Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2021, 06:30   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je neemt antibiotica om te genezen als je ziek bent, je neemt geen antibiotica als je gezond bent voor ingeval je zou ziek gaan worden.
Toch wel. Maar tegenwoordig wordt dat afgeraden om geen resistentie te kweken, maar dat is in het nadeel van de individuele patient. Bijvoorbeeld, als je een zware griep hebt, zou het intelligent zijn om reeds antibiotica beginnen te slikken tegen een eventuele bacteriele over-infectie. Vroeger schreef men dat voor. Tegenwoordig wacht men tot die bacteriele infectie zich goed installeert.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 20:40   #122
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Mondmaskers nog minstens 2 jaar verplicht , ook met vaccin.,

Hopelijk wordt het geen:
https://www.hln.be/fit-en-gezond/dra...liger~ac7f75d7
Bron: Stéphanie Verzelen 02-02-21, 15:54 Laatste update: 10:58

Dit verhindert zelfs de ademhaling , in zo'n geval is het beter
om iedereen voortaan thuis te houden , en enkel nog online bestellingen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 21:01   #123
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Betaalmuur. Wat is de argumentatie hierachter?

Achter het nog twee jaar mondkapjes moeten dragen, uiteraard.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 10 februari 2021 om 21:02.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 21:12   #124
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Mondmaskers nog minstens 2 jaar verplicht , ook met vaccin.,

Hopelijk wordt het geen:
https://www.hln.be/fit-en-gezond/dra...liger~ac7f75d7
Bron: Stéphanie Verzelen 02-02-21, 15:54 Laatste update: 10:58

Dit verhindert zelfs de ademhaling , in zo'n geval is het beter
om iedereen voortaan thuis te houden , en enkel nog online bestellingen !!
En ze geven tegelijk toe dat maskers nutteloos of zelfs slecht zijn omdat de mensen ze niet correct gebruiken.

"In sommige Vlaamse ziekenhuizen eisen ze wel dat patiënten en bezoekers een chirurgisch masker dragen, maar dan omdat stoffen mondmaskers vaak te weinig gewassen worden en zo een broeihaard van bacteriën kunnen zijn."
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 15:13   #125
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel. Maar tegenwoordig wordt dat afgeraden om geen resistentie te kweken, maar dat is in het nadeel van de individuele patient. Bijvoorbeeld, als je een zware griep hebt, zou het intelligent zijn om reeds antibiotica beginnen te slikken tegen een eventuele bacteriele over-infectie. Vroeger schreef men dat voor. Tegenwoordig wacht men tot die bacteriele infectie zich goed installeert.
Nee, toch NIET!
OMG, dus je bent intelligent als je al antibiotica begint te slikken als je een zware griep hebt, dat een virale infectie is en waartegen antibiotica niks vermag, om een eventuele bacteriële infectie die misschien, mogelijk zou kunnen volgen, te slim af te zijn? Wat een onzin.
Er werd nog nooit antibiotica voorgeschreven bij een griep want dat is viraal en daartegen helpt geen antibiotica.
Bij griep moet je thuisblijven, in je bed kruipen, veel drinken en uitzieken, je lichaam overwint dan een van die 500+ griepvirussen wel (net zoals de 8 types coronavirussen!)
En dat weet zelfs een analfabeet.

De verplichting van mondmaskers zullen ze moeten opheffen naarmate er meer mensen ademhalingsmoeilijkheden en hartkloppingen zullen krijgen. Die mondvodden zijn schadelijk voor de volksgezondheid, elke arts zal dat beamen.
De overheid zal nog beschuldigd worden voor dat opzettelijk schaden van de volksgezondheid door onnodige mondmaskers.
Oud 11 februari 2021, 15:45   #126
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie zijn oma is dit hierboven? ze moet weer naar de
Psychogeriatrische afdeling
Oud 11 februari 2021, 17:03   #127
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OMG, dus je bent intelligent als je al antibiotica begint te slikken als je een zware griep hebt, dat een virale infectie is en waartegen antibiotica niks vermag, om een eventuele bacteriële infectie die misschien, mogelijk zou kunnen volgen, te slim af te zijn?
Vroeger was dat standaard, nu doet men dat niet meer omdat men zo weinig mogelijk antibiotica wil geven, vanwege resistentie.

