Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2021, 16:20   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Alle dan. We zullen beginnen zeker?

Er waren eens Proud Boys.
...waarvan we nu weten dat ze op de lijst van terreurorganisaties staan, samen met nog enkele andere extreem-rechtse organisaties + een hoop IS en Al Quaeda gelinkte organisaties.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 16:22   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Murder the media: Vermoord de media. Dat is genoeg bewijs van de bereidheid om te doden. En doden zijn er gevallen tijdens de bestorming.
Maar hij heeft gelijk natuurlijk. Als je denkt dat je een normale wereld zou kunnen hebben zonder te moorden, moet je wel heel idioot zijn. Vijanden zijn er om vermoord te worden, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 16:28   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...dat zijn ze. Dat is nu net door de canadese overheid beslist.
Een terrorist is natuurlijk gewoon een politieke tegenstander die, zoals het hoort, geweld wil gebruiken. Geweld gebruiken zelf om politieke redenen maakt van U natuurlijk geen terrorist. Het is enkel als je geweld gebruikt om politieke redenen die de uwe niet zijn, dat ge een terrorist zijt. Zoniet zijt ge een vrijheidsstrijder, een moedige martelaar, een lid van het verzet of zo.

De meeste verzetsleden tijdens WO II voldeden perfect aan de definitie van terrorist, maar hebben nadien standbeelden gekregen. De meeste naties vieren op hun nationale feestdag een bende terroristen die gewonnen heeft.

De notie van "terrorist" is dus eerder de notie van "politieke tegenstander".
Oud 5 februari 2021, 16:43   #124
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een terrorist is natuurlijk gewoon een politieke tegenstander die, zoals het hoort, geweld wil gebruiken. Geweld gebruiken zelf om politieke redenen maakt van U natuurlijk geen terrorist. Het is enkel als je geweld gebruikt om politieke redenen die de uwe niet zijn, dat ge een terrorist zijt. Zoniet zijt ge een vrijheidsstrijder, een moedige martelaar, een lid van het verzet of zo.

De meeste verzetsleden tijdens WO II voldeden perfect aan de definitie van terrorist, maar hebben nadien standbeelden gekregen. De meeste naties vieren op hun nationale feestdag een bende terroristen die gewonnen heeft.

Iemand die uw vrouw verkracht omdat ze niet de politieke redenen heeft als de verkrachter is dus geen verkrachter maar een politieke tegenstander.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 16:46   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Iemand die uw vrouw verkracht omdat ze niet de politieke redenen heeft als de verkrachter is dus geen verkrachter maar een politieke tegenstander.
Wel, het is een verkrachter, en een politieke tegenstander. Of het een terrorist is of niet zal enkel afhangen of hij dat doet in het kader van de "goeie" politieke visie, of niet.

Bijvoorbeeld, een neger die Trump aanhangster verkracht omdat zij een bordje had "Fuck BLM", is dat een terrorist of een bestrijder van racisme die misschien een beetje te hevig gemiliteerd heeft ?

Een Zionist die Eva Brown verkrachtte was dat een terrorist ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 februari 2021 om 16:47.
Oud 5 februari 2021, 16:48   #126
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Je kan het ook op de esthetische boeg gooien en zeggen dat iemand die uw vrouw verkracht geen smaak heeft.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 16:54   #127
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet mijn drempel maar die van Canada.
Nonsens. Je hebt in deze draad genoeg aangegeven dat dit ruimschoots voldoet aan jouw persoonlijke drempel:

