Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2020, 16:34   #121
Incognito
Vreemdeling

Standaard

Als BDW denkt hiermee kiezers terug te winnen van het VB, kan hij het wel eens serieus mis hebben. De harde rechtse flank van NVA(onder leiding van Francken) heeft al enkele keren op Facebook laten vallen dat een coalitie met het VB er in de toekomst moet komen om meer autonomie voor Vlaanderen af te dwingen. Hoe gaat BDW dit uitleggen aan een stemmenkanon als Francken.
Incognito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 16:54   #122
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij de volgende verkiezingen voor de gewesten wordt het VB de grootste !?
En dan ???
Dan zien we wel. Dat geldt voor alle partijen. De kiezer verdeelt de stemmen en de partijen reageren hierop. Trouwens op het niveau van het functioneren van de gewesten is dat van minder belang.

Maar mocht een gewestelijke coalitie VB-N-VA het licht zien, dan is dat wel vooral op federaal vlak van belang. Een uitsluiting van deze 2 partijen door de Franstaligen (cordon sanitair) zou automatisch aan zowel CD&V, OVLD, Vooruit en Groen het statuut van collaborateur verlenen indien zij daarin meegaan.
Door Vivaldi zullen zij er toch al bekaaid vanaf komen, maar dan zou dat nog veel erger zijn.
Oud 19 december 2020, 16:58   #123
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik was ook een goede vriend van een moslim, een echte gentleman, uit Maleisië. Na zijn bedevaart naar Mekka enkele jaren later, was ik plots zijn vriend niet meer. Hij volgde hiermee zijn godsdienst, die op straffe van 'doodzonde' vriendschap met niet-moslims verbiedt (zie Koran). Hij zou me zeker niet onthoofd hebben (zie Koran), daarvoor was hij te beschaafd.
Laat ons hopen dat de beste vriend van Bart De Wever niet te beschaafd is en ook een pelgrimstocht naar Mekka onderneemt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 december 2020 om 17:03.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:02   #124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bart is duidelijk, leve Belgie.

Het zijn enkel de kleiner wordende electorale resultaten van de N-VA die hij niet begrijpt.
Neen, dat zou ik zo niet durven zeggen. Maar wanneer De Wever zegt dat hij nooit met het VB van 't coiffeurke Van Grieken in zee wil gaan, dan geeft hij ook een reden hiervoor:"zijn stal is vuiler dan ooit"!

Dat De Wever hier meer dan gelijk heeft, blijkt uit het recent uitlekken van een mandataris van het VB dat ostentatief bloemen ging leggen op het graf van een SS-er. En iedereen die wilde kon het filmen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:04   #125
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Laat ons hopen dat de beste vriend van Bart De Wever niet te beschaafd is en een pelgrimstocht naar Mekka onderneemt.
Enig geluk in de liefde, de vriendschap en de politiek is onontbeerlijk. Als het op een van deze gebieden komt tegen te zitten, dan dient men daar mee rekening houden.
Oud 19 december 2020, 17:04   #126
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat De Wever hier meer dan gelijk heeft, blijkt uit het recent uitlekken van een mandataris van het VB dat ostentatief bloemen ging leggen op het graf van een SS-er. En iedereen die wilde kon het filmen.
Saat die film ergens online ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:08   #127
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat zou ik zo niet durven zeggen. Maar wanneer De Wever zegt dat hij nooit met het VB van 't coiffeurke Van Grieken in zee wil gaan, dan geeft hij ook een reden hiervoor:"zijn stal is vuiler dan ooit"!

En hoeveel miljoenen mensen zijn al eer gaan betuigen in de crypte van Laken aan het graf van misdadiger tegen de mensheid Leopold II ?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:09   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die vielen al af toen N-VA tegen een motie van het VB stemde om eindelijk eens de taalwetten toe te passen in Brussel.
Toen kozen ze duidelijk de kant van de Belgicistische partijen.
Dat was inderdaad al een enorme anti-Vlaamse reactie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:11   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op FB regent het van verontwaardigde reacties van N-VA'ers en VB'ers.
Dit gaat BDW inderdaad stemmen kosten.

Calvo is natuurlijk zeer tevreden.

Of het Calvo een kiezer meer zal opbrengen is nog de vraag...
Oud 19 december 2020, 17:12   #130
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb mij misschien niet helemaal juist uitgedrukt, met "Europa zich herpakken" bedoelde ik deze EU opdoeken en herbeginnen van nul.
Inderdaad meer dan broodnodig... maar ik denk dat het daar al veel en veel te laat voor is...
Oud 19 december 2020, 17:14   #131
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Multiculturele maatschappij heet dat.
Iets dat volgens engerlingen niet bestaat
Iets dat alleen bestaat in de hoofden van in de hemel zwevende idealisten... totdat hun eigen kop eraf gekapt wordt...
Oud 19 december 2020, 17:14   #132
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Welk mandaat had die deerne in haar dirndl uniform toen zij het graf van haar vermoedelijke achtergrootvader met bloemen kwam versieren? Heeft ze dit mandaat nog?

