Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2021, 10:20   #121
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Studenten willen blijven aanmodderen tot 2034

Ze zouden wel eens gelijk kunnen hebben de studenten. Tot 2034 voorspellen de meeste dat het gaat blijven duren.

Ik moet ze straks nog gelijk geven ook. Ze doen er alles voor om ons het volgende decennium ter plaatse te laten trappelen. Ik zou zeggen doe zo voort er kunnen nog wel een paar jaartjes bij.

Maar ik weet het het zijn niet alleen de studenten. Ook Jan Modaal die het niet kan laten om die betonnen zeedijk voor de tienduizendste keer te gaan op en neer slenteren van zo gauw er een sliertje zon is voorspeld.

https://www.demorgen.be/nieuws/honde...ijft~bb61121d/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 10:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2021, 10:43   #122
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

't is net omgekeerd natuurlijk. Hoe sneller iedereen besmet is hoe sneller we er van verlost zijn. Ik kan die studenten enkel aanmoedigen! Zij zijn ook diegene die er nauwelijks fysieke last van hebben dus dat is de meest efficiënte approach. Beter dat zij het virus opvangen dan de oudjes in de rusthuizen (zoals het vorig jaar met de lockdowns is verlopen: het virus richting de meest zwakken sturen).
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2021, 10:48   #123
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ze zouden wel eens gelijk kunnen hebben de studenten. Tot 2034 voorspellen de meeste dat het gaat blijven duren.

Ik moet ze straks nog gelijk geven ook. Ze doen er alles voor om ons het volgende decennium ter plaatse te laten trappelen. Ik zou zeggen doe zo voort er kunnen nog wel een paar jaartjes bij.

Maar ik weet het het zijn niet alleen de studenten. Ook Jan Modaal die het niet kan laten om die betonnen zeedijk voor de tienduizendste keer te gaan op en neer slenteren van zo gauw er een sliertje zon is voorspeld.

https://www.demorgen.be/nieuws/honde...ijft~bb61121d/
Het schijnt dat Marc Van Ranst daar ook was om gratis bier uit te delen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2021, 10:53   #124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
't is net omgekeerd natuurlijk. Hoe sneller iedereen besmet is hoe sneller we er van verlost zijn. Ik kan die studenten enkel aanmoedigen! Zij zijn ook diegene die er nauwelijks fysieke last van hebben dus dat is de meest efficiënte approach. Beter dat zij het virus opvangen dan de oudjes in de rusthuizen (zoals het vorig jaar met de lockdowns is verlopen: het virus richting de meest zwakken sturen).
Maar blijkbaar wordt die mening door weinigen gedeeld dus zal het aanmodderen blijven. Dus ik zou zeggen moedig ze nog maar verder aan. De volgende jaren zal je dan wel moeten blijven feesten op de stoep en zelf uw bier meebrengen een radio zou ook nog welgekomen zijn kwestie van wat muziek te hebben

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 10:54.
Oud 25 februari 2021, 11:06   #125
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

De jeugd past zich toch gewoon aan. Eerlijk, ik ga zelfs niet meer naar de horeca als ze heropenen, op straat en in de tuin is de sfeer gewoon losser en gemoedelijker. En je mag toch geen nieuwe mensen leren kennen op café, dus waarom nog daar naartoe gaan als dat elders wel kan.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 25 februari 2021 om 11:07.
Oud 25 februari 2021, 12:32   #126
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het schijnt dat Marc Van Ranst daar ook was om gratis bier uit te delen.
Als BV trekt hij zonder moeite grote aantallen mensen aan. Hij heeft nu een leuke, goed verdienende bijbaan als sandwich man voor een brouwerij.
Oud 25 februari 2021, 12:44   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De jeugd past zich toch gewoon aan. Eerlijk, ik ga zelfs niet meer naar de horeca als ze heropenen, op straat en in de tuin is de sfeer gewoon losser en gemoedelijker. En je mag toch geen nieuwe mensen leren kennen op café, dus waarom nog daar naartoe gaan als dat elders wel kan.