Citaat:
Mooi. En dat mag uitgebreid worden naar alles en iedereen die de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens op welke wijze dan ook met de voeten treden of die intentie hebben.
Citaat:
Canada heeft de beslissing genomen om Proud Boys als terroristisch te beschouwen. Dat ze dat ook nog gedaan hebben met andere groeperingen die geweld niet schuwen is alleen maar toe te juichen. En zo een beslissing wordt niet zonder reden genomen.
Citaat:
Murder the media: Vermoord de media. Dat is genoeg bewijs van de bereidheid om te doden.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 17:01   #128
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hij heeft gelijk natuurlijk. Als je denkt dat je een normale wereld zou kunnen hebben zonder te moorden, moet je wel heel idioot zijn. Vijanden zijn er om vermoord te worden, he.
Nee, om lief te hebben. Wat niet wil zeggen dat je niet soms ook moet doden.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 17:08   #129
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet ik maar Canada noemt die groepering terroristen.
Je spreekt jezelf tegen. Zie de kwoots in mijn vorige post. Natuurlijk vind je de PB's terroristen. Je hebt zelfs geprobeerd om - op mijn aanvraag - "bewijs" te leveren. Jammer genoeg voor jou kwam je niet verder dan een ondeugende slogan op één PB zijn T-shirt. Dat zinkt in het niets ten opzichte van het aanhoudende nachtelijke geweld in bijvoorbeeld Portland, Oregon. Met échte slachtoffers. Ook dodelijke slachtoffers. Gepleegd in groep door aanhangers van Antifa. In naam van Antifa.

En daarom krabbel je nu terug.

Op jouw beloofde voorbeelden van Proud Boys terreurdaden is het ondertussen nog steeds wachten.
Oud 5 februari 2021, 17:13   #130
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet ik maar Canada noemt die groepering terroristen. Ik betwijfel het dat de Canadezen jouw persoonlijke visie hierover in beraad gaan nemen voor een eventuele herziening.
Aangezien je het vernoemt, ga je ermee akkoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 17:16   #131
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...waarvan we nu weten dat ze op de lijst van terreurorganisaties staan, samen met nog enkele andere extreem-rechtse organisaties + een hoop IS en Al Quaeda gelinkte organisaties.
niet "de" lijst, maar een lijst, van één land.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 17:19   #132
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat Rudy Giuliani jou best als extern consultant zou aantrekken, om dan met jouw redenering de rechter te kunnen overtuigen dat de QAnon sjamaan & de Proud Boys onschuldig zijn, dat het eigenlijk vrijheidsstrijders zijn.

Wil hem misschien toch ook best adviseren hoe hij daarbij geloofwaardig kan maken dat de uittredende POTUS persoonlijk die helden, martelaars en vrijheidstrijders aangezet heeft tot de bestorming van het instituut dat hij nochtans gezworen had te zullen verdedigen.
Oud 5 februari 2021, 18:43   #133
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En ze leefden nog kort en ongelukkig.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 18:46   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Rudy Giuliani jou best als extern consultant zou aantrekken, om dan met jouw redenering de rechter te kunnen overtuigen dat de QAnon sjamaan & de Proud Boys onschuldig zijn, dat het eigenlijk vrijheidsstrijders zijn.
Dat werkt natuurlijk niet voor het gerecht van de vijand he.
Dat is een beetje zoals William Lamport voor de Inquisitie probeerde te pleiten dat hij tegen de corruptie binnen de Inquisitie strijdde.
Oud 5 februari 2021, 19:23   #135
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Nonsens. Je hebt in deze draad genoeg aangegeven dat dit ruimschoots voldoet aan jouw persoonlijke drempel:
Mijn drempel is zelfs lager dan die van Canada zoals duidelijk blijkt uit mijn openingspost. Maar mijn drempel is niet van belang want geen enkele overheid zal mijn drempel als maatstaf nemen. Dat gij daarover blijft doordrammen is uw probleem. Bovendien is het mij een mysterie waarom gij hierover blijft doorgaan behalve dan mist te spuien.
Dat gij mijn 'bewijzen' niet accepteert is ook niet mijn probleem. Ik kan trouwens niet aan echte bewijzen geraken want ik ben niet van de politie of van het gerecht. We kunnen er alleen maar op vertrouwen dat Canada in eer en geweten haar beslissing heeft genomen. Vermoedelijk was voor Canada de bestorming van het Capitool en het geweld zoals blijkt uit het artikel uit mijn openingspost blijkbaar de druppel.
Als gij het niet eens zijt met de beslissing van Canada kunt gij misschien een klachtenbrief schrijven. Of schrijf onze regering aan om zich in te zetten voor het belang van de Proud Boys. Misschien vinden die jouw mening belangrijk genoeg.
Oud 5 februari 2021, 19:24   #136
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je spreekt jezelf tegen. Zie de kwoots in mijn vorige post. Natuurlijk vind je de PB's terroristen. Je hebt zelfs geprobeerd om - op mijn aanvraag - "bewijs" te leveren. Jammer genoeg voor jou kwam je niet verder dan een ondeugende slogan op één PB zijn T-shirt. Dat zinkt in het niets ten opzichte van het aanhoudende nachtelijke geweld in bijvoorbeeld Portland, Oregon. Met échte slachtoffers. Ook dodelijke slachtoffers. Gepleegd in groep door aanhangers van Antifa. In naam van Antifa.