Men geeft soms wel preventieve antibiotica bij een operatie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Antibiotic_prophylaxis

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 februari 2021 om 17:05.
Oud 12 februari 2021, 01:54   #128
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wie zijn oma is dit hierboven? ze moet weer naar de
Psychogeriatrische afdeling
Ze zou jou duidelijk nog wel wat kunnen leren
Oud 12 februari 2021, 01:57   #129
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vroeger was dat standaard, nu doet men dat niet meer omdat men zo weinig mogelijk antibiotica wil geven, vanwege resistentie.

Men geeft soms wel preventieve antibiotica bij een operatie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Antibiotic_prophylaxis
Preventieve antibiotica bij een operatie is geen antibiotica geven voor griep of een virale infectie, zelfs de medische student in het eerste jaar weet dat dat niet kan helpen.
Vroeger was uitzieken standaard.
Oud 12 februari 2021, 04:05   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En ze geven tegelijk toe dat maskers nutteloos of zelfs slecht zijn omdat de mensen ze niet correct gebruiken.

"In sommige Vlaamse ziekenhuizen eisen ze wel dat patiënten en bezoekers een chirurgisch masker dragen, maar dan omdat stoffen mondmaskers vaak te weinig gewassen worden en zo een broeihaard van bacteriën kunnen zijn."
En zeggen dat we ons hier altijd hebben afgekeerd van boerka's en nu gaan we waarschijnlijk zelf de rest van ons leven gesluierd moeten rondlopen

Stel je voor we gaan nog amper het verschil merken tussen een Kempense boerendochter en een Berber zijn vrouw.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2021 om 04:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 04:28   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Preventieve antibiotica bij een operatie is geen antibiotica geven voor griep of een virale infectie, zelfs de medische student in het eerste jaar weet dat dat niet kan helpen.
Vroeger was uitzieken standaard.
Nee, het is antibiotica geven tegen de bacteriele infectie die misschien nog moet komen.
Oud 12 februari 2021, 08:32   #132
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zou jou duidelijk nog wel wat kunnen leren
O, je bent kinky?
Oud 21 februari 2021, 06:41   #133
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Begin deze maand hebben de deserteurs uit de werkvloer hun dwingelandij van gezichtsmaskers (waarom toch blijven dat woord "mondmasker" gebruiken?) gewijzigd.

Alle kledij die "niet bestemd" is om te filteren, mag niet meer.
Sjaals, halsdoeken, enz, zijn geproduceerd met bestemming kledij (bedekken / isoleren), en zijn zo verboden geworden.
En voor het eerst ook een technische eis: minstens 2 lagen stof.
Bovenstaande kledij heeft typerend ook maar 1 laag.

Ik had mezelf vorig jaar in een rapke een gezichtsvod gebricoleerd, simpel stuk van een sport t-shirt (polyester en 10% lycra), toen gevonden op straat, toevallig net de avond voor de deserteurs ook klanten van winkels dwongen gezichtsvodden te dragen. Ik werd toegang geweigerd, maar had dat t-shirt nog in mijn bagage zitten dus terug, wat geknip/scheur van een lap eruit en ik mocht dan wel binnen.

De bricolage lijkt me te "voldoen" aan "bestemd om te fllteren" (zelf gemaakt met dat doel) maar was maar enkel laags dus daarom nu niet meer.
En dus gisteren, uit de rest van hetzelfde toen gevonden t-shirt, een nieuwe gemaakt. Hele zaterdagvoormiddag eraan bezig geweest. Groter stuk, dubbel gelegd, en met dikke lycra draden (een beetje zoals de koorden van kappen ed van vesten) de open kanten samengenaaid. De draad uiteinden in lusknopen, zodat ze niet door de stof kunnen schieten. En door de korte steeklengtes kan ik alle kanten afzonderlijk aantrekken.
De nek heb ik onderaan in een V opengelaten, zodat het vlot aan/uit gaat. En onderaan links rechts openingen gelaten, zodat ik er eventueel nog iets tussen kan steken, indien de deserteurs in de toekomst zouden beslissen om een apart filter ook nog te dwingen.
En ook moest het nodig blijken (voor mij dan om gemakkelijker te ademen), om de twee lagen stof wat verder uit elkaar te krijgen, ik zou er dan wat ruimte vullend en open materiaal tussen kunnen proppen, zodat er een grotere kamer is om in/uit te ademen.