Daar ga ik je aan herinneren
Oud 25 februari 2021, 12:46   #128
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar ga ik je aan herinneren
Zolang die mondmaskers verplicht zijn hé, daarna kan het misschien weer wel
Oud 25 februari 2021, 12:50   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
't is net omgekeerd natuurlijk. Hoe sneller iedereen besmet is hoe sneller we er van verlost zijn.
Inderdaad, dat was de domme redenering van in het begin he. Die hield steek in het kader van het virus laten verdwijnen. Maar dat gaat niet meer eens dat overal zit. En dan is het veel beter van het zo snel mogelijk laten rond te gaan.

Het is een beetje als uw been afzetten. Ideaal zet ge het niet af. Maar eens men halverwege is met het zagen, wilt ge dan dat men HEEL TRAAG zaagt, of met een bijl de rest doorkapt ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2021, 12:53   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe zo dan maar verder dan loop je tegen je pensioen nog met een mondmasker

Fred zegt het al langer ....wie niet horen wil zal voelen.....spijtig genoeg niet meer van deze tijd ik weet het

https://www.hln.be/gent/burgemeester...ger~ac24908a8/

Maar mij niet gelaten ik kijk ernaar en.....tralalire tralala

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 12:55.
Oud 25 februari 2021, 13:40   #131
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, dat was de domme redenering van in het begin he. Die hield steek in het kader van het virus laten verdwijnen. Maar dat gaat niet meer eens dat overal zit. En dan is het veel beter van het zo snel mogelijk laten rond te gaan.

Het is een beetje als uw been afzetten. Ideaal zet ge het niet af. Maar eens men halverwege is met het zagen, wilt ge dan dat men HEEL TRAAG zaagt, of met een bijl de rest doorkapt ?
In die analogie daar , mag ik ervan uitgaan dat de patiënt geanestheseerd is ?
Oud 25 februari 2021, 13:54   #132
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doe zo dan maar verder dan loop je tegen je pensioen nog met een mondmasker

Fred zegt het al langer ....wie niet horen wil zal voelen.....spijtig genoeg niet meer van deze tijd ik weet het

https://www.hln.be/gent/burgemeester...ger~ac24908a8/

Maar mij niet gelaten ik kijk ernaar en.....tralalire tralala
Och de huidige maatregelen zijn best goed leefbaar. Kan dit nog tientallen jaren volhouden op deze manier hoor
Oud 25 februari 2021, 14:10   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och de huidige maatregelen zijn best goed leefbaar. Kan dit nog tientallen jaren volhouden op deze manier hoor
Jij wel maar uw hond daarentegen die gaat wel heel binnenkort met zijn buik over de stoep schuren

Maar is het nu best leefbaar of verwoest het je leven want dat is toch redelijk verschillend ? Nog niet zo lang geleden schreef je ;

Een beetje geduld? Nog een jaar van ons leven laten verwoesten?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 14:23.
Oud 25 februari 2021, 14:36   #134
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mondmaskers alleen verplicht in de horeca?
Was het zo eenvoudig maar.
Een hele batterij aan voorwaarden, die ook nog eens handenvol geld kosten aan uitbaters.
Weer een nieuwe wortel voor de snuit van het publiek!
En waar zijn Unizo en Voka om hun leden en hun broodwinning te verdedigen?
Die hebben we al een heel jaar niet gezien of gehoord.
Citaat:
Horeca Vlaanderen komt daarom met een eigen voorstel: het ‘Safe Spring’-plan. “Ik geloof dat wij op die manier een bondgenoot zijn in plaats van een risicopatiënt op de weg naar het rijk der vrijheid”, zegt CEO Matthias De Caluwe in ‘Het Laatste Nieuws’. Hij promoot de horeca als een surrogaat voor de reizen die we niet kunnen maken. Café- of restaurantbezoek als een mentale opkikker dus.

