Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2023, 05:45   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Goeie goeroes moeten altijd leiding geven hee patrick. Niet gewoon orakelen en depri-scecario's vermarkten. (disclaimer : tenzij de leden echt voldoende jaarlijks lidgeld betalen, dan kun je beter consolideren)
Nee, eerst moet het lidgeld binnenstromen. Wat je hier gratis krijgt, is de demo versie

Ik weet niet of ik een "goeroe" ben he, maar ik heb niet echt een optimistische kijk op de toekomst voor de mensheid als dusdanig. Wat mij verveelt is dat de dingen die ik voorzag, veel en veel sneller komen, dan ik hoopte. Ik had namelijk willen sterven met het idee dat ik de "beste" generatie meegemaakt had, en dat het voor mij, en na mij, stukken sneuer ging zijn, maar ik begin te vrezen dat ik al in de generatie "erna" zit.

Ik ben altijd een groot voorstander geweest van de dood als probleem-oplossend denken, en ja, zelfmoord is uiteraard een totale probleemoplosser. Ik zou zelfs zeggen dat andermans zelfmoord dat nog veel meer is Je zou misschien een lijn beginnen te zien in mijn denken he...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 05:49   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven en jezelf zo op de borstkas zitten te trommelen...
Er was van in het begin een kleine maar verbaal zeeer actieve groep wappies die hell & havoc voorspelden.
Kijk om U heen, he. Zie hoe zwaar gehavend de samenleving uit die "behandeling" is gekomen. Je denkt toch niet dat het "door de oorlog in Oekraine" is, hoop ik. Je hebt de schade niet gezien in 't onderwijs he. Je ziet de schade niet aan de werkmentaliteit met al dat "telewerken" he. Je hebt blijkbaar geen idee hoe diep de kanker zit die men veroorzaakt heeft.

Die oorlog in Oekraine heeft wel gezorgd dat de corona waanzin verdampt is, en dat het totalitaire zoals in China plots deels opzij werd gezet, omdat men een andere "nous sommes en guerre" had. Vladimir heeft met zijn zotte streken Europa wakker geschud.

Maar je kan hetzelfde zeggen van het nazisme he. Er waren er die voorspelden dat het nazisme hell en havoc zou betekenen, en kijk, na amper 5 jaartjes oorlog was het al voorbij, dus al die doemdenkers over nazi's en zo zater er ferm naast, niewaar ?
Oud 14 februari 2023, 05:52   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We leven nu in 2023, men is bezig met dingen van nu, en niet met het verleden. Covid is finito.
Waarom zijn er dan die nog altijd zitten te lullen over holocaust en nazi's en zo ? De oorlog is voorbij, nazisme is finito, gaskamers zijn finito.

Citaat:
IRL kan men vaststellen dat er nul komma nul is uitgekomen van al de wappies hun onnozele verhalen en hun doomscenario's.
Maar dat is evengoed waar van de doemscenario's en onnozele verhalen van zij die vonden dat maatregelen nodig waren "of anders". Van die grote goeroe Ferguson die het allemaal wist, en die in Zweden 96 000 doden voorspeld had, herinner U dat. Ze hadden er bij de eerste golf 20 keer minder. (96 000 doden in Zweden an sich was zelfs niet eens een probleem, maar DAT gaat niet begrepen worden door onze woke politici natuurlijk)

Hoe de maatschappij totaal ontwricht zou zijn mochten we die ziekte laten waaien. Hoe het NODIG was om de oorlog tegen het virus te winnen (die we verloren hebben he).

Citaat:
Nog een jaar of twee, en men weet zelfs niet meer wat het uitgestorven fenomeen van de wappie eigenlijk was, behalve in kringen van historici en wat journalisten.
Nog een jaar of twee, en men weet zelfs niet meer wat een concentratie kamp was of een vergaste jood, behalve in de kringen van historici en wat journalisten.

Denk je nu echt dat al die kamp overlevers dat niet meer zullen herinneren ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2023 om 05:55.
Oud 14 februari 2023, 07:37   #124
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven en jezelf zo op de borstkas zitten te trommelen...
Er was van in het begin een kleine maar verbaal zeeer actieve groep wappies die hell & havoc voorspelden. Onder leiding van wat scheefgelopen wetenschappers van tweede keus hebben die wat airplay gekregen en dan zijn er wat nieuwe goeroes opgestaan zoals Willem de danser, de veearts, of Wappie Ademhappie Fransman die nu gelukkig is dat hij zijn eigen onzin mocht meemaken terwijl hij crepeerde.

We leven nu in 2023, men is bezig met dingen van nu, en niet met het verleden. Covid is finito.

Ik wacht nog altijd op de tussentijdse rapportering van orakels zoals maddox die hier 'miljarden' vaccinatie-slachtoffers voorspelden.

Ik heb veeel geduld... Maar het begint lang te duren.

