Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2022, 10:05   #121
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ruimtelijk gezien kan je het zo voorstellen dat die oneindige reeks begint met de lege oneindige ruimte ( die ook eeuwig is ) en dan komen de eerste materiële structuren van heelal-eilanden ( waarvan ons heelal er één is ) en dan daarin de slierten of wolken van melkwegen en sterrenstelsels. Dan de individuele melkwegen zelf.
Dus de vorm wordt dan steeds duidelijker en meer ontwikkeld.

Dan komen de sterren in de melkwegen zelf aan de beurt en dan dat deze weer op zichzelf staande systemen zijn, dus met planeten en die weer met manen.

Dan de individuele ster of planeet of maan.
Dit is dan vreselijk belangrijk omdat op een planeet reeds leven aanwezig kan zijn, zoals onze aarde.

Dit doorbreekt dan de ontwikkeling van het puur mechanische systeem, dat van macro naar micro loopt.
Want hier gaan mechaniek en organiek (leven ) al samen.
Oud 23 augustus 2022, 09:49   #122
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit doorbreekt dan de ontwikkeling van het puur mechanische systeem, dat van macro naar micro loopt.
Want hier gaan mechaniek en organiek (leven ) al samen.
Dan komt vervolgens de microkosmos van de atomen aan de beurt, waar ook de eenheid van leven en mechaniek al bestaat, maar dan al overal en wel als de ruimtevaartcultuur van de microwezens.

Enzovoort, want in die microkosmos schuilt een nog hogere cultuur tot in het oneindige.

Dit is een eeuwig systeem, dat echter in de tijd zichzelf doorloopt door richting macrokosmos op te schuiven, want wij gaan in de toekomst het heelal volbouwen met ruimteschepen en worden wij zelf microwezens en gaan we macroreuzen bouwen en de microwezens worden mini-microwezens en deze schuiven ook weer een plaats op, enzovoort.
Oud 24 augustus 2022, 08:36   #123
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het systeem van microculturen is nooit eens voor het eerst begonnen.

Maar wel ligt het logische begin in de eenheid van Niets en Zijn.
Dus het is logischerwijs bij het Niets begonnen, want het Niets IS!
Dus uit het Niets is als het ware het Zijn tevoorschijn gekomen.

De eenheid van Zijn en Niets is het Worden......dat zelf Blijvend is en zo de manifestatie van de Tijd.
De tijd op zijn beurt openbaart zich als ruimte, enzovoort.

Zo ontstaat begrip na begrip de hele werkelijkheid als een oneindig systeem.
Maar dat oneindige systeem bestaat al eeuwig.
Oud 25 augustus 2022, 10:40   #124
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN?

Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren.
Dat is erg onlogisch.
Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^40 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden.
Oud 28 augustus 2022, 08:43   #125
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ONZE MAATSCHAPPIJ EN DE MICROKOSMOS

De wetenschap kan niet verklaren hoe domme atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten heeft kunnen scheppen en ook niet hoe deze atomen ons lichaam en onze hersenen zo subliem kunnen doen functioneren.
Onze maatschappij beweegt ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie en zo ben ik ben mening dat ook de microkosmos van ons lichaam een hogere wereld is, die ook niet vanzelf beweegt, maar op de intelligentie berust van hogere microwezens.
Dat wil zeggen: wat bij ons ook niet vanzelf gaat, gaat in de microkosmos ook niet vanzelf.
En vooral omdat ons lichaam nog veel en veel ingewikkelder in elkaar zit dan onze eigen wereld.
Ons lichaam wordt ook wel met een staat vergeleken, waarbij onze hersenen de regering zijn en onze zenuwen met communicatie-lijnen en onze aderen met wegen, enzovoort.
En ik denk dus dat het werkelijk zo is, namelijk dat ons lichaam een staat op zichzelf is, die bewoond wordt door microwezens, die in de atomen als ruimteschepen wonen.
En hiermede is de werking van ons lichaam afdoende verklaard, volgens het principe : zo als het bij ons is, zo is het ook in de microkosmos.
Oud 29 augustus 2022, 10:50   #126
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1 - Toeval is de slechtste "verklaring".

2 - Beter is dat de natuur zelf doelgericht is, dus in het scheppen en ontwikkelen van het leven even logisch is als de natuurwetten.

