Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2021, 18:30   #121
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ondertussen wel carnaval in Brussel.

https://www.hln.be/brussel/spontane-...amen~abb7aace/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 18:55   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog niet veel, of eigenlijk niets concreets gezien over hoe de nmbs dat gaat aanpakken.
Ik ben daar razend benieuwd over.

Nog iets: ik dacht dat de beslissing was: a) minder treinen naar de toeristische gebieden, en b) daar boven op: enkel de plaatsen aan de raampjes tellen qua volwassenen. en c) de federale politie zal helpen. d) geen beperkingen op schooldagen

De bond van trein tram en bus kiekens heeft al geopperd: de trein die in Eupen vertrekt naar Oostende, is dat een trein die naar de kust rijdt?

Als ze het niet fatsoenlijk regelen, dan gaat er gevochten worden. Dan pas zijn we de risee van de wereld, en dan riskeren we de draagkracht bij de bevolking zeer te hypothekeren.
Vechten tussen de passagiers, tot daartoe. Maar flikken die mensen van treinen smijten ... of flikken die zeggen: "trein vertrekt niet, er zitten er teveel op, maar verder reikt onze bevoegdheid niet" ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 18:59   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb nog niet veel, of eigenlijk niets concreets gezien over hoe de nmbs dat gaat aanpakken.
Ik ben daar razend benieuwd over.

Nog iets: ik dacht dat de beslissing was: a) minder treinen naar de toeristische gebieden, en b) daar boven op: enkel de plaatsen aan de raampjes tellen qua volwassenen. en c) de federale politie zal helpen. d) geen beperkingen op schooldagen

De bond van trein tram en bus kiekens heeft al geopperd: de trein die in Eupen vertrekt naar Oostende, is dat een trein die naar de kust rijdt?

Als ze het niet fatsoenlijk regelen, dan gaat er gevochten worden. Dan pas zijn we de risee van de wereld, en dan riskeren we de draagkracht bij de bevolking zeer te hypothekeren.
Ik begrijp U niet. 99.99% van de mensen zijn het eens met het gemaatregel. Dus 99.99% van de mensen gaan gehoorzamen en zich dus enkel maar in een trein begeven waar een plaatsje aan het raam is, zoniet stappen ze uit en blijven thuis.

Als 0.01% van de mensen die regels niet volgt, dan gaat er maar 1 persoon op 10 000 in een trein niet aan het raampje zitten. Maar dat zal dus niet gebeuren in de meeste treinen, er kunnen geen 10 000 man op een trein he. Zeker niet als er enkel plaats is aan het raampje.

Ik zie dus niet goed waar het probleem zit. Uiteraard gaan de mensen dat doen, want 99.99% heeft draagvlak voor de wijze maatregelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 19:28   #124
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Dit wordt de grootste grap ooit, Brusselaars gaan misschien nog plaats hebben maar in Gent en de tussenstoppen mag je het al vergeten. De treinen gaan zonder stoppen moeten doorrijden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 19:34   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dit wordt de grootste grap ooit, Brusselaars gaan misschien nog plaats hebben maar in Gent en de tussenstoppen mag je het al vergeten. De treinen gaan zonder stoppen moeten doorrijden.
Men kan ook directe treinen inleggen he. Zonder tussenstop.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 19:53   #126
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men kan ook directe treinen inleggen he. Zonder tussenstop.
Dat mag niet eens, geen extra treinen.

Per wagon mogen dus maar enkele tientallen volwassenen zitten, vanaf welke leeftijd je volwassen bent is mij nog onbekend.

Nu ga ik zeker naar de kust, enkel om het systeem te kloten.
Oud 20 maart 2021, 21:14   #127
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Staat er ook ergens vermeld hoeveel mensen tegelijkertijd (op de schoot) op de raamzetel mogen zitten ?
Oud 20 maart 2021, 21:35   #128
stuyckp
Banneling

Standaard

Je gaat met de trein misschien wel op bestemming geraken, maar wie zegt dat je gaat terug thuis geraken. Op de terugweg kan die trein al vol zitten.
ttz vol is hier een raar woord, vol genoeg, of te vol. ie alle raampjes bezet.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 maart 2021 om 21:36.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 21:54   #129
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ondertussen wel carnaval in Brussel.

https://www.hln.be/brussel/spontane-...amen~abb7aace/
Ik lees in het artikel dat het niet aangekondigd was, maar 'spontaan' ontstond.
Op basis van het verdere relaas, lijkt spontaan me een nogal ongelukkig gekozen woord.

Dit was wel en goed georganiseerd. De lokale overheid is gewoon te kakken gezet. Een eerste maal omdat ze het niet hebben opgevangen (dat er een stoet zou plaatsvinden); en een tweede maal omdat ze niet meteen durfden in te grijpen.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 21:54   #130
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Is het niet veiliger om niét tegenover malkander gezeten kroonlucht in- en uit te ademen?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 maart 2021 om 21:54.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 22:01   #131
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

En iemand zal maar die iemand zijn die genoodzaakt is (om welke reden dan ook) om gebruik te maken van het openbaar vervoer, om in een weekend (of op een feestdag) naar het werk te gaan, om een 'jobje' te doen die niet van thuis uit kan gedaan worden.

Een manager/werkgever kan gezien de situatie dit misschien een eerste (zelfs een tweede) keer door de vingers zien; maar gaat dat niet kunnen blijven doen.

Of, het betreft de laatste trein. Wat dan? Moeten al die mensen op hotel? Een taxi/vriend bellen?

Het is wederom duidelijk dat iemand een 'ideetje' lanceerde, maar niemand aan de tafel ook maar één seconde stil heeft gestaan bij de mogelijke gevolgen ervan in de praktijk.