IRL kan men vaststellen dat er nul komma nul is uitgekomen van al de wappies hun onnozele verhalen en hun doomscenario's.

Nog een jaar of twee, en men weet zelfs niet meer wat het uitgestorven fenomeen van de wappie eigenlijk was, behalve in kringen van historici en wat journalisten.

Maar neen gij... we gaan de wappies blijven uitlachen tot ze hun laatste ademtocht hebben uitgeblazen.
Een miljard extra in armoede, dat is voor jou niets? Inflatie die nog meer armoede zal veroorzaken en wat nog meer. Het zijn maar negers dus er zal inderdaad niets gebeuren maar dat wil niet zeggen dat ik daarmee akkoord moet zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 09:02   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een miljard extra in armoede, dat is voor jou niets? Inflatie die nog meer armoede zal veroorzaken en wat nog meer. Het zijn maar negers dus er zal inderdaad niets gebeuren maar dat wil niet zeggen dat ik daarmee akkoord moet zijn.
Het is juist dat in een eerlijk bilan, we de goeie kanten ook moeten meerekenen
Oud 14 februari 2023, 09:10   #126
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, eerst moet het lidgeld binnenstromen. Wat je hier gratis krijgt, is de demo versie

Ik weet niet of ik een "goeroe" ben he, maar ik heb niet echt een optimistische kijk op de toekomst voor de mensheid als dusdanig. Wat mij verveelt is dat de dingen die ik voorzag, veel en veel sneller komen, dan ik hoopte. Ik had namelijk willen sterven met het idee dat ik de "beste" generatie meegemaakt had, en dat het voor mij, en na mij, stukken sneuer ging zijn, maar ik begin te vrezen dat ik al in de generatie "erna" zit.

Ik ben altijd een groot voorstander geweest van de dood als probleem-oplossend denken, en ja, zelfmoord is uiteraard een totale probleemoplosser. Ik zou zelfs zeggen dat andermans zelfmoord dat nog veel meer is Je zou misschien een lijn beginnen te zien in mijn denken he...
Wat 'voorzag' je dan precies?

Ik zit overigens wat met hetzelfde 'probleem'. Zoals je weet, kan de mens in mijn visie niet overleven zonder hetzij religie (offer, taboes en mythen) als "interface" tussen het eigen geweld en het geweld van de ander, hetzij een rationele ethiek die het mimetisme vruchtbaar aanwendt met indijking van de ermee verbonden risico's. Vandaag zien we de desintegratie van de oude structuren en een dreigende terugkeer naar geweld, al wordt die terugkeer zo lang mogelijk uitgesteld met alle mogelijke sublimaties (waaronder wat nog rest van de economie) en manieren van paaien (vandaar een krankzinnige emotionalisering die echter de desintegratie nog bespoedigt). Maar ik had ook voor mezelf gehoopt dat ik al oud zou zijn, vooraleer het echt tot uitbarsting zou komen (incl. alle manieren om zulke dingen via oorlog af te leiden etc.), terwijl het er niet naar uitziet dat we snel nog terugkeren naar iets wat lijkt op (althans aan de oppervlakte, want die processen waren natuurlijk al lang gaande) "de wereld van 2019".

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 februari 2023 om 09:11.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 09:58   #127
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is juist dat in een eerlijk bilan, we de goeie kanten ook moeten meerekenen
Het is niet dat arme mensen minder kinderen maken, eerder meer.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 13:01   #128
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

1) Er was van in het begin een kleine maar verbaal zeer actieve groep wappies die hell & havoc voorspelden...

...

2) IRL kan men vaststellen dat er nul komma nul is uitgekomen van al de wappies hun onnozele verhalen en hun doomscenario's...

1) Ja, zo van die sufferds die 'vele miljoenen corona-doden' voorspelden, en dan maar een 'oorlog tegen het virus' startten.

2) Dat klopt.

Er zijn zelfs toen er nog geen enkel vaccin beschikbaar was en 'maatregelen & mondkapjes' duidelijk niet veel uithaalden, alleszins véél minder 'corona-doden' gevallen dan verwacht.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 13:22   #129
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je volgende stap, voor je groeiende schare aan volgers/dwepers/sekteleden? Branch Davidian style collectieve zelfmoord ?

Goeie goeroes moeten altijd leiding geven hee patrick. Niet gewoon orakelen en depri-scecario's vermarkten. (disclaimer: tenzij de leden echt voldoende jaarlijks lidgeld betalen, dan kun je beter consolideren)

Forumgenoot "patrickve" verschaft mij alvast véél plezier met z'n ietwat baldadige humor, z'n logisch denkvermogen & z'n wetenschappelijkheid.

Het zou nogal incoherent/inconsistent zijn van hem een "goeroe" te maken, hé.

De échte "goeroe's" die ik ken - ondermeer maar niet uitsluitend die van op 't forum - komen af met haatzaaierij, leugens, mythes, onzin, verzuring en een blijkbaar niet te stelpen behoefte aan schietschijf & zondebok.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 13:54   #130
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...