Want ik weiger hun goedkoop en duur met zwak punt - wegwerp rommel te kopen, niet perse daarom, maar om te helpen hun 100 miljoen bestelling niet versjacherd te krijgen...

Mijn nieuwe bricolage zou in principe en praktisch onverslijtbaar moeten zijn. Aan mijn eerste is na een half jaar nog steeds niks aan. De onzekere factor is de lycra/spandex./elastaan draad, tegenwoordig zit in veel kledij een soort rommel/kopieer versie daarvan, die hard / bros wordt en de draad eruit komt te zien als een als worstenstring uitziende bedoening van harde tarwekorrels binnen een textielmantel.
Het onderscheid met echte / kwalitatieve is soms moeilijk te maken.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 februari 2021 om 07:03.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 08:18   #134
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Begin deze maand hebben de deserteurs uit de werkvloer hun dwingelandij van gezichtsmaskers (waarom toch blijven dat woord "mondmasker" gebruiken?) gewijzigd.

Alle kledij die "niet bestemd" is om te filteren, mag niet meer.
Sjaals, halsdoeken, enz, zijn geproduceerd met bestemming kledij (bedekken / isoleren), en zijn zo verboden geworden.
En voor het eerst ook een technische eis: minstens 2 lagen stof.
Bovenstaande kledij heeft typerend ook maar 1 laag.

Ik had mezelf vorig jaar in een rapke een gezichtsvod gebricoleerd, simpel stuk van een sport t-shirt (polyester en 10% lycra), toen gevonden op straat, toevallig net de avond voor de deserteurs ook klanten van winkels dwongen gezichtsvodden te dragen. Ik werd toegang geweigerd, maar had dat t-shirt nog in mijn bagage zitten dus terug, wat geknip/scheur van een lap eruit en ik mocht dan wel binnen.

De bricolage lijkt me te "voldoen" aan "bestemd om te fllteren" (zelf gemaakt met dat doel) maar was maar enkel laags dus daarom nu niet meer.
En dus gisteren, uit de rest van hetzelfde toen gevonden t-shirt, een nieuwe gemaakt. Hele zaterdagvoormiddag eraan bezig geweest. Groter stuk, dubbel gelegd, en met dikke lycra draden (een beetje zoals de koorden van kappen ed van vesten) de open kanten samengenaaid. De draad uiteinden in lusknopen, zodat ze niet door de stof kunnen schieten. En door de korte steeklengtes kan ik alle kanten afzonderlijk aantrekken.
De nek heb ik onderaan in een V opengelaten, zodat het vlot aan/uit gaat. En onderaan links rechts openingen gelaten, zodat ik er eventueel nog iets tussen kan steken, indien de deserteurs in de toekomst zouden beslissen om een apart filter ook nog te dwingen.
En ook moest het nodig blijken (voor mij dan om gemakkelijker te ademen), om de twee lagen stof wat verder uit elkaar te krijgen, ik zou er dan wat ruimte vullend en open materiaal tussen kunnen proppen, zodat er een grotere kamer is om in/uit te ademen.

Want ik weiger hun goedkoop en duur met zwak punt - wegwerp rommel te kopen, niet perse daarom, maar om te helpen hun 100 miljoen bestelling niet versjacherd te krijgen...

Mijn nieuwe bricolage zou in principe en praktisch onverslijtbaar moeten zijn. Aan mijn eerste is na een half jaar nog steeds niks aan. De onzekere factor is de lycra/spandex./elastaan draad, tegenwoordig zit in veel kledij een soort rommel/kopieer versie daarvan, die hard / bros wordt en de draad eruit komt te zien als een als worstenstring uitziende bedoening van harde tarwekorrels binnen een textielmantel.
Het onderscheid met echte / kwalitatieve is soms moeilijk te maken.
Maak er dan maar nog een deel, een facemask is sowieso niet gezond dus raden ze aan die om de 2 uur te vervangen. Zelfs nadat je een masker maar 5 minuten hebt gedragen, vanaf dat je het verwijderd van je gezicht of van ziekenhuiskamer wisselt moet het vervangen worden.

Dat zijn de standaard procedures voor goed gebruik van die maskers en kledij.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be