![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, in de huidige situatie denk ik niet dat "vaccineren van het zorg personeel" enige epidemische zin heeft. Maar het is gewoon wel coherent als men een politiek wil voeren van mensen aanzetten tot vaccinatie. Het is juist dat een epidemisch veel logischer regel zou zijn: iedereen boven een leeftijdsgrens verplicht vaccineren. Toch als men ergens iets heeft dat zegt dat we aan die mensen gedwongen zijn om zorg aan te bieden. Tegenover die maatschappelijke verplichting staat dan ook de vaccinale verplichting, omdat we willen beletten dat er weer ganse legers bejaarden het ziekenhuis overhoop halen. En dan zou dat zowel binnen als buiten de zorg verplicht moeten zijn. Maar volwassenen binnen de zorg een eventueel nutteloos vaccin doen nemen, daar is niet echt een groot probleem mee ook niet, eerlijk gezegd, het hoort bij het "imago" van dat beroep. En eerlijk gezegd, ik zou zeggen dat mensen in de zorg die radikaal geen nutteloos vaccin willen nemen, die horen daar niet thuis. In het leger moet ge ook vaccins nemen, en pillen pakken om wakker te blijven, en wat weet ik allemaal. In de sport moet ge ook spullen pakken. Er zijn nu eenmaal beroepen die te maken hebben met zulke dingen. Ik kan best begrijpen dat een jonge verzorger helemaal geen nut ziet in zich vaccineren, en hij heeft gelijk. Maar ik kan niet begrijpen dat als men zegt dat het voor het imago van de zorgverlening gewoon beter is dat hij gevaccineerd is, hij daar ambras over maakt. Ik zou zelfs zeggen dat hij zich min of meer spontaan zou moeten aanbieden voor experimenten en zo, wat doet hij anders in de zorg. Dat is een beetje alsof een nucleair ingenieur niet met een dosimeter in een lichtjes bestraalde zone wil gaan rondwandelen of zo omdat hij schrik heeft van straling. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juli 2021 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is en blijft discriminate en regelrecht tegen alle wetten in.
Volgens mij een geldige reden tot politiek asiel.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 juli 2021 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is nutteloos geworden om nog een discussie te voeren met gevaccineerden want zij willen niet weten welke risico's ze lopen, sterker nog, zij weten intussen wel dat ze onbekende risico's lopen en zijn er doodsbang voor. Dat is de reden dat ze er niet over willen discussiëren, ze hebben geen enkel tegenargument en zijn doodsbang dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt en zijn nu afgunstig en pisnijdig op ongevaccineerden die zich niet hebben laten vangen. Ik ben ervan overtuigd dat vaccinatie nooit zal verplicht worden want dan draagt de overheid de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor ELK slachtoffer en elk gevolg van vaccinatie en zullen de rechtszaken voor schuldig verzuim en voor schadeclaims zich opstapelen. Er worden wereldwijd al voor miljarden schadeclaims betaald door big farma aan vaccinatie slachtoffers en nabestaanden. Dat is de reden dat met alle mogelijke drukkingsmiddelen en op alle mogelijke, slinkse manieren getracht wordt om mensen VRIJWILLIG over te halen om zich te laten vaccineren Vrijwillig betekent dat de verantwoordelijkheid kan gelegd worden bij de burger en ook de schuld voor alle mogelijke gevolgen en onbekende bijwerkingen van experimentele vaccins. Gevaccineerden stemmen immers ook in met de bijwerkingen door zich vrijwillig te laten vaccineren. We weten ook al dat zowel de farmaceuten als de overheid de aansprakelijkheid juridisch reeds hebben afgewezen. Het ballonnetje dat de medeplichtige media oplaat over een verplichting van vaccinatie dient enkel om te peilen of de bevolking ook beseft dat dan de overheid aansprakelijk zal zijn voor elke vaccinatieschade én om mensen angst aan te jagen voor verplichting zodat ze zich