![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie geen geld tekort heeft hoeft er geen te lenen, hé.
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel… ik mij afvraag of Groene hogepriester Jos Geysels met zijn cordonpapier ook bij de Franstalige partijen is gaan leuren om handtekeningen. Het Vlaams Belang heeft immers ook mandatarissen in het federaal parlement.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 14 november 2021 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() Tot dat je de belasting brief in de bus krijgt en alles dubbel en dik terug betaald.
Mijn peter zij steeds: op de poef en lenen dat betaal je fysiek en geestelijk dubbel tot drie dubbel terug!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geldtekort ja, daarom gaat De Croo, zoals uzelve opmerkte, elke dag lenen.
Denk je echt dat er geen einde aan gaat komen?
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het cordon sanitair is een fascistisch en ondemocratisch uitsluitingsmechanisme, een boemerang die vandaag in het gezicht van AL zijn ondertekenaars explodeert, en die het in de sterren geschreven einde van België bespoedigt.
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lenen moet het allerlaatste redmiddel zijn. Kerels als Decroo spelen met ANDERMANS geld. Lenen staat bij dat soort mensen op de eerste plaats... Dat is de omgekeerde wereld. Laatst gewijzigd door Boduo : 14 november 2021 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België heeft bijna een half miljard miljarden schuld. Zelfs zonder intrest moet die schuld worden afgelost. Schulden die op de bevolking worden afgewenteld. Schulden die voor menige leeggeroofde portemonnee zorgen....en uiteindelijk voor opstanden.
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb een beetje medelijden met De Croo. Hij moet de PS tevreden houden. DE partij bij uitstek die steeds meer geld eist.
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dan nog met minder % waarde voor mensen die leven op Vlaamse bodem dan de stem van het Franstalig lands deel. en natuurlijk is extreem links-groen Ecolo het eens met het ondemocratische cordon in hun streven naar dictatoriale almacht. Mensen, andersdenkenden discrimineren en uitsluiten hoort bij de handels wijze van dictators toch?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed zo ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoelang is het geleden dat Leterme dat liet horen? Is Lachaert vergeten welke partij het confederalisme begroef?
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je denkt dus echt dat er geen einde aan gaat komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het failliet van België
03 februari 2007 Verantwoordelijk federalisme. Het is een nagel waar Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) al maanden op hamert. Het houdt in dat alle beleidsniveaus in dit land verantwoordelijk moeten worden voor hun inkomsten en uitgaven. Nu geven Vlaanderen, Brussel en Wallonië geld uit, zonder dat ze verantwoordelijk zijn voor de inkomsten. Ze krijgen het geld nog altijd voor een groot deel toegestopt vanuit de federale schatkist. Consumptiefederalisme, heet dat. (tijd) Dat consumptiefederalisme - nog aangewakkerd door het Lambermontakkoord - botst almaar meer tegen zijn eigen grenzen. En dat zegt niet Leterme, maar wel premier Guy Verhofstadt. De financiering van België zit zo scheef dat de meerkosten van de vergrijzing straks de federale overheid naar het faillissement dreigen te leiden. De meerkosten van de vergrijzing zijn bijna volledig voor rekening voor de federale staat, die almaar meer middelen moet doorstorten naar de deelstaten. Of hoe de zwakste schouders de zwaarste last moeten dragen, en omgekeerd. Vandaar dat Verhofstadt de revolutie predikt. We moeten naar een nieuwe financiering van België gaan, waarbij de lasten en lusten beter op elkaar worden afgestemd. Als de Vlaamse regering bijvoorbeeld de lonen van de Vlaamse ambtenaren optrekt, moet ze ook de daaruit voortvloeiende hogere pensioenkosten dragen, luidt het. Nu draait de federale overheid daar nog voor op. Andersom moet Vlaanderen de vruchten kunnen plukken als ze werk maakt van de activering van werklozen. Nu komt dat vooral de federale overheid goed uit, omdat die zo minder werkloosheidsuitkeringen moet betalen. Verhofstadt blijkt voor wat de staatshervorming betreft in niet veel meer te verschillen van Leterme. Ze schuiven met hun diagnoses en remedies almaar meer naar elkaar op, ook al is de beeldvorming nog volledig verschillend. Leterme wordt in Franstalig België afgeschilderd als een 'gevaarlijk man', terwijl Verhofstadt de 'staatsman' is die zogenaamd bruggen wil bouwen en het federale België wil redden. Wat de schone schijn ook moge zijn, het is duidelijk dat de speeltijd stilaan voorbij is. Na de verkiezingen van 10 juni is een nieuwe staatshervorming noodzakelijk, anders loopt België financieel tegen de muur, is nu de klare boodschap van Verhofstadt. Zonder staatshervorming geen federale regering, is al langer de duidelijke stelling van Leterme. Is er dan toch een Vlaams front in de maak? Of er wat van komt, zal nog moeten blijken. Hoe hard willen en zullen Leterme en Verhofstadt het spelen? Want de Franstaligen zullen niet zomaar meestappen in de Vlaamse scenario's. Een verantwoordelijk federalisme klinkt in Franstalige oren al bijna even vals als confederalisme, wat allemaal rijmt op separatisme. Wat de Franstaligen blijkbaar ontgaat is dat hun 'njet' de snelste weg naar separatisme wordt, al is het maar omdat de federale staat dan binnen de korste keren op een financieel faillissement afstevent, zoals eerste minister Guy Verhofstadt nu luid en duidelijk zegt.
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit artikel komt niet uit het pallieterke, maar uit De Tijd. Je weet wel de zoveelste krant van de N-VA.
![]() ![]() ![]() https://www.tijd.be/opinie/commentaa...e/2675704.html Verhofstadt is allang vergeten op welke wijze hij en zijn paars-groene en paarse regering een "begroting in evenwicht" bereikten... en tegelijkertijd de schuld exponentieel deed groeien. Opsoeperen van pensioenfondsen, verkoop en terug huren van gebouwen, een desastreuze financieringswet..... Het zilverfonds is opgedoekt omdat het meer geld kostte dan er in werd gestoken.
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen spijtig dat de particratie "de innerlijke haat" bij de bevolking steeds meer opdrijft door hun hardnekkig vasthouden, manipuleer door negeren tot verbannen met cordon constructie van de kieskeuze om de macht. waardoor ik vrees dat het ooit echt escaleert tot zware opstand. Met alle gevolgen van dien. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lachaert bedoelt met een staatshervorming geen confederalisme. In tegendeel, alles moet blijven stilstaan en de Vlaming moet geknecht blijven in Belgie. Liefst met de OVLD als constante 'Vlaamse' minderheid in de door Wallonie gedomineerde federale.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daardoor wij nu met en energie probleem opgeschept zitten dat de verwarming in onze huizen onbetaalbaar maakt en de concurrentie kracht van onze bedrijven verwezenlijkt. Wat dan weer de werkgelegenheid verziekt. Allemaal om President van EU te worden!!!! Werden wij zoals steeds verkocht voor zilverlingen. En wast de politiek, de particratie de handen in onschuld..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de rest kan er "nagedacht" worden. |
|
![]() |
![]() |