Ik wacht nog altijd op de tussentijdse rapportering van orakels zoals maddox die hier 'miljarden' vaccinatie-slachtoffers voorspelden.

Ik heb veeel geduld... Maar het begint lang te duren.
...
Kleine maar niet onbelangrijke rechtzetting : de verknipte voorspelling van 'miljarden' vaXX doden komt niet van maddox, maar van mambo.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 13:58   #131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht

Ik zit overigens wat met hetzelfde 'probleem'. Zoals je weet, kan de mens in mijn visie niet overleven zonder hetzij religie (offer, taboes en mythen) als "interface" tussen het eigen geweld en het geweld van de ander, hetzij een rationele ethiek die het mimetisme vruchtbaar aanwendt met indijking van de ermee verbonden risico's. Vandaag zien we de desintegratie van de oude structuren en een dreigende terugkeer naar geweld, al wordt die terugkeer zo lang mogelijk uitgesteld met alle mogelijke sublimaties (waaronder wat nog rest van de economie) en manieren van paaien (vandaar een krankzinnige emotionalisering die echter de desintegratie nog bespoedigt). Maar ik had ook voor mezelf gehoopt dat ik al oud zou zijn, vooraleer het echt tot uitbarsting zou komen (incl. alle manieren om zulke dingen via oorlog af te leiden etc.), terwijl het er niet naar uitziet dat we snel nog terugkeren naar iets wat lijkt op (althans aan de oppervlakte, want die processen waren natuurlijk al lang gaande) "de wereld van 2019".
oh noooo... not again...

Oud 14 februari 2023, 14:07   #132
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Forumgenoot "patrickve" verschaft mij alvast véél plezier met z'n ietwat baldadige humor, z'n logisch denkvermogen & z'n wetenschappelijkheid.

Het zou nogal incoherent/inconsistent zijn van hem een "goeroe" te maken, hé.

De échte "goeroe's" die ik ken - ondermeer maar niet uitsluitend die van op 't forum - komen af met haatzaaierij, leugens, mythes, onzin, verzuring en een blijkbaar niet te stelpen behoefte aan schietschijf & zondebok.
Versta me niet verkeerd : ik ben een fan van patrick en noemde hem in het verleden wel al eens lapidair 'de grootste klimaat goeroe ter wereld". Niet onterecht, want hij gaat met zijn voorgestelde methodiek voor een daling van minimaal 90% van de menselijke Co2 productie.

Daar is Greta Thunberg maar klein bier tegen.
Oud 14 februari 2023, 20:36   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De overname door machines, van het biologische leven. Ik had dingen zoals ChatGPT (hoewel "rudimentair") pas binnen 20 of 30 jaar verwacht. Denk even na wat zoiets binnen 50 jaar impliceert... De Turing test is dus grotendeels gehaald he. Enfin, omgekeerd faalt die misschien: je hebt in een discussie met ChatGPT nogal rap door dat aan de andere kant van de lijn geen "normale" mens zit, maar gewoon een "humanist" waar zelfs Da Vinci een puntje kon aan zuigen. En dit is nog maar het equivalent van het digitale fotoapparaat met 256 op 196 pixels.

Of mijn ideaal: het uitsterven van het gros van de mensheid, om nog eens het paleolithicum kunnen over te doen

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2023 om 20:41.
Oud 14 februari 2023, 20:38   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Versta me niet verkeerd : ik ben een fan van patrick en noemde hem in het verleden wel al eens lapidair 'de grootste klimaat goeroe ter wereld". Niet onterecht, want hij gaat met zijn voorgestelde methodiek voor een daling van minimaal 90% van de menselijke Co2 productie.

Daar is Greta Thunberg maar klein bier tegen.
Eindelijk ziet men het

Denk eens aan de vermindering van uw CO2 voetafdruk telkens je iemand kan vermoorden. Vooral kinderen !

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2023 om 20:42.
Oud 15 februari 2023, 00:32   #135
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ik stel me met een lichte dosis leedvermaak voor de UGent censors vragen te zien beantwoorden over hun al dan niet rechtstreekse collusion met big pharma om hun eigen wetenschappers het zwijgen op te leggen...

Op de wijze dat de twitter censors ervan langs krijgen:

https://m.youtube.com/watch?v=gy7mto...ature=youtu.be

Hopelijk is het meer dan een show.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 februari 2023 om 00:42.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2023, 06:32   #136
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik stel me met een lichte dosis leedvermaak voor de UGent censors vragen te zien beantwoorden over hun al dan niet rechtstreekse collusion met big pharma om hun eigen wetenschappers het zwijgen op te leggen...
Iedereen zijn fantasietjes. Ik hield het bij de E-40 als Via Appia met bengelende lijken aan de lantaarnpalen de hele rit lang...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be