![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is volgens u uw leefkwaliteit als burger van België? | |||
Zeer goed |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Goed |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Matig |
![]() ![]() ![]() |
14 | 33,33% |
Slecht |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Zeer slecht |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Het Oosten bracht het vaccinatiebeleid van de federale ploeg aan als een bewijs van - volgens hem - het goed functioneren van België. Dan kan het niet anders dat dit punt hier ook besproken wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De realiteit is veel complexer dan uw goedkoop zwart-witdenken dat eigenlijk weer het zoveelste rondje is om de ongevaccineerden in een kwaad daglicht te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan het beste bewijs dat de schuld richting ongevaccineerden schuiven niet correct is. Dan is dat immers een disproportionele maatregel. Als de ongevaccineerden het probleem zijn, dan ga je over tot een maatregel zoals eerst in Oostenrijk: je duwt de ongevaccineerden in een lockdown. En dan wacht je af wat er nu gebeurt met het aantal besmettingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben nu al nieuwsgierig hoe ze dan nog gaan verklaren dat de ziekenhuizen vol met niet-gevaccineerden liggen, dat ze de schuld zijn van het hoge aantal besmettingen, dat ze zelfs de schuld zijn dat er iemand kanker heeft . Dit terwijl in een Vlaamse krant een gefilmd artikel staat waarin een dokter bevestigd dat "alle patiënten in zijn covid afdeling gevaccineerden zijn??? Waar gaat dat eindigen???? Zelfs het groot (onpartijdig???) nieuwanker Verstraeten durft het aan te insinueren dat alle besmettingen de schuld van de niet gevaccineerden is , vermoedelijk omdat hij daarvoor betaald word. Moesten ze de niet gevaccineerden deporteren gaat dan Corona verdwenen zijn????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Omdat ze net willen protesteren tegen het opleggen van vaccinatie, of van beperkingen aan niet-gevaccineerden. Vandaag waren er ook weer betogingen, mensen die dicht bij elkaar lopen, ook al is het buiten, zijn vatbaarder voor besmetting. Bovendien, vermits de Delta variant veel besmettelijker is, zou hun voorzichtigheid ook veel groter moeten zijn, maar nog veel voorzichtiger zijn is toch wel moeilijk Citaat:
Het is dezelfde soort houding die je lange tijd door rokers verdedigd zag. Zij vonden dat het hun persoonlijke vrijheid was om altijd en overal te roken, of dat dan schade toebracht aan niet-rokers of niet.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 november 2021 om 15:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is ook een nepargument, draag jij je veiligheidsgordel niet, omdat de kans op een dodelijk ongeval toch maar klein is? Citaat:
Je kunt op jongere leeftijd ook zwaar ziek worden. Citaat:
Ik heb niet aan zwart/wit denken gedaan, heb een hele reeks "maren" gezet bij mijn berekening. Jij doet dat niet, en je hebt zelfs geen alternatieve cijfers. Je pakt het ook direct zeer persoonlijk : "mensen in een kwaad daglicht stellen..."
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 21 november 2021 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb een goede kokin thuis en kan dat zelf ook redelijk goed. Ik zie geen enkel nut om een test te laten doen om dan tussen een groep besmette mensen te gaan zitten eten terwijl besmette klanten heen en weer lopen.... ...Nee, dan zit ik liever thuis met een onbesmette eega, en kan ik naar een onbesmet toilet en krijg ik geen besmette rekening om aan een besmette tafel op een besmette stoel te gaan zitten en eten te nuttigen dat door een besmette kok klaargemaakt is . Wel spijtig dat ik daardoor de schuld ben dat er mensen aan kanker sterven.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kankerpatiënt Chris Van den Abeele schrijft vaccinweigeraars een briefje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Ik stel mij ook de vraag of mensen die zeggen "kinderen hebben er geen last van, het zijn alleen maar de 65+'ers", zich wel eens de vraag stellen of die kinderen het dan zo leuk vinden dat hun opa of oma op 66 sterft aan Covid, wetende dat die anders misschien nog 20 jaar langer geleefd had.
En er is natuurlijk ook nog de zoon of dochter, die een vader of moeder verliest. Blijkbaar is dat totaal onbelangrijk. Het is vreemd, de rare kronkels die mensen volgen. Stel dat je vader op zijn 75e binnengaat voor een operatie in het ziekenhuis, niets ingrijpends, maar hij overlijdt daar. Je vermoedt een medische fout. Ik durf te wedden dat de meesten razend gaan zijn, en gaan kijken of ze het ziekenhuis niet kunnen aanklagen: medische fout, schuldig verzuim, ... Niemand gaat zeggen "hij was toch al 75, hij moest toch wel eens doodgaan." Maar die spuit laten zetten uit solidariteit, neen hoor, want "de min 65'ers hebben er toch geen last van.". En een mondmasker voor een 10 jarige, daar schreeuwen ze moord en brand tegen, maar dat hun opa zou sterven, dat kan hen niet schelen. Is dat bezig zijn met het welzijn van de kinderen?
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld, maar wat is de inschatting van het risico? Hoeveel % maakt een jongvolwassene kans om ernstig ziek te worden? Maatregelen moeten proportioneel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaccinatie beschermt je evenwel niet met een zekerheid die de autogordel biedt. Je kan ondanks vaccinatie toch besmet geraken, toch ziektebeelden ontwikkelen, toch sterven. Daarnaast is helemaal niet aangetoond dat de weinig jongeren die na of door COVID stierven, een ander verloop zouden gekend hebben na vaccinatie. Als hun onderliggende problematiek de grootste oorzaak is, is de kans groot dat vaccinatie geen enkele meerwaarde zou hebben betekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat precies maar over weinig mensen, nietwaar? En in procenten is het al helemaal niets meer... En wat doet u met de "kind heeft er geen last van" tov. "kind ziet zijn favoriete opa doodgaan op een relatief jonge leeftijd"? Heeft het daar ook geen last van? Heeft de zoon die zijn vader van 66 verliest, er geen last van, wetende dat die anders misschien wel 86 geworden was? Ik vind het allemaal zeer kortzichtig, die redeneringen van "ik heb er geen last van".
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 november 2021 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals: de fasering van de overheid zorgt voor uitstel in de zorg. Niet de COVID-patiënten op zich. In Oostenrijk is de wet nog niet gestemd. Er moet nog een parlementaire weg afgelegd worden. Ook juridisch moet er nog het een en ander uitgeklaard worden. En... de kans is bijzonder groot dat er rechtszaken aangespannen zullen worden tegen de Oostenrijkse staat. We zullen dus nog moeten zien waar het allemaal eindigt. |
|
![]() |
![]() |