Met het ‘Safe Spring’-plan vragen ze om op 1 april weer open te mogen, maar onder strenge voorwaarden.
Garçons zouden bijvoorbeeld een FFP2-masker moeten dragen en bubbels mogen hun knuffelcontact meebrengen.
Het ‘Safe Spring’-plan bevat het volgende horeca-protocol: strikte handhaving, FFP2-maskers voor de bediening, CO2-meter in de binnenruimten, sluitingsuur 30 minuten voor avondklok, mondmasker bij verplaatsing, aantal personen per tafel cfr. beslissing Overlegcomité, zittend consumeren, 1,5 meter tussen elke tafel (binnen en buiten), maximaal aantal decibels voor muziek, gasten laten contactgegevens achter en het maximaal reinigen van contactpunten.
Horeca Vlaanderen wil op 1 april openen met cafés en restaurants, op 1 mei evalueren, op 1 juni nog een keer evalueren, om op 1 juli de dag van de bevrijding te vieren.

https://pnws.be/de-horeca-komt-met-e...vanaf-1-april/
Ze kunnen zo beter hun horeca gesloten houden, fascisten en collaborateurs, zelfs onze privacy wordt weer geschonden door onze persoonsgegevens te moeten achterlaten, wat natuurlijk een van de doelstellingen is.
Er zal geen kat komen opdagen met die flauwekul, behalve de schaapjes.

Overigens kennen we dat riedeltje al: bij de evaluaties komen ze dan weer met valse cijfertjes van stijgingen door zogenaamde besmettingen met varianten en dan gaat de horeca weer opnieuw DICHT en begint het heel spel van voren af aan. Zo blijven ze met onze voeten rammelen.
Oud 25 februari 2021, 15:02   #135
edwinp
Banneling

Standaard

de horeca wil open en legt zichzelf daar strikte voorwaarden voor op. Liever dat dan niks alhoewel we ALLEMAAL weten dat MINSTENS 50 % van de regels TOTAAL geen nut hebben...

Zo is er de vorige keer 0,0 keer gebruikt gemaakt van de aanwezigheidslijsten om aan 'contact' tracing te doen...

de studenten , ze doen maar, het enige wat nu telt is de vaccinatiesnelheid

Laatst gewijzigd door edwinp : 25 februari 2021 om 15:03.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2021, 15:20   #136
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
De horeca wil open en legt zichzelf daar strikte voorwaarden voor op. Liever dat dan niks alhoewel we ALLEMAAL weten dat MINSTENS 50 % van de regels TOTAAL geen nut hebben...
Zo is er de vorige keer 0,0 keer gebruikt gemaakt van de aanwezigheidslijsten om aan 'contact' tracing te doen...
De studenten , ze doen maar, het enige wat nu telt is de vaccinatiesnelheid
Wat een amateurs! Geen verschil tussen buiten (veilig) en binnen (onveilig indien geen luchtzuivering).
Met een CO2-meter kent men de verzadiging aan CO2 in het lokaal maar als men bij het overschrijden van de grenswaarde niet verlucht of de lucht zuivert, heeft dat geen effect.
Men gaat er vanuit dat er dan (lente en/of zomer) nog een avondklok geldt!
Een lek mondmasker op als men naar het toilet moet. Dat is onnodig in een gezuiverde lucht.
En weer die 1,5 meter afstand wat 0,0 effect heeft door aerogene karakter van de viruswolken.
Er gelden toch al beperkingen qua decibels.
En dan weer contactgegevens, die dan nooit opgehaald werden enige maanden terug. Het virus is aerogeen (aerosol) men kan daardoor eigenlijk geen 'track en trace' doen.
Een onoordeelkundig zwaktebod!

Laatst gewijzigd door fcal : 25 februari 2021 om 15:22.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2021, 15:25   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de horeca wil open en legt zichzelf daar strikte voorwaarden voor op.
Een 3 sterren restaurant is horeca maar een bruine kroeg vol dronken hooligans is ook horeca.
In het eerste geval zullen wel wat maatregelen worden genomen en grotendeels opgevolgd in dat tweede soort zaken is dat dikke zever.

