Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2021, 15:21   #121
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
De woordkeuze is inderdaad opmerkelijk, in de plaats had TVG bijvoorbeeld kunnen spreken van een "overwegend blank" Europa. Het is zo opvallend dat ik denk dat hij het woord "dominantie" heel bewust heeft gebruikt om verwarring en consternatie bij links te zaaien. Al vind ik dat persoonlijk ook niet slim, ik zie in ieder geval niet direct welk voordeel hij daarmee tracht te behalen, tenzij misschien de gratis reclame dat het VB nu krijgt.
Het is ook gewoon wat ze denken, niet voor niets is Dewinter fier om het filmpje te delen via twitter waarin hij jaren geleden opriep tot een 'blank Europa'. We hebben het hier nog altijd over mensen die zich ook vandaag niet excuseren voor het herdenken van Eriksson etc.

https://www.hln.be/binnenland/jonge-...nazi~a8fe5360/

(en daar werd de SS-slogan dan nog niet vermeld )
Oud 31 mei 2021, 15:22   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/brussel/jonge-moe...baby~add57b27/

Zoals gebruikelijk, namen of nationaliteiten onbekend ....... dat mag niet van de censuur.
Citaat:
Ter hoogte van de splitsing van de Twee Huizenstraat en de Kerkhof van Brussellaan werd ze plots aangevallen en met een snijdend voorwerp in de nek gestoken.
Zelfs het begrip "mes" mag niet meer gebruikt worden...
Oud 31 mei 2021, 15:23   #123
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Of machete...
Oud 31 mei 2021, 15:25   #124
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een groot verschil met de berichtgeving over Jürgen Conings. Waar tripflares zonder blozen boobytraps worden genoemd.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:25   #125
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...dat zijn uitspraken aantonen dat de topictitel juist is : Van Grieken uit zich als racist.

Hij is een white suppremacist, blijkbaar een fan van het traditionele avondland, en een conspirationist die de omvolkingstheorie propageert.
Het traditionele avondland? U lijkt niet te beseffen dat de meest geavanceerde en meest welvarende staten op deze aardbol allemaal landen zijn die leven en werken volgens de normen van wag u misprijzend “avondland” noemt. Zelfs China, ondanks zijn ondemocratisch politiek regime, is zijn sprong naar rijkdom gestart toen Deng Hsiao Ping besloot dat zijn land (economisch wel te verstaan) Westers moest worden. Idem voor Japan (reeds van in de 19e eeuw), idem voor Zuid-Korea. Maar blijkbaar wilt u een ethnisch en cultureel “ander” Europa.
Sorry, maar ik niet.

Laatst gewijzigd door quercus : 31 mei 2021 om 15:25.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:26   #126
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik tracht de middenweg te bewandelen in deze zaak.

Ik vind het ongelukkig verwoord van Van Grieken, maar net als vele Vlamingen voel ik me niet goed wanneer ik in een stad als bijvoorbeeld Brussel wandel, en vaststel dat wij eigenlijk een minderheid zijn geworden op sommige plekken in dit land, en dat lijken steeds meer plekken te worden.

Is dit racisme? Misschien deels wel, maar het is gewoon een gevoel, een angst, dat eigen cultuur en waarden dreigen te verdwijnen, en dat voelt -bij mij althans- niet aangenaam.

Nee dat is geen racisme dat is de drang naar je eigenheid en geplogenheden naar je waarden.
De mens is een gewoontedier, zeg maar kuddedier, dat wordt hier helemaal ondersteboven gegooid.
Om er maar enkele te noemen, ik ken Brussel en Antwerpen heel goed maar daar voel ik me echt niet meer thuis als "Vlaming".
In Brussel wil ik zelfs niet meer wonen, het is er totaal ontheemd, niet meer Belgisch zelfs, laat staan Vlaams.
Het is toch wel ver gekomen als er grote steden zijn waar je je als Belg niet meer thuis voelt?
Dan heb ik het nog niet over Charleroi.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 31 mei 2021 om 15:27.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:27   #127
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Een inwijkeling kan nog altijd naar zijn eigen land terug gaan als hem daar de normen en waarden beter vindt als hier. Waar moeten wij naar toe als het ons hier niet meer aanstaat. En met aanstaan bedoel ik, wanneer die mannen het voor het zeggen hebben en ons het leven zuur maken.
Goeie opmerking, migranten hebben altijd de mogelijkheid om naar hun monocultureel land terug te keren. Wij geven ons land weg en hebben dan ook geen uitweg meer. Waarom zouden wij geen recht hebben op een eigen plekje op deze wereld en de rest wel?

