Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 9 september 2021, 07:29   #121
discuz
Minister

Standaard

Ik vind wel dat vergelijkingen met totalitarisme gemaakt kunnen worden en wel omdat het doel alle middelen lijkt te rechtvaardigen.

Het doel is alsmaar meer massa-evenementen, massa-toerisme en massa-consumptie. Terwijl de planeet en ook de werkende mens dat minder en minder aankan. En terwijl de winsten steeds bij een kleinere groep terecht komen.

Ondanks de grote woorden van liberalen en hun vrienden over Vrijheid, is er helemaal geen vrijheid van keuze. En je wordt gestraft als je niet mee wil werken aan die uitbuiting. Ik zie niks opbeurend aan een systeem dat prefereert om mensen te dwingen om te werken aan minimumloon, en die dwang ook nog eens gebruikt om mensen dom te houden en monddood te maken op de koop toe. Werken EN zwijgen zal je!
discuz is offline  
Oud 9 september 2021, 07:29   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Enfin Alpina, je bent op dat vlak nog niet zo erg als sommige andere anti-vaxxers op dit forum. Maar ik begrijp gewoon niet dat jullie niet in het minst lijken aan te voelen hoe belachelijk het is om voor de geringste prul te zitten grienen en WO2 scenario’s opte roepen.
Maar voor de minste prul zitten te grienen en WO2 erbij te halen is precies wat corona maniakken doen he. Herinner U: "meer slachtoffers dan WO2" en dergelijke.

Uw burgerlijke vrijheden zijn niet "de minste prul". Dat is de essentie van het bestaan he.

Citaat:
Hoeveel hindernissen werden jullie tot op heden door de overheid in de weg gelegd? Niets!
Maar met de Joden was dat ook zo in het begin he. Ze hadden enkel maar een pasje en ze mochten gewoon in sommige zaken niet binnen.

En vorig jaar, wat werd er jullie in de weg gelegd, niks ????

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2021 om 07:29.
patrickve is offline  
Oud 9 september 2021, 07:29   #123
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen jullie het nu écht niet laten om dat anti-vax egoïsme te pogen goedpraten door altijd maar opnieuw de jaren dertig, het fascisme, de holocaust enz. enz… er bij te sleuren?
Enfin Alpina, je bent op dat vlak nog niet zo erg als sommige andere anti-vaxxers op dit forum. Maar ik begrijp gewoon niet dat jullie niet in het minst lijken aan te voelen hoe belachelijk het is om voor de geringste prul te zitten grienen en WO2 scenario’s opte roepen. Het ergste vind ik dan nog dat jullie het lef hebben om er het trieste lot van de Joden bij te halen. Vanuit het standpunt van de Joden bekeken is het eigenlijk een affront dat jullie dergelijk lef hebben. Hoeveel hindernissen werden jullie tot op heden door de overheid in de weg gelegd? Niets!
De enige egoïsten zijn de vaccinazi’s die iedereen willen vaccineren.

Eerst transprantie, dan aansprakelijkheid en dan pas zeiken over solidair zijn.
Dit vaccinatiebeleid is anti sociaal, stigmatiserend, haatzaaiend en psychologisch terrorisme.
Oud 9 september 2021, 07:31   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ik vind wel dat vergelijkingen met totalitarisme gemaakt kunnen worden en wel omdat het doel alle middelen lijkt te rechtvaardigen.
Dit is inderdaad de bron van alle totalitarisme. Een collectivistisch doel, dat de individuele vrijheden met de voeten treedt.

Hier is het "corona besmettingen verminderen". Daar wordt het welzijn van 99% van de mensen die geen probleem hebben met corona besmettingen voor met de voeten getreden.