3 - Maar nog beter is dat het leven bewust is geschapen en geëvolueerd door de microwezentjes.
Oud 30 augustus 2022, 10:28   #127
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HET ATOOM IS INGEWIKKELDER

1 - je kunt zo zien dat bijvoorbeeld een uranium-atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel met zijn vele kerndeeltjes, en verder met positieve protonen en neutrale neutronen in de kern zelf en negatieve elektronen die om de kern heen draaien.
Verder zijn de protonen en neutronen weer opgebouwd uit quarks in 6 soorten.
2 - Daar komen ook nog de hogere natuurwetten bij van het elektro-magnetisme en de kwantummechanica.
3 - Denk verder ook aan de enorme kracht van de kern-energie en andere.
Want de microkosmos heeft 3 extra krachten, namelijk het elektromagnetisme en de sterke en zwakke kernkracht en ook de zwaartekracht berust naar alle waarschijnlijkheid op deeltjes in de microkosmos, zoals met name de nog hypothetische gravitonen.
4 - Dan zijn er ook nog ongeveer 113 verschillende soorten atomen volgens het systeem van Mendeljeff.
5 - En bedenk hier ook dat het elektron zo ongeveer 10^16 maal sneller om de kern draait dan de aarde om de zon en dat dus ook de evolutie daar 10^16 maal zo snel moet gaan en zich dus heeft ontwikkeld tot een ruimtevaartcultuur.
Oud 31 augustus 2022, 08:24   #128
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

John Hogue.
Messiahs: The Visions and Prophecies for the Second Coming.
The Saviour does not satisfy our expectations. page 9.
Are we programmed to miss the Saviour again? page 17
Indeed.
People are superstitious and missed Me again, also John Hogue.

Oud 2 september 2022, 11:00   #129
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De microkosmos is ingewikkelder dan de macrokosmos en ook nog veel beter georganiseerd en het is mijns inziens ook een hogere wereld, niet alleen qua natuurwetten, maar ook qua cultuur, dus hoger dan onze aarde met onze wereld erop.
Het is een wereld die verder ontwikkeld is en een verder ontwikkelde wereld is mijns inziens een ruimtevaartcultuur.
Hoger niet alleen omwille van hogere natuurkundige eigenschappen, maar dus ook hoger in die zin dat de microkosmos het product is van levende wezens.
Oud 3 september 2022, 11:27   #130
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nieuwe Geboden.

Heb de microwezentjes lief.
Ken de wereld.
Ken je zelf.
Red onze planeet.
Vertel de heilige boodschap dat atomen uit ruimteschepen bestaan en dat Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
Oud 4 september 2022, 07:46   #131
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vader en de zoon en de heilige geest zijn een overgang van de oude bijbel naar de nieuwe Bijbel.
De vader en zoon zijn uit de oude bijbel en de heilige geest uit de nieuwe, maar de zoon eveneens als wedergeboren in mij en de vader ook als eenheid van alle microgoden.
Oud 5 september 2022, 10:47   #132
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1 - New Genesis: the universe is not created about 6000 years ago, but the universe is eternal and explained by Logic.

2 - New laws are based on modern time and on logical and reasonable explanation and as to be developed for our future on earth and in space.

3 - New Love is for all living beings on earth and in the universe when we will find them in the future, and especially for the microgods in the microcosmos.
It is especially spiritual love by understanding.
Oud 6 september 2022, 10:47   #133
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De microkosmos is ingewikkelder dan de macrokosmos en ook nog veel beter georganiseerd en het is mijns inziens ook een hogere wereld, niet alleen qua natuurwetten, maar ook qua cultuur, dus hoger dan onze aarde met onze wereld erop.
Het is een wereld die verder ontwikkeld is en een verder ontwikkelde wereld is mijns inziens een ruimtevaartcultuur.
Hoger niet alleen omwille van hogere natuurkundige eigenschappen, maar dus ook hoger in die zin dat de microkosmos het product is van levende wezens.
Oud 8 september 2022, 11:11   #134
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook de zwaartekracht berust op de microkosmos.

Ik had de gewone aantrekkingskracht van de macrokosmos vergeleken met de hogere krachten van de microkosmos, zoals het electromagnetisme, om daarmee te bewijzen dat de microkosmos verder ontwikkeld is.
Maar de gewone aantrekkingskracht berust ook op deeltjes van de microkosmos, de gravitonen.
Maar dat bewijst des te meer dan de microkosmos een hogere wereld is als ook de gewone zwaartekracht uit de microkosmos stamt.

