![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is niet eens een tegenargument he, dat doet me denken aan de Groot-Inquisiteur bij Dostojewski, maar die wist dan tenminste dat als 'niemand doet het' wordt 'vastgesteld' en ingeroepen, er wel degelijk een 'inquisiteur' nodig is.
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar weeral, dat speelt vandaag geen rol. Geen enkele mens is machtig genoeg om alle andere leven uit e roeien, en heeft daar de tijd en resources niet voor als hij ook fun wil. En ja, de meesten willen fun. Zeker zij die macht hebben. Dat is geen axioma, dat is hoe mensen vandaag gewoon ZIJN, zeker zij die middelen en macht hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit ogenblik, en in de enkele decennia van het bestaan van deze wereld die enig belang hebben, zijn machtshebbers NIET in het voordeel van burgers. Meer is daar niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderen 'groeien' anders, naar het bekomen van meer macht, meer plezier, meer despotisme en dergelijke meer. En dat zijn de echte machtshebbers en beslissers. En voor nog zeker meerdere decennia. Wat daarna gebeurt is irrelevant. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2021 om 05:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Dan is het 'ruimere' voor over 100 jaar he, wat maakt dat uit? Je kan die hogere cultuur toch niet 'opleggen' (hoogstens kan je eerst het huidige systeem wat in de goede richting proberen te sturen, of het grondig renoveren op een politieke basis - maar de essentie is uiteindelijk niet politiek -, zolang de mens niet klaar is voor 'meer'). - Eigenlijk weten we dat niet eens zeker, want de maatschappij is nu zo instabiel dat ze in haar huidige vorm in kan (dreigen te) zakken. En wat gebeurt er dan? Redden we ons nog door een upgrade van ons bewustzijn? Of niet, en komt er totaal geweld en wat daarna? Of lukt het de machthebbers om 'transhumaan' te worden en komt jouw toekomstbeeld uit? De toestand is latent zo chaotisch dat je weinig met zekerheid kan zeggen. (Ik geef wel toe dat een snelle upgrade van de cultuur onwaarschijnlijk is.)
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 juni 2021 om 06:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() https://www.cnbc.com/2021/06/25/delt...t-spreads.html
Het wordt echt een wedstrijd 'hoe lang kunnen we ze voor de aap houden'.
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() Het ging nu niet over Thailand.
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij gaf die bron om dit te staven, waar ik mijn verwondering over uitsprak: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=patrickve;9712734]Nee, er zijn maar enkele ziektes die men op die manier klein gekregen heeft. Om eigenlijk half onbegrijpelijke redenen. Het is moeilijk te begrijpen hoe het virus niet vanonder die vaccins is gemuisd, maar bij een paar ziektes is dat inderdaad gelukt. Bij veruit de meeste, niet.[quote]
Er is natuurlijk een vescshil tussen uitroeien en controleren. Er zijn veel vaccins voor ziektes die niet uitgeroeid zijn. Als je naar een de tropen vertrekt voorzie je best een gans pak vaccinaties. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hmmmm ... onder het genot van zo een smerige hamburger en een halve fles bourbon zou ik het misschien toch wel eens tof vinden om op die rooie knop te duwen. Als het goed is brengen ze me een diet coke, als het slecht is, gaan er ineens een hoop onderzeers in defcon 5. In beide gevallen zou ik wel lol hebben. ik zou me bescheuren van het lachen om al die medewerkers ineens mijn bureau te zien binnen stuiken. En dan naar de poutin bellen "he Vlad it was just a joke... " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De maatregelen tasten zwaar het weefsel van de maatschappij aan, van mensen die weinig problemen hebben met die ziekte. Het is helemaal geen probleem als er een paar procent mensen sterven per jaar. Het is maatschappelijk stukken erger dat 50 jonge mensen een jaar niet kunnen feesten, dan dat twee gepensioneerden dood gaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2021 om 12:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die bron zegt ook: Vaccins hebben het voordeel dat ze een veelzijdigere bescherming geven. Uiteraard moet men waakzaam blijven en zal men constant moeten opvolgen en eventueel nieuwe vaccins ontwikkelen. Maar dit zal allemaal veel sneller gaan dan de natuur zijn gang te laten gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |