Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2021, 06:47   #121
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alles bij alles had ik overschot van gelijk toen ik stelde dat de Nederlanders massaal de grens zouden oversteken.

Goed voor de commerçanten en voor het virus dat zich ongetwijfeld happy voelde bij zoveel domme mensen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 06:57   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ken mensen die geen kelder hebben.
Wat nu?
Met een piket in de vloer van hun salon en een ketting van 3 meter aan hun voet zal het ook gaan. Het is minder veilig, maar kom, wie zo onvoorzichtig is van een woonst zonder kelder te bezitten, moet roeien met de restrictie riemen die hij heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 06:58   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles bij alles had ik overschot van gelijk toen ik stelde dat de Nederlanders massaal de grens zouden oversteken.

Goed voor de commerçanten en voor het virus dat zich ongetwijfeld happy voelde bij zoveel domme mensen.
Waarom noem jij mensen die het virus vrolijk doorgeven, "domme mensen" ?
Zegde je dat vroeger ook van mensen die verkoudheden hadden ?

Ik vind mensen vooral dom als ze hun levensvreugde nu belemmeren door dwaze praat. Een dertiger moet geen schrik hebben om corona op te doen, en elk pretje dat die nu mist, is er een dat hij voor niks gemist heeft. Voor een 70-er is dat misschien anders. Die moet zich afvragen of hij denkt dat hij nog meer dan enkele jaren gaat leven, en of hij tijdens dat leven meer plezier zal maken dan wat hij nu allemaal opoffert om de kans dat hij nu de pijp zou uitgaan aan corona kleiner te maken. Als hij toch denkt dat hij nog maar enkele jaren te leven heeft, dan zijn de momenten nu heel kostbaar, en is het misschien heel dom om die te verknoeien ook.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2021 om 07:03.
Oud 20 december 2021, 07:01   #124
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom noem jij mensen die het virus vrolijk doorgeven, "domme mensen" ?
Zegde je dat vroeger ook van mensen die verkoudheden hadden ?
Ik noem dat domme mensen omdat ze kost wat kost geschenkjes moeten kopen, en hierdoor het risico op besmetting totaal negeren.

Het is net om dat gedrag dat de Nederlandse overheid de lockdown uitgeroepen heeft.

Mensen leren het dus nooit.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 07:04   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik noem dat domme mensen omdat ze kost wat kost geschenkjes moeten kopen, en hierdoor het risico op besmetting totaal negeren.
Maar zij vinden - terecht misschien - het risico op een besmetting zodanig weinig problematisch, dat "geen geschenkjes kopen" voor hen een groter nadeel is dan besmet geraken he.

Voor veruit de meeste mensen is zo een besmetting geen groot probleem en iets dat ze TOCH zullen meemaken, als het nu niet is, is het binnen een maand. Waarom zouden ze de extra nadelen van "geen geschenkjes kopen" daar bovenop doen ?

Ik zou "dom" noemen: mensen die zichzelf meer schade berokkenen door hun keuzes dan nodig. "geen geschenkjes kopen" is voor velen schadelijker dan "risico op besmetting". Het zou dus dom zijn om geen geschenkjes te kopen.

"niet in de zee gaan zwemmen" omdat men schrik heeft van door een haai opgepeuzeld te worden is dom. Men verknoeit zijn plezier, voor een risico dat klein is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2021 om 07:09.
Oud 20 december 2021, 08:10   #126
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"niet in de zee gaan zwemmen" omdat men schrik heeft van door een haai opgepeuzeld te worden is dom. Men verknoeit zijn plezier, voor een risico dat klein is.
Oxymoron hier: ik zie geen 'plezier hebben'* in dingen doen als men schrik heeft.

*Behalve voor je doorsnee maso-liefhebber, maar dat is niet de norm.
Oud 20 december 2021, 08:14   #127
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oxymoron hier: ik zie geen 'plezier hebben'* in dingen doen als men schrik heeft.
Daarom dat schrik hebben universeel plezier-dodend is en dus in alle omstandigheden moet bestreden worden.
Oud 20 december 2021, 08:52   #128
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Je bedoelt dat de burgers slimmer zijn dan de politici die die stomme beslissing genomen hebben?
Da's geen nieuws...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 09:14   #129
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waanzin houdt blijkbaar niet op en is diep in de bevolking ingelepeld.

