Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2004, 23:43   #121
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Mag ik zeggen dat dat net de tactiek van het Vlaams Belang is. Zoeken naar extremen en dat voorspiegelen als standaardsituatie.
U mag dat zeggen, maar ik twijfel of er iemand enige interesse heeft in uw onzin. Buiten piano en konsoorten, een handje vol dus.
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 23:58   #122
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Nu heb ik niet al de beelden gezien, alleen die op het nieuws.
Maar was er echt sprake van racisme?
Mij leek die man eerder bang.
Bang voor het ongekende.
Hij had het over schapen slachten in de living.

Komaan, ben ik dan naïef of is dat een gebruik, nee toch.............
Soit, hij stelde zich negatief tegenover het onbekende (de huurders die bij hem het minste vertrouwen inboezemde).
Zoals eerder al werd aangehaald, vervang dat marokaans koppel door een punker met ditto madam, en die vissen ook naast het net.

Dus om die man meteen te bestempelen als racist, dat is een brug te ver.
Van zodra de moslimgemeenschap hun deuren meer opent, de autochtonen wat meer achter de moslimmuren willen kijken, dan verdwijnt ook die 'mysterieuze schrik'.

Soit, ik heb de beelden niet helemaal gezien, maar waar gaan we naartoe, een allochtoon wordt iets geweigerd, en onmiddelijk wordt het aan racisme gelinkt (waarmee ik niet wil tegenspreken dat ze het idd moeilijker hebben).

Waar gaan we naartoe.
Logisch dat mensen paranoïde worden en beginnen moorden zonder afdoende reden.
Waar gaan we idd naartoe? Ik neem geen marokkaan als werknemer huurder en ik ben een bange (tuurlijk ) racist.
Van mij mag de moslimgemeenschap haar deuren open zetten tot ze gemeenschappelijk een verkoudheid krijgen, van mij moet men geen toenadering / interesse 'whatsoever' verwachten. Een groep mensen die neerkijkt op onze levenswijze - zij wonen bij ons remember? - en er op sommige onderwerpen zelfs vierkant zijn botten aanveegt hoeft van mij geen greintje sympathie te verwachten.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 00:42   #123
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
... de poll die werd gedaan in het vakblad "de journalist" waaruit bleek dat 80% van de journalisten links tot extreem links had gestemd.
Niet juist. 3 op 4 journalisten beschouwde zichzelf volgens die poll als progressief. "Progressief" is iets heel anders dan "links". Liberalen zijn bvb progressief.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 00:48   #124
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Niet juist. 3 op 4 journalisten beschouwde zichzelf volgens die poll als progressief. "Progressief" is iets heel anders dan "links". Liberalen zijn bvb progressief.
Ook Coveliers en De Decker ?
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 00:49   #125
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Volgens Nazi-Lover Fieseler zijn alle "niet-beh(l)angers" links tot extreem links.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 00:52   #127
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Die doen mij meer aan "Gaston & Leo" denken 8)
Oud 22 december 2004, 00:53   #128
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Volgens Nazi-Lover Fieseler zijn alle "niet-beh(l)angers" links tot extreem links.
Daarover beschikt hij zeker over een wetenschappelijke studie, zoals over de transfers, het "profitariaat", enz.
Oud 22 december 2004, 01:12   #129
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Telefacts nu ook gezien. Eerst en vooral moet er gezegd worden dat dit TV is en dat alles opgezet spel is en een boodschap uitsuurt die de boodschap is van de maker. TV is fake, maar vantijd kun je wel interssante dingen meepiken.
Ik kanwel begrijpen dat verhuurders wantrouwig zijn. Ze zijn niet rascistiich ingesteld, maar zijn gewoon wantrouwig. Bv. dat met een contract van 1 jaar ipv 3 jaar is geen slechte initiatief (het moet dan wel uitgevoerd worden naturlijk). (werd slecht geacteerd in deze scenes )
Werkegevers daarentegen kunnen wantrouwig zijn maar dat mag niet wegen op hun beslissing. Een gesprek kan wel een beslissing maken. Hier zag je ook het fakegedeelte in de uitzending. Iemand die iemand moet gaan aannemen gaat heel dikwijls luisteren naar de vroege werkgever van zijn solicitanten. Met een fake cv kom je dus niet ver.
Quota's zijn uit den boze, de geschikste persoon moet op de juiste plaats komen. Ras mag hier geen onderschijd maken.
Die moslims mogen zeggen wat ze willen, ik heb er wat boeken over gelezen enzo en in de koran staan fragmeneten in die toelaten de moslims onverdraagzaam te zijn tegen over de niet-gelovigen. De islaam staat nog in de middeleeuwen en het wordt tijd dat ze hun verlichting eens doormaken.

Wat ik me weer afvroeg is waaromdat ze het weer over moslims hadden als het over allochtonen gingen. Juist, de meeste problemen komen uit de hoek van de islam...

nog een mooi citaat was: "Het is een paradijs voor de moslims. Belgie is de beste plaats voor moslims" Wat zijn ze dan toch aan't klagen?

Nog iets, Groen Rechts. Wat een zieke partij is dat? Mensen die hier geboren en opgegroeid zijn, zelfs al werken, uitwijzen ? Die kerels (marginalen) zijn geschift.

