Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2021, 11:37   #121
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jawel, een vaccin is er in de eerste plaats om de gevaccineerde te beschermen tegen ziek worden en te sterven.
neen, man, een gezond lichaam is er in eerste plaats om te beschermen tegen ziekte en te sterven (van een ongezond lichaam dan, want dood ga je toch...)
Oud 24 maart 2021, 11:48   #122
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is puur omdat je dan geen symptomen hebt, je weet wel, zonder symptomen ga je minder mensen besmetten.

Waarom doen we die lockdowns ook al weer? Vanwege zieken zonder symptomen.
make up your mind. Ofwel reduceert het vaccin de ernst van de ziekte en ben je minder besmettelijk, en helpt het dus om de epidemie in te tomen, ofwel niet. Maar beiden kan niet
Oud 24 maart 2021, 12:12   #123
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
make up your mind. Ofwel reduceert het vaccin de ernst van de ziekte en ben je minder besmettelijk, en helpt het dus om de epidemie in te tomen, ofwel niet. Maar beiden kan niet
Het vaccin reduceert de ernst van de ziekte en je ben minder besmettelijk omdat je minder symptomen hebt, daar ben ik volledig mee akkoord. Dat is echter geen enkel verschil met besmettingen zonder symptomen. Dus waarom dan die maatregelen?

Vaccinaties kunnen wel degelijk gevaarlijk zijn, dat heb ik hier al duidelijk aangetoond
https://forum.politics.be/showthread.php?t=258234
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 12:24   #124
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
neen, man, een gezond lichaam is er in eerste plaats om te beschermen tegen ziekte en te sterven (van een ongezond lichaam dan, want dood ga je toch...)
Er zijn oudere gezonde mensen, zelfs bejaarde gezonde mensen. Daarom zijn ze niet minder kwetsbaar.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 12:34   #125
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn oudere gezonde mensen, zelfs bejaarde gezonde mensen. Daarom zijn ze niet minder kwetsbaar.
Bij de originele covid is dat gegarandeerd een leugen. Het ziekenhuis lag vol met ongezonde mensen. Vooral met veel overgewicht.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 16:47   #126
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, een vaccin is er in de eerste plaats om de gevaccineerde te beschermen tegen ziek worden en te sterven.
Na vaccinatie kun je, behalve besmet ook nog ziek worden en zelfs sterven dus waar blijf je dan met je bescherming? Die is er niet.

Bovendien liggen er ongetwijfeld nog andere, onbekende verrassingen op termijn in het verschiet door vaccins die niet eens beschermen, mogelijk werkt je afweersysteem dan helemaal niet meer, zelfs niet voor een verkoudheid, wie zal het zeggen? Misschien eens navragen bij de tv-waarzeggers met kristallen bol?
Oud 24 maart 2021, 17:01   #127
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Bij de originele covid is dat gegarandeerd een leugen. Het ziekenhuis lag vol met ongezonde mensen. Vooral met veel overgewicht.
Ik zou het niet weten.
Ze hebben een reden temeer om zich te laten vaccineren.
Oud 24 maart 2021, 17:08   #128
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Na vaccinatie kun je, behalve besmet ook nog ziek worden en zelfs sterven dus waar blijf je dan met je bescherming? Die is er niet.

Bovendien liggen er ongetwijfeld nog andere, onbekende verrassingen op termijn in het verschiet door vaccins die niet eens beschermen, mogelijk werkt je afweersysteem dan helemaal niet meer, zelfs niet voor een verkoudheid, wie zal het zeggen? Misschien eens navragen bij de tv-waarzeggers met kristallen bol?
Die weten dat zelf niet. Niemand weet dat.
Dan moet je ook ieder medicijn wantrouwen. Niets wordt op langetermijneffecten getest. Het resultaat stel je pas later vast, misschien jaren nadien.
Oud 24 maart 2021, 17:12   #129
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wie vaccinatie weigert, wordt niet opnieuw : "Het is eten wat de pot schaft"

Naast dat zou je u in extremis kunnen afvragen: "Wat schaft de pot eigenlijk juist?"

Wie weigert is zijn/haar plaats kwijt een boodschap gebracht door minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) en Dirk Dewolf, de topman van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid.

p.s.

Lees ook over de 'bug' in het systeem.

Detail uit de tekst:

Dat ze hun vaccin steken waar geen daglicht komt hoor ik sommige mensen denken want wat 'schaft de pot eigenlijk' wat zit er in dat vaccin, heeft het wel een heilzame werking?

Is het toedienen van een vaccin wel een aanrader bij mensen die al een massa andere medicatie nemen, andere kwalen hebben?

