Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: zie openingsvraag
Ja 3 12,00%
Neen 13 52,00%
ich habe das nicht gewusst 7 28,00%
The virus is us! 6 24,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2021, 06:12   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Van zodra we in de buurt komen van de wat griep ons jaarlijks cadeau doet kunnen we terug naar het normale. Hoop ik.
Binnen 30 jaar of zo dus.

Stel dat je zou schrijven ergens in 1922: "van zodra griep in de buurt komt van een gewone verkoudheid, kunnen we terug naar het normale".

Griep is nooit geworden zoals een gewone verkoudheid. Je zou dus nog altijd aan het wachten zijn met griep.

Kijk, corona is nu wat het is. Wij hebben met onze vaccins gedaan wat we konden. De situatie zoals we ze nu hebben, gaat de situatie zijn in de komende decennia. Het vaccin heeft wat geholpen, en het virus heeft zelf door evolutie een tandje bijgestoken, die twee compenseren elkaar. De situatie nu is dus vergelijkbaar met die vorig jaar, en zal vergelijkbaar zijn met die volgend jaar, en voor de jaren die komen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2021 om 06:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 06:49   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Liggen er meer gevaccineerden op intensieve zorgen dan niet gevaccineerden?
80 plussers moet je niet gaan bijtellen, die liggen al op intensieve zorgen bij een verkoudheid.
Uw cognitieve dissonantie blijft hoofdpijn geven he

Tussen haakjes, het zijn niet de 80+, die laten we in WZC kreperen he. Dat is nu de normale regel sinds vorig jaar. Die nijpen we zelfs dood in de zomer, door ze droog en heet te houden, zoals vorig jaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2021 om 06:50.
Oud 16 november 2021, 08:10   #123
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De echte vuurproef komt nu waarschijnlijk, want ik blijf het eigenaardig vinden dat er nog steeds geen vaccin resistente varianten zijn. Maar nu de epidemie enorm woekert doorheen gevaccineerden zou de kans wel eens groter kunnen worden dat zo een variant ontstaat.
Ge bedoelt met vaccin resistente varianten , varianten die de huidige vaccinale bescherming tegen zware ziekte en dood ongedaan maken?

Laatst gewijzigd door stab : 16 november 2021 om 08:11.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 08:36   #124
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De echte vuurproef komt nu waarschijnlijk, want ik blijf het eigenaardig vinden dat er nog steeds geen vaccin resistente varianten zijn. Maar nu de epidemie enorm woekert doorheen gevaccineerden zou de kans wel eens groter kunnen worden dat zo een variant ontstaat.
Gevaccineerden besmetten elkaar, het is dus al vaccin resistant. Het virus moet gevaccineerden niet doden om resistent te zijn, die is al perfect blij met massale besmettingen.

Een virus wordt meestal dodelijker in het proces om resistent te worden, hogere virale lading en van die dingen. Misschien vreemd om te horen van mij maar op dit punt lijkt het me interessant voor oudere ongevaccineerden om toch maar dat vaccin te nemen als ze nog niet duidelijk besmet zijn geweest.

Als ik gelijk krijg gaan ongevaccineerden zieker worden en ga je ook meer dieren zien doodvallen. Dat zag je ook in het onderzoek met kippen, het virus werd veel dodelijker voor wilde dieren die uiteraard geen vaccin kregen.

Daarom die drang naar 100% vaccinatie, ze weten dit ook, het is een gekend probleem in de veeteelt.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 16 november 2021 om 09:02.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 09:04   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gevaccineerden besmetten elkaar, het is dus al vaccin resistant. Het virus moet gevaccineerden niet doden om resistent te zijn, die is al perfect blij met massale besmettingen.
De vraag is wat er gebeurt binnen een gevaccineerde besmette. Daar gebeurt ook wel een selectie tussen virusdeeltjes die wat beter ontsnappen aan die antilichaampjes, en andere he.

De selectie is niet enkel op inter-patient niveau.
Oud 16 november 2021, 09:06   #126
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat de hardware betreft zitten we veel beter dan Nederland. Verbeter me als ik verkeerd ben maar ik dacht dat we 3x het aantal bedden op intensieve hebben dan Nederland en ze zijn met 5 miljoen meer.

Zij die zich niet de moeite getroosten om zich te laten vaccineren verergeren de situatie.
Niet veel anders over te vertellen denk ik.

Wordt dat beweerd?

Met een vaccinatiegraad van 100 % zal men de zorg niet moeten uitbreiden.
Wat niet betekend dat ze het zorgpersoneel onderbetaald moeten laten verder zwoegen.
Als ze al over nieuwe lockdowns spreken omdat er per ziekenhuis nog geen 5 man op de ic liggen, dan moogt ge u zelf eens afvragen “hoe goed is mijn zorg en is corona misschien geen zondebok om toekomstige andere zorg weg te kunnen pardonneren?”

Wat zijn wij met zorg zonder voldoende artsen en verpleegsters?
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 09:06   #127
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ge bedoelt met vaccin resistente varianten , varianten die de huidige vaccinale bescherming tegen zware ziekte en dood ongedaan maken?
Ergens wel. Het GEGEVEN dat vaccins toch nog een remmend effect hebben op zware ziekte, laat vermoeden dat er toch nog wel een rem gebeurt op de virale ontwikkeling in een gevaccineerde (dat HOEFT niet: er kan een ANDERE, onontdekte, reden zijn waarom gevaccineerden minder vaak erge vormen ontwikkelen ; misschien is het gewoon een intrinsiek "kalmeren" van het immuunsysteem of zo - dat zou positief zijn).

Die rem gaat dus waarschijnlijk ook de virale deeltjes die daar beter aan ontsnappen, BINNEN DE GEVACCINEERDE ZIEKE een voordeel geven. Op een zeker ogenblik gaat men dus virale deeltjes hebben die zich totaal niks meer aantrekken van het vaccin ; en in dat geval vermoedelijk ook op zijn werking tegen zware ziekte.
Oud 16 november 2021, 09:09   #128
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Ja Cufi
jij krijgt gelijk, nu zorg IC bedden, corona afdelingen met 1000 % dus vertienvoudigen is totaal onmogelijk.

dat corona positief testen is gewoon zinloze geldverspilling denk ik.
je kan liever de IC bedden gaan vertienvoudigen en beter verplegen met het geld

maximaal 0,34 procent vd hele bevolking van Belgie zal doodziek op IC bed belanden denk ik.
Amen. Na den oorlog hadden wij een generatie politiek en monarch die er alles aan deed de beste zorg van de wereld te zijn. Wij hadden Nobelprijswinnaars aan de lopende band en werden wereldpioneer op medisch vlak.
Deze generatie politici nam de welvaart van weleer, deelde ze uit, verrijkte zichzelf, gaf grootmachten budget en carte blanche om een agenda uit te voeren.
In de nazi en hun derde rijk zagen we de vrucht van übermenschen die in de biologie drongen. Same shit different narrative.
Noem deze generatie terecht vaccinazis

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 november 2021 om 09:11.
Oud 16 november 2021, 09:13   #129
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik denk dat het cijfer nog veel hoger ligt. Als je ziet dat sommige ziekenhuisdirecteuren durven te zeggen, dat het bij hen vol ligt met 100% gevaccineerden.

In de zomer periodes is het aandeel jongeren ook uitzonderlijk hoog, dus ik denk dat ze dan de mensen tellen die met covid op het ziekenhuis liggen ipv door covid.
En ja hoor. Hier de cijfers uit een ziekenhuisbevraging in West-Vlaanderen:
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 09:19   #130
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ja, de Fransen wonen, net zoals de Zweden, in grote bossen.
Al mijn buren toch.

Citaat:
Hier in Frankrijk zijn er geen steden. Wij gebruiken semaforen om een pint te pakken met de buurman die 80 km verderop woont.
Ik veronderstel dat jij Frankrijk ook een beetje kent.
Kijk naar de gemiddelde leeftijd van de huizen. Hoeveel potdichte laagenergie woningen tref je daar aan? Zo goed als geen. Het is ook niet nodig, een 'doorwaai' - woning verwarmen kost een pak minder dan in Zweden en laat het nu net dat doorwaaien zijn dat het virus niet graag heeft.
Oud 16 november 2021, 09:22   #131
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als ze al over nieuwe lockdowns spreken omdat er per ziekenhuis nog geen 5 man op de ic liggen, dan moogt ge u zelf eens afvragen “hoe goed is mijn zorg en is corona misschien geen zondebok om toekomstige andere zorg weg te kunnen pardonneren?”

Wat zijn wij met zorg zonder voldoende artsen en verpleegsters?
Gisteren op de radio een verpleegster aan het woord: zij wilt niet meer op de covid-afdeling staan wegens veel te zwaar. En wat is er dan precies zo zwaar? "het feit dat je tegen de familie moet zeggen dat ze hun vader of moeder niet mogen bezoeken".
Met andere woorden, er is te weinig verplegend personeel, daardoor is de zorg overbelast - niet door de ziekte, maar door de maatregelen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 09:24   #132
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Zo zijn die varianten ontstaan, door natuurlijke immuniteit willen te ontwijken.

Maar het punt is dat we ambras zouden hebben mocht het virus SPECIFIEK het vaccin ontduiken, omdat dat GEMAKKELIJKER is (er zijn minder epitopen). En daarvoor moet er een selectie optreden, die je dus krijgt als het virus HEEL VAAK aan het vaccin wordt blootgesteld, zoals in: een totaal gevaccineerde bevolking waar het toch stevig in woedt (nu dus).
Het vaccin is een verkeerde bewoording. Er zijn er meerdere en het zou me verbazen als er geen bijkomen.

Citaat:
De overgrote meerderheid van de antivaxxers is een piepklein groepje.
Veel lawaai maken ze anders wel.
Oud 16 november 2021, 09:29   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al mijn buren toch.
De overgrote meerderheid van Fransen. Er zijn er een tiental die in steden wonen. Maar 95% van de bevolking woont in bossen.
Oud 16 november 2021, 09:30   #134
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Gisteren op de radio een verpleegster aan het woord: zij wilt niet meer op de covid-afdeling staan wegens veel te zwaar. En wat is er dan precies zo zwaar? "het feit dat je tegen de familie moet zeggen dat ze hun vader of moeder niet mogen bezoeken".
Met andere woorden, er is te weinig verplegend personeel, daardoor is de zorg overbelast - niet door de ziekte, maar door de maatregelen.
Ze kan nog steeds in een andere sector gaan werken. In de Delhaize vragen ze kassiersters.
Oud 16 november 2021, 09:31   #135
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En je bent zelf een hoog risico dan die contacten moet vermijden he, plus constant testen en in beschermende kledij.

Er is inderdaad veel te weinig personeel, gewone dagelijkse zorg voor de normale kwaaltjes en ongevallen wordt reeds moeilijker per jaar. De politiek verrijkte enkel zichzelf, ging voor de “quickfix” en de zorg is er alleen erger op geworden.
Vaccinatiecentra hadden ze wereldwijd op 123 georganiseerd. Maar ge moogt vooral geen complot zien

Verpleegsters/verplegers die bv vele jaren in het vak staan, zouden bureaucratische vrijheid moeten krijgen en zij zouden eens op het nieuws mogen verschijnen. Tafel de bevolking over de politiek en ondergraaf de ivoren toren, niet het debat.
Oud 16 november 2021, 09:32   #136
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Kijk, corona is nu wat het is. Wij hebben met onze vaccins gedaan wat we konden. De situatie zoals we ze nu hebben, gaat de situatie zijn in de komende decennia. Het vaccin heeft wat geholpen, en het virus heeft zelf door evolutie een tandje bijgestoken, die twee compenseren elkaar. De situatie nu is dus vergelijkbaar met die vorig jaar, en zal vergelijkbaar zijn met die volgend jaar, en voor de jaren die komen.
Zolang we geen taferelen moeten meemaken dat de mensen op één of andere parking in tenten aan zuurstofflessen hangen en later in massa met graafmachines worden begraven dan steun ik de aanpak van virologen en overheid.
België of Frankrijk - maakt niet uit.

QUOTE=patrickve;9815450]
... en het virus heeft zelf door evolutie een tandje bijgestoken, die twee compenseren elkaar. ... [/quote]

Dat is uw mening, Niemand heeft ook maar het minste idee waar we vandaag zouden zitten ZONDER vaccin.
Oud 16 november 2021, 09:36   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het vaccin is een verkeerde bewoording. Er zijn er meerdere en het zou me verbazen als er geen bijkomen.
ALLE vaccins doen ongeveer hetzelfde qua antigen. Het zijn ALLEMAAL de S-proteine van het verdwenen Wuhan virus. De vectoren zijn verschillend, maar ze zijn allemaal gemaakt op te programmeren tegen hetzelfde virus.

