Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Dit filmpje wekt...
afschuw... maar je wist dit al en at het sowieso nooit 33 66,00%
afschuw... en nu ben je voorgoed overtuigd: nooit meer 5 10,00%
een irritatie op... je eet het toch maar zelden en enkel op restaurant 7 14,00%
totaal niets op... 't is gewoon lekker en wat kan het jou verdommen dat die beesten zo afzien 4 8,00%
ergernis op... nu ga je 't speciaal kopen, gewoon om tegendraads te doen 1 2,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2004, 22:46   #121
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Was het maar die worsten alleen.
Het beste zou nog de lookworst schijnen te zijn, maar al de rest is puur afval die ze mooi weten te maken en op smaak zetten.
Weet je, ik heb ooit eens iemand 200'000 miljoen weten te erven bij leven van een "groothandelaar in vlees". Nu ze waren wel met 5 kinderen en elk kreeg dat bedrag bij leven en bij overlijden nog eens hetzelfde. Da's 2 miljard!
We zullen maar denken dat alles dat uitgevoerd was ook dat was wat ze beweerden te zijn hé.
Goede raad: De beste kwaliteit vindt je nog altijd bij de boer zelf
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 22:50   #122
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan te denken dat jonge gasten geen beenhouwer meer willen worden omdat ze denken dat er daar niet veel te verdienen is. Ze moesten eens weten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 22:58   #123
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zwijgen dan nog over de gigantische btw carrousels die er "ooit" met vlees is geweest. 10 ton steak en in werkelijkheid 10 ton afval. Zo alle dagen een ritje?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 23:27   #124
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
(belgische runderen zijn gezonder dan belgische sportmensen)
Dat ze er in de sportwereld er ook stevig met dat spul tegenaan gaan, is ondertussen wel duidelijk. Maar allé, vinden ze hun afzet niet meer bij de beesten, dan toch nog bij die coureurs... en zo blijven de zaken draaien hé.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 23:37   #125
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Dat ze er in de sportwereld er ook stevig met dat spul tegenaan gaan, is ondertussen wel duidelijk. Maar allé, vinden ze hun afzet niet meer bij de beesten, dan toch nog bij die coureurs... en zo blijven de zaken draaien hé.
Absoluut
Oud 24 december 2004, 01:10   #126
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ik kan maarte hier bijtreden, die tijden van ongeoorloofd gebruik van medicatie zijn voorbij. Het blijft wel een probleem dat de regels hier te streng zijn maar dat veel controleurs geen fluit waard zijn. M'n moeder heeft lang voor het IVK gewerkt (was vroeger de controledienst van de overheid) waar er nogal veel corrupte typen in zaten, unclusief de top. Nu is ze kwaliteitsverantwoordelijke in een slachthuis en krijgt zelf te maken met die mannen. Met de nieuwe lichting zitten er nu zelfs verschillende ex-veeartsen in die hormonen spoten, dus je kan wel raden hoe "goed" ze hun werk doen
Hormonenspuiters heb je nog steeds, maar dat is echt een marginale groep die tot het uiterste gaat. Onlangs is er zelfs weer een veearts bedreigd geweest door die criminelen. Maar goed dat we daar af van zijn, want hun hormonen spuiten was helemeaal niet het ergste. Iedereen herinnert zich nog de zaak Van Noppen geloof ik? Daarnaast weet ik nog goed als kind dat er van die rare typen naar ons thuis kwamen om m'n moeder om te kopen toen ze nog bij het IVK zat, of een collega die letterlijk gek is geworden omdat ze eens op zijn huis hebben geschoten, hem constant bedreigden en z'n kinderen lastigvielen. Dus die naam - hormonenmaffia - hebben ze echt niet gestolen

Laatst gewijzigd door instromaniac : 24 december 2004 om 01:11.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 08:45   #127
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik kan maarte hier bijtreden, die tijden van ongeoorloofd gebruik van medicatie zijn voorbij. Het blijft wel een probleem dat de regels hier te streng zijn maar dat veel controleurs geen fluit waard zijn. M'n moeder heeft lang voor het IVK gewerkt (was vroeger de controledienst van de overheid) waar er nogal veel corrupte typen in zaten, unclusief de top. Nu is ze kwaliteitsverantwoordelijke in een slachthuis en krijgt zelf te maken met die mannen. Met de nieuwe lichting zitten er nu zelfs verschillende ex-veeartsen in die hormonen spoten, dus je kan wel raden hoe "goed" ze hun werk doen
Hormonenspuiters heb je nog steeds, maar dat is echt een marginale groep die tot het uiterste gaat. Onlangs is er zelfs weer een veearts bedreigd geweest door die criminelen. Maar goed dat we daar af van zijn, want hun hormonen spuiten was helemeaal niet het ergste. Iedereen herinnert zich nog de zaak Van Noppen geloof ik? Daarnaast weet ik nog goed als kind dat er van die rare typen naar ons thuis kwamen om m'n moeder om te kopen toen ze nog bij het IVK zat, of een collega die letterlijk gek is geworden omdat ze eens op zijn huis hebben geschoten, hem constant bedreigden en z'n kinderen lastigvielen. Dus die naam - hormonenmaffia - hebben ze echt niet gestolen
Dat IVK bestaat nog steeds, net zoals al die medicamenten, en die maffia.

