Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2021, 08:22   #121
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat die onnozele discussie geen halt werd toegeroepen maar in tegendeel nog werd aangewakkerd vanuit de politiek en de media is eigenlijk het ergste in heel die discussie.

Of nee, nog erger is de straffeloosheid voor de oproepen tot geweld tijdens Sinterklaasoptochten (de hersenen van Sinterklaas op de kindertjes laten spatten, weet je nog?) terwijl Geert Wilders voor "minder" vervolgd wordt. Ik wordt letterlijk misselijk als ik aan de betrokkenheid van het OM bij de buitenvervolgingstelling van Akwasi denk . En dat is één van de redenen waarom ik Nederland politiek en moreel failliet noem.
Maar dit mag dan weer wel?

Tienduizend BLM-betogers een jaar geleden.

En dat gaat in stijgende lijn.

Waar wringt daar het politieke schoentje?
Oud 28 juli 2021, 08:31   #122
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik moet just niets. Christenen bekeren de wereld niet, de wereld bekeerde hen.

Geschiedenis != religie.
Kruistochten != religie.

Als er toen schepen vol mannen aanspoelde werd dat gezien als een invasie en behandeld als zulke. Hier bestrijdt de democratie eigen mensen die erop wijzen dat de EU mensensmokkel voedt en oorlogsmisdadigers opneemt.
?

Normaal komt er dan een imperiale macht even controleren wat je hier wilt komen doen?

Profiteurs, dopeheads, alcoholisten, hoeren en aanverwanten die hebben we hier al genoeg.

Sorry, ciao...
Oud 28 juli 2021, 08:45   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
?

Normaal komt er dan een imperiale macht even controleren wat je hier wilt komen doen?

Profiteurs, dopeheads, alcoholisten, hoeren en aanverwanten die hebben we hier al genoeg.

Sorry, ciao...
Zo serieus ?
het is hier wel K&K...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 09:24   #124
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zo serieus ?
het is hier wel K&K...

Licht vermaak en sport. Meer van dat. -lol-

Onderhandse gedragscodes en bullies. Neen, nicht kewl.

Drink je de Cool Aid of niet?
Oud 28 juli 2021, 09:58   #125
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
We zijn geen Nederlanders maar Vlamingen. Nederlanders kijken vaak neer op Belgen en noemen ons dom. Het is een volk dat beter bij Zweden past dan koene kruisridders als ons. No offence though.

Vergeet niet dat die zwarte pieten discussie uit Nederland afkomstig is. Eerder dan de ware historiek van Crampus mee te geven, verhief poco Nederland een kinderfeestje tot een cultuuroorlog.

Nederland is Zweden, Vlaanderen nog niet.
Ach, alles gaat over generaties. Denk aan mijn analogie met Duitsland. En volgens mij zijn we nog altijd Nederlanders, enkel van naam veranderd. Dat waren onze voorouders eeuwenlang, immers.

Het probleem is dat velen het grote plaatje niet zien, verblind door navelstaarderij. Splits Limburg of de Vlaanders van Antwerpen en laat er eeuwen over groeien en er komen ook bezwaren daartegen.

En ik weet het, een staat van die omvang wordt niet homogeen noch zijn 19de eeuwse staatsmythen van deze tjjd. En toch ben ik van mening dat een dergelijke staat beter zou werken dan België.

En Zweden is echt heel anders dan Nederland hoor....

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 juli 2021 om 10:08.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:06   #126
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat die onnozele discussie geen halt werd toegeroepen maar in tegendeel nog werd aangewakkerd vanuit de politiek en de media is eigenlijk het ergste in heel die discussie.

Of nee, nog erger is de straffeloosheid voor de oproepen tot geweld tijdens Sinterklaasoptochten (de hersenen van Sinterklaas op de kindertjes laten spatten, weet je nog?) terwijl Geert Wilders voor "minder" vervolgd wordt. Ik wordt letterlijk misselijk als ik aan de betrokkenheid van het OM bij de buitenvervolgingstelling van Akwasi denk . En dat is één van de redenen waarom ik Nederland politiek en moreel failliet noem.
Kijk. Dit vinden enorm veel Nederlanders ook waanzin. We zitten als Westerse samenleving in deze wokedrek. Niet alle waanzin heeft voor eeuwig te zijn.

Ik vind dit dus behoorlijk zwakje argumenten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 juli 2021 om 10:06.
Oud 28 juli 2021, 10:07   #127
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ach, alles gaat over generaties. Denk aan mijn analogie met Duitsland. En volgens mij zijn we nog altijd Nederlanders, enkel van naam veranderd.

Dat waren onze voorouders eeuwenlang, immers.

Het probleem is dat velen het grote plaatje niet zien, verblind door navekstaarderij. Splits Limburg of de Vlaanders van Antwerpen en laat er eeuwen over groeien en er komen ook bezwaren daartegen.

En ik weet het, een staat van die omvang wordt niet homogeen noch zijn 19de eeuwse staatsmythen van deze tjjd. En toch ben ik van mening dat een dergelijke staat beter zou werken dan België.

En Zweden is echt heel anders dan Nederland hoor....
Waarom lijken veel Nederlanders dan zo anders? Ze zien er vaak anders uit.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:08   #128
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Eeuwenlange politieke splitsing he? Andere leefstijl. Maar pas op, er zijn ook overlappingen. Wat zou het boeien. Duitsland is nog minder homogeen.

