frankrijk? Een zakdoekje land met 6 miljoen inwoners kan niet overleven op de cunsumptie van die inwoners alleen. Export is voor zo'n zakdoeklandje heel belangrijk. Dus...NVA gaat voor confederalisme en niet voor een catastrofale onafhankelijkheid. En VB ? Tja veel bla bla...maar als puntje bij paaltje komt zullen we nog zien. Hoewel van zo'n zootje ongeregeld, politiekertjes die toch hun inkomen elke maand binnen rijven, kunnen we alles verwachten. Alles behalve te handelen in het belang van de bevolking. En toch heb ik enige politiek sympathie voor Van Grieken. Hij heeft veel meer strategisch inzicht dan De Wever en de ganse NVA samen. Hoewel in het land der blinden (en wat is het VB meer dan dat ?) eenoog al koning kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Ik was zeer ontevreden over de vorige belastingsregering met NVA.
Ze gingen de begroting op orde brengen en vroegen grote offers zoals bvb de indexsprong. Uiteindelijk bleek al voor Corona toesloeg dat dit allemaal niet gelukt is en de put even groot dan niet groter is geworden. De pensioenleeftijd naar 67, dat is voor mij ook een belastingsverhoging. En eentje die ik niet zie zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets anders kan er niet over dit onland gezegd worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Post toch gewoon: "wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig."
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Wees wat slimmer, domme Vlaming, dan kunnen we u slimme vlaming noemen" En dan stemmen ze ook niet meer op politiekers die niet doorhebben hoe onze staat functioneert en denken dat de regering rechtstreeks wordt verkozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister
|
![]() De Croo stelt " het was een gemeenschappelijke beslissing" om cafe en restaurant te sluiten.
![]() Alsof deelstaat Vlaanderen onder de Vivaldi links meerderheid Franstalig nog ook maar iets te zeggen heeft! Vivaldi links meerderheid Franstalig steekt gans Vlaanderen voor jaren in een cordon en dat is bij deze al heel duidelijk. PS stelt café en restaurant toe en Vivaldi dicteert!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 oktober 2020 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom meot dat, lijkt wel een natuurwet, aan Wallonie gegeven worden? Citaat:
Citaat:
Wat doet de EU tegne hongarije? Dati s toch een de facto dictatuur en ook Polen s die richting aan het uitgaan. Citaat:
tip eentje ervan is een buurland en heeft ca evenveel inwoners als de provincie antwerpen |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister
|
![]() Het succes van Duitsland om de covid19 verspreiding tegen te houden word toegeschreven aan het zelfstandig beslissen van de deelstaten.
Deelstaat Vlaanderen moet zwijgen, wordt compleet in cordon gedwongen door Vivaldi... terwijl treinen van uit Luik het virus mogelijks verspreiden over gans het land en alle lagen van de bevolking kan infecteren omdat wetenschappelijk vastgesteld werd dat de virus 9 uur overleeft op de huid......wegens niet desinfecteren van het trein en Bus meubilair is dus mega verspreiding mogelijk ik verwijs steeds naar Zwitserland waar via kanton en referendum kiezen een geoliede democratie zonder bagger politiek zeer goede economische en politieke resultaten verwezenlijkt. Wat hier in dit sjoemel merk België al decennia nergens van kan gezegd worden, overal heerst hier chaos! Covid 19 verbergt dit alleen heel even.....
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 oktober 2020 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |