Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2021, 16:19   #121
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De reden waarom die twee brave beesten gingen lopen zonder berijder.
OK. je hebt gelijk !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 18:28   #122
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over de nooit ingeloste beloften, lullige uitspraken, achterlijke uitvluchten en jassendraaierij van Verhofstadt en De Croo zullen we maar zwedig zwijgen, zeker?

Vivaldi is een half jaar aan de macht en heeft nog niks anders gedaan dan gekibbeld.
Zouden we niet beter nog enkele jaartjes wachten op resultaten ipv de regering De Croo I nu al de hemel in de prijzen?

Niet dat er een reden tot ongerustheid is, hoor. De N-VA is er immers niet bij?
Waarom zouden wij moeten zwijgen over nooit ingeloste beloften, lullige uitspraken, achterlijke uitvluchten en jassendraaierij van blauwen, roden of kaloten ?
Jullie doen dat zo goed, dat daar niets op aan te vullen is. (Hoewel de Tsjeven hier relatief onbesproken blijven).
Alleen, blijven jullie selectief steken bij de drie historische tradotjes.

Daarom, om een echt forum of discussie te hebben, moeten natuurlijk ook de meer recente katastorfale machts-blunders van niet-zo-extreem rechts onder de aandacht gehouden worden.
Dat nuv vloamsch rechts is op geen enkel moment een waardig alternatief gebleken voor de historische tradotjes. Integendeel de nuv Vloamschen hebben zich op recordtempo geassimileerd met die kleine tradotjes en zijn zelf een ubertrado geworden.

Vivaldi is zes maand aan de macht en weet mij nog steeds te bekoren (de "open brief" van het mooie blonde tante nonneke deze morgen bekoorde door zijn innemende naïviteit). De laatste peiling laat trouwens die prille vernieuwing van het vertrouwen van de bevolking zien. (Op Groen na, maar die mogen verdwijen van mij. Demir zal met haar stikstofgekte de groenen wel overtreffen in fanatisme). En als bewijs stijgen niet alleen de Vivaldi partijen heel lichtjes (na een vertrouwenskatastrofe van de N-VA regering en het nog erger debacle van de rompregering Wilmes kan men geen explosieve groei verwachten) maar krimpt de politiek-bruine vlek zelf lichtjes.

Wij zijn op de goede weg. Dat merk ik dagelijks en elke dag ietsje meer aan mensen die zich, totaal onverwacht, uitlaten dat de federale regering het wel goed doet.
De Vlaemschen Fröbeltuin hoor ik alleen noemen als het gaat over gal spuien over het zonnenpanelenfiasco van de vorige Bourgeois (N-VA wat had u gedacht) regering.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 april 2021 om 18:31.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 19:57   #123
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Waarom zouden wij moeten zwijgen over nooit ingeloste beloften, lullige uitspraken, achterlijke uitvluchten en jassendraaierij van blauwen, roden of kaloten ?
Jullie doen dat zo goed, dat daar niets op aan te vullen is. (Hoewel de Tsjeven hier relatief onbesproken blijven).
Alleen, blijven jullie selectief steken bij de drie historische tradotjes.

Daarom, om een echt forum of discussie te hebben, moeten natuurlijk ook de meer recente katastorfale machts-blunders van niet-zo-extreem rechts onder de aandacht gehouden worden.
Dat nuv vloamsch rechts is op geen enkel moment een waardig alternatief gebleken voor de historische tradotjes. Integendeel de nuv Vloamschen hebben zich op recordtempo geassimileerd met die kleine tradotjes en zijn zelf een ubertrado geworden.

Vivaldi is zes maand aan de macht en weet mij nog steeds te bekoren (de "open brief" van het mooie blonde tante nonneke deze morgen bekoorde door zijn innemende naïviteit). De laatste peiling laat trouwens die prille vernieuwing van het vertrouwen van de bevolking zien. (Op Groen na, maar die mogen verdwijen van mij. Demir zal met haar stikstofgekte de groenen wel overtreffen in fanatisme). En als bewijs stijgen niet alleen de Vivaldi partijen heel lichtjes (na een vertrouwenskatastrofe van de N-VA regering en het nog erger debacle van de rompregering Wilmes kan men geen explosieve groei verwachten) maar krimpt de politiek-bruine vlek zelf lichtjes.

Wij zijn op de goede weg. Dat merk ik dagelijks en elke dag ietsje meer aan mensen die zich, totaal onverwacht, uitlaten dat de federale regering het wel goed doet.
De Vlaemschen Fröbeltuin hoor ik alleen noemen als het gaat over gal spuien over het zonnenpanelenfiasco van de vorige Bourgeois (N-VA wat had u gedacht) regering.
Die mens in de spiegel. Dat bent u zelf hoor.
Het is maar dat u het weet.
Voor de rest moet je wederom uw eigen visie over dit misbaksel van een regering die dezelfde fouten fouten maakt als Wilmes niet projecteren op de rest van de bevolking.