Ik heb in de zomer genoeg gezien zonder me uit te spreken over de zin of de onzin maar van die strikte voorwaarden blijft na 2 Duvels niet veel overeind

Ga nu maar eens uit nieuwsgierigheid al eens kijken hoe het er in de grote steden aan toegaat in die goedkope kapsalonnetjes....Weet me te zeggen hoe ze daar de voorwaarden respecteren

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 15:30.
Oud 25 februari 2021, 16:08   #138
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een 3 sterren restaurant is horeca maar een bruine kroeg vol dronken hooligans is ook horeca.
In het eerste geval zullen wel wat maatregelen worden genomen en grotendeels opgevolgd in dat tweede soort zaken is dat dikke zever.

Ik heb in de zomer genoeg gezien zonder me uit te spreken over de zin of de onzin maar van die strikte voorwaarden blijft na 2 Duvels niet veel overeind

Ga nu maar eens uit nieuwsgierigheid al eens kijken hoe het er in de grote steden aan toegaat in die goedkope kapsalonnetjes....Weet me te zeggen hoe ze daar de voorwaarden respecteren
trein,tram & bus zijn nooit afgeschaft geweest...de horeca is 10 keer veiliger zonder al de poespas...omdat een bruin café uit de bocht kan gaan moeten er honderdduizenden zonder werk of inkomen blijven zitten ?

Eerdaags mag men in de wzc's terug aan de duvel in het cafetaria, dus...
Oud 25 februari 2021, 16:16   #139
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
trein,tram & bus zijn nooit afgeschaft geweest...de horeca is 10 keer veiliger zonder al de poespas...omdat een bruin café uit de bocht kan gaan moeten er honderdduizenden zonder werk of inkomen blijven zitten ?

Eerdaags mag men in de wzc's terug aan de duvel in het cafetaria, dus...
De goeden moeten het altijd bekopen voor de slechten dat is met alles zo. Opdat er gekken zijn die aan 80 per uur door stadstraatjes rijden moet ik nu van de ene tot de andere vluchtheuvel rijden.
En zo zijn er nog wel honderden voorbeelden.

Geen enkele marginale kroeg heeft zich aan enige regel gehouden....geen enkele. Niet verwonderlijk allemaal want sommigen zijn na 2 Duvels al superman en niet weinig vrouwen na 2 rosé' al supergirls.

Trouwens moesten de meeste mensen een beetje hun verstand gebruiken waren er zelfs geen maatregelen nodig geweest. Maar ja mensen moeten altijd overdrijven en ja de massa is heel lomp en dom. Daar hebben we gisteren nog voorbeelden genoeg van gezien....

Maar goed waarschijnlijk zullen we dankzij onze studenten nu ook al niet veel moeten verwachten voor April en Mei. Ze waren nochtans verwittigd. Maar blijkbaar vinden ze de situatie zoals nu heel leuk.

https://www.hln.be/binnenland/een-op...ator~adb9b4f0/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 16:28.
Oud 25 februari 2021, 20:26   #140
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
De goeden moeten het altijd bekopen voor de slechten dat is met alles zo. Opdat er gekken zijn die aan 80 per uur door stadstraatjes rijden moet ik nu van de ene tot de andere vluchtheuvel rijden.
En zo zijn er nog wel honderden voorbeelden.

Geen enkele marginale kroeg heeft zich aan enige regel gehouden....geen enkele. Niet verwonderlijk allemaal want sommigen zijn na 2 Duvels al superman en niet weinig vrouwen na 2 rosé' al supergirls.

Trouwens moesten de meeste mensen een beetje hun verstand gebruiken waren er zelfs geen maatregelen nodig geweest. Maar ja mensen moeten altijd overdrijven en ja de massa is heel lomp en dom. Daar hebben we gisteren nog voorbeelden genoeg van gezien....

Maar goed waarschijnlijk zullen we dankzij onze studenten nu ook al niet veel moeten verwachten voor April en Mei. Ze waren nochtans verwittigd. Maar blijkbaar vinden ze de situatie zoals nu heel leuk.

https://www.hln.be/binnenland/een-op...ator~adb9b4f0/
met hindernissen weliswaar maar u mocht wel blijven rijden

ik denk dat uw kennis van kroegen in het algemeen zich beperkt tot wat u in online artikels ziet passeren, ik denk dat de horeca sowieso failliet zou gaan als uw slag de enige clandizie was
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be