— Jeremy Clarkson
Oud 20 maart 2021, 22:01   #132
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

En iemand zal maar die iemand zijn die genoodzaakt is (om welke reden dan ook) om gebruik te maken van het openbaar vervoer, om in een weekend (of op een feestdag) naar het werk te gaan, om een 'jobje' te doen die niet van thuis uit kan gedaan worden.

Een manager/werkgever kan gezien de situatie dit misschien een eerste (zelfs een tweede) keer door de vingers zien; maar gaat dat niet kunnen blijven doen.

Of, het betreft de laatste trein. Wat dan? Moeten al die mensen op hotel? Een taxi/vriend bellen?

Het is wederom duidelijk dat iemand een 'ideetje' lanceerde, maar niemand aan de tafel ook maar één seconde stil heeft gestaan bij de mogelijke gevolgen ervan in de praktijk.

— Jeremy Clarkson
Oud 20 maart 2021, 22:04   #133
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Is het niet veiliger om niét tegenover malkander gezeten kroonlucht in- en uit te ademen?
Ik meen M. Van Ranst ooit eens hebben horen zeggen dat in vliegtuigen, de raamplaatsen het veiligst waren. Had iets te maken met de airco en luchtcirculatie, specifiek in vliegtuigcabines.
In vliegtuigen zit je natuurlijk niet over elkaar.
Een slimme ambtenaar heeft dit waarschijnlijk veralgemeend naar treinen.
Oud 21 maart 2021, 03:17   #134
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Ik lees nu dat er overleg aan de gang is tussen alle betrokken instanties.

Citaat:
“We gaan de beslissing uiteraard uitvoeren”, zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. “De veiligheid van de reiziger zullen we steeds centraal plaatsen. Er is overleg bezig met alle betrokken instanties.”
bron

Dus: de overheid neemt een beslissing die impact heeft op een overheidsinstelling; en daarna pas gaat die overheidsinstelling (bij monde van hun woordvoerder) samenzitten met 'alle' betrokken instanties om na te gaan hoe deze nieuwe maatregel in de praktijk kan worden toegepast.

Het is niet dat deze maatregel werd bedacht op het overlegcomité. Die maatregel werd aangekondigd. Ik vraag me dus af, waarom dit soort gesprekken, met 'alle' betrokken instanties niet eerst kan plaatsvinden.

— Jeremy Clarkson
Oud 21 maart 2021, 08:43   #135
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik val in herhaling maar wie dit uitgedokterd heeft is toch weerel een debiel, ze zitten overal, overal debielen zeg ik je.

- treinen gaan vol zitten in de eerste stations
- beurtkaarten zijn niet op naam
- je kan voor de grap een plaats reserveren waardoor treinen te leeg rijden
- je zal moeten reserveren heen en terug
- wat doe je met mensen die hun terug trein gemist hebben, een kartonnen doos aan de ingang geven?
- meer mensen met de auto

En om het af te toppen
- veel mensen nemen verlof want de kinderen zitten thuis of bij oma en opa, die kunnen makkelijk de trein nemen tijdens de week wanneer er geen beperkingen zijn. Ze gaan dus de weekend-reizigers nog meer samenproppen bij de werkweek-reizigers.

Debiel is nog de juiste term niet hiervoor, daar moet ik nog even over nadenken.
Oud 21 maart 2021, 08:53   #136
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik val in herhaling maar wie dit uitgedokterd heeft is toch weerel een debiel, ze zitten overal, overal debielen zeg ik je.

- treinen gaan vol zitten in de eerste stations
- beurtkaarten zijn niet op naam
- je kan voor de grap een plaats reserveren waardoor treinen te leeg rijden
- je zal moeten reserveren heen en terug

- wat doe je met mensen die hun terug trein gemist hebben, een kartonnen doos aan de ingang geven?
- meer mensen met de auto

En om het af te toppen
- veel mensen nemen verlof want de kinderen zitten thuis of bij oma en opa, die kunnen makkelijk de trein nemen tijdens de week wanneer er geen beperkingen zijn. Ze gaan dus de weekend-reizigers nog meer samenproppen bij de werkweek-reizigers.

Debiel is nog de juiste term niet hiervoor, daar moet ik nog even over nadenken.
Er komt geen reservatiesysteem.

VRT NWS

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 maart 2021 om 08:54.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2021, 08:55   #137
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Wir schaffen das
Oud 21 maart 2021, 09:00   #138
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben daar razend benieuwd over.(...)
Hoe de NMBS het wilt aanpakken is duidelijk. De vraag is of het zal functioneren.
VRT NWS
Het zou mij niet verbazen dat personeelsleden zich ziek melden, of staken.
En dan, op het einde van de dag, iedereen terug naar huis, en dan nog liefst op hetzelfde moment. Dit wordt een soep.
Oud 21 maart 2021, 09:09   #139
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er komt geen reservatiesysteem.

VRT NWS
Ah, dan zit te trein vol in Brussel en mag de rest het vergeten, dat wordt super grappig in de tussen stations. Idem op de terugweg, je zal mensen moeten achterlaten bij de laatste trein.

Onuitvoerbaar, lets face it.

Ze verbieden bijna alles en dan overspoel je de zaken waar je nog iets mag doen.
Oud 21 maart 2021, 09:21   #140
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dan zit te trein vol in Brussel en mag de rest het vergeten, dat wordt super grappig in de tussen stations. Idem op de terugweg, je zal mensen moeten achterlaten bij de laatste trein.

Onuitvoerbaar, lets face it.

Ze verbieden bijna alles en dan overspoel je de zaken waar je nog iets mag doen.
Ik zou toch niemand aanraden om in Gent St Pieters op te stappen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be