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 22 december 2004 om 01:18.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 01:51   #130
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

De percentages Vlamingen die het knuffelbeleid tav vreemdelingen beu zijn groeien aan! Voornaamste van de ganse uitzending.
En voorts: wijze woorden vanwege Wolf.
Wat betreft die volksverraders die denken zich te kunnen / mogen bekeren tot de islam: voor mijn part mogen die de doodstraf krijgen wegens grove vorm van subversieve activiteiten.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 07:10   #131
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
dat zijn echte liberalen !! tenminste geen gatlekkers van "dirupette" !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 07:12   #132
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarover beschikt hij zeker over een wetenschappelijke studie, zoals over de transfers, het "profitariaat", enz.
die transfers bestaan al jaren en zijn bewezen ! niet komen zeveren hé

KBC heeft het bewezen en een andere openbare instelling heeft ze bevestigd !

waarom zijn de walen anders tegen de splitising van de sociale zekerheid of Vlaanderen Onafhankelijk... juist omdat ze anders op hun blote kont zitten !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 22 december 2004, 07:19   #133
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Een poll op een website is waardeloos, vermits de steekproef NIET representatief is. Onder andere, omdat een bepaald segment van de populatie (zij die geen computer en/of computerkennis hebben) sowieso van deelname worden uitgesloten. Verder is er het fenomeen van autoselectie, wat betekent dat de deelnemers zichzelf aanmelden om de vragenlijst te beantwoorden. Nog een onoverkomelijk probleem met internet-enquêtes is het feit dat multipele responsen (personen die meer dan één keer deelnemen) niet uit te sluiten zijn. Enzoverder...

Om de waarde van een statistisch onderzoek te kennen, is het ook belangrijk te weten wie het onderzoek gevoerd heeft. Dit kan, samen met een methodologische kritiek, een bron van twijfel omtrent het onderzoek zijn. Maar gewoon out of the blue beweren dat de steekproef te klein is, is vaak het argument van hen die moeite hebben met de inhoud van het onderzoek... Gewoon omdat de resultaten niet in overeenstemming zijn met hun eigen vooroordelen.

Dat statistieken vaak tot statistrikken worden herleid is waar, maar daar trapt enkel hij of zij in die de moeite niet doet om even verder te kijken dan de eigen neus lang is en vooral het denken maar liefst aan een ander overlaat.
die poll is wel representatief... er zitten meestal mensen bij die slim genoeg zijn en geen marginalen of debielen of dummies. Ook van allle leeftijden.
Deze soort polls betrouw ik meer daar ze anoniem zijn, er is geen schroom, echte vrije meningsuiting en er ontstaat geen remming !
Oud 22 december 2004, 08:19   #134
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Nee, men zal in Marocco ook liever een appartement verhuren aan een buitenlander. Die moet dan wel 5 keer meer huur betalen dan een autochtoon
Oops , Vlomsbelang vlak in the face !
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 10:33   #135
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"VLD'ers" en "liberalen" zijn verschillende begrippen hoor . Op moreel-ethisch vlak zijn Coveliers en Dedecker trouwens wel progressief, denk ik.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 10:41   #136
kimbalé
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill
Als ik oordeel dat in mijn bedrijf geen marokkaan past ongeacht van zijn kwalifikaties ben ik dan een racist? Ik neem misschien wel een chinees/japanner , ja voor mijn part een aboriginal aan.......
Enne de te pas en onpas gebruikte 'racist' betittelingen van een bepaald soort mensen laten mij kouder dan een blok noordpoolijs van duizend jaar oud.
Jep, dan spreken we inderdaad van racisme, u neemt die man niet aan enkel en alleen omdat hij Marokkaan is.
Kijk, de oplossingen die het VB biedt zijn niet realistisch. Allochtonen van de 2de, 3de generatie zullen nooit naar hun land van herkomst gestuurd worden. Hun land is, face it, België. Wanneer mensen met jouw mentaliteit blijven handelen komen we nooit tot een oplossing. Op die manier blijven we in de vicieuze cirkel: Marokkaan krijgt geen kansen, frustratie bij de Marokkaan, Marrokaan zorgt voor overlast, frustratie bij de Belg, Belg geeft Marokkaan geen kansen... Welk beginpunt je voor dit simplistisch cirkeltje wil geven kies je zelf maar. Het wordt tijd om de cirkel te doorbreken. Hiervoor zijn inspanningen nodig van zowel de allochtone als de autochtone bevolking.
Met verdraagzaamheid bereik je veel meer dan met haat...
kimbalé is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:17   #137
VlomsBelang
Banneling

VlomsBelang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
. U spreekt over de vreemde geur van moslims, wat op zijn minst als racistisch kan aangeduid worden. En tenslotte u hanteert LOGICA terwijl er niets logisch in uw redenering zit.
sorry, maar ik zeg gewoon wat ik ruik.
IS DAT RACISTISCH????

Ge kunt al een polleke geven aan Pater Leman.
Die beschuldigt ook iedereen omdat die de waarheid zegt.
VlomsBelang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:20   #138
VlomsBelang
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Ik denk dat gij van die meneer nog wat Nederlandse les zoudt kunnen gebruiken.
tja, als we op elke letter gaan letten...ZEVEREIR!!
Moette gij di Rupo of Stevaert nie gaan boren?

en ik klap hoedak wil!!
Oud 22 december 2004, 13:22   #139
VlomsBelang
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Pas wel op dat Dutroux of Fourniret niet passeert, want dan zal het niet bij fluiten blijven....
tja, maar da zijn nu weer walen!!!
Die zijn ook voor niks goed, en slim zijn ze zeker niet.
Marokkanen en Walen kunnen elkaar al een polleke geven qua IQ en werklust
Oud 22 december 2004, 13:23   #140
Haiduc
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
tja, als we op elke letter gaan letten...ZEVEREIR!!
Moette gij di Rupo of Stevaert nie gaan boren?

en ik klap hoedak wil!!
Neem het Jampie, niet kwalijk..Hij is gewoon verliefd op die twee tot over zen oren, en dan heb je namelijk oogkleppen op
Haiduc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be