Dit geïnspireerd vanwege een "discussie"strijd met Techneut op Politics.be in een post van 27 okt 2013 en mijn antwoord van gisteren en nu schrijf ik er nog wat bij.
Oud 8 september 2022, 12:59   #135
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1 - New Genesis: the universe is not created about 6000 years ago, but the universe is eternal and explained by Logic.

2 - New laws are based on modern time and on logical and reasonable explanation and as to be developed for our future on earth and in space.

3 - New Love is for all living beings on earth and in the universe when we will find them in the future, and especially for the microgods in the microcosmos.
It is especially spiritual love by understanding.
Harrie, het lijkt mij niet logisch dat er in een eeuwig (en oneindig) universum iets nieuws zal ontstaan, zoals je stelt in 2 en 3. Alles is al eens ontstaan en vergaan.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 09:24   #136
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Harrie, het lijkt mij niet logisch dat er in een eeuwig (en oneindig) universum iets nieuws zal ontstaan, zoals je stelt in 2 en 3. Alles is al eens ontstaan en vergaan.
De eeuwigheid en de tijd behoren bij elkaar.
En je zegt het ook zelf: alles is al eens ontstaan en vergaan.
Dat is de tijd in de eeuwigheid, die de oude wetten doet vergaan en mijn nieuwe wetten doet ontstaan.

Ik zeg niet dat het nooit eerder is vergaan en ontstaan.
Het leven is een cyclus systeem, waarin alles zich eindeloos herhaalt.
Oud 12 september 2022, 08:34   #137
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben totaal verschillend van de oude Jezus, zodat je mij niet meer kunt herkennen.

1 - Ik kan geen wonderen verrichten.
2 - Ik ben niet sociaal, want ik ben liever alleen (meer kluizenaar).
3 - Ik ben geen profeet, maar een filosoof.
4 - Ik ben niet altijd zo serieus, want ik hou ook van humor.
5 - Ik spreek niet tot de mensen, maar ik schrijf en ik maak tekeningen.
6 - Ik heb geen lang haar, wel tijdens de hippe tijd lang geleden, maar ik draag een bril.
7 - Ik ben niet zo jong meer (hoewel ik 29 was toen ik mijn atoomtheorie ontdekte), maar ik ben een oude man en ik zou de grootvader van Jezus kunnen zijn.
Oud 13 september 2022, 09:18   #138
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben zo anders dan die oude Jezus.
Ik vraag niet naar je zonden, maar naar je goede daden in de eerste plaats om je in het boek van het leven te vinden en je bij mijn Vader te prijzen zodat hij de hemel voor je open laat gaan.
En als je geen goede daad weet: de eerste is mij te geloven.
Oud 14 september 2022, 10:05   #139
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

TIJDSBEREKENING

Een elektron draait ongeveer in een seconde 7 x 10^15 keer om de kern heen.
Zeg dat een zo'n draai ongeveer een jaar duurt, dus een microjaar voor de microwezens, dus gelijk aan de draai van de aarde om de zon voor ons.
Nu zitten er in een jaar ongeveer 30 miljoen seconden.
Dus de tijd in de microkosmos gaat dan : 7 x 10^15 x 30 x 10^6 = 210 x 10^21 = ongeveer 10^23 x zo snel als bij ons.
Onze hele evolutie van ongeveer 14 miljard jaar heeft dus voor de microwezens: 14 x 10^9 x 10^23 = 10^33 jaar geduurd en zo lang zal het voor ons dan ook ongeveer duren voor wij samen met 10^75 andere heelal-eilanden de macrokosmos hebben omgebouwd tot een volledige ruimtevaartcultuur, geschikt voor een evolutie van levende macrowezens, dat wil zeggen: macro-planten en –dieren en –mensen.
Oud 15 september 2022, 10:08   #140
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar in de mini-microkosmos gaat de tijd nog sneller en in de nog kleinere super-mini-microkosmos nog sneller, enzovoort, tot een eindeloos snelle tijd, zodat onze 13,7 miljard jaar de limiet heeft van de eeuwigheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be