Wie komt er op voor onze mensenrechten? Wie dat durft, zoals Tom Van Grieken, wordt afgedaan als een racist en dus monddood gemaakt.

In Afrika zijn Afrikanen dominant (bijna 100% van de bevolking, ook in de wereldsteden!) maar wij moeten er mee leren leven dat onze leefwereld wordt omgevolkt en sommigen vinden dat nog normaal ook. Dit is een stille genocide maar de blanken zijn de racisten.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:29   #128
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Blank, zwart, bruin, geel, roodhuid..... maakt zelfs niet uit. De mens is een wolf vr de mens....Zelfs binnen de eigen familie zal men je een kloot aftrekken als ze de kans ertoe hebben, dus bon.

Ik ga uit vh individu. Niet de groep.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:33   #129
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee dat is geen racisme dat is de drang naar je eigenheid en geplogenheden naar je waarden.
De mens is een gewoontedier, zeg maar kuddedier, dat wordt hier helemaal ondersteboven gegooid.
Om er maar enkele te noemen, ik ken Brussel en Antwerpen heel goed maar daar voel ik me echt niet meer thuis als "Vlaming".
In Brussel wil ik zelfs niet meer wonen, het is er totaal ontheemd, niet meer Belgisch zelfs, laat staan Vlaams.
Het is toch wel ver gekomen als er grote steden zijn waar je je als Belg niet meer thuis voelt? Dan heb ik het nog niet over Charleroi.
Hij zei 'blank', en hij is geen onnozelaar die niet weet wat dat betekent. Het gaat niet gewoon over 'gebruiken' etc. maar over etnie in de raciale zin, waarbij wel degelijk ook ingeburgerde mensen de boodschap krijgen dat ze alleen al door hun uiterlijke verschijningsvorm er nooit echt bijhoren.
Oud 31 mei 2021, 15:35   #130
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hij zei 'blank', en hij is geen onnozelaar die niet weet wat dat betekent. Het gaat niet gewoon over 'gebruiken' etc. maar over etnie in de raciale zin, waarbij wel degelijk ook ingeburgerde mensen de boodschap krijgen dat ze alleen al door hun uiterlijke verschijningsvorm er nooit echt bijhoren.
2!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:36   #131
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Daar gaan we weer. Jongen toch, dat geldt voor elk ras. Wat voor smeerlapperij hebben de Arabieren uitgehaald, Japanners, Chinezen, negers, Mongolen, de lijst is lang. Maar natuurlijk wordt alleen 'de blanke' geviseerd.

Ik vraag mij af waarom andere rassen zo graag bij de blanken wonen, niettegenstaande deze laatsten blijkbaar gore racisten zijn. Ik persoonlijk zou nooit emigreren naar een land waar ik racistisch behandeld wordt.
Er bestaat maar één "ras", en dat is het menselijk ras, waarvan voorlopig de verste origines in Afrika liggen.

Je kan de Arabische veroveringen niet vergelijken met wat er in de VS is gebeurd, idem voor de Japanners en de Chinezen. Afrikanen en Mongolen zijn een ander verhaal, want daar spreken we wat Afrikanen betreft meer van interne tribale rooftochten en wat Mongolen betreft van unieke opportunistische invallen die ineenstuikten na de dood van hun leiders (Attila, Gengis Khan).