Die jongeren voor wie dat naieve briefje bestemd is. Die zijn de regering al lang beu. En de onvrede gaat alleen maar groeien.
En als, en dat is een grote als, als de corona crisis bedwongen is, en het failissementen gaat beginnen regenen dan gaat deze regering door de knieën. Dan kan men bij open vld De Croo gebruiken om de partij hun traantjes bij elkaar te dweilen want ze zouden welleens een ferme afstraffing kunnen krijgen bij de volgende verkiezingen.

Als de expert in humo gelijk heeft krijgen we in het najaar een vierde golf. Als dat gebeurt dan denk ik dat het parlement stilaan zal bestormd worden.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 3 april 2021 om 19:58.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 20:08   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Die mens in de spiegel. Dat bent u zelf hoor.
Het is maar dat u het weet.
Voor de rest moet je wederom uw eigen visie over dit misbaksel van een regering die dezelfde fouten fouten maakt als Wilmes niet projecteren op de rest van de bevolking.

Die jongeren voor wie dat naieve briefje bestemd is. Die zijn de regering al lang beu. En de onvrede gaat alleen maar groeien.
En als, en dat is een grote als, als de corona crisis bedwongen is, en het failissementen gaat beginnen regenen dan gaat deze regering door de knieën. Dan kan men bij open vld De Croo gebruiken om de partij hun traantjes bij elkaar te dweilen want ze zouden welleens een ferme afstraffing kunnen krijgen bij de volgende verkiezingen.

Als de expert in humo gelijk heeft krijgen we in het najaar een vierde golf. Als dat gebeurt dan denk ik dat het parlement stilaan zal bestormd worden.
Ik betwijfel het.

Als het toch zo moest lopen dan schieten ze die dood op straat.
Oud 3 april 2021, 20:09   #125
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daarstraks al de link naar een video gepost van de paarden die zonder berijder terug "naar huis" liepen.

Ik voorspelde al meer dan eens dat Brussel als eerste zal branden.

Nog even geduld....
Mijn liefde voor deze intelligente dieren is er alleen maar groter door geworden. Het was echt mooi om zien hoe zij, aan een rustig tempo, door de Brusselse straten draafden, recht naar hun "thuis".
Oud 3 april 2021, 20:21   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mijn liefde voor deze intelligente dieren is er alleen maar groter door geworden. Het was echt mooi om zien hoe zij, aan een rustig tempo, door de Brusselse straten draafden, recht naar hun "thuis".
Ik ben een grote dierenliefhebber. Mijn appartement is te klein voor een paard, maar ik heb wel een geadopteerde hond en een van de straat gehaalde huiskat. Allebei al op leeftijd, maar het zijn schatten van beestjes.
Ik zal weer veel verdriet hebben als ik hen verlies, maar ik troost me met de gedachte dat ik hen een leven gaf dat ze zonder mij niet zouden gehad hebben.

Ik vang al een halve eeuw verwaarloosde en achtergelaten huisdieren op. Hoe erg ze er ook aan toe zijn, na een tijdje vertrouwen en aanbidden ze mij.
Oud 3 april 2021, 22:28   #127
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad: mooi om zien. Ik was zelfs een beetje ontroerd.
Brave beesten !
Oud 3 april 2021, 22:36   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Intelligente beesten. Maar dat zijn alle dieren.
Oud 3 april 2021, 22:43   #129
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Intelligente beesten. Maar dat zijn alle dieren.
+ Een paard is een MOOI dier en het vergist zich (bijna) nooit.
Slim !
Oud 3 april 2021, 23:10   #130
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tip: kijk eens op You tube naar: 10 Strongest horses in the planet
De allersterkste is a Belgian draft horse 14 years old Petra !
Het is ook het "liefste" paard van de top 10.
Man, man, man !
Oud 4 april 2021, 06:10   #131
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn ze geen "groene" jogger met een zakmes tegen gekomen

Oud 4 april 2021, 06:20   #132
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Wij zeggen deze tirannie van de EU en haar collaborateurs: never again.
We tonen onze kinderen de vrucht van hun daden en ik bepleit dat anderen ook in waarheid worden opgevoed.
History is a lie. Alzo de psychopaten die liegen moeten eruit om een eerlijke toekomst te krijgen.

Vaarwel Open VLD
Oud 4 april 2021, 06:29   #133
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wij zeggen deze tirannie van de EU en haar collaborateurs: never again.
We tonen onze kinderen de vrucht van hun daden en ik bepleit dat anderen ook in waarheid worden opgevoed.
Ik hoop dat u uw kinderen dan even meeneemt naar Dover en Rosslare.
Van achter en computer is de realiteit zeer moeilijk te vatten.

Oud 4 april 2021, 06:32   #134
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u uw kinderen dan even meeneemt naar Dover en Rosslare.
Van achter en computer is de realiteit zeer moeilijk te vatten.
Ook. We vergelijken politici die nu met China collaboreren als politici die met de nazi collaboreerden.
En hoe Duitsland opnieuw wraak nam met massa migratie en de politiek daarmee hun identiteit wilt stelen.
Jong geleerd, oud gedaan.
Wie vertrouwt in deze generatie politici hoeft daar zijn kinderen niet mee te straffen he. Het zijn psychopaten van het zuiverste water.
Oud 4 april 2021, 06:54   #135
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ook. We vergelijken politici die nu met China collaboreren als politici die met de nazi collaboreerden.
En hoe Duitsland opnieuw wraak nam met massa migratie en de politiek daarmee hun identiteit wilt stelen.
Jong geleerd, oud gedaan.
Wie vertrouwt in deze generatie politici hoeft daar zijn kinderen niet mee te straffen he. Het zijn psychopaten van het zuiverste water.

https://www.youtube.com/watch?v=nIN3IE3DHqc ?????

