Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2021, 17:04   #121
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is niet het enige probleem. Moest het fake zijn geweest, dan zou er vroeg of laat uit de biecht zijn geklapt. Nu zijn het allemaal slechts hypotheses van een nooit gebeurde maanlanding die niet kunnen worden onderbouwd. Alhoewel... hebben we eigenlijk wel 'echte' bewijzen? Maanstenen? Zo wordt toch beweerd.
Al degenen die eraan meegewerkt hebben zijn nadien uiteraard geëlimineerd. Fysiek geliquideerd of verbannen naar een uithoek van de aarde waar ze nooit meer in contact kunnen komen met de buitenwereld. Sommigen fluisteren zelfs dat men ze naar de maan gestuurd heeft om daar de rest van hun leven te slijten.

Wist je dat Japan zo het verlies van hun vloot in de slag om Midway gedurende de oorlog verborgen heeft ? De duizenden overlevende matrozen werden verweg gestationeerd en niets lekte uit naar de Japanse bevolking.
Oud 31 december 2021, 17:06   #122
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Er kan uit de biecht geklapt zijn, zolang het de MSM niet haalt, vormt dat geen probleem

Bij volgende gebeurtenissen werd er (voorlopig) ook nog niet uit de blik geklapt:
- LHO die JFK een kopje kleiner heeft gemaakt
- OBL die logistiek 9-11 heeft op poten heeft gezet
- NA die weldegelijk een bezoekje heeft gebracht aan de maan
- SH die een enorme hoeveel WMD in bezit had
- VDL die de Reichstag heeft in de fik gestoken
- ...
Er is dit jaar effectief 1 (EEN) echte complottheorie onthuld in Belgie en bovengespit.
En dat is NIET gebeurd door mensen van uw slag.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211228_98083712

Citaat:
Het begon bij een burger
Reconstructie van de PFOS-graafwerken.

Eind maart kreeg de redactie van De Standaard een e-mail van Thomas Goorden met de vraag of we interesse hadden in ‘een nieuw en groot dossier’. Het ging over poly- en ?*perfluoralkylstoffen, beter bekend onder de afkorting PFAS, ?*vertelde de burgeractivist, die al enige reputatie genoot als een schrandere doordouwer. Die interesse was er, ook al wist niemand waarover het ging.

Goorden stuurde vervolgens een bijna twintig pagina’s tellend document op waarin grafieken, kaartjes, uit?*geschreven chemische verbindingen en bestaande studies aan ?*elkaar geknoopt werden tot een verbijsterend narratief: er is een enorme vervuiling met die PFAS op en rond het ?*terrein van de Amerikaanse fabrikant 3M in Zwijndrecht. Meer zelfs, verschillende overheidsinstanties zijn daarvan op de hoogte.

‘Waarom heeft hier nog nooit iemand over geschreven?’ Die vraag stelden we Goorden en Frank Van Houtte, een tweede burgeractivist die mee het dossier samengesteld had, in een online gesprek een week later. Er lagen immers al ?*verschillende puzzelstukken op tafel, bleek uit onze eerste research.

Van muizen en mensen

De Amerikaanse kranten schreven pagina’s vol over rechts?*zaken met gigantische schadevergoedingen tegen fabrikanten van PFAS, zoals DuPont en 3M. Met Dark Waters was er zelfs een zeer genietbare Hollywoodfilm over gemaakt – ‘sommige complottheorieën blijken gewoon echt waar’, meldde onze recensent. Ook Nederland had in rep en roer gestaan omdat een strengere normering voor die persistente chemische verbindingen bouwwerken dreigde stil te leggen, daar moest ingegrepen worden. Maar in ons land was het stil, enkele gedateerde nieuwsberichtjes uitgezonderd.

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 december 2021 om 17:07.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 20:02   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Al degenen die eraan meegewerkt hebben zijn nadien uiteraard geëlimineerd.
Natuurlijk niet. Dat zijn mensen die het al jaren uitschreeuwen, en belachelijk gemaakt worden

De beste manier om te beletten dat iemand uit de biecht klapt, is om die mens gewoon uit de biecht laten te klappen, en er dan hard mee te lachen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 20:04   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je moet echt eens kijken naar "Don't look up" , de meest geweldige film van het jaar.
Ha, ik heb daar een stuk van gezien. Ik kon er helemaal niet in meegaan. Mocht ik die komeet ontdekt hebben, het allerlaatste wat ik zou doen is om hysterisch proberen de wereld te redden. In tegendeel ( ). Ik zou de tijd die er overblijft, enorm veel pretjes hebben over al die mensen die "op termijn plannen maken".

Daarentegen, ik zou wel op de bitcoin block chain een hash vastleggen van een document waarin ik het aankondig, om, wanneer het te laat is, sommigen kunnen te tonen dat ik het eigenlijk wist, maar niks gezegd heb ; of nog beter, het laconiek gezegd heb en tonen dat men er geen rekening mee gehouden heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2021 om 20:07.
Oud 31 december 2021, 21:06   #125
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, ik heb daar een stuk van gezien. Ik kon er helemaal niet in meegaan. Mocht ik die komeet ontdekt hebben, het allerlaatste wat ik zou doen is om hysterisch proberen de wereld te redden. In tegendeel ( ). Ik zou de tijd die er overblijft, enorm veel pretjes hebben over al die mensen die "op termijn plannen maken".

