Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2022, 07:55   #121
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
NetworkChuck op youtube. Veel pauzeren en gewoon nadoen lol
Jaja maar snapt ge dan wat ge eigenlijk aan het doen zijt
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 09:19   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Jaja maar snapt ge dan wat ge eigenlijk aan het doen zijt
Ja al doende leert men.
Dat is gelijk ge Engels leert door veel mee te zingen met de muziek.

Maar het zal nooit een passie worden. Tis wel leuk, maar kan er niet in verdwalen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 januari 2022 om 09:21.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 09:29   #123
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja al doende leert men.
Dat is gelijk ge Engels leert door veel mee te zingen met de muziek.

Maar het zal nooit een passie worden. Tis wel leuk, maar kan er niet in verdwalen.
Ge staat hier al behoorlijk ver, ik moet soms zelf nog uitleggen waar ze welk wachtwoord moeten inkloppen en dan staan ze u te bekijken alsof ge van een andere planeet komt.
Oud 3 januari 2022, 09:32   #124
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge staat hier al behoorlijk ver, ik moet soms zelf nog uitleggen waar ze welk wachtwoord moeten inkloppen en dan staan ze u te bekijken alsof ge van een andere planeet komt.
Ik kan meer dan ik wil doen
Oud 3 januari 2022, 09:40   #125
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Windows is alleen om te gamen.
Maar ik vertrouw zelfs Microsoft niet met mijn software. Je moet jezelf wellicht beter tegen zulke bedrijven beschermen dan een random hacker online.
2
Oud 3 januari 2022, 10:15   #126
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ja, social engineering, als hacker zou ik daar beginnen.
Hoeveel diensten er niet in trappen als ge gewoon zegt dat ge de nieuwe van ICT zijt en naar iemand zijn pc komt kijken.
Gewoon zelfs vragen; "Had hier iemand een melding naar ICT gemaakt?".
Thank you, Joanna! Qubes

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 januari 2022 om 10:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 10:24   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, social engineering, als hacker zou ik daar beginnen.
Hoeveel diensten er niet in trappen als ge gewoon zegt dat ge de nieuwe van ICT zijt en naar iemand zijn pc komt kijken.
Gewoon zelfs vragen; "Had hier iemand een melding naar ICT gemaakt?".
Een paar maand geleden nog zo een collega die ineens realiseert wat hij mij gegeven heeft zonder eigenlijk een controle uit te oefenen.

Die was daar even niet goed van, je moet weten dat wij constant scherp worden gehouden met trainings, en viskes die ze uitsmijten om te zien of we gaan bijten, op den duur is de paranoia zo hoog dat je zelf normale vragen gaat wantrouwen.
Oud 3 januari 2022, 10:27   #128
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Maar het hacken is niet om anderen aan te vallen he.
BOvenal is dat om jezelf te beveiligen.
Maar het is vooral om te spelen eh. Als je uw Raspberry (zero 2w) hackt, kunt ge de performance verbeteren. Overclocken naar 1,3 ghz bv.
Het is vooral om bestaand gerief zelf updates te geven.
Wie dat doet om anderen aan te vallen of fraude zaken, is niet christelijk bezig.

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 januari 2022 om 10:41.
Oud 3 januari 2022, 10:31   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het hacken is niet om anderen aan te vallen he.
BOvenal is dat om jezelf te beveiligen.
Maar het is vooral om te spelen eh. Als je uw Raspberry hackt, kunt ge de performance verbeteren. Overclocken naar 1,3 ghz bv.
Het is vooral om bestaand gerief zelf updates te geven.
Wie dat doet om anderen aan te vallen of fraude zaken, is niet christelijk bezig.
Lang geleden heb ik zo wel eens een modem "geherconfigureerd"

Die werden op de markt gezet door een provider en waren gedowntuned zodat je daar enkel de standaard consumer dingen mee kon doen, al was het een toestel waar je best wel het een en ander op kon configureren.

Met een handleiding van internet kon je dan in dat ding inbreken, password resetten en dan in admin mode inloggen en vervolgens aanzetten wat je nodig had.
Oud 3 januari 2022, 10:32   #130
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een paar maand geleden nog zo een collega die ineens realiseert wat hij mij gegeven heeft zonder eigenlijk een controle uit te oefenen.

Die was daar even niet goed van, je moet weten dat wij constant scherp worden gehouden met trainings, en viskes die ze uitsmijten om te zien of we gaan bijten, op den duur is de paranoia zo hoog dat je zelf normale vragen gaat wantrouwen.
In deze Covid tijden is paranoïa zelfs vrij normaal te vinden volgens sommigen.

Citaat:
De coronacrisis geeft vrij spel aan samenzweringstheorieën en apocalyptische visioenen. Net zoals dat eerder gebeurde bij de Spaanse griep en de pest, zegt Nicolas Guilhot, socioloog aan City College in New York.
Qua visjes.

Zoals ik al eerder schreef 'durf' ik al wel eens een visje in het forumwater smijten maar dat is al algemeen geweten dacht ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 januari 2022 om 10:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 10:39   #131
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die werden op de markt gezet door een provider en waren gedowntuned zodat je daar enkel de standaard consumer dingen mee kon doen, al was het een toestel waar je best wel het een en ander op kon configureren.

Met een handleiding van internet kon je dan in dat ding inbreken, password resetten en dan in admin mode inloggen en vervolgens aanzetten wat je nodig had.
Ja die dingen zijn leuk. Ik denk dat andere zaken snel gaan vervelen. Je ziet iets, je weet wat het kan; maar het kan meer. EN dan dissecteren.