Misschien zien West-Vlamingen er ook anders uit en wordt dat benadruk indien je ze eeuwen politiek van ons scheidt. Lang blond haar en erg plat praten, niet echt iets voor Antwerpen. Je plechtige communie niet doen is er een familieschand, daar waar dat mijn vrije keuze was.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 juli 2021 om 10:19.
Oud 28 juli 2021, 10:10   #129
Bhairav

Standaard

Citaat:
Eeuwenlange politieke splitsing he? Andere leefstijl. Maar pas op, er zijn ook overlappingen. Wat zou het boeien. Duitsland is nog minder homogeen.
Het is gewoon een andere bevolking.
Oud 28 juli 2021, 10:11   #130
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Karnemelk!

(als we toch al in clichés grossieren)
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:11   #131
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is gewoon een andere bevolking.
Ja en? Dat hoort bij grotere landen zo. Ik voel dat zo niet en mijn focus ligt daar ver vandaan hoor.

Dan had jij in 1870 ook bezwaren tegen de Duitse eenmaking. Ik bedoel, Beieren en Nedersaksen, lijken in de verste niet op elkaar.

Wat had je gedacht na vier en een halve eeuw? Nochtans hebben veel Noord-Nederlanders Zuid-Nederlands bloed. Hun leefgewoonte is wegens andere religie gewoon anders, wat uiterlijkheden over de generaties ook wijzigt.

Duitsers konden daar over kijken, maar Vlamingen en Nederlanders niet?

En trouwens, ik woon op de grens met Noord-Brabant, die regio is in veel opzichten wèl vergelijkbaar met ons. Gewoon meer Hollands beïnvloed daar waar wij Frans beïnvloed zijn geweest.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 juli 2021 om 10:21.
Oud 28 juli 2021, 10:18   #132
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Wilders is een oetlul.
Geen discussie wat dat betreft Alleen geen twee maten en twee gewichten: oproepen tot geweld tijdens een kinderfeest ook aanpakken i.p.v. van overheidswege in te dekken.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 28 juli 2021 om 10:18.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:19   #133
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ja en? Dat hoort bij grotere landen zo. Ik voel dat zo niet en mijn focus ligt daar ver vandaan hoor.

Dan had jij in 1870 ook bezwaren tegen de Duitse eenmaking. Ik bedoel, Beieren en Nedersaksen, lijken in de verste niet oo elkaar.

Wat had je gedacht na vier en een halve eeuw? Nochtans hebben veel Noord-Nederlanders Zuid-Nederlands bloed. Hun leefgewoonte is wegens andere religie gewoon anders, wat uiterlijkheden over de generaties ook wijzigt.

Duitsers konden daar over kijken, maar Vlamingen en Nederlanders niet?
Nochtans.doet Beiers qua accent meer denken aan gesproken Vlaams dan het gespuug van Standaard Nederlands. Niet qua woordenschat.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 28 juli 2021 om 10:21.
Oud 28 juli 2021, 10:21   #134
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Karnemelk!

(als we toch al in clichés grossieren)
Dat is geen cliché.
Oud 28 juli 2021, 10:21   #135
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk. Dit vinden enorm veel Nederlanders ook waanzin. We zitten als Westerse samenleving in deze wokedrek. Niet alle waanzin heeft voor eeuwig te zijn.

Ik vind dit dus behoorlijk zwakje argumenten.
Waarom blijven ze dan VVD en co stemmen?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:23   #136
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom blijven ze dan VVD en co stemmen?
Geen sterke oppositie en mooipraterij. Voor de laatste verkiezingen ook de ongelukkige timing. Vlamingen lieten zich anderhalve eeuw rooien door de CVP omdat ze zelf katholiek waren.

Maar niks is eeuwig.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 juli 2021 om 10:23.
Oud 28 juli 2021, 10:24   #137
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nochtans.doet Beiers qua accent meer denken aan gesproken Vlaams dan het gespuug van Standaard Nederlands. Niet qua woordenschat.
Ik praat AN met een Vlaams accent. Merci.

En ik snap niet waarom dat een argument is. Bovenduen vind ik allesbehalve alle Noord-Nederlands lelijk. Daarvoor moet je pas een clichédenker zijn.

Omgekeerd bestaat het ook om ons Nederlands als gebrabbel af te doen hoor. Het is bekrompenheid.

Ik vind West-Vlaams ook raar klinken en West-Vlaamse rappers doen me gewoonlijk van radiozender zappen. Reden is niet per se het dialect, maar toch soms ook (omdat het geforceerd is). Vaak ook omdat het knullig en clichématig gebracht wordt. Die dorpse knulligheid. Niet enkel zo met West-Vlaams natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 juli 2021 om 10:29.
Oud 28 juli 2021, 10:27   #138
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik praat AN met een Vlaams accent. Merci.

En ik snap niet waarom dat een argument is. Bovenduen vind ik allesbehalve alle Noord-Nederlands lelijk. Daarvoor moet je pas een clichédenker zijn.

Omgekeerd bestaat het ook om ons Nederlands als gebrabbel af te dien hoor. Het is bekrompenheid.
Ons Nederlanders als gebrabbel afdoen is dan ook gewoon een poging om het gespuug van het Noorden minder aandacht te geven.
Oud 28 juli 2021, 10:29   #139
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ons Nederlanders als gebrabbel afdoen is dan ook gewoon een poging om het gespuug van het Noorden minder aandacht te geven.
Pff. Dat er mensen zo kunnen denken man.

Pas op, ook ik moest wennen aan het echte Hollands en ik weet dat die bekrompenheid in omgekeerde richting bestaat. Maar ik ben nooit zo erg geweest dat ik er een exhte afkeer jegens zou ontwikkeld hebben.

Daarvoor had ik toen ook genoeg goede herinneringen eraan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 juli 2021 om 10:31.
Oud 28 juli 2021, 10:31   #140
Bhairav

Standaard

Citaat:
Pff. Dat er mensen zo kunnen denken man.
Dat accent was vroeger niet standaard. Logisch dat veel mensen dit onaanhoorbaar vind.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be