Laatst gewijzigd door fcal : 19 december 2020 om 17:15.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:19   #133
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een multiculturele maatschappij is een illusie.
Dat belet niet dat vriendschappen over bepaalde culturele, etnische en godsdienstige grenzen kunnen bestaan.

Zo ben ik zeer bevriend met een boeddhistische Chinees.
Ik was ook een goede vriend van een moslim, een echte gentleman, uit Maleisië. Na zijn bedevaart naar Mekka enkele jaren later, was ik plots zijn vriend niet meer. Hij volgde hiermee zijn godsdienst, die op straffe van 'doodzonde' vriendschap met niet-moslims verbiedt (zie Koran). Hij zou me zeker niet onthoofd hebben (zie Koran), daarvoor was hij te beschaafd.
De zoon van een vriendin van mij, een jong groene, is in Gent gaan wonen midden tussen de nieuwkomers en ging getrouw naar hun winkels...

Zijn moeder vertelde mij enkele weken terug dat hij thuis was gekomen, gedesilusioneerd... ik ga al jaren bij hen op de winkel en nog zien ze mij niet als ene van hen...

En dan komen hier Belgische stommerikken zwanzen over multikul...
Multikul is alleen maar mogelijk als het van de twee kanten komt; maar dat is buiten de moslimwaard gerekend...
Gewoon al het feit dat ze dat, na al die jaren, weigeren in te zien is dat zelf zijzelf naast en niet onder de anderen leven...
En waarom leven ze naast en niet onder de anderen??? Hewel omdat de anderen in hun kultuur, van hen niets moeten weten... Meer zelf, hun godsdienst verbiedt hen dat
Oud 19 december 2020, 17:19   #134
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bart De Wever over mogelijke coalitie met Vlaams Belang: ‘Dan stop ik direct’

N-VA-voorzitter Bart De Wever.
In een interview met Humo is N-VA-voorzitter Bart De Wever ongezien hard voor het Vlaams Belang. Als het van hem afhangt is een coalitie met Tom Van Grieken op dit moment uitgesloten. ‘Zijn stal is vuiler dan ooit.’

De Forza Flandria is dood en begraven.

https://www.demorgen.be/politiek/bar...rect~bce3cbb8/
Alles is gezegd.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:20   #135
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel veel: de implosie van de NV-A.

En moest dit gebeuren en er mensen zouden zijn die denken dat dan alle stemmen van de NVA naar het VB zouden gaan, die mensen vergissen zich deerlijk.
2
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:20   #136
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Bart Dewever, van grootste politicus naar kleinste hofnar.

N-VA = politieke kanker.
2
Oud 19 december 2020, 17:21   #137
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Incognito Bekijk bericht
Als BDW denkt hiermee kiezers terug te winnen van het VB, kan hij het wel eens serieus mis hebben. De harde rechtse flank van NVA(onder leiding van Francken) heeft al enkele keren op Facebook laten vallen dat een coalitie met het VB er in de toekomst moet komen om meer autonomie voor Vlaanderen af te dwingen. Hoe gaat BDW dit uitleggen aan een stemmenkanon als Francken.
Da gade gij ni bepale
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:21   #138
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo te zien begrijpt hij België niet of is hij een bange haas. Hij en de N-VA bevinden zich de facto in de Franstalige anti-Vlaamse politieke schutkring.
Door zich af te zetten tegen het VB denkt hij dit cordon te kunnen doorbreken. Dat is echter een illusie.

Alleen met een uitgesproken onderdanig gedrag en met alle communautaire problematiek in de ijskast, kan de N-VA, indien nodig voor de Franstaligen (money, money, money) gedoogd worden.

Voortschrijdend inzicht lijkt afwezig te zijn. Hij begrijpt precies de Vlamingen ook niet. Het zal hem zuur opbreken.
2
Oud 19 december 2020, 17:22   #139
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Het is wel spijtig maar ik moet Rode Willem en de andere tegenstanders van Vlaanderen gelijk geven dat ze er niets van bakken .ZE HEBBEN HET NOOIT GEKUND EN GAAN HET NOOIT KUNNEN OOK. Nu gaan er natuurlijk een hoop N-VA'ers op VB stemmen. Vermits het VB "nooit" gaat kunnen (of willen????) mogen meedoen mogen ze zelfs een meerderheid hebben in Vlaanderen, ze gaan nooit een regering kunnen maken zonder een staatsgreep. . Ze weten en onderhouden dat. Hoe meer stemmen ze krijgen hoe meer volk dat betaald wordt om in het parlement te zitten zonder enige verantwoordelijkheid te moeten nemen. op die manier spelen ze volledig in de kaart van de Francofonen en hun Nederlands sprekende vazallen die dus de volgende verkiezingen op hun sokken gaan winnen. Dag Vlamingen ..Blijf doen wat jullie goed kunnen en altijd al gedaan hebben, zagen, eigen volk afkraken, in eigen nest kakken en.......BLIJVEN BETALEN HE;;;;Bedankt op voorhand hé.....

Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 december 2020 om 17:25.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:23   #140
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Of het Calvo een kiezer meer zal opbrengen is nog de vraag...
Integendeel !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be