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 31 mei 2021 om 15:42.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:36   #132
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar de wereld en zelfs de dorpen veranderen. In mijn geboortedorp leefden vroeger praktisch enkel mensen die daar geboren en opgegroeid waren. Iedereen kende iedereen.
Ondertussen is iedereen veel mobieler geworden en is minstens de helft van andere streken en landen afkomstig. Daar moet je mee leren leven.

Al eens in St Amands geweest, dat mooie dorp aan de Schelde?
Je gaat er nu gaan lopen, niets Vlaams meer zelfs de Schelde ziet er vuil uit nu.
Het was een tijdje gelden dat ik er eens was, wat een desillusie.
Ik voel me er totaal ontheemd en dat zal wel niet aan mij liggen.
Oud 31 mei 2021, 15:37   #133
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Denkt u nu echt dat dat bij andere rassen niet zo is? Iedere 'soort' heeft zijn eigen biotoop. Het erge is dat bij het minste tegenwind dat gekleurden hier ondervinden, direct racisme wordt ingeroepen. Ikzelf als blanke heb ook al verschillende keren tegen een muur gelopen. Maar ik kan geen racisme inroepen, want ik ben blank.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2021 om 15:40.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:39   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het opmerkelijke aan het interview is dat hij voor één keer eens niet loopt te meesmuilen dat het enkel maar tegen de islam is dat zij fulmineren. Dat is al jaren de truuk om toch maar te beweren dat zij geen racist zijn.
Tömmchen heeft zijn masker laten vallen blijkbaar.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:39   #135
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Denkt u nu echt dat dat bij andere rassen niet zo is?
Ik koppel geen 'rassen' aan opvattingen: denk aan het evangelie dat zich tegen racisme uitspreekt, en zelf in het Midden-Oosten geschreven werd.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 mei 2021 om 15:39.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:41   #136
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch wel ver gekomen als er grote steden zijn waar je je als Belg niet meer thuis voelt?
Dan heb ik het nog niet over Charleroi.
Ik ben nog "maar" 42 jaar en ik ben van de laatste generatie die een volledig autochtone (lagere) school gekend heeft (althans hier in Gent). Toen de eerste Marokkaan op onze school toekwam was iedereen heel nieuwsgierig, we zijn hem toen in opdracht van de juf gaan interviewen, zo bijzonder was het. Nu stikt het daar van de vreemdelingen maar er is zeker geen omvolking aan de gang, dat mogen we niet zeggen.

Ik ben nu eenmaal van de generatie die met eigen ogen mocht aanschouwen hoe zeer het hier verandert is. Ik weet dat het niet normaal is wat er nu gebeurt maar er mag niet over gesproken worden. Mij maakt het in ieder geval depressief.
Oud 31 mei 2021, 15:42   #137
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Dat ga je gaan krijgen als de inkasseringsdrempel overschreden wordt.
En zeg nu niet dat die niet reeds lang overschreden is .....
België heeft voorheen zoveel mensen een "thuis""gegeven" maar wat zich nu voordoet is totaal anders.
Oud 31 mei 2021, 15:42   #138
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het opmerkelijke aan het interview is dat hij voor één keer eens niet loopt te meesmuilen dat het enkel maar tegen de islam is dat zij fulmineren. Dat is al jaren de truuk om toch maar te beweren dat zij geen racist zijn.
Waarbij hij gewoon aansluit bij wat de norm was in het oude Vlaams Blok he. Best raar dat mensen dat hier lopen te ontkennen. Er is nooit afstand genomen van die geschiedenis, men heeft altijd duidelijk gemaakt dat de overgang naar Vlaams Belang een strategische aanpassing was. Dus waarom zou men verbaasd zijn over dat racisme?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 mei 2021 om 15:42.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 15:43   #139
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik koppel geen 'rassen' aan opvattingen: denk aan het evangelie dat zich tegen racisme uitspreekt, en zelf in het Midden-Oosten geschreven werd.
Spreekt de koran zich uit tegen racisme?
Oud 31 mei 2021, 15:44   #140
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zijn goed recht om zijn masker te laten vallen. Op regeringsdeelname moet hij toch niet hopen dus hij is volledig vrij in zijn woordkeuze.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be