toch maar gauw nog vrijwillig zouden laten vaccineren. Dus, Eurosceptic en ook HOUZEE, de politiek kan zorgpersoneel niet verplichten tot een medische handeling als voorwaarde om zieken te mogen verzorgen - stel je voor dat je met een hartoperatie moet instemmen om hartpatiënten te mogen verzorgen! Temeer daar er al personeelstekorten zijn in de zorgsector, gaan ze zeker geen discriminerende, onwettige en onnodige voorwaarde van verplichting stellen waarbij de overheid de schuld zal krijgen voor de gevolgen én broodroof door gedwongen werkloosheid. De wetgevers hebben zélf discriminatie strafbaar gemaakt. De wetgevers hebben zélf het medisch beroepsgeheim gemaakt. De wetgevers hebben zélf elk mens zelfbeschikking en lichamelijke integriteit door de grondwet gegeven. De wetgevers hebben zélf elk mens soevereiniteit gegeven. De wetgevers hebben zélf elke burger rechten en elk mens mensenrechten gegeven. Hun eigen wetten lappen ze nu zelf aan hun laars, ze plegen inbreuken op zowat elke bestaande wet en dat is ook strafbaar.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet niet gedramatiseerd worden. Ook niet in de zorg.
Wil de dr. of verpleegster de vaccinatie niet, wel veel geluk in je verdere loopbaan in een ander beroepssegment. Met jullie kwaliteiten zal dat geen probleem zijn. Ook niet wie honger heeft. Wil je toch gevoed worden, maar niet van de spuit genoten? Sorry, kan niet binnen in het restaurant, ga maar naar de frituur of soortgelijk, voor take away.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt nog altijd niet begrepen dat het de oude zakken zijn, die het probleem zijn. Die zouden inderdaad verplicht een spuit moeten krijgen. Ik ben daar zelf geen voorstander van, OP VOORWAARDE dat we ze mogen laten kreperen zonder verzorging, maar dat laatste schijnt om totaal onbegrijpelijke redenen, niet aanvaardbaar te zijn. Het is omdat "oude zakken zien kreperen die geen verzorging krijgen" iets is dat ik leuk vind, dat ik dus in principe tegen een verplichting voor vaccinatie bij ouderen ben, zo zijn er altijd idioten genoeg die kandidaat zullen zijn om te kreperen. Maar het is bijzonder dom om jongeren willen te vaccineren. Wat je ook nog altijd niet gesnapt hebt, is dat "propagatie van het virus" niet tegen te houden is, en dat met jonge mensen te vaccineren met een oud vaccin, je de zaken erger maakt voor de volgende keer. Ik zou het met U eens kunnen zijn mochten we vaccins hebben tegen de komende golven, en tegen propagatie. Maar die hebben we niet. We hebben enkel nog maar vaccins die voorlopig helpen om minder zware zieken te hebben, en het ENIGE wat een golf echt kan tegenhouden, is om ze helemaal en rap laten uit te woekeren. Je ziet dat in Malta, en je gaat dat in Frankrijk ook zien. Als dusdanig is eisen dat mensen enkel met een vaccin naar het restaurant gaan, voor U als ouwe angstige het gevaarlijkste wat je kan doen. En het is ook de reden waarom ik met sadistisch leedvermaak aanschouw hoe kwiebussen zoals jij hun eigen angst graf aan het graven zijn door jongeren willen te dwingen zich te vaccineren. Merk op dat het helemaal niet erg is voor die jongeren om zich te vaccineren, en ik zou hen dat dus nu ook van harte aanraden. Zo kunnen ze eindelijk wraak nemen. Het is voor de ouden dat het bijzonder gevaarlijk wordt, zoiets. Dat jij dat niet begrijpt, is perfect normaal. Geniet ervan, nu je nog denkt te kunnen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juli 2021 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vaccinatie voor ouderen zou zeker geen problemen zijn. Ten eerste zien zij hun risico om minder ziek te worden sterk dalen Ten tweede moeten zij ook geen rekening houden met lange termijn effecten. Stel dat het blijkt dat gevaccineerde jongeren over 20 jaren meer hartklachten krijgen, dat probleem stelt zich bij ouderen niet. Iemand van 60jaar die over 