Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2021, 10:52   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry hoor, maar De Wever en Jambon neerzetten als extremistische Joden of Zionisten omdat ze in de synagoge een keppeltje opzetten zou er ook ver over zijn.
Nochtans doet men hetzelfde met mensen die eens een Hitlergroet brengen he.
Dat zijn direct extremistische nazi's.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 10:53   #122
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als er naar de overeenkomst van de Koninklijke Belgische Massamoordenaar wordt verwezen doen zijn fans alsof hun neus bloedt, of ze pikken gewoon aan bij hun favoriete onderwerp: de mestkevers, de bruine smurrie, de neo-nazi's.
Nochtans moeten zij hun eerste moord nog plegen, hun eerste partijvoorzitter nog neerknallen, hun eerste zwarte slaaf racistisch de handen laten afhakken.
Dit zijn volgens verbelziekte Vlamingen geen beledigingen.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 10:54   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Het ging over het satirisch(e) site/blad, 't Scheldt. Dat er sommigen altijd naar hun oorlogsfetisj willen refereren, om off topic te gaan - wanneer en waar was 't Scheldt antisemitisch? - zegt meer over de intentie en agenda van die mensen dan over hun geloofwaardigheid.
"Men" MOET 't Scheldt aan de nazi's linken.

"Men" MAG Leopold II NIET aan massamoord linken.
Oud 27 juni 2021, 11:01   #124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging over het satirisch(e) site/blad, 't Scheldt. Dat er sommigen altijd naar hun oorlogsfetisj willen refereren, om off topic te gaan - wanneer en waar was 't Scheldt antisemitisch? - zegt meer over de intentie en agenda van die mensen dan over hun geloofwaardigheid.
Het zijn wel uw soortgenoten die de hele tijd of om de haverklap de term ‘fascisme’ hanteren. Vergeten? ‘Viro-fascisten’ is er zo eentje van.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 juni 2021 om 11:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 11:22   #125
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zijn wel uw soortgenoten die de hele tijd of om de haverklap de term ‘fascisme’ hanteren. Vergeten? ‘Viro-fascisten’ is er zo eentje van.
Bij welke soort hoor ik, volgens u? Uw denigrerende terminologie voor iemand die u niet kent, waar u niets over weet, is niet alleen beschamend, maar ook vooringenomen en bewust leugenachtig. U mag mij de link geven waar ik het over viro-fascisten heb. Qua persoonlijke aanvallen kan dit tellen. Maar wees gerust dat oordeel laat ik aan anderen o.a. mijn medeforummers over.
Oud 27 juni 2021, 11:28   #126
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Coronafascisten, de Vivaldi regering zijn fascisten, en ga zo maar door.

Onze extreemrechtse rakkertjes zijn niet vies van het banaliseren van de term ‘fascist’.
Oud 27 juni 2021, 11:34   #127
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij welke soort hoor ik, volgens u? Uw denigrerende terminologie voor iemand die u niet kent, waar u niets over weet, is niet alleen beschamend, maar ook vooringenomen en bewust leugenachtig. U mag mij de link geven waar ik het over viro-fascisten heb. Qua persoonlijke aanvallen kan dit tellen. Maar wees gerust dat oordeel laat ik aan anderen o.a. mijn medeforummers over.
In ieder geval kapt u op de mensen voor wie België waardevol is en/of begrip hebben voor de politiek die de Belgische regering inzake Corona heeft uitgestippeld (hetgeen trouwens nu ook resultaten oplevert). U hoort dus thuis met deze mensen.

En dus bent u een antibelgische soortgenoot van deze mensen. Hetgeen uw recht is natuurlijk. Welnu, heel wat van uw soortgenoten hanteren de term 'fascisme' of 'fascisten' om de huidige regering te benoemen en te bekritiseren. Het zijn zij dus die te onpas en vanzelfsprekend volkomen onterecht teruggrijpen naar de tijd van het fascisme.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 juni 2021 om 11:38.
Oud 27 juni 2021, 11:59   #128
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
In ieder geval kapt u op de mensen voor wie België waardevol is en/of begrip hebben voor de politiek die de Belgische regering inzake Corona heeft uitgestippeld (hetgeen trouwens nu ook resultaten oplevert). U hoort dus thuis met deze mensen.

