![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Experts van de Amerikaanse FDA zijn in grote meerderheid tegen de booster shot, behalve bij 65 plusser. Jongere mensen hebben teveel nadelen als je ze blijft inspuiten met dat vaccin die voor hen uiteindelijk gevaarlijker wordt dan de ziekte.
Op die manier stappen ze wel af van het idee dat vaccins dienen om andere te beschermen. Nu we weten dat ze maar zoveel maanden werken is dat geen argument meer. Experts zijn dus tegen boosters voor iedereen, eens zien wat onze TV-experts en politiekers beslissen. https://www.theguardian.com/us-news/...ccine-advisers —- Een onafhankelijk adviescomité van de Amerikaanse medicijnwaakhond FDA is in grote meerderheid tegen toediening van een extra coronavaccin aan Amerikanen die al volledig zijn ingeënt met het vaccin van Pfizer/BioNTech. Leden van de commissie keerden zich na urenlange presentaties tegen de zogeheten boostershots voor mensen vanaf 16 jaar. De regering wil daar komende maandag op grote schaal mee beginnen. De bedrijven Pfizer en BioNTech hadden gevraagd de extra prik goed te keuren voor 16-plussers die hun laatste vaccindosis minstens een halfjaar geleden hebben gehad. De experts moesten de FDA adviseren over de vraag of zo'n 'boostershot' voldoende meerwaarde heeft. Veel van hen toonden zich bezorgd over het risico op hartproblemen van een derde dosis bij jongere mannen. Bij ouderen zijn zij wel geneigd het nut ervan in te zien. De FDA gaat zich nu buigen over het advies van de deskundigen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210918_91879451 Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 18 september 2021 om 07:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heb je nog niet door dat als men telkens een nieuwe fetish bedenkt die men "gaat bereiken" en waarvoor we "nog even moeten volhouden", het er niet meer van komt dat er OOIT NOG EENS normaal zal gedaan worden ? "als we maskers hebben" "als we een trace app hebben" "als we voldoende testen kunnen doen" "als er sneltesten zullen zijn" "als de risico bevolking gevaccineerd is" "als 60% vaccinatie graad bereikt is" "als 80% vaccinatie graad bereikt is" "als 100% vaccinatie graad bereikt is" "als risico bevolking zijn booster heeft gehad" "als 60% zijn booster heeft gehad" "als 100% zijn booster heeft gehad" "als de risico bevolking zijn update heeft gehad" "als 60% zijn update heeft gehad" "als 100% zijn update heeft gehad" "als de risico bevolking de booster van de update heeft gehad" "als de lente in aantocht is" ... Besef je nog niet dat telkens men merkt dat de vorige wortel die men voor uw neus gehangen heeft, van plastiek was, men er een nieuwe voor uw neus hangt ? Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2021 om 06:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eenmaal de hysterie is losgelaten, gaat geen enkele politicus het in zijn hoofd halen om terug de maatschappij op slot te doen. Ook weer hier : om reden van de veiligstelling van de eigen carrière. Niet omwille van sanitaire werkelijkheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het idee zelf van "nu hebben we ons speeltje gehad, en ja, het haalt niet veel uit, maar we stoppen er nu mee" is een mogelijkheid die ze al vele keren hebben gehad, en nooit hebben aangegrepen. De meest voor de hand liggende zulke fase was geweest eens ergens in april of zo, alle kwetsbare personen hun kans gehad hadden op vaccinatie. Een beter moment om te zeggen "doel bereikt" was er niet. Maar dan zijn "experten" beginnen zagen over groepsimmuniteit door vaccinatie. Dat was 60% hee. En dan viel dat tegen in de werkelijkheid. Dan moest het 80% zijn. Nu moet het 100% zijn. Nu weten we dat het met 100% niet haalbaar is. Maar nu zijn er boosters. Kortom, als JIJ gelooft dat er ooit een punt komt waarbij de overheid zal zeggen: "we kappen ermee, al onze doelstellingen werden bereikt maar geen enkel heeft het vooropgestelde resultaat opgeleverd" dan denk ik dat jij niet goed gekeken hebt naar wat er nu al anderhalf jaar gebeurt. TELKENS bedenkt men een nieuwe kwakzalverij, omdat het beoogde doel, namelijk "geen besmettingen meer hebben" onhaalbaar