![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Kies maar | |||
VB |
![]() ![]() ![]() |
23 | 34,33% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
18 | 26,87% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,97% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
OVLD |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,99% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,99% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,97% |
Andere partij als hier boven |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,46% |
Ongeldig |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,49% |
Ik ga niet (meer) stemmen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 11,94% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat die andere insteek betreft. Er zijn hopen andere insteken.
Om te beginnen de lol van het dwarsliggen. Het plezier van het (valse) gevoel te hebben dat je de politieke nietsnutten een kloot hebt afgetrokken. Het besef dat kiezen zinloos is. De borrelende opstand. Er wordt toch geen rekening gehouden met de verkiezingsuitslag. De verliezers klitten samen en discrimineren en sluiten de winnaars van de verkiezingen harder uit dan ooit. Het zijn tekens aan de wand. Zo komen dictatoriale regimes in de regel aan hun einde.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 februari 2021 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Logisch. Maar het resultaat is hetzelfde. Mijn beste vriend, een liberaal in hart en nieren, stemde om die reden Vlaams Belang of PVDA. Dankzij mensen met die denkwijze geraakte de PVDA over de kiesdrempel van Verhofstadt. Hij had beter voor de BUB gestemd. ![]()
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stemmen voor de underdog zoals men in de VS vrij recent gedaan heeft?
Ik denk dat ik, niet zeker van want er loopt nog véééééééééél water door de zee voor de volgende verkiezingen zich aankondigen, dat ik dan toch het VB eens een stem zou geven. Of ik blijf, zoals ik al eerder wist te schrijven, op de verkiezingsdag gewoon in mijn bed liggen al dan niet in goed gezelschap verkerende. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 februari 2021 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is tragisch eigenlijk, want liever zie ik het oude Vlaanderen van weleer terug. Waar we allemaal op straat samenkwamen om naar de koers te kijken. Ook al kende geen enkele coureur bij naam, ge kende de mensen en de mensen kende u. Nu zijn we verdeeld in een politiek landschap van leugens, misleidingen, dwaalleren, fraude, volksverraad, diefstal, lobbyisten, ... Alles is 1 leugen en de bel wilt maar niet poppen om ons terug nieuwe zuurstof te geven. Sigh
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat uw natte droom? Dat elke VB stemmer niet komt opdagen? Mis poes. Laat net deze kiezers de meest gedrevene zijn om hun stem te laten horen.
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds wat andere mensen doen, dat moeten ze zelf weten. Wat ik ga doen, weet ik al. Ik blijf in bed liggen. Waarom u steeds mijn uitspraken gaat veralgemenen en projecteren op andere mensen weet ik niet. Een forum geeft de individuele persoonlijke mening van de deelnemers weer. Trouwens waarom zou ik willen dat VB-stemmers thuis blijven ? Zelfs als ze gaan stemmen is hun stem niets waard.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 februari 2021 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de politiek correcten te koeioneren.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad op zichzelf al reden genoeg om een bolletje te gaan kleuren.
![]()
![]() |
#137 |
Gouverneur
|
![]() Ben wel gewonnen voor de PVDA,de lonen verminderen en minder volk in het parlement.
Niet aanwezig in het parlement zonder geldige reden:geen loon.En ga zo maar door. Van mijn kant tijdens debat geen smartphones en laptops meer! Geen dienstwagens, enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het zo dat je vanaf een laag genoeg opkomstgetal, politici vrij kan doodschieten want ze hebben geen legitimiteit meer. Dat is eigenlijk mijn streefdoel: dat politici opgejaagd en afgemaakt wild worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2021 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe meer stemmen hoe meer postjes in het parlement waar je alles mag zeggen zonder enige verantwoordelijkheid te moeten nemen en toch vet betaald wordt. Dit doet me denken aan een bouwvakker die ik gekend heb . Jaren geleden op de werf rond Luik vertrok er 's morgen een man met een panlat op de schouders en 's avond kwam die daarmee terug zonder één klop gedaan te hebben en toch werd hij betaald,.......tot hij tegen de lamp liep, maar dat kan niet bij politiekers....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |