![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik een traan laten als de EVs steeds maar goedkoper worden, letterlijk volgens die link zelfs 14.000 dollar op enkele jaren.
Of begrijp je nog altijd niet wat je gepost hebt? Jij hebt die link gepost ik niet. Waarom ga je nu op de man spelen omdat je die link niet leest? Waarom post je geen link dat in enkele jaren de compacte EVs ruim onder de 25.000 Euro gaan kosten? In 2025 zelfs nog, heeft VW enkele maanden geleden verkondigd. Vanaf 20.000 Euro voor de ID.2 lees ik in een link van september 2021. De rest wat je schrijft heeft niets met die link te doen, tenzij dat de inflatie oploopt en we indexaanpassingen mogen verwachten, dan is die €25k in 2025 nog "betaalbaarder". Citaat:
Het gaat dus ook over vanaf 2028/ > 2029. Dan pas mogen enkel nog EVs nieuw ingeschreven worden. Besef je wel wat je schrijft? Dan bestelt men toch best een nieuwe Tesla, spaart men nog geld uit voor een betere wagen (en bouwjaar 2022). ![]() Vanaf 2025 kost zelfs in aankoop een nieuwe EV niet meer dan een ICE. De politiekers laten zich toch beraden. Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2021 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb nergens geschreven dat de prijs van EV's niet gedaald is of ontkent dat de prijs gedaald is. Ik heb zoals in de bron bevestigd gesteld dat het van nu af aan wel eens zou kunnen gedaan zijn met een verdere daling. Zoals in het artikel staat door de kostprijs van de grondstoffen zijn de prijzen van de batterijen terug beginnen stijgen. Besef jij wel wat je schrijft en begrijp jij wel wat ik schrijf en wat in het artikel staat ?
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 13 november 2021 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit 2 jaar gewacht op een nieuwe wagen. Elders? Relevantie? Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2021 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij stelde wel dat men gemakkelijk een tweede hands kan kopen, niet ik.
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op autoscout24.be 160 Teslas om maar 1 merk te noemen. Ik had het helemaal niet over wachttijd. En ik had het over bestellen van een nieuwe. Ik wil toch wel zelf bepalen welke opties en kleur ik wil en al zeker het bouwjaar en welk soort batterijpack. Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2021 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlad heeft wel gelijk he?
De torenhoge kosten van verbouwingswerken komen op ons af, de verhoogde energie en voedselvoorziening, de inflatie, de pandemie, kortom alles tegelijk.
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar?
Is off topic, het gaat hier over electrisch rijden. Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlad heeft gelijk.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2021 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Als we het even omzetten naar eenheden die we allemaal begrijpen dan wordt het wat duidelijker. Energieverbruik: 85 Wh/km Na een uurtje is het opgenomen vermogen: 85Wh/km x 85km = 7225 Wh Direct opgenomen vermogen is dan 7,225 kW ofwel in de goeie oude pk's iets minder dan 10 pk gemiddeld. Het is nu aan iedereen om voor zichzelf uit te maken wat die voorgehouden 10pk kan uitvoeren met een wagen. Misschien een tip: het eerste model Citroën 2PK (1950) had 9 pk ter beschikking en had een topsnelheid van 60 km/u.
![]() |
#131 |
|
![]() Wij kopen hier heel veel 2dehands ... behalve dingen waar batterijen of digitale sturingen in zitten. Als we ze echt nodig hebben ofwel nieuw (gezien de verplichte waarborg) ofwel zo goed als gratis.
![]() |
#132 |
|
![]() Er scheelt toch echt wel wat met deze denkpiste...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 november 2021 om 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Vind je dat niet raar dat er blijkbaar heel wat mensen van hun Tesla af willen?
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg zitten bij onze beleidsmakers enkel mensen die niet op enkele duizenden euro's meer of minder moeten kijken.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 november 2021 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij met een kosteloze lening gewerkt wordt vanaf het begin van de aankoop. Moet je wel een lening krijgen voor een peperdure wagen. En dan mag de elektriciteit niet te idioot duur worden. Anders wordt het rond de zonnepanelen thuis rondrijden. Over kerktorenzondagrijders gesproken.
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel is er zelfs een grote vraag naar vooral die zuinige met automaat dubbele koppeling. Maar eens het chiptekort verleden tijd is zullen die occasieprijzen normaliseren. Citaat:
![]() Te idioot? Aangezien de electriciteit in de index zit gaat de index dan te idioot meestijgen. En bij mijn weten staat benzine en diesel niet in de index: https://www.aclvb.be/nl/artikels/wor...20levensduurte Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2021 om 10:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Een tip: 3,45 kWh vertegenwoordigd in de autowereld ongeveer 0,5 liter benzine. Geheugensteuntje: 3.45 kWh kost aan een laadpaal 2.4 euro 0,5 liter benzine kost aan de pomp 0.85 euro
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 november 2021 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze zijn langs alle kanten het net aan 't dichttrekken.
![]() |