Wanneer gaat men beseffen dat men besmettingen niet tegenhoudt, en dat het gewoon meer of minder in de tijd uitsmeren is waar men het over heeft, niet over wel of niet besmet worden ?

En dan is het toch duidelijk dat hoe massiever en hoe rapper het gros van de besmettingen gebeurt, hoe beter dat is, want het betekent dat de kleine groep mensen die schrik moet hebben van besmettingen, zich MINDER LANGDURIG in hun kelder moeten opsluiten ?

Wie denkt er nu dat de omicron golf er NIET zou komen, of MINDER HOOG zou zijn, als die Nederlanders NIET afkomen ?

Wie denkt er nu dat met of zonder lockdown, er minder omicron besmettingen zullen zijn in het totaal ?

Wat belet mensen die vinden dat er een lockdown moet komen, om zelf gewoon in lockdown te gaan voor zolang als ze denken dat er besmettingen zijn die ze willen vermijden ?
Leuk:
Citaat:
"Wanneer gaat men beseffen dat men besmettingen niet tegenhoudt,"
Leve Hong Kong:
't Kwam en ging rapper dan de schaduw van Lucky Luke.
Dixit mijne maat Tricky Trick.
Oud 20 december 2021, 09:37   #130
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onmiddellijk doen wat Frankrijk al deed.
Frankrijk verbood 65-plussers die geen boosterprik kunnen bewijzen, de toegang tot hun grondgebied,
en op 15 januari wordt dat uitgebreid tot alle +18jarigen.
Hebben ze ook hun eigen niet-gevaccineerde 65-plussers van hun grondgebied gejaagd?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 11:10   #131
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een virus dat zich 'happy voelt', en dat dan ook nog eens 'ongetwijfeld'?

U hebt inmiddels uw paper toch al naar "The Lancet" en "Nature" gestuurd, mag ik hopen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 11:11   #132
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was ook niet moeilijk om te bedenken eh Captain Obvious.. we zien al twee jaar dat mensen zich voortdurend verplaatsen naar gebieden waar dingen wel mogen.

Die machteloosheid dat ge mensen niet kunt vastketenen, moet wel immens frustrerend zijn..

Citaat:

Het is net om dat gedrag dat de Nederlandse overheid de lockdown uitgeroepen heeft.

Mensen leren het dus nooit.
Neen, het is niet door dat gedrag dat er een lock-down werd uitgeroepen.
Het komt omdat de NL overheid grote schrik heeft van de nieuwe snel-verspreidende variant.. en ze hebben zich gebaseerd op een onderzoek dat stelt dat er per dag 6000 mensen in de UK gaan sterven als er niets ondernomen wordt.. maar die 6000 mensen per dag, is het resultaat van een worst-case-scenario..