Oud 4 april 2021, 06:57   #136
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Solus Christus, geen man of vrouw.
Wie dat beroep kiest en succesvol is, likt een kont die niet onze konten dient.
Zij op een zacht kussentje terwijl ze terrorisme op de kinderen plegen?
Neenee, de waarheid behoeft niet eens verdediging.
Ze is reeds benoemd en tiert vrij in de wereld.
Tic tac
Oud 4 april 2021, 17:54   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gelukkig voor de burgers van dit land hebben de partijen van de meerderheid competente mensen naar de federale regering gezonden, en geen oelewappers van het niveau Elke Sleurs.
Als je met de trein naar zee rijdt moet je aan het raam zitten maar als je van de zee terug komt moet je niet aan het raam zitten in overvolle treinen.
Zoals Carl Devos zei in de Afspraak op vrijdag: Een fantastische regel als je de hoofdstad van absurdistan wil zijn''.

Competent?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2021, 11:30   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gelukkig voor de burgers van dit land hebben de partijen van de meerderheid competente mensen naar de federale regering gezonden, en geen oelewappers van het niveau Elke Sleurs.
Je vergeet er vanzelfsrekend bij te zeggen: Ongelukkig zijn het zeven minipartijtjes die een meerderheid vormen. Met tien "competente" politici zoals de schaduwpremier, en nog negen andere ministers die van NIEMAND, O, ZERO kiezers een stem kregen.

Je ophemelen van de regering die jij tot de laatste minuut uitsloot lijkt als twee druppels water op die andere uitspraak van jou "dat Vivaldi geen kibbelkabinet is". Ze hebben nog weinig anders gedaan dan gekibbeld en ze zijn nog maar zes maanden aan de macht. En het ergste moet nog komen.

Het is niet de eerste keer dat jij zwaar de mist in gaat, en het zal ook niet de laatste keer zijn.

Pretentie is het mooiste bewijs van domheid.
Oud 5 april 2021, 11:48   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als je met de trein naar zee rijdt moet je aan het raam zitten maar als je van de zee terug komt moet je niet aan het raam zitten in overvolle treinen.
Zoals Carl Devos zei in de Afspraak op vrijdag: Een fantastische regel als je de hoofdstad van absurdistan wil zijn''.

Competent?
Devos én Sinardet zagen jaren geleden de bui al hangen en bepleiten het opgeven van het cordon sanitaire. Er was geen reden meer voor, zeiden ze. En kijk. Hun beider raad werd gezwind in de wind geslagen door een keur van politieke loosers. Ze verkozen het om zich te veroordeelden tot een zeven-partijen-regering van zwaar verliezende minipartijtjes. Met een zelfverklaarde dweil uit de zevende partij als premier.

We zullen over dik drie jaar pas weten wat ze er van bakten, maar dat weerhoudt er de bollebozen van het forum niet van om Vivaldi nu al de eerste prijs voor competentie te geven.

Als een overtuigde belgicist zoals Devos het woord absurdistan bezigt, dan weet nochtans zelfs een debiel wat daarmee bedoeld wordt.
Oud 5 april 2021, 12:20   #140
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Devos én Sinardet zagen jaren geleden de bui al hangen en bepleiten het opgeven van het cordon sanitaire. Er was geen reden meer voor, zeiden ze. En kijk. Hun beider raad werd gezwind in de wind geslagen door een keur van politieke loosers. Ze verkozen het om zich te veroordeelden tot een zeven-partijen-regering van zwaar verliezende minipartijtjes. Met een zelfverklaarde dweil uit de zevende partij als premier.

We zullen over dik drie jaar pas weten wat ze er van bakten, maar dat weerhoudt er de bollebozen van het forum niet van om Vivaldi nu al de eerste prijs voor competentie te geven.

Als een overtuigde belgicist zoals Devos het woord absurdistan bezigt, dan weet nochtans zelfs een debiel wat daarmee bedoeld wordt.
Voor wie Absurdistan niet duidelijk genoeg is, gewoon kijken naar hoe de pandemie aangepakt wordt.
Alle gekheid op een stokje wordt het hoog tijd dat ze nu eens doen wat "zij" kunnen veranderen aan die pandemie.
Begin verdorie eens te vaccineren een ontwikkeld land met een "TaskForce?" waardig.
"Doe er wat aan" ipv. te lullen en steeds absurdere maatregelen op te dringen.
Maak dat de beroepsbevolking ingeënt geraakt, die gaan we nog "hard nodig" hebben.
De actieve bevolking en zij die tot nu toe deden wat ze moesten worden het beu de dupe te zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be