Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2021, 20:45   #121
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat is natuurlijk de" truuk" waarmee het cordon omzeild is.

Maar slaap gerust verder BW.
Het "excuus"? Hoezo? De heer Raekelboom zegt hier zelf over:

Citaat:
“Het is natuurlijk zuur dat ik niet bij de meerderheid kan blijven. Iedereen is heel blij dat ze erbij zijn en dat moet ik nu missen. Dat had ik liever anders gezien. We blijven wel vrienden, maar ik word niet meer betrokken bij Vernieuwing.”
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 21:20   #122
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
VB en de N-VA hebben niet "samengewerkt" in de Volksunie: ze bestonden nog niet.

In Grimbergen zit er helemaal geen "Forza Flandria" in het schepencollege.
Natuurlijk niet. In geen enkele Vlaamse gemeente heeft NVA met het Blok samengewerkt. Nul komma nul. De waarneembare realiteit is dat NVA net zoals de andere democratische/traditionele partijen het Blok op de meest absolute manier uitkotst.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 21:20   #123
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Lamenie ik ben voor de Vlaamse onafhankelijkheid .

Dit staat zeker niet gelijk met de aansluiting bij Nederland.

Het is een zet van de Belgicisten om de Vlaamse onafhankelijkheid gelijk te stellen met een aansluiting bij Nederland,om de Vlaamse onafhankelijkheid minder aantrekkelijk voor te stellen.

Een zekere Zeeuw zit hier nu mateloos te lachen hoe hij ons tegen mekaar kan uitspelen .....
Gedenk "Eendracht maakt macht" staat in ons vaandel.
Oud 8 november 2021, 21:23   #124
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Een zekere Zeeuw zit hier nu mateloos te lachen hoe hij ons tegen mekaar kan uitspelen .....
Ik denk inderdaad dat die aan het lachen is, maar niet met slechte intensies. Zo zijn Nederlanders ook jegens elkaar. Men tilt minder zwaar aan emotionaliteit over ideeën.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 21:24.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 21:28   #125
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Natuurlijk niet. In geen enkele Vlaamse gemeente heeft NVA met het Blok samengewerkt. Nul komma nul. De waarneembare realiteit is dat NVA net zoals de andere democratische/traditionele partijen het Blok op de meest absolute manier uitkotst.
Citaat:
De waarneembare realiteit is dat NVA net zoals de andere democratische/traditionele partijen het Blok op de meest absolute manier uitkotst.
Wat meebrengt dat als we vandaag op straat lopen we ons de vraag stellen of er hier ook nog Belgen zijn?
De ganse wereld is hier op betaald verlof en loopt op straat terwijl de Belg hard moet werken om dat allemaal te blijven betalen..
Oud 8 november 2021, 21:31   #126
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mis, ik woon aan de kust maar ben rasechte Gentenaar.
Nederland "ontdekte" ik in de jaren 55 reeds als kind en nu "ken" ik het.

Nog een Nederlandse onhebbelijkheid.
Toen we op vacantie de Franse kanalen doorvoeren met onze boot hadden we regelmatig een Nederlander achter ons.
Deze bleef de ganse dag achter ons, zo lag alles klaar voor hem want wij spreken de taal en je moest af en toe wel eens wat regelen daar.
Zo een uurtje voordat ze daar stopten 's avonds wilde de Nederlander plots "voor" ons komen varen ....?
Dat was omdat tegen 's avonds meestal alles vol lag op de ligplaatsen en zo was hij alvast voor ons als er ergens nog een leuk plaatsje was.
Eén keer, de "eerste" keer heb ik me laten vangen, daarna "nooit" meer. .......
Ik had moeten zeggen de Vlaanders, maar Gent is niet-stereotiep parochiaal. My bad.

En altijd op je strepen staan, zeker jegens Nederlanders. Ik heb ook uit fouten geleerd hieromtrent. Ze zitten zo in elkaar, maar het zijn geen slechte mensen verder.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 21:33.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 21:32   #127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"ons"...
"eendracht"...

Wij zijn geen homogene groep.
Ik sterf nog liever dan dat ik enige empathie met een Blokker zou voelen. Ik heb meer eendracht met een groep keizerpinguins dan met PhDW zijn sekte.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 21:52   #128
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
"ons"...
"eendracht"...

Wij zijn geen homogene groep.
Ik sterf nog liever dan dat ik enige empathie met een Blokker zou voelen. Ik heb meer eendracht met een groep keizerpinguins dan met PhDW zijn sekte.