In die zin is het wel verschillend van de Holocaust, die maar een kleine fractie van de bevolking trof. Hier is het 99% van de bevolking.
patrickve is offline  
Oud 9 september 2021, 07:41   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lees dit en je begrijpt wel waarom.
https://spectator.clingendael.org/nl...economic-forum
Oud 9 september 2021, 08:16   #126
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Eigenlijk wordt het met de dag duidelijker he.
De nazi's pleegden vorig jaar nog eens een staatsgreep.
Het Gevaar, de Vyand van het Volk, ipv "De Jood", de Weigeraar van hun Medicatie.
Waarom?
Dezelfde reden.
Volksmanipulatie.
Burgers meekrijgen op hun dope trip naar Waanzin.
Burgers, die hun vuile werkjes moeten opknappen.
Burgers, die zich moeten uitsloven voor Duizendjarig Rijk fata morgana.
Burgers, die gereduceerd worden tot slaven.
Meer was en is er niet aan, aan dit "corona" verhaal.

Dit vind ik het grappigste aspect aan anti-vaxxers : die door en door hysterische reacties, het georakel en de prediking alsof ze écht met iets belangrijks bezig zijn.

Pandareus is offline  
Oud 9 september 2021, 08:18   #127
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit vind ik het grappigste aspect aan anti-vaxxers : die door en door hysterische reacties, het georakel en de prediking alsof ze écht met iets belangrijks bezig zijn.
Vind jij niet dat dat eerder mensen karakteriseert die zich willen moeien met de geneesmiddelen die anderen moeten slikken volgens hen ?
patrickve is offline  
Oud 9 september 2021, 08:28   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
In Vlaanderen is het mislukt, daar waren te weinig antivaxxers om dit soort fratsen in te kunnen voeren. Wat erg voor de Vlaamse antivaxxers. Ze hadden het zo graag gehad.
Ik maak me vooral zorgen dat als Mambo zijn voorspelling uitkomt, dat quasi heel Vlaanderen volgend jaar gaat ontvolkt zijn.
Pandareus is offline  
Oud 9 september 2021, 08:29   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik maak me vooral zorgen dat als Mambo zijn voorspelling uitkomt, dat quasi heel Vlaanderen volgend jaar gaat ontvolkt zijn.
Wat is daar problematisch aan ? Dat wil zeggen dat er veel meer resources zijn voor de weinigen die er blijven, en zij zich dus een luxueuzer leven kunnen permitteren zonder klimaatsproblemen te veroorzaken he.

Dat zou toch fantastisch zijn ?

Maareuh, Mambo zijn voorspelling gaat niet uitkomen hoor. Spijtig genoeg.
patrickve is offline  
Oud 9 september 2021, 08:40   #130
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vind jij niet dat dat eerder mensen karakteriseert die zich willen moeien met de geneesmiddelen die anderen moeten slikken volgens hen ?
Al dat principieel geneuzel in de marge, om een klein groepje betweters, aandachtshoeren en fantasten die denken dat ze onder de bezetting leven omdat ze geacht worden een spuitje te krijgen hangt stilaan mijn voeten uit. Maar niet zo erg als de perpetualisering van heel de angstcultus die maar blijft doordraaien net omdat het beleid het niet aandurft om de teugels te lossen zolang de vaccinatiegraad niet quasi volledig is.

De kortste weg om van die zever af te zijn, daar zoek ik naar. We weten dat het geen optie is om niet-gevaccineerden te weigeren in klinieken, dat zal niet gebeuren. Dat had de snelste oplossing geweest : dan kan men alle maatregelen opheffen.

De tweede snelste oplossing is dan de diehard anti-vaxxers dwingen door het hen moeilijk te maken. Velen gaan dan tegen hun zin toch het vaccin laten injecteren. Maakt niet uit wat ze erover denken.

Als daardoor bxl ook op een aanvaardbaar % komt, kan men deze onzin eindelijk stoppen.
Pandareus is offline  
Oud 9 september 2021, 08:41   #131
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al dat principieel geneuzel in de marge, om een klein groepje betweters, aandachtshoeren en fantasten die denken dat ze onder de bezetting leven omdat ze geacht worden een spuitje te krijgen hangt stilaan mijn voeten uit. Maar niet zo erg als de perpetualisering van heel de angstcultus die maar blijft doordraaien net omdat het beleid het niet aandurft om de teugels te lossen zolang de vaccinatiegraad niet quasi volledig is.

De kortste weg om van die zever af te zijn, daar zoek ik naar. We weten dat het geen optie is om niet-gevaccineerden te weigeren in klinieken, dat zal niet gebeuren. Dat had de snelste oplossing geweest : dan kan men alle maatregelen opheffen.

De tweede snelste oplossing is dan de diehard anti-vaxxers dwingen door het hen moeilijk te maken. Velen gaan dan tegen hun zin toch het vaccin laten injecteren. Maakt niet uit wat ze erover denken.

Als daardoor bxl ook op een aanvaardbaar % komt, kan men deze onzin eindelijk stoppen.
Waar zijn onze rechten tussen deze propaganda van fascisten die op emoties inspelen?
Oud 9 september 2021, 08:45   #132
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Door een groene achtergrond te gebruiken worden uw woorden niet plots waarheid ofzo hoor.
Komt van het net, ik heb dat niet gemaakt daar ik daar de kennis en de kunde niet voor heb.
Oud 9 september 2021, 08:47   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is daar problematisch aan ? Dat wil zeggen dat er veel meer resources zijn voor de weinigen die er blijven, en zij zich dus een luxueuzer leven kunnen permitteren zonder klimaatsproblemen te veroorzaken he.

Dat zou toch fantastisch zijn ?

Maareuh, Mambo zijn voorspelling gaat niet uitkomen hoor. Spijtig genoeg.

Na een sterfte van 90% ?
Tenzij Theo Francken dan terug in de regering komt om tien miljoen christelijke arabieren te importeren, krijgen we een gigantische leegstand, verloedering, en wellicht een 'omvolking' met afghaanse vluchtelingen.
Pandareus is offline  
Oud 9 september 2021, 08:52   #134
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gelijkenissen zijn toch enorm. Het "anti vax egoisme" (waar niks egoistisch aan is, in tegendeel) is toch totaal vergelijkbaar met het Joden egoisme ?
Hou daarmee op. Het feit alleen reeds dat de anti-vaxxers het lef hebben om hun toestand te vergelijken met de situatie van de Joden is voor de Joden een belediging. Er is tot op heden de anti-vaxxers nog niets in de weg gelegd. En als het corona-pasje wordt ingevoerd en zij zich daardoor tekort gedaan voelen dan is het maar zo. Er is altijd een uitweg: vaccinatie. You can’t have a cake and eat it.
Oud 9 september 2021, 08:54   #135
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou daarmee op. Het feit alleen reeds dat de anti-vaxxers het lef hebben om hun toestand te vergelijken met de situatie van de Joden is voor de Joden een belediging. Er is tot op heden de anti-vaxxers nog niets in de weg gelegd. En als het corona-pasje wordt ingevoerd en zij zich daardoor tekort gedaan voelen dan is het maar zo. Er is altijd een uitweg: vaccinatie. You can’t have a cake and eat it.
Ik vergelijk mezelf niet met Joden maar die vaccins opdringen wegens “solidariteit” met de bruinhemden van de nazi.
Oud 9 september 2021, 08:55   #136
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De joden in Israël vinden het nochtans vergelijkbaar.

En die weten het he?

En ondanks 3e keer goede keer nog altijd veel meer positieven en doden dan hier.

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 september 2021 om 08:58.
Mambo is offline  
Oud 9 september 2021, 09:02   #137
Pontifex
Super Moderator

Standaard

Zowel de opstarter als de deelnemer van deze thread blijken niet in staat tot een normale discussie zonder schelden en/of zonder gratuite nazificatie van mensen met andere opvattingen
Slot erop.

De moderatie.
Pontifex is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be