Is daar al enige duidelijkheid over.

Mocht daar duidelijkheid over bestaan dan denk ik niet dat de meeste mensen een probldeem hebben om zich te laten vaccineren.

Maar het geblaat rond het hele Covid-19 verhaal is groot, zelfs ik zondig met dit schrijven naar forum dezes toe.
Je kan je je toch laten vaccineren door je huisdokter ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 17:25   #130
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, er zijn er hier die een gepreformeerde visie hebben van "oudjes" Ik heb nog een goede gezondheid fisiek en mentaal en draai dagelijks harder mijn kloten af dan de meeste jongere. Wat niet belet dat ik een graad van ongerustheid heb moest ik de covid opdoen.

Ik zit wel te koken als ik bijdrages lees dat men de "oudjes" moet afzonderen desnoods in kampen of gewoon liquideren. Dat wordt dan geschreven door individus die hier blijkbaar wel de ganse dag door de tijd hebben en tot méér dan 20 bijdrages afleveren tijdens normale werkuren. Economisch zijn die dus niet veel waard, en als ze het doen tijdens hun "werkuren" bestelen ze op de koop toe hun werkgever. Indien er moeten afgemaakt worden zou men met deze, minst waardevolle, moeten beginnen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 17:39   #131
gunter5148

Standaard

Citaat:
uiteraard wel.

een ongezonde 50-er is kwetsbaarder dan een gezonde 80-er.

gebruik VOORAL de voedselpiramide van de overheid niet. Anders behoor je tot categorie 1.
Oud 24 maart 2021, 17:42   #132
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Juist, er zijn er hier die een gepreformeerde visie hebben van "oudjes" Ik heb nog een goede gezondheid fisiek en mentaal en draai dagelijks harder mijn kloten af dan de meeste jongere. Wat niet belet dat ik een graad van ongerustheid heb moest ik de covid opdoen.

Ik zit wel te koken als ik bijdrages lees dat men de "oudjes" moet afzonderen desnoods in kampen of gewoon liquideren. Dat wordt dan geschreven door individus die hier blijkbaar wel de ganse dag door de tijd hebben en tot méér dan 20 bijdrages afleveren tijdens normale werkuren. Economisch zijn die dus niet veel waard, en als ze het doen tijdens hun "werkuren" bestelen ze op de koop toe hun werkgever. Indien er moeten afgemaakt worden zou men met deze, minst waardevolle, moeten beginnen.
het belet jou niet bescherming te vragen van de jonge klaplopers. Nu worden de jonge klaplopers psychologisch en lichamelijk opgesloten om de oudjes en zwakkelingen te beschermen. En daar kook ik van.
Tenandere, zie je niet dat ze ons gewoon tegen mekaar opzetten? Verdeel en heers!
Oud 24 maart 2021, 17:45   #133
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog een goede gezondheid fisiek en mentaal
Dat is een paradox, dat kan je per definitie niet zelf beoordelen, want oordelen doe je dan net met behulp van de geest die beoordeeld wordt.

Citaat:

Ik zit wel te koken als ik bijdrages lees dat men de "oudjes" moet afzonderen
Ikzelf vind niet dat dat verplicht moet zijn maar er is wel zoiets als triage en ouderen (die zich kunnen afzonderen) vormen het overgrote deel van de patienten, zodanig onevenredig dat je daar niet de hele maatschappij voor lam kan leggen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 maart 2021 om 17:46.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 17:53   #134
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
uiteraard wel.

een ongezonde 50-er is kwetsbaarder dan een gezonde 80-er.

gebruik VOORAL de voedselpiramide van de overheid niet. Anders behoor je tot categorie 1.
dit?

https://www.gezondleven.be/themas/vo...edingsdriehoek
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 18:03   #135
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Alles wat in die rode cirkel staat eet of drink ik niet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 13:49   #136
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die weten dat zelf niet. Niemand weet dat.
Dan moet je ook ieder medicijn wantrouwen. Niets wordt op langetermijneffecten getest. Het resultaat stel je pas later vast, misschien jaren nadien.
Hoezo, die weten dat zelf niet????
Gij gelooft toch al een heel jaar wat ze zitten te voorspellen want ze weten nooit van iets! En achteraf wordt duidelijk dat ze er weer mijlen ver naast zaten met hun waarzeggerijen, de tv-kwakzalvers!