Dan zit je goed vandaag met deze regering ......
Oud 10 november 2021, 07:49   #129
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeker niet. Ik ben deze discussie gestart omdat ik mezelf serieus afvraag hoe het kan dat er Vlamingen zijn die het hoofd buigen voor de Belgische driekleur. Is dit omdat ze historisch niet goed onderlegd zijn (dus uit onwetendheid), of omdat zij lijden aan het Stockholmsyndroom? Serieus onderwerp, serieuze vraag.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 19:09   #130
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Zeker niet. Ik ben deze discussie gestart omdat ik mezelf serieus afvraag hoe het kan dat er Vlamingen zijn die het hoofd buigen voor de Belgische driekleur. Is dit omdat ze historisch niet goed onderlegd zijn (dus uit onwetendheid), of omdat zij lijden aan het Stockholmsyndroom? Serieus onderwerp, serieuze vraag.
Geen van beiden. Het zijn gewoon mensen die geen enkel probleem met hun land hebben,die zich uitstekend in België voelen en die helemaal niet bezig met politiek zijn. Dit forum vertegenwoordigt niet heel Vlaanderen, verre van.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 19:19   #131
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geen van beiden. Het zijn gewoon mensen die geen enkel probleem met hun land hebben,die zich uitstekend in België voelen en die helemaal niet bezig met politiek zijn. Dit forum vertegenwoordigt niet heel Vlaanderen, verre van.
Natuurlijk voor de Belgicisten mag een goede Vlaming niet bezig zijn met de politiek zodat hij zijn minderwaardig taalkundig lot geduldig blijft ondergaan.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 19:43   #132
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Opzich kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar toch, wetende wat u weet over de ontstaansgeschiedenis van België, over de Franstalige gezagsdragers uit die tijd, over de schandelijke apartheidspolitiek, over de bijna twee eeuwen aan taal- en cultuurassimilatie, dit alles moet u toch een onprettig gevoel geven bij het zien van de Belgische driekleur of het horen van de Brabançonne?
Oud 10 november 2021, 19:43   #133
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opzich kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar toch, wetende wat u weet over de ontstaansgeschiedenis van België, over de Franstalige gezagsdragers uit die tijd, over de schandelijke apartheidspolitiek, over de bijna twee eeuwen aan taal- en cultuurassimilatie,
Wat een zever.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 19:46   #134
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw;9811389[B
]Opzich kan ik me daar wel iets bij voorstellen. [/b]Maar toch, wetende wat u weet over de ontstaansgeschiedenis van België, over de Franstalige gezagsdragers uit die tijd, over de schandelijke apartheidspolitiek, over de bijna twee eeuwen aan taal- en cultuurassimilatie, dit alles moet u toch een onprettig gevoel geven bij het zien van de Belgische driekleur of het horen van de Brabançonne?
Maar wat hij er niet bij vertelt is dat een groot deel van die franstaligen die zich in Vlaanderen settelen het ook maar vertikken om het Nederlands als voertaal in de winkels te willen gebruiken ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 07:37   #135
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat een zever.
Wow, inhoudelijk sterk! Goede tegenargumenten ook.
Oud 11 november 2021, 09:36   #136
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lamenie ik ben voor de Vlaamse onafhankelijkheid .

Dit staat zeker niet gelijk met de aansluiting bij Nederland.

Het is een zet van de Belgicisten om de Vlaamse onafhankelijkheid gelijk te stellen met een aansluiting bij Nederland,om de Vlaamse onafhankelijkheid minder aantrekkelijk voor te stellen.
Die “aansluiting” is een bedrieglijke term waarmee door de Belgicisten voortdurend wordt gevendelierd. Onder “aansluiting” versta ik “fusie”. Dit zou betekenen dat Vlaanderen staatkundig helemaal wordt opgeheven en dat alle Vlamingen op de slag Nederlanders worden. En daar springen de Belgicisten stante pede in het geweer met “Ollander” verhalen, gaande van kroketten uit de muur tot bier en karnemelk. Maar, die cliché-onzin even buiten beschouwing gelaten: een fusie kan doodeenvoudig niet en wel om meer dan één reden. De volgens mij meest doorslag gevende reden heb ik op dit forum reeds een paar keren aangehaald en die heeft met euro’s te maken. Als België ontbonden wordt zullen wij Vlamingen niet zomaar fluitend kunnen wegwandelen. Er zal nog een factuur op ons liggen wachten, namelijk ons deel in de Belgische staatsschuld. En zoals we allemaal wel beseffen (hoop ik) die is, zacht uitgedrukt, niet gering. Een “aansluiting” (fusie) bij Nederland zou impliceren dat Nederland (met een voorbeeldig openbare schuldbeleid) die Vlaamse schuldenrugzak overneemt. Ja hallo ???

Ik ben persoonlijk helemaal gewonnen voor een nauw samengaan met Nederland. Maar dan in een wel overwogen samenwerkingsverband. Naar mijn bescheiden mening is een Nederlands-Vlaamse Confederatie de meest aangewezen vorm. Als dan, na x decennia, blijkt dat de geesten er rijp voor zijn kan een voor een federale staatsvorm gekozen worden.
Oud 11 november 2021, 09:46   #137
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opzich kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar toch, wetende wat u weet over de ontstaansgeschiedenis van België, over de Franstalige gezagsdragers uit die tijd, over de schandelijke apartheidspolitiek, over de bijna twee eeuwen aan taal- en cultuurassimilatie, dit alles moet u toch een onprettig gevoel geven bij het zien van de Belgische driekleur of het horen van de Brabançonne?
We zijn in 2021. Sommigen zouden echt met hun tijd moeten leven.
Oud 11 november 2021, 09:53   #138
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Maar wat hij er niet bij vertelt is dat een groot deel van die franstaligen die zich in Vlaanderen settelen het ook maar vertikken om het Nederlands als voertaal in de winkels te willen gebruiken ...
Overdrijf toch niet! Ik ken genoeg Franstaligen die in Vlaanderen wonen en die zich totaal aanpassen.
Oud 11 november 2021, 11:04   #139
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
We zijn in 2021. Sommigen zouden echt met hun tijd moeten leven.
Dat is zeker waar. Maar aan de andere kant: wat zouden uw voorouders ervan gevonden hebben dat u nu het hoofd buigt voor de vlag die voor hen symbool stond voor onderdrukking en apartheidspolitiek? Stelt u uzelf die vraag weleens?
Oud 11 november 2021, 12:21   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een zever.
De waarheid is duidelijk aangekomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be