Op basis daarvan baseren overheden zich.. en op basis daarvan laten mensen zoals u zich gewillig angst aanpraten, gaan ze lopen panikeren en vinden ze dat iedereen zich moet opsluiten. Dat ze mensen zoiets één keer lappen, ok, maar blijkbaar leren mensen het niet om zich geen twee keer aan eenzelfde steen te stoten.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 12:27   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Leuk:
Leve Hong Kong:
't Kwam en ging rapper dan de schaduw van Lucky Luke.
Dixit mijne maat Tricky Trick.
Gij gelooft dat
Oud 20 december 2021, 12:45   #134
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met een piket in de vloer van hun salon en een ketting van 3 meter aan hun voet zal het ook gaan. Het is minder veilig, maar kom, wie zo onvoorzichtig is van een woonst zonder kelder te bezitten, moet roeien met de restrictie riemen die hij heeft.
Een kelder hebben is duidelijk een mensenrecht. De overheid zou iedereen moeten voorzien van een kelder. In de oertijd woonde iedereen in een grotkelder. Waarom is dat nu niet meer het geval? De kelderlozen verkeren daardoor onbeschermd in groot gevaar. Daar moet een einde aan gesteld worden!
Oud 20 december 2021, 12:52   #135
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Een kelder hebben is duidelijk een mensenrecht. De overheid zou iedereen moeten voorzien van een kelder. In de oertijd woonde iedereen in een grotkelder. Waarom is dat nu niet meer het geval? De kelderlozen verkeren daardoor onbeschermd in groot gevaar. Daar moet een einde aan gesteld worden!
Kelders zouden verplicht moeten worden.
Ten tijde van overstromingen vormen ze een buffer en houden ze de straten toegankelijk voor winkelende bejaarden. Omwille van het slechtst mogelijke scenario moeten mensen nu al aangemaand worden zich met snorkel ipv mondmasker te begeven in hun huis. Zo blijft de kans op verdrinking in hun covid-schuil-kelder miniem.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 20 december 2021 om 12:54.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 13:57   #136
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

En ondertussen dalen de cijfers al in de UK. Hoe kan je dat nog rijmen met hun doomsdaymodel?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 0C49231B-1561-40E7-9F6F-22B2F25B03E9.jpeg‎ (321,6 KB, 48x gelezen)
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 14:03   #137
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En ondertussen dalen de cijfers al in de UK. Hoe kan je dat nog rijmen met hun doomsdaymodel?
Well :
https://www.bbc.com/news/uk-59718601

Citaat:
A further 12,133 Omicron cases have been confirmed in the UK, although the true number is likely to be far higher.

Asked about possible new measures to slow the spread, Sajid Javid said there were "no guarantees in this pandemic".

The government and devolved leaders discussed the situation in a Cobra meeting on Sunday.

When it was suggested to him he was not ruling out a circuit-breaker - a short, sharp lockdown - or new restrictions before Christmas, Mr Javid told the BBC's Andrew Marr: "There are no guarantees in this pandemic, I don't think.

"At this point we just have to keep everything under review."

A further 82,886 daily Covid cases were reported across the UK on Sunday, after several days of record highs last week.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 14:14   #138
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Robert Reich beschrijft het stappenplan van een dictator:

1. First, destroy labor unions, so people have no way to bargain for higher wages and less capacity for political organization.

2. Crack down on college students, so they won’t oppose you (hint: burden them with so much student debt and make it so hard for them to find good jobs that they won’t dare rock the boat).

3. Undermine public education, so people are less able to think critically for themselves.

4. Cut deals with rich business executives and billionaires that if they back you you’ll reduce their taxes, slash government spending on the poor, and eliminate regulations that impinge on their profits.

5. Make most people economically anxious, frustrated, angry, and insecure.

6. Convince them their problems stem from “them” — foreigners, immigrants, racial or ethnic or religious minorities, intellectuals.

7. Make them cynical about democracy.

8. Convince them all they need is a strongman who will fix everything.

9. Fill the airwaves with big lies.

10. Get elected, and then take over.

Meer: https://www.marketwatch.com/story/a-...ich-2018-08-06
Klinkt eerder als de VS dan een bananenrepubliek...
Oud 20 december 2021, 14:38   #139
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat jij post is het zevendaagsgemiddelde, en wat ik post zijn de dagelijkse besmettingen.

De dagelijkse besmettingen zijn al aan het dalen en dit klopt niet met hun voorspellingen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 14:40   #140
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Wat jij post is het zevendaagsgemiddelde, en wat ik post zijn de dagelijkse besmettingen.

De dagelijkse besmettingen zijn al aan het dalen en dit klopt niet met hun voorspellingen.
Dat is voorspellen voor dummies eh.

Als het vandaag 20 graden is, morgen voorspellen ze 22 graden en overmorgen 24 graden dan gaan dergelijke profeten verkondigen dat het volgende maand 60 graden gaat worden...toch als de huidige trend zich doorzet...

Laatst gewijzigd door Rapture : 20 december 2021 om 14:41.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be