Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2020, 17:27   #121
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wanneer er in Antwerpen een uitbraak was dan moest Antwerpen maatregelen nemen en de rest van het land niet. Wanneer er vooral in en rond Bruxelles gigantische uitbraken zijn dan moet gans Belgique er aan geloven...
Niet juist.
Toen Antwerpen stad een uitbraak kenden, was de Antwerpse provincie gouverneur er als de kieken bij om de federale regering buiten spel te zetten.
Ze ging nog net niet zover om de provincie Antwerpen in lockdown en isolatie te zetten.

Zo zijn er vandaag nog enkele regels die zij heeft ingevoerd.

Citaat:

Het openbaar sociaal leven stopt tussen 23.30 uur en 06.00 uur. Iedereen moet thuis zijn tussen 23.30 uur en 06.00 uur, tenzij voor essentiële, niet-uitstelbare verplaatsingen (naar het werk, het ziekenhuis, ...). Inrichtingen die behoren tot de horecasector sluiten om 23.00 uur;

e omgeving van onderwijsinstellingen: onverminderd strengere gemeentelijke voorschriften, is het dragen van een mondneusmasker verplicht, tijdens de gebruikelijke in- en uitlooptijden van de onderwijsinstelling, binnen een straal van 200 meter van de in- en uitgangen ervan: kleuter-, lager-, secundair-, hoger-, universitair- en volwassenenonderwijs;

https://www.cathyberx.be/taken-en-be...rordening.html
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 17:28   #122
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik ben geen partijsoldaat. Ik ben partijloos ahw
Ik heb gewoon nog geen mening gevormd over de bestuursbekwaamheid van Weyts.
jah

Laatst gewijzigd door Demper : 18 oktober 2020 om 17:28.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 17:29   #123
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wanneer er in Antwerpen een uitbraak was dan moest Antwerpen maatregelen nemen en de rest van het land niet. Wanneer er vooral in en rond Bruxelles gigantische uitbraken zijn dan moet gans Belgique er aan geloven...
Brussel is extreem nalatig geweest.
Daar had al veel eerder ingegrepen moeten worden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 17:41   #124
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, hij heeft zijn carrière te danken dank zij de liegebeest media die dachten met BDW een tegenhang te hebben gevonden tegen het VB...
Maar eens dat doel bereikt zagen ze bedrukt in dat de NVa niet alleen het VB maar nog meer hun eigen Belgisch gezinde Vlaamse partijen leegzoog en toen was natuurlijk het hek van de dam en verkozen ze zelfs het VB wat te bewieroken om zo de NVa in de vernieling te reiden...

Maar het hek is inderdaad van de dam en la Belgique loopt, dank zij verraad en francofone dwaasheid, op zijn laatste benen...
Dat heb ik toch ook gezegd, alleen veel beknopter dan u.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 17:47   #125
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet juist.
Toen Antwerpen stad een uitbraak kenden, was de Antwerpse provincie gouverneur er als de kieken bij om de federale regering buiten spel te zetten.
Ze ging nog net niet zover om de provincie Antwerpen in lockdown en isolatie te zetten.

Zo zijn er vandaag nog enkele regels die zij heeft ingevoerd.

https://www.cathyberx.be/taken-en-be...rordening.html
En die Antwerpse gouverneur is geen Vlaming misschien???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 17:48   #126
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij een stemming?
Nee!
Welke stemming ? Dat is bij consensus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 17:48   #127
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Brussel is extreem nalatig geweest.
Daar had al veel eerder ingegrepen moeten worden.
Maar zo iets mag niet gezegd worden, dat is verboden als Vlaamse haat tegen de francofonie... La Belgique verdraagt de waarheid niet...
Oud 18 oktober 2020, 18:29   #128
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het punt is dat veel mensen geen onafhankelijk Vlaanderen willen, omdat het niets zal veranderen.

Dat is wat mensen aanvoelen.
Politiek zal er inderdaad niets veranderen.
Maar voor de gewone Vlaming zal er heel veel veranderen bij een onafhankelijk Vlaanderen. Ten slechte
Nog alleen maar het feit dat Vlaanderen dan uit de EU zal vallen en opnieuw moeten onderhandelen om toe te treden.
En dan moeten nog alle lidstaten het nieuwe land als lid, unaniem aanvaarden.
En U denkt toch niet dat landen als Spanje dat gaan doen. Laat staan dat er landen een Vlaanderen onder extreem rechtse juk zullen aanvaarden.