Ondertussen zijn al de "virus vector" vaccins (Janssens, Spoetnik, Astra Zeneca) goed voor de vuilbak, en zijn de twee vaccins die meedoen, gewoon quasi-copieen van elkaar: Pfizer, en Moderna. Het enige verschil daartussen is dat Moderna 3 keer de dosis heeft van Pfizer.

AL die dingen hebben een snel vervallende besmettingsbescherming, en een wat trager vervallende zware-ziekte bescherming. De "virus vector" vaccins vallen als een baksteen, de RNA vaccins, als een cola blikje.

De "update" van de RNA vaccins naar "delta" haalt blijkbaar niks uit. Dat is bijzonder slecht nieuws. Men verkoopt dat als goed nieuws "de oude vaccins zijn even efficient". Maar het is in feite een ramp.

Met geen enkele van die dingen kan men duurzame groepsimmuniteit bereiken. Eventueel wel voor een paar maanden, als men 100% van het volk op 1 week tijd inent.

Het dient ons niet te verwonderen: het is al heel lang gekend dat corona virussen zelfs natuurlijke immuniteit besmettelijk overwinnen na ongeveer 6 maanden. In welke mate dat komt omdat de immuniteit afneemt, en in welke mate ze evolueren, is nog een open vraag.

Kortom, het was totaal niet te verwachten dat vaccinale immuniteit zou doen wat men na honderden jaren natuurlijke besmettingen niet haalt. En dat is dan ook niet gebeurd. Maar men heeft het U wel laten geloven.

We zitten min of meer aan het einde van het vaccin straatje. We hebben daar uit gehaald wat uit te halen viel. Nu moeten we leren leven met wat er verder normaal en geregeld gaat gebeuren, namelijk grosso modo hetzelfde als vorig jaar.
Oud 16 november 2021, 09:37   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang we geen taferelen moeten meemaken dat de mensen op één of andere parking in tenten aan zuurstofflessen hangen en later in massa met graafmachines worden begraven dan steun ik de aanpak van virologen en overheid.
Waarom zou U dat storen ? Mij stoort dat niet hoor. Ik vind dat massa graven van een paar 10 000 mensen veruit te verkiezen zijn boven het verknoeien van het leven van 11 miljoen mensen. Gewoon uit een meerderheidsprincipe. Dat hier kolossaal is.

Je zou toch HEEL GEMAKKELIJK 10 000 mensen naar het front sturen en daar laten sneuvelen, om de vrijheid en blijheid van 11 miljoen mensen te verdedigen, neen ? Die vrijheid en blijheid is toch de enige reden om vandaag niet dood willen te gaan he.

Komaan. Elk jaar gaan er 110 000 mensen dood, dat vinden we normaal en dat is het ook. Of dat nu zou verdubbelen of niet maakt niet echt uit he. Maar we spreken daar zelfs niet over, over dat verdubbelen.

Het is raar dat jij de graafmachines die 110 000 mensen begraven elk jaar niet erg vindt, maar die 10 000 of 20 000 corona slachtoffers, daar moet de maatschappij voor kapot van 11 miljoen mensen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2021 om 09:41.
Oud 16 november 2021, 09:40   #139
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
....Het virus moet gevaccineerden niet doden om resistent te zijn, die is al perfect blij met massale besmettingen.
Zolang besmettingen niet resulteren in overvolle afdelingen intensieve zorgen en massale sterft zijn de mensen die rechtstreeks te maken krijgen met Covid ook blij hoor.
Zorgpersoneel, verpleegsters, familie en vrienden.

Citaat:

Als ik gelijk krijg gaan ongevaccineerden zieker worden en ga je ook meer dieren zien doodvallen. ....
Je hebt nu al gelijk gekregen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 november 2021 om 09:41.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 09:42   #140
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang besmettingen niet resulteren in overvolle afdelingen intensieve zorgen en massale sterft zijn de mensen die rechtstreeks te maken krijgen met Covid ook blij hoor.
Zorgpersoneel, verpleegsters, familie en vrienden.
Maar dat is een piepklein deeltje van de bevolking he. Die hebben hun grilletjes niet op te leggen aan de grote meerderheid zou ik denken.

Het is trouwens heel eenvoudig om de ziekenzorg niet te overbelasten met corona: VERZORG CORONA NIET MEER. Hou mensen met corona uit de ziekenzorg. Voila, opgelost.

Ga gewoon thuis dood, en laat de rest van de maatschappij gerust.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2021 om 09:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be