En dus bent u een antibelgische soortgenoot van deze mensen. Hetgeen uw recht is natuurlijk. Welnu, heel wat van uw soortgenoten hanteren de term 'fascisme' of 'fascisten' om de huidige regering te benoemen en te bekritiseren. Het zijn zij dus die te onpas en vanzelfsprekend volkomen onterecht teruggrijpen naar de tijd van het fascisme.
U tracht zich eruit te klappen, maar slaagt er niet in. Ik mag dus mijn mening niet hebben over verbelziekte Vlamingen hebben? Wat u mij aanwrijft in verband met corona, klopt zelfs compleet niet en het is zeker niet op dat vlak dat ik gelijk welk bestuur aanval. Daarvoor heb ik vele andere redenen.
Dat mensen het buitenspel zetten van de oppositie in het federale parlement en het beslissen met MB's - in tegenstelling tot politieke experten - niet erg vindt, kadert in een totalitair denken.
Als er momenteel politici zijn die in daden teruggrijpen naar de tijd van het fascisme dan zijn die dus te vinden in de federale Vivaldi-regering, ook al lijkt dat volgens menig Belgisch-nationalist geen ramp.
Ik stel alleen vast dat u vooral en alleen met mijn antibelgische visie aangrijpt om mij negatief te kaderen.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 27 juni 2021 om 12:01.
Oud 27 juni 2021, 12:02   #129
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U tracht zich eruit te klappen, maar slaagt er niet in. Ik mag dus mijn mening niet hebben over verbelziekte Vlamingen hebben? Wat u mij aanwrijft in verband met corona, klopt zelfs compleet niet en het is zeker niet op dat vlak dat ik gelijk welk bestuur aanval. Daarvoor heb ik vele andere redenen.
Dat mensen het buitenspel zetten van de oppositie in het federale parlement en het beslissen met MB's - in tegenstelling tot politieke experten - niet erg vindt, kadert in een totalitair denken.
Als er momenteel politici zijn die in daden teruggrijpen naar de tijd van het fascisme dan zijn die dus te vinden in de federale Vivaldi-regering, ook al lijkt dat volgens menig Belgisch-nationalist geen ramp.
Ik stel alleen vast dat u vooral en alleen met mijn antibelgische visie aangrijpt om mij negatief te kaderen.
Allemaal praat voor de vaak. Ik zeg gewoon wat is.
Oud 27 juni 2021, 12:02   #130
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor onzin. U bent Belg én Vlaming (inwoner van beiden). Leer ermee leven.
Oud 27 juni 2021, 12:17   #131
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

"Personen die het over 'soortgenoten' hebben, zijn polariserend en van een bijzonder laag allooi," zegt mijn wijze buurvrouw.
Voor mij is ieder levend wezen evenveel waard, elke mens is een mens, zelfs Belgisch-nationalisten.
Mensen opdelen in 'soorten' zoals sommigen hier doen, kennen we van 80 jaar geleden ergens in Midden-Europa.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 27 juni 2021 om 12:18.
Oud 27 juni 2021, 12:20   #132
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat is dat voor onzin. U bent Belg én Vlaming (inwoner van beiden). Leer ermee leven.
U hoeft mij niet te zeggen wie of wat ik moet zijn. Daar heeft u geen enkel recht toe.
Oud 27 juni 2021, 12:21   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je geeft enkel uw hoogstpersoonlijke mening.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 12:28   #134
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen, je geeft enkel uw hoogstpersoonlijke mening.
Sommigen hier zitten telkens weer te janken wanneer men heeft over de collaboratie, maar diezelfde sommigen hanteren de hele tijd de term 'fascisten' om hun politieke tegenstanders te benoemen.

En dus het spreekwoord indachtig: "Verbeter de wereld, begin met uzelf!"
Oud 27 juni 2021, 12:38   #135
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Soortgenoten"?
Is dat niet regelrecht racistische terminologie?
En ja, uw Dweil regering heeft fascistische trekjes.
Oud 27 juni 2021, 12:43   #136
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen hier zitten telkens weer te janken wanneer men heeft over de collaboratie, maar diezelfde sommigen hanteren de hele tijd de term 'fascisten' om hun politieke tegenstanders te benoemen.
Enkel als het over beleid gaat dat die kenmerken vertoont.
Ik zeg gewoon wat is, dus.
Oud 27 juni 2021, 12:45   #137
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
De sterkte van uw argumentatie slaat me telkens weer met meer verstomming.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 27 juni 2021 om 12:51.
Oud 27 juni 2021, 12:47   #138
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
"Soortgenoten"?
Is dat niet regelrecht racistische terminologie?
En ja, uw Dweil regering heeft fascistische trekjes.
idd, ministeriële besluiten zonder enige wetgeving kunnen zo uit de "boekjes" van Mussolini komen.

Citaat:
Oud 27 juni 2021, 12:56   #139
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
idd, ministeriële besluiten zonder enige wetgeving kunnen zo uit de "boekjes" van Mussolini komen.

Vandaag wordt er weer versoepeld . Zo heeft de ’fascistische‘ regering beslist. Schrijf dat maar ergens op.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 juni 2021 om 12:59.
Oud 27 juni 2021, 13:03   #140
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaag wordt er weer versoepeld . Zo heeft de ’fascistische‘ regering beslist. Schrijf dat maar ergens op.
"Verstrengen"......."Versoepelen"........allem aal zonder het Parlement te raadplegen. Een bananen-republiek waardig.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 juni 2021 om 13:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be