Daarentegen, ik zou wel op de bitcoin block chain een hash vastleggen van een document waarin ik het aankondig, om, wanneer het te laat is, sommigen kunnen te tonen dat ik het eigenlijk wist, maar niks gezegd heb ; of nog beter, het laconiek gezegd heb en tonen dat men er geen rekening mee gehouden heeft.
Je gaat er juist prima in mee, de hele film gaat over mensen die om hun eigen domme redenen en machtsfantasietjes het probleem niet willen helpen oplossen of zelfs actief erger maken. Dit had er precies ingepast.
Oud 31 december 2021, 21:48   #126
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
- VDL die de Reichstag heeft in de fik gestoken
- ...
Vandelanotte de Reichtsag in de fik gestoken?
Ik dacht dat het gewoon wat zwart geld was...
Oud 1 januari 2022, 08:07   #127
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Je gaat er juist prima in mee, de hele film gaat over mensen die om hun eigen domme redenen en machtsfantasietjes het probleem niet willen helpen oplossen of zelfs actief erger maken. Dit had er precies ingepast.
Ah, nee, het probleem was dat die film - tenzij ik er niks van begreep - ergens "wilde" dat je sympathie had voor die twee astronomen, terwijl het de rest van de wereld was die natuurlijk gelijk had om zich niks aan te trekken van dat "probleem". Als men kan aanvaarden dat het "probleem" er geen is, en dat de wereld laten vergaan geen echt probleem is maar eerder iets om naar uit te kijken, dan begrijpt men de "grap" van de film niet natuurlijk.

Ik kan mij persoonlijk geen mooiere dood indenken dan te weten dat de rest er ook aan gaat en dat ik niks zal missen nadien
Voor mij is het ergste aan sterven, te beseffen dat er zijn die zullen doorleven...

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 januari 2022 om 08:11.
Oud 1 januari 2022, 10:44   #128
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, nee, het probleem was dat die film - tenzij ik er niks van begreep - ergens "wilde" dat je sympathie had voor die twee astronomen, terwijl het de rest van de wereld was die natuurlijk gelijk had om zich niks aan te trekken van dat "probleem". Als men kan aanvaarden dat het "probleem" er geen is, en dat de wereld laten vergaan geen echt probleem is maar eerder iets om naar uit te kijken, dan begrijpt men de "grap" van de film niet natuurlijk.

Ik kan mij persoonlijk geen mooiere dood indenken dan te weten dat de rest er ook aan gaat en dat ik niks zal missen nadien
Voor mij is het ergste aan sterven, te beseffen dat er zijn die zullen doorleven...
Die visie zelf getuigt van een gemis.
Oud 1 januari 2022, 10:46   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Die visie zelf getuigt van een gemis.
Misschien, maar het is wel mijn fantasme om een zelfmoord te plegen die de wereld zou vernietigen. Als dat dan op een zilveren bordje wordt aangeboden, gaan we dat zeker niet saboteren niewaar

Let wel, ik begrijp dat mijn fantasme een "bug" is in de Darwinistische poging om van mij een succesvolle start van een nieuwe soort te maken he

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 januari 2022 om 10:47.
Oud 1 januari 2022, 11:09   #130
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:

Die film is eigenlijk een moderne (en meer realistische) versie van Dr. Strangelove (1964), toen ging het over Nucleaire Oorlog, nu ging het over Dreigingen die met wetenschappelijke zekerheid op ons afkomen (Pandemien, Klimaatsopwarming) maar die door het hele economische, politieke en media-circus onmogelijk nog effectief kunnen aangepakt worden.
Zelfs toen de komeet in deze film al zichtbaar was bleven bepaalde politieke en media-figuren toch oreren : Don't look up, alles komt goed.
Dat is humor van de zwartste soort natuurlijk.
Maar in realiteit zien we eigenlijk dat idioten als Trump en Bolsonaro en Orban precies dat soort dingen doen/deden in realiteit.

[*opgelet Spoilers*]
Maar blijkbaar heb je het einde gemist : de politieke en economische verantwoordelijken voor de totale Ramp ontsnapen en landen na duizenden jaren cryo-slaap op een nieuwe planeet, waar ze aan de basis van de voedselketen belanden en worden opgegeten door Bronterocs.

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 januari 2022 om 11:16.
Oud 1 januari 2022, 11:37   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs toen de komeet in deze film al zichtbaar was bleven bepaalde politieke en media-figuren toch oreren : Don't look up, alles komt goed.
Dat is humor van de zwartste soort natuurlijk.
Maar in realiteit zien we eigenlijk dat idioten als Trump en Bolsonaro en Orban precies dat soort dingen doen/deden in realiteit.
Maar dat is toch wat men hoort te doen ?
Oud 1 januari 2022, 12:53   #132
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Wat vindt patrickve van de bedenkingen van Mark Peeters over de maanlanding?