En daarom krabbel je nu terug.

Op jouw beloofde voorbeelden van Proud Boys terreurdaden is het ondertussen nog steeds wachten.
Ik krabbel niet terug. Je doet alsof het door mij komt dat ze op de lijst zijn gezet. Het is echt niet mijn verdienste dat de Proud Boys nu terroristisch genoemd worden. Ik zweer. Ik ben het gewoon akkoord met Canada. Simpel.
Oud 5 februari 2021, 19:40   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
nee, dat is meer uw dada, nietwaar.
Touché !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2021, 15:32   #138
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn drempel is zelfs lager dan die van Canada zoals duidelijk blijkt uit mijn openingspost.
Da's waar. Toch probeer je je te verschuilen achter "Canada". En pas nadat je eigen pogingen om met bewijs voor de dag te komen mislukt zijn.

Citaat:
Maar mijn drempel is niet van belang want geen enkele overheid zal mijn drempel als maatstaf nemen. Dat gij daarover blijft doordrammen is uw probleem. Bovendien is het mij een mysterie waarom gij hierover blijft doorgaan behalve dan mist te spuien.
Ik vraag gewoon concrete voorbeelden ter ondersteuning van jouw loze beschuldigingen. Dat is geen mist spuien. Noch doordrammen.

Citaat:
Dat gij mijn 'bewijzen' niet accepteert is ook niet mijn probleem.
Blijkbaar is het voor jou wel een probleem want je blijft reageren in deze draad. Het enige 'bewijs' dat je vond was een edgy slogan op een T-shirt. En daar zeg jij (niet Canada) het volgende over:
Citaat:
Dat is genoeg bewijs van de bereidheid om te doden.
Dat wordt dan vervolgens - logischerwijs - weggelachen in deze draad. Moest dat voor jou echt geen probleem vormen, dan zou je daar ook niet blijven op reageren.

Citaat:
Ik kan trouwens niet aan echte bewijzen geraken want ik ben niet van de politie of van het gerecht.
Aha. Dus je geeft toe dat hetgeen jij eerder in deze draad "bewijs" hebt genoemd toch geen echt bewijs was.

Het "T-shirt is terreur"-verhaaltje berg je op en nu gooi je het over een andere boeg: er moet wel geheim bewijsmateriaal tegen de Proud Boys bestaan, anders zou Bill Blair hen niet op de terroristenlijst hebben gezwierd. Dat is een even absurde uitvlucht als: "Navalny moet echt wel iets serieus op zijn kerfstok hebben, anders zou Putin hem niet in de bak zwieren."

Citaat:
We kunnen er alleen maar op vertrouwen dat Canada in eer en geweten haar beslissing heeft genomen. Vermoedelijk was voor Canada de bestorming van het Capitool en het geweld zoals blijkt uit het artikel uit mijn openingspost blijkbaar de druppel.
Die "druppel" is slechts een voorwendsel van Canada en wordt éénzijdig toegepast om politieke redenen.