20 jaar hartklachten krijgt is toch mooi nog altijd 80jaar geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het met een vaccin mis gaat, is dat op korte termijn (op het immunologische na, zoals bijvoorbeeld nadien een verminderde, in plaats van verbeterde, weerstand tegen zekere ziektekiemen of zo, of de onmogelijkheid om een andere immuniteit te ontwikkelen of weet ik veel). Mijn probleem met algemene vaccinatie zit hem eerder op het vlak van de dynamiek volksresistentie en virus evolutie. (en ook een beetje het plezier om oude zakken weer in hun broek zien te doen.... ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juli 2021 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
jonge zakken... de maatregelklootzakken moeten hun broek voldoen
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Yep, laat in een van de zwaarste knelpuntberoepen enkele tientallen procenten wegvloeien. Wat kan daar nu mis mee gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou wel eens kunnen dat elke weigering in Vlaanderen gerechtvaardigd is op basis van de medische toestand van betrokkene. Weet jij hoe het komt dat als een zorgkundige Frans spreekt, hij/zij zo anti-vax is?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus de zever die Frank VDB gisteren aan het uitbraken was.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ist? Bang dat uw volgende prostaatonderzoek in het gedrang gaat komen omdat er enkel maar ongevaccineerde dokters voorhanden zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "wij hebben enkel nog een vrije, ongevaccineerde chirurg, mag die U opereren of weiger je dat ?" ![]() Of nog beter: "onze laatste chirurg die U kon opereren is naar de USA verhuisd toen men hem zegde dat hij zich verplicht moest vaccineren, maar we hebben wel nog een gevaccineerde kuisvrouw die wel zo eens een operatie wil proberen. Doen ?" Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2021 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het, je reinste discrimiantie! Tegen alle wetten in en volgens mij een geldige reden tot politiek asiel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En "zolang het vrijwillig kan gaan we het niet verplichten", dat was ongeveer de onzin die hij uitkraamde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu dit draadje over Frankrijk gaat...
https://www.youtube.com/watch?v=HIgN90o2MT4 Blijkbaar hebben recent in de regio "Noorden van Parijs" al tientallen procenten van de para-medici hun opzeg ingediend..... ![]() Er is inderdaad een "perfecte storm" bezig in de sector van de Openbare ziekenhuizen. Er is de aanhoudende druk geweest op het personeel vanwegen de covids-crisis,misschien is het ondertussen wat minder,maar in het najaar zal dat mogelijk weer aanzwellen(DE vraag in gans Europa overigens). Er is blijkbaar geen extra tegemoetkoming geweest (verschil met Belgie waar die wel komt) Er zijn de plannen in uitvoering om in die regio het aantal bedden met aanzienlijke aantallen in te krimpen (en dus ook het personeelskader) wegens de omschakeling naar een paar nieuwbouw lokaties.... En er is het feit dat de bevolking in de regio verarmt en verouderd,hetgeen nogal contraire is met de planning voor de openbare zorg.... Dus vinden steeds meer para-medici dat ze ,ofwel in de beroepsgroep,dan wel bij de openbare werkgever,geen perspectieven meer hebben en gaan weg... ... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 juli 2021 om 07:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2021 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er hier ook die vertrokken zijn na de eerste golven, ze konden het niet meer aan om mensen op te sluiten en mishandelen in hun rusthuis omdat ze mogelijks enkele maanden eerder konden dood gaan. Je doet dat werk omdat je mensen wil helpen en verzorgen in hun laatste jaren, niet zoiets. |
|
![]() |
![]() |