En nu kan men laag populsitische praat uitslaan en beweren dat wij de EU niet nodig hebben. Maar als een ander land uit de EU wil, zullen er 30 000 Vlaamse banen sneuvelen als er geen akkoord over vrijhandel komt.
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, en onder extreem rechts tuig zichzelf uit de EU bonjourt, dan zullen 100 000 of meer jobs verloren gaan. Export-gerichte bedrijven, dus ongeveer alle Vlaamse ondernemingen zullen geen handel meer kunnen drijven met EU landen. En zullen dus verhuizen naar Nederland, Duitsland of Frankrijk?
Een zakdoekje land met 6 miljoen inwoners kan niet overleven op de cunsumptie van die inwoners alleen. Export is voor zo'n zakdoeklandje heel belangrijk.
Dus...NVA gaat voor confederalisme en niet voor een catastrofale onafhankelijkheid.
En VB ? Tja veel bla bla...maar als puntje bij paaltje komt zullen we nog zien. Hoewel van zo'n zootje ongeregeld, politiekertjes die toch hun inkomen elke maand binnen rijven, kunnen we alles verwachten. Alles behalve te handelen in het belang van de bevolking.

En toch heb ik enige politiek sympathie voor Van Grieken. Hij heeft veel meer strategisch inzicht dan De Wever en de ganse NVA samen. Hoewel in het land der blinden (en wat is het VB meer dan dat ?) eenoog al koning kan worden.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:30   #129
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
jah
Ik was zeer ontevreden over de vorige belastingsregering met NVA.
Ze gingen de begroting op orde brengen en vroegen grote offers zoals bvb de indexsprong. Uiteindelijk bleek al voor Corona toesloeg dat dit allemaal niet gelukt is en de put even groot dan niet groter is geworden.

De pensioenleeftijd naar 67, dat is voor mij ook een belastingsverhoging. En eentje die ik niet zie zitten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:34   #130
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Maar voor de gewone Vlaming zal er heel veel veranderen bij een onafhankelijk Vlaanderen. Ten slechte
Nog alleen maar het feit dat Vlaanderen dan uit de EU zal vallen en opnieuw moeten onderhandelen om toe te treden.
En U denkt toch niet dat landen als Spanje dat gaan doen. Laat staan dat er landen een Vlaanderen onder extreem rechtse juk zullen aanvaarden.

En nu kan men laag populsitische praat uitslaan en beweren dat wij de EU niet nodig hebben. Maar als een ander land uit de EU wil, zullen er 30 000 Vlaamse banen sneuvelen als er geen akkoord over vrijhandel komt.
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, en onder extreem rechts tuig zichzelf uit de EU bonjourt, dan zullen 100 000 of meer jobs verloren gaan. Export-gerichte bedrijven, dus ongeveer alle Vlaamse ondernemingen zullen geen handel meer kunnen drijven met EU landen. En zullen dus verhuizen naar Nederland, Duitsland of Frankrijk?
Een zakdoekje land met 6 miljoen inwoners kan niet overleven op de cunsumptie van die inwoners alleen. Export is voor zo'n zakdoeklandje heel belangrijk.
Dus...NVA gaat voor confederalisme en niet voor een catastrofale onafhankelijkheid.
En VB ? Tja veel bla bla...maar als puntje bij paaltje komt zullen we nog zien. Hoewel van zo'n zootje ongeregeld, politiekertjes die toch hun inkomen elke maand binnen rijven, kunnen we alles verwachten. Alles behalve te handelen in het belang van de bevolking.

En toch heb ik enige politiek sympathie voor Van Grieken. Hij heeft veel meer strategisch inzicht dan De Wever en de ganse NVA samen. Hoewel in het land der blinden (en wat is het VB meer dan dat ?) eenoog al koning kan worden.
Inderdaad in het land der blinden moeten éénogen hun mond houden...
Iets anders kan er niet over dit onland gezegd worden...
Oud 18 oktober 2020, 19:09   #131
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Weet je, ik ben zeer Vlaams gezind opgevoed.
Ik heb de tijd van het unitaire België nog bewust meegemaakt.
Ik heb de tijd van de wafelijzerpolitiek nog bewust meegemaakt.
Ik maak nu de tijd van het federale België mee.
In hoog conjectuur en in crisis.

En ik reis veel rond door België.
Ik heb de Belgische landwegen en waterwegen afgereisd.

Ik ben beetje bij beetje steeds meer gaan walgen van onze Vlaamse politici.
Maar met wat ik heb gezien en gehoord tijdens de coronacrisis, moet ik gewoonweg klotsen van onze Vlaamse politici.
Hun onbekwaamheid, hun dwaasheid, hun onverantwoordelijkheid, hun haat, hun egoïsme, hun leugenachtigheid, hun uitvluchten, hun luiheid, hun kortzichtigheid, hun schoonsprekerij, hun grootsheidswaanzin, hun gebrek aan respect, hun verdeeldheid,

Nee, dat is niet het Vlaanderen waar ik in wil leven.
Nee, dat is niet het Vlaanderen dat ik voor mijn kinderen en kleinkinderen wil achter laten.