Op de xbox one kon ge pas zotte dingen doen. Alle achievements voor een game dat ge niet eens uitspeelde bv. Kon wel bans opleveren.
Playstation ligt iets gevoeliger na een crisis
Oud 3 januari 2022, 10:41   #132
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Och man, het is soms ongeloofelijk.
Ik heb al proffen geweten die hun login en paswoord doorgeven aan de secretaresses.
Of een verpleegpost waar ge binnenkomt en het login en paswoord op een post-it op het scherm hangt.
En als ge daar iets van zegt is het precies of gij zijt den boeman.

Citaat:

Toch geen Alcatel SpeedTouch Home aangepast naar een Pro?
Dat heb ik vroeger ook nog gedaan zo.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 3 januari 2022 om 10:45.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 11:00   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och man, het is soms ongeloofelijk.
Ik heb al proffen geweten die hun login en paswoord doorgeven aan de secretaresses.
Of een verpleegpost waar ge binnenkomt en het login en paswoord op een post-it op het scherm hangt.
En als ge daar iets van zegt is het precies of gij zijt den boeman.

Toch geen Alcatel SpeedTouch Home aangepast naar een Pro?
Dat heb ik vroeger ook nog gedaan zo.
Jaja Alcatel Speed naar pro.

Ge kunt dat oplossen door in hun naam voor IT pizza te bestellen .
Oud 3 januari 2022, 13:20   #134
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thanks. Ik ga die pc eens deftig opkuisen en compleet terugzetten.
Het moeilijkste zal worden om een lokale vpn server op te stellen voor alle toestellen.
Stel, 4 toestellen zijn tegelijk aan zwaar internetverbruik bezig, is zo een raspberry pi 8 gb ram wel voldoende?
Ik denk dat je hier terminologie door elkaar haalt. Een VPN server zorgt ervoor dat je vanuit een extern netwerk (bvb. in een hotel) een VPN connectie kan opzetten naar je netwerk thuis. Ik vermoed dat je een VPN gateway wil opzetten (Alle verkeer gaat over een Pi->VPN Server tunnel)

Ik vermoed dat die pi voorlopig wel voldoende is, maar die setup lijkt me onhandig. Een van de beste toepassingen van een VPN is het omzeilen van geo-blocking door snel een tunneltje op te zetten naar een ander land. Lijkt me dan niet handig als al je verkeer door 1 VPN tunnel gaat.

Privacy lijkt me trouwens geen goede reden voor een VPN. Als je Microsoft niet vertrouwd, waarom zou je dan wel blind vertrouwen hebben in een VPN provider?
Oud 3 januari 2022, 13:42   #135
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ik denk dat je hier terminologie door elkaar haalt. Een VPN server zorgt ervoor dat je vanuit een extern netwerk (bvb. in een hotel) een VPN connectie kan opzetten naar je netwerk thuis. Ik vermoed dat je een VPN gateway wil opzetten (Alle verkeer gaat over een Pi->VPN Server tunnel)

Ik vermoed dat die pi voorlopig wel voldoende is, maar die setup lijkt me onhandig. Een van de beste toepassingen van een VPN is het omzeilen van geo-blocking door snel een tunneltje op te zetten naar een ander land. Lijkt me dan niet handig als al je verkeer door 1 VPN tunnel gaat.

Privacy lijkt me trouwens geen goede reden voor een VPN. Als je Microsoft niet vertrouwd, waarom zou je dan wel blind vertrouwen hebben in een VPN provider?
Daarbij nog even dit.

Virtual Private Network

Je hebt inderdaad die betalende services om je origine te maskeren, dat zullen de meester particuliere gebruikers kennen.

Maar je hebt ook VPN tunnels tussen bedrijfsnetwerken of om verbinding te maken met uw bedrijfsnetwerk of prive netwerk. Dat zijn ook VPN's
Oud 3 januari 2022, 14:11   #136
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen zelf opstellen zonder betaalde bijkomende server.

ZO: https://m.youtube.com/watch?v=Iwoznebw88o
Zie ook: https://m.youtube.com/watch?v=jlHWnKVpygw

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 januari 2022 om 14:15.
Oud 3 januari 2022, 14:21   #137
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Neen zelf opstellen zonder betaalde bijkomende server.

ZO: https://m.youtube.com/watch?v=Iwoznebw88o
Zie ook: https://m.youtube.com/watch?v=jlHWnKVpygw&t=1665s
Ah ok, je wil dus een beveiligde verbinding maken van een extern untrusted netwerk (luchthaven, hotel, McD?) naar je thuisnetwerk?
Oud 3 januari 2022, 14:23   #138
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ok, je wil dus een beveiligde verbinding maken van een extern untrusted netwerk (luchthaven, hotel, McD?) naar je thuisnetwerk?
Dat laat ik dus heel bewust dicht. als er een pietenolleke in die software zit, dan zitten ze ook zo binnen. Lekker op uw security cam's meekijken, etc...
Oud 3 januari 2022, 14:26   #139
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling is dat ieder thuistoestel verbonden met internet via die router automatisch op een vpn komt.
Oud 3 januari 2022, 14:27   #140
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Dat laat ik dus heel bewust dicht. als er een pietenolleke in die software zit, dan zitten ze ook zo binnen. Lekker op uw security cam's meekijken, etc...
Ditto, er wordt heel bewust op vulnerable VPN services gescanned - zeker sinds Covid. Je zou dat echter wil in een eigen VLAN kunnen stoppen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be