Zelfs na 30 jaar blijven de wetenschappelijke bewijzen van vaccinatie schade ONTKEND worden omdat ze die in de doofpot staken voor winstbejag van big farma!
De lange termijn effecten van vaccins zijn wel degelijk gekend, bewezen en gedocumenteerd en niet enkel door de farmaceuten maar die resultaten, die FEITEN worden nog steeds opzettelijk VERZWEGEN voor het publiek voor vanzelfsprekende redenen, daar hoef je helemaal geen raket geleerde voor te zijn, enkel logica en gezond verstand voor gebruiken.
De wetenschappelijk bewezen FEITEN van eerdere vaccinatieschade, de resultaten van langetermijneffecten na jaren ZIJN er, maar die werkelijkheid en onweerlegbare feiten worden straal genegeerd en verzwegen.

Het duivelsgebroed zag een uitgelezen kans om door een georkestreerde pandemie de echte killer, vermomd als 'verlossend vaccin', aan gewillige, bange schaapjes te verlappen om de wereldbevolking uit te dunnen - wat ze trouwens zelf en openlijk al verkondigden.

De grote klap moet en zal dus nog komen: gevaccineerden zullen bij bosjes sneuvelen en dat zal dan weer de smoes zijn om de dictatoriale strop nog wat meer aan te trekken door 'tijdelijke, noodmaatregelen' te verstrengen voor de volksgezondheid want natuurlijk heeft het vaccin daar dan niks mee te maken of wat dacht je?
(Waarom wordt alles uit de kast gehaald om mensen te overtuigen zich vrijwillig te laten vaccineren??)

En dat zal dan de gevaccineerden hun eigen schuld zijn want ze hebben zich vrijwillig aangeboden op aandringen en door misleiding van eenzijdige propaganda van hypocriete leugenaars waarvan ze geloofden dat dit killer vaccin hun gezondheid zou beschermen en hun leven zou redden terwijl ze afgemaakt worden.
Dan zullen de tv-virologen ook nog komen liegen dat ze gewaarschuwd zouden hebben voor de risico's van de vaccins en ook dat zullen goedgelovige idioten dan nog slikken.
Zo zal het gaan, de tijd zal het leren en ik heb niet eens een kristallen bol maar ik herken waartoe kwaadaardige opzet leidt als ik het zie naarmate het zich ontvouwt.
Oud 25 maart 2021, 13:55   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pas op dat zijn mensen die ganser dagen druk in de weer zijn. Maar met alles behalve datgene waar ze zijn voor aangeworven. Ik kan dat ook niet begrijpen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 14:00   #138
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wordt het niet hoge tijd dat die regering ook eens iets doet voor de mensen ipv ze steeds meer en alleen te wurgen ?

Kan men bijvoorbeeld eens niet beslissen om mensen gratis het openbaar vervoer te laten gebruiken ? Of om gedurende beperkte tijd gratis te laten parkeren ? Schaf nu even die zever over parkeerschijven parkeerbonnen en al dat gezeik ven af
Of het cannabis gebruik even te gedogen ?
Of de snelheidsbeperkingen op sommige stroken autoweg eventjes vrij te laten ?
Of om de belasting aangiftes wat op te schorten ?

Neen dat is blijkbaar allemaal te veel gevraagd .....alleen het voetballend schorremorie mag blijven genieten de rest moet lijden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 maart 2021 om 14:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 14:05   #139
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat in die rode cirkel staat eet of drink ik niet.
Er zijn hier en daar dingen buiten die rode cirkel die ik soms toch ook eet
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 14:12   #140
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit wel te koken als ik bijdrages lees dat men de "oudjes" moet afzonderen desnoods in kampen of gewoon liquideren.
Het liquideren moet enkel maar om indirecte redenen, namelijk indien men de nazi maniakken zelf niet aan lantaarnpalen kan opknopen, maar die gebruikt worden als argument door die maniakken. Door hun argument af te maken, verliezen ze zo de reden van hun optreden.

Citaat:
Dat wordt dan geschreven door individus die hier blijkbaar wel de ganse dag door de tijd hebben en tot méér dan 20 bijdrages afleveren tijdens normale werkuren. Economisch zijn die dus niet veel waard, en als ze het doen tijdens hun "werkuren" bestelen ze op de koop toe hun werkgever. Indien er moeten afgemaakt worden zou men met deze, minst waardevolle, moeten beginnen.
Dat is omdat jij nog van de oude stempel bent en denkt dat men in de post-meritocratische maatschappij nog waarde heeft naargelang zijn eigen bijdrage. Dat is nu zo niet meer: hoe minder men bijdraagt, des te meer maatschappelijke waarde men heeft. Het ideaal is dus vrij goed betaald worden door de gemeenschap en die onnozelaars die moeten presteren om geld te verdienen en zelf gene klop te doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be