is in werkelijkheid, maar dat nu al zodanig lang als reden werd opgegeven om de maatschappij zwaar te ontwrichten, dat men daar niet meer op kan terugkomen. ALS de regering erin slaagt om "de recalcitranten" totaal aan haar wil te onderwerpen, dan krijgt die een orgasme van machtswellust, en weet dat ze nu gelijk wat kan verkocht krijgen. Want enige wetenschappelijke basis daarvoor is totaal niet te vinden natuurlijk. Alleen impliceert dat tevens dat er geen zondebokken meer zijn om het evidente falen dat daarmee gepaard zal gaan, aan te wijzen, en DUS moet er weer een nieuwe wortel voor de neus gehangen worden. Telkens in een maatschappij die verder en verder aan het gangreen van het totalitarisme wordt aangevreten. Het is doorheen de geschiedenis altijd het pad geweest naar de meest absurde vormen van totalitair onderdrukken, de gladde helling waarop we nu al anderhalf jaar aan het afglijden zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2021 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus neen, zelfs al is de vaccinatiegraad overal 80 of 90 procent, het resultaat van het comité zou hetzelfde geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zojuist mijn booster 3de prik gekregen.
Toen ik vroeg hoe het komt dat dit zo vroeg gebeurt, minder dan 3 maand na de 2de prik, zei ze dat een booster mogelijk is na 4 weken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() waar ligt JOUW grens? 3 injecties en 't is goed? 13? 23? Tot der dood?
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Ik vind het toch ook vreemd dat iemand die nog maar pas 2 spuiten heeft gekregen met daaraan allerlei beloftes gekoppeld, toch meteen klaar staat voor een 3e omdat de beloftes van de eerste 2 een leugen zijn gebleken, maar door die 3e zouden ze plots wel waar worden.
Iets van fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Maar goed, iedereen doet natuurlijk wat hij wil. Al spuiten ze heroïne in, het zal mij een zorg wezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn enkel voordelen, geen nadelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu komt men af met een 3e spuit met exact dezelfde beloftes als bij de eerste 2, maar deze keer is het natuurlijk wel zeker waar he. ![]() Alleja. Als men mij wijsmaakt dat 2 schoppen in mijn kloten zullen helpen tegen hoofdpijn, en dat blijkt niet zo te zijn, dan ga ik mij toch geen 3e keer in de kloten laten schoppen omdat iemand mij zegt dat het de 3e keer wel zal werken. ![]() Maar goed, ik ben volledig voor persoonlijke vrijheid. Iedereen moet doen wat hij wil, zelfs al lijkt het voor mij irrationeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan het eerder zien als: "een schop in uw kloten doet uw hoofdpijn VOORGOED overgaan". Je hebt hoofdpijn, men geeft U een schop in de ballen, en ja hoor, de hoofdpijn is weg. Maar de week daarop heb je terug hoofdpijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het echte verontrustende vind ik dat er geen nieuws meer aan de horizon is van vaccin UPDATES.
Ik zou verwacht hebben dat dat met grote tamtam verkocht zou worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook nog 100 andere vaccin kandidaten, best eerst eens kijken hoe die werkzaam zijn tegen de varianten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat Pfizer ergens in juni aangekondigd had dat het een vaccin update naar delta zou op de markt brengen tegen oktober, en ze waren in de fase van hun testen die had moeten rond zijn einde augustus of begin september. Raar dat men daar niks meer van hoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://investors.biontech.de/news-r...m-light-delta/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst de huidige booster verkocht krijgen.
Na de 85+ is het nu de beurt aan 65+ om een booster te krijgen met hetzelfde product, en dat zal wel opschuiven tot 12+ want België heeft nog 4,7 miljoen vaccins in stock. Eens zien hoe vlot dat gaat nu de vaccinpas nog steeds een jaar geldig is, ze hebben dus geen stok meer om mee te slaan. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210925_94567173 |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |