![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trumpisme is een mooi voorbeeld, maar ook populistisch rechts in Vlaanderen voldoet aan die definitie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe durven die achterlijke dat nog maar veronderstellen... Wat hebben ze dwaze Vlamingen uitgelachen die vroegen om in Brusselse hospitalen en bij Brusselse hulpinstellingen in het Nederlands geholpen te worden... Ha, ha, ha, alsof hulp beter zou zijn als de hulpverlener Nederlands zou kennen... Maar verdomme een agent in Mechelen die enkel Nederlands sprak, maar dat was pure provocatie, racisme, een regelrechte zonde tegen de Francofonie en la Belgique... En dan hier komen lachen over een Vlaams canon die niet bestaat terwijl ze zelf opgesloten zitten in een Belgische franstalige grootheidswaanzin... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Neen, nationalisme is een regelrecht mensenrecht... Hoe het de grote francofonie die enkel bij zichzelf zweert en zonder kommer de rest de afgrond wil inpraten ook tegenstaat...
Mensenrechten blijven mensenrechten en daarin hoort geen bekrompen taaloverheersing, ook als men dat wil goedpraten door zijn eigen taal als meerwaardig te willen verkopen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ha, ha, ha, het beste voorbeeld is dan wel de francofonie die al lang vervallen is in tyrranie en het zelfs niet meer kan laten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag even goed zeggen 'nous ne l'avons pas su' zo worden ze misleid door hun anti-democratische leiders... Het meest om te lachen is toch wanneer ze ineens wel zouden weten wat democratie betekent de dag dat ze de absolute meerderheid hebben... Dan ineens bestaan de zogezegde rechten van de minderheid waar ze nu zo mee heulen niet meer en over de dictatuur van de meerderheid hebben ze dan ook ineens geen kaas meer gegeten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een meerderheid iets wilt en je rechtvaardigt een anti democratisch bewind omdat de meerderheid een “emotie” heeft, ben je geen democraat. Verschuil u achter zoveel excuusjes als je wilt, je bent geen democraat. Punt aan de lijn.
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad ik zou mij ook schamen als ik bij zulke een blinde groep zou worden ingelijfd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is als men die natuurlijke toestand wil afbreken en bestempelen als dwaas, zelfs vijandig en anti-realistisch dat de mensen zullen in opstand komen en hun natuurlijke nationaliteit zullen terug opeisen... Maar la Belgique in zijn van zijn geboorte opgedrongen francofonie kan zich bij de natuurwetten niet neerleggen... Kolonisatie gaat inderdaad niet samen met het in vrede laten leven van de volkeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt maken we er beter een republiek van om onze nabestaanden te beschermen. Beschermen tegen figuren die dicteren welke “emoties” niet mogen en dus denken het beter te weten dan de meerderheid.
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U slaagt er in om je in een en dezelfde post tegen te spreken. Moest ik Belgicist zijn, ik zou mij schamen om u in mijn rangen te zien vertoeven. Laatst gewijzigd door stuyckp : 15 januari 2021 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Belgicisme is ook nationalisme.
Er bestaan namelijk 2 soorten nationalisme : middelpunt vliedend middelpunt zoekend https://gghgeschiedenis.tumblr.com/p...-aantekeningen En allebei evenveel emoties lijkt me. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik had laatst in De Afspraak (niet De Zevende Dag) BDW en Liesbeth Van Impe minutenlang weten te pallaveren over dat België al dan niet een democratie te noemen is of de som van twee democratieën. Het was bijna tien minuten zanikken over een definitie, terwijl gewoon duidelijk is dat de ene Belgisch-gezind is en de andere Vlaams-gezind. En het taalgebruik was er vrij emotioneel bij en soms vaak passief-agressief (het type: 'Heremijntijd, met wat zit ik hier aan de tafel?')
Typisch Vlaanderen waar twee nationalismen veel invloed kennen. Veel normale discussies vinden niet plaats hierdoor of ontaarden in kleinzielige ruzies over pietluttigheden. Dat valt me vaak op en dat op alle niveaus. Het is onze zwakte. Laatst gewijzigd door Weyland : 15 januari 2021 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die zwakte wordt onder onze neus en ogen ondertussen misbruikt door een cultuur die dat allemaal in betere banen gaat leiden. Binnen enkele jaren staan de huidige hoofdrolspelers aan de zijlijnen gaat Belgistan één land worden met één taal... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoop van niet. Er is ook geen wens voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Niemand die onze taal spreekt wenst dat maar we worden voorbijgestoken door de werkelijkheid. Een stukje daarvan is dat momenteel de Moslims de meerderheid hebben in de Antwerpse scholen. Het zou me verbazen dat dit in Brussel niet hetzelfde zou zijn....
|
![]() |
![]() |