Zelfs de transfers naar Wallonië en Brussel kosten ons Vlamingen minder dat de achterlijkheid van onze Vlaamse politici.
Ik treed je hierin volmondig bij.
Oud 18 oktober 2020, 19:09   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je gebruikt veel te veel woorden.

Post toch gewoon: "wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig."
Oud 18 oktober 2020, 19:10   #133
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je gebruikt veel te veel woorden.

Post toch gewoon: "wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig."
Ik weet wat beter.

"Wees wat slimmer, domme Vlaming, dan kunnen we u slimme vlaming noemen"

En dan stemmen ze ook niet meer op politiekers die niet doorhebben hoe onze staat functioneert en denken dat de regering rechtstreeks wordt verkozen.
Oud 18 oktober 2020, 19:14   #134
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Welke stemming ? Dat is bij consensus.
En hoe komt men bij een consensus tot een consensus?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 19:15   #135
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier werd een asperge koningk.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 19:20   #136
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

De Croo stelt " het was een gemeenschappelijke beslissing" om cafe en restaurant te sluiten.

Alsof deelstaat Vlaanderen onder de Vivaldi links meerderheid Franstalig nog ook maar iets te zeggen heeft!

Vivaldi links meerderheid Franstalig steekt gans Vlaanderen voor jaren in een cordon en dat is bij deze al heel duidelijk.

PS stelt café en restaurant toe en Vivaldi dicteert!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 oktober 2020 om 19:22.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 19:22   #137
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
waarom? waarom kunnen wij neit gewoon hert statuur van Belgie overnemen.
Waarom meot dat, lijkt wel een natuurwet, aan Wallonie gegeven worden?

Citaat:
waarom moet de EU gebieden 2x aanvaarden? is dat ook zo'n natuurwet gelijk de aarde die rond de zon draait?

Citaat:
???
Wat doet de EU tegne hongarije? Dati s toch een de facto dictatuur en ook Polen s die richting aan het uitgaan.

Citaat:
Een zakdoekje land met 6 miljoen inwoners kan niet overleven
zoek eens op hoeveel landen de EU telt die 6 miljoen of minder inwoners heeft?
tip eentje ervan is een buurland en heeft ca evenveel inwoners als de provincie antwerpen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 19:33   #138
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Het succes van Duitsland om de covid19 verspreiding tegen te houden word toegeschreven aan het zelfstandig beslissen van de deelstaten.

Deelstaat Vlaanderen moet zwijgen, wordt compleet in cordon gedwongen door Vivaldi... terwijl treinen van uit Luik het virus mogelijks verspreiden over gans het land en alle lagen van de bevolking kan infecteren omdat wetenschappelijk vastgesteld werd dat de virus 9 uur overleeft op de huid......wegens niet desinfecteren van het trein en Bus meubilair is dus mega verspreiding mogelijk

ik verwijs steeds naar Zwitserland waar via kanton en referendum kiezen een geoliede democratie zonder bagger politiek zeer goede economische en politieke resultaten verwezenlijkt.

Wat hier in dit sjoemel merk België al decennia nergens van kan gezegd worden, overal heerst hier chaos! Covid 19 verbergt dit alleen heel even.....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 oktober 2020 om 19:39.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 19:39   #139
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En hoe komt men bij een consensus tot een consensus?
Men onderhandelt. En blijkbaar is Jambon akkoord gegaan.

Als Jambon niet akkoord was gegaan, dan was er geen beslissing.
Oud 18 oktober 2020, 19:42   #140
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Het succes van Duitsland om de covid19 verspreiding tegen te houden word toegeschreven aan het zelfstandig beslissen van de deelstaten.

Deelstaat Vlaanderen moet zwijgen, wordt compleet in cordon gedwongen door Vivaldi... terwijl treinen van uit Luik het virus mogelijks verspreiden over gans het land en alle lagen van de bevolking kan infecteren omdat wetenschappelijk vastgesteld werd dat de virus 9 uur overleeft op de huid......wegens niet desinfecteren van het trein en Bus meubilair is dus mega verspreiding mogelijk

ik verwijs steeds naar Zwitserland waar via kanton en referendum kiezen een geoliede democratie zonder bagger politiek zeer goede economische en politieke resultaten verwezenlijkt.

Wat hier in dit sjoemel merk België al decennia nergens van kan gezegd worden, overal heerst hier chaos! Covid 19 verbergt dit alleen heel even.....
Noem mij één partij in dit land die ons land wil besturen naar Zwitsers voorbeeld.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be