Laatste bericht hierover:

"Ik begon MY-DAY op 6-6-94 als verwijzing naar de 50ste verjaardag van D-DAY van 6-6-44. In het begin beloofde ik 100.000 BEF, nu slechts 1000 euro.
MAY koos voor de 75ste verjaardag voor haar Brexit én MAY-DAY.
75 jaar na de Franse Revolutie van 1789 was er in 1864 de Communistische INTERNATIONALE van Marx. 75 jaar later begon Hitler in 1939 WO-2 om het Russisch Communisme te vernietigen. Hij verloor én de helft van Europa werd communistisch tot 9-11-1989 (d.i. de Val v/d Berlijnse Muur)! 75 jaar eerder was WO-1 begonnen in 1914 toen de KAPITALISTEN "na de grote INTER-NATIONALE fabrieksbezettingen" de Duitse Keizer dwongen tot de herhaling v/d Bis-marck-actie-van-1871", waarbij alle COMMUNistEn van PARIJS en van de hele wereld (in de loopgraven) moesten worden uitgeroeid. De Duitsers raakten tot 100 km vÓÓr Parijs. De Franse soldaten keerden zich tegen de eigen Franse legerleiding, die zich handhaafde door de INSIDE-JOB van 'Duitse' Kannonnen met 'n reikwijdte van 100km(?!) De 'Duitse' V2-raketten met een reikwijdte van 300 km(?!) én de gedwongen Russische beweRingen in 1957/6I over ‘300km hoog en 30000km/u snel’ leidden in 1969 tot 400000km hoog en 40000km/u snel, zogezegd tot op de maan… Het Britse Volk omarmde daarom de INSIDE-JOB met 4 Engelse voetbalteams in dé twee EU-finales waarbij de échte Duitse Liverpool-trainer 't "You'll NEVER WALK ALONE"-lied op I-6-I9 meezong, wat symbool staat dat de UK NOOIT ALLEEN kan (weg)wandelen bij de BREXIT, wanneer Ulster de UK-pond inruilt voor de euro als bewijs dat ’t UK-geld “naar de maan" is, d.i. “?* la lune", wat SUBLIMINAAL verwijst naar “Alone” en de "Leaving NEVERLAND"-documentaire die ons de "DARK SIDE" v/d 'valse witte' MOON-walker toont."

http://deblogvanmarkpeeters.blogspot.com/

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 januari 2022 om 12:55.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 13:02   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wut ?
Oud 1 januari 2022, 13:03   #134
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat is toch wat men hoort te doen ?
En al die potentiele jaren van plezier en genot die zijn vernietigd dan?

De laatste zin die de wetenschapper uitspreekt voor de aarde vernietigd wordt : "We really did have everything"...

Oud 1 januari 2022, 13:07   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En al die potentiele jaren van plezier en genot die zijn vernietigd dan?
Men moet daar matig in zijn. Op een zeker ogenblik moet men ermee ophouden he Ik vind dat dat goed uitkomt als ik de beste gehad heb, trouwens.
Oud 1 januari 2022, 13:09   #136
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wut ?
Pas op, die man werd al aan universiteiten serieus genomen he!

https://www.youtube.com/watch?v=wEXPEDoiu4U
Oud 1 januari 2022, 13:11   #137
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pas op, die man werd al aan universiteiten serieus genomen he!

https://www.youtube.com/watch?v=wEXPEDoiu4U
Overigens heeft hij ook een uitgesproken visie over andere onderwerpen:

Oud 1 januari 2022, 13:59   #138
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Misschien, maar het is wel mijn fantasme om een zelfmoord te plegen die de wereld zou vernietigen.
Mijn droom: massamoord.

Dat is niet wat mensen meestal bedoelen met #FOMO.
Oud 1 januari 2022, 14:10   #139
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was die onnozelaar dat ik bedoelde, die een raket vergelijkt met een bal die je lanceert, en het verschil niet snapt tussen een object als een bal, dat geen eigen motor heeft, en een raket, die dat wel heeft.
Oud 1 januari 2022, 14:16   #140
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens heeft hij ook een uitgesproken visie over andere onderwerpen:
Een gekende morosoof, Mark Peeters.

We hebben op dit Forum nog een veel straffer exemplaar in the House : Harrie Christus (echte naam : Harrie Wegelaars) met zijn "Atomen zijn ruimteschepen-theorie die hij nu al 10 jaar hier probeert te verkopen met relatief weinig succes toch wel.

https://www.youtube.com/watch?v=gE3l3LZHWVY

En vroeger was er natuurlijk Edmond Codfried, ook een raar geval.
Bij de Bronnen op de Wikipedia pagina over Morosofie verwijst de meerderheid van de links naar dit forum.

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 januari 2022 om 14:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be