De bestorming van het Capitool was enkel mogelijk omdat er bijna geen politie aanwezig was om het gebouw te beschermen. Toen BLM kwam protesteren stond de National Guard paraat. Zonder die laatsten was het Capitool toen ook bestormd geweest. De gebeurtenissen in Minneapolis, Kenosha, Atlanta, St Louis, Portland, Seattle en vele andere steden laten in dat opzicht niets aan de verbeelding over, en overtreffen qua schaal en geweldniveau vele malen wat er rond en in het Capitool is gebeurd.

En dan hebben we het nog niet over die keer in 2018 toen klimaatactivisten Nacy Pelosi haar kantoor binnendrongen, onder leiding van Occasional Cortex.

Of die keer toen - in hetzelfde jaar - open-grenzen-activisten de Hart Senate Office Building binnendrongen.

En er was een gelijkaardig incident het jaar daaarvoor.

Geen van die gebeurtenissen was aanleiding om de organisatoren op een Canadese terroristenlijst te zwieren. En waarom zouden ze, het gaat hier immers niet om terrorisme.

De Proud Boys beramen evenmin terreuraanslagen. In tegenstelling tot wat jij beweert.

Citaat:
Als gij het niet eens zijt met de beslissing van Canada kunt gij misschien een klachtenbrief schrijven. Of schrijf onze regering aan om zich in te zetten voor het belang van de Proud Boys. Misschien vinden die jouw mening belangrijk genoeg.
Je zegt zelf dat jouw drempel lager ligt dan die van Canada. Dan moet je je ook niet wegsteken achter hun oordeel.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 6 februari 2021 om 15:58.
Oud 6 februari 2021, 15:32   #139
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik krabbel niet terug. Je doet alsof het door mij komt dat ze op de lijst zijn gezet. Het is echt niet mijn verdienste dat de Proud Boys nu terroristisch genoemd worden.
Je krabbelt terug want je probeert je weg te steken achter "Canada". Ook al is jouw drempel voor terreur nog lager dan die van Canada.

Citaat:
Ik zweer.
???

Los van de grammatica is dit een wanhopig klinkende uitspraak voor iemand die - naar eigen zeggen - er geen probleem mee heeft dat zijn argumenten niet worden geaccepteerd in deze draad.

Citaat:
Ik ben het gewoon akkoord met Canada. Simpel.
Op basis van welke feiten ben jij het eigenlijk nog eens met "Canada"? Nu je je eigen T-shirt-kwakkel zelf naar de prullenmand hebt verwezen schiet er namelijk niets meer over:

Citaat:
Ik kan trouwens niet aan echte bewijzen geraken want ik ben niet van de politie of van het gerecht.
Oud 6 februari 2021, 15:41   #140
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je krabbelt terug want je probeert je weg te steken achter "Canada". Ook al is jouw drempel voor terreur nog lager dan die van Canada.

???

Los van de grammatica is dit een wanhopig klinkende uitspraak voor iemand die - naar eigen zeggen - er geen probleem mee heeft dat zijn argumenten niet worden geaccepteerd in deze draad.

Op basis van welke feiten ben jij het eigenlijk nog eens met "Canada"? Nu je je eigen T-shirt-kwakkel zelf naar de prullenmand hebt verwezen schiet er namelijk niets meer over:

Niemand heeft hier 'argumenten' nodig...
Het is een waarneembaar feit dat de staat Canada die kerels samen met nog wat extreem-rechtse groepen + een aantal Jihadi groepen op hun terreurlijst heeft gezet. Dit is een zaak van de canadese regering, en het canadese parlement.
In de VS is men nog niet zo ver, daar loopt nog onderzoek.
Maar het ziet ernaar uit dat ook in de VS er iets is losgekomen, en dat men domestic terrorism veel harder gaat aanpakken dan tot nu toe het geval was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be