![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Welke links?
Oxam is wel 'een eerlijke' handel, maar niet eerlijker dan andere (tenzij er iemand mij die magische defenitie kan geven). En ze heeft zeker geen recht op die morele superioriteitsgevoelens. Ik spreek trouwens niet over 'gewoon liefdadigheid', ik veroordeel wel het absoluut niet willen erkennen van het liefdadigheidselement door oxfam adepten. De drijfveer van dit alles is liefdadigheid, maar ze hebben er teveel moeite mee.
#131 |
Banneling
|
![]() Het is opmerkelijk, hoe Blokkers hier met de tweeloop klaar zitten, om mensen die maar iets proberen te veranderen in arme landen af te schieten.
Wie fair trade afdoet als oneerlijk, is een grote leugenaar! Want fair trade bedrijven bestaan met zijn duizenden. Er zullen daar waarschijnlijk bedrijven tussen zitten die niet correct zijn, maar de overgrote meerderheid doet het wel correct! En zonder liefdadigheid. PS, onderwijs en huisvesting in armelanden rond die bedrijfjes oprichten is geen liefdadigheid, maar is een investering voor die bedrijfjes om hun werknemers de mogelijkheid te bieden te werken. De volledige sector afschieten, zoals C uit W hier doet is gewoon scrupuleus tov die duizenden vrijwilligers en bedrijfjes die op een correcte manier willen werken. Het heeft gewoon een beeld weer van mensen die een excuus moeten zoeken om hun eigen verantwoordelijkheid te verdoezelen, door op alles te schieten wat beweegt en te gaan afdoen als bedrog. (waar ze denken dat alles fout gebeurt). Dit is idd een kenmerk van het Blok. |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#133 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.oww.be/pages/page.php?ID=154 Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik vertrouw die OXAM, 11.11.11 enzo voor geen haar sinds ze eens op school reizen stonden uit te delen. Laatst gewijzigd door lustige lezer : 13 december 2004 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Nog geen zinnig woord tegen mij gezegd, en maar uitschelden voor rotte vis. Ik schiet de volledige sector trouwens niet af (heb je uberhaubt gelezen wat ik schreef?) maar wel hun misplaatste morele meerderwaardigheid, je hebt er zelf trouwens ook wat last van. Voor de rest vind ik liefdadigheidswerk zeer ... liefdadig ![]() Ik heb trouwens niks gezegd over verantwoordelijkheden, maar ja, waar er geen modder is gaan we er snel maken zeker? En je hebt me nog steeds geen defenitie gegeven van fair trade. Dus inplaats van zo hier met schuimende op de lippen mij nodeloos (en compleet onterecht) af te breken en uit te schelden zou je beter eens wat argumenten gebruiken. Ah ja, iedereen heeft zou zijn taktiek om een gebrek aan argumentatie te camoufleren.
![]() |
#137 | |||
|
![]() Citaat:
![]() [size=4][eer·lijk[/size] (bn.) 1 (van mensen) wars van leugen en bedrog, betrouwbaar => openhartig, op mijn woord van eer, rechtdoor, rechtdoorzee, rondborstig, trouwhartig, waarheidlievend; <=> oneerlijk 2 (van zaken, gedrag) op gepaste, eervolle wijze => rechtvaardig]open dus ![]() Trouwens, handel is ook 'rechtvaardiger' geworden op vele plaatsen zonder oxfam, door gewoon een bloeiende economie, verantwoordelijke bazen en werknemer, kortom een gezonde situatie + wat gezond verstand. Begrijp je waarom ik niet van die eenzijdige lofbetuigingen tav Oxfam en dergelijke houd? Ik zou ze meer appreciëren als ze gewoon zichzelf erkenden. Citaat:
Citaat:
Maar moet je daarom zo aggresief de anderen veroordelen?
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#139 | |
|