Nu een andere voorzichtige vraag: die hormonen, zijn wel echt zo des duivels als men hier in Europa beweert. Een groot stuk van de wereld, neem nu Amerika, trekt zich er niks van aan, en zijn die dan zo ongezond? Ze zijn geweldadiger ja, zo dat ermee te maken hebben?
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 08:51   #128
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Nu is ze kwaliteitsverantwoordelijke in een slachthuis en krijgt zelf te maken met die mannen.
Dan zal je moeder wel weten hoe moeilijk het om voor een baas te werken is die je betaalt, maar aan wie anderzijds moet zeggen dat dit en dat vlees niet deugd en moet worden weggesmeten. Niet simpel. Dat daar toch af en toe nog geknoeid wordt lijkt me dan ook niet meer dan logisch.
Oud 24 december 2004, 11:33   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Dat IVK bestaat nog steeds, net zoals al die medicamenten, en die maffia.

Nu een andere voorzichtige vraag: die hormonen, zijn wel echt zo des duivels als men hier in Europa beweert. Een groot stuk van de wereld, neem nu Amerika, trekt zich er niks van aan, en zijn die dan zo ongezond? Ze zijn geweldadiger ja, zo dat ermee te maken hebben?
Laat ze ginder maar proefkonijn zijn op grote schaal.
Als 't geen kwaad kan - als dat blijkt op termijn van een mensenleven of van twee drie generaties - dan hebben ze het voordeel dat hun vleesindustrie hen zolang een aardig percentje meer heeft opgebracht. Big deal.
Als 't wel kwaad zou kunnen, dan hebben ze het aan hun kloten. Letterlijk en figuurlijk.

Zou jij je kandidaat stellen om je te laten inspuiten, vb. met ne goeie shot hormonen van 'het andere geslacht', als wetenschappelijk eksperiment?
Allez gij nie?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:08   #130
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Laat ze ginder maar proefkonijn zijn op grote schaal.
Als 't geen kwaad kan - als dat blijkt op termijn van een mensenleven of van twee drie generaties - dan hebben ze het voordeel dat hun vleesindustrie hen zolang een aardig percentje meer heeft opgebracht. Big deal.
Als 't wel kwaad zou kunnen, dan hebben ze het aan hun kloten. Letterlijk en figuurlijk.

Zou jij je kandidaat stellen om je te laten inspuiten, vb. met ne goeie shot hormonen van 'het andere geslacht', als wetenschappelijk eksperiment?
Allez gij nie?
Een goeie shot zetten, of hormonenvlees eten, daar is toch nog een groot verschil tussen vind ik. Nu, ik vrees dat ik zo geindoctrineerd ben door de media hier, dat ik ook liever geen hormonenvlees eet zolang er geen zekerheid is over eventuele kwalijke bijwerkingen.

Laatst gewijzigd door dUSK : 24 december 2004 om 12:08.
Oud 24 december 2004, 12:13   #131
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het filmpje niet zien; het wil om een of andere, mij onduidelijke reden niet openen op mijn computer.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed welk antwoord ik uit die poll moet kiezen. Ik ben verzot op foie gras, maar ik vind het gruwelijk wanneer dieren op welke manier dan ook leed wordt aangedaan. Ik kan me inbeelden dat in dit filmpje de meest gruwelijke beelden worden getoond, maar ik kan me niet voorstellen dat iedere ganzenkweker zijn dieren martelt, net zoals niet iedere kweker van runderen zijn dieren zal behandelen zoals we toen in Anderlecht hebben gezien.

Kortom: ik vind dat foie gras moet kunnen, maar evengoed dat de kwekers die hun dieren martelen streng moeten aangepakt worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:31   #132
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik kan het filmpje niet zien; het wil om een of andere, mij onduidelijke reden niet openen op mijn computer.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed welk antwoord ik uit die poll moet kiezen. Ik ben verzot op foie gras, maar ik vind het gruwelijk wanneer dieren op welke manier dan ook leed wordt aangedaan. Ik kan me inbeelden dat in dit filmpje de meest gruwelijke beelden worden getoond, maar ik kan me niet voorstellen dat iedere ganzenkweker zijn dieren martelt, net zoals niet iedere kweker van runderen zijn dieren zal behandelen zoals we toen in Anderlecht hebben gezien.

Kortom: ik vind dat foie gras moet kunnen, maar evengoed dat de kwekers die hun dieren martelen streng moeten aangepakt worden.
Ik vrees dat dit dan een wake up-call is.
Die martelpraktijken zijn namelijk de gangbare manier van werken bij onze kwekers. Ze gebruiken allemaal die manier van voeden TENZIJ die ene enkeling zoals diegenen waar nou nou het over had. En dat is een enkeling. De foie die jij koopt (dus niet gekend en vermeld hoe die gekweekt wordt) is dus zonder uitzondering bekomen op de gekende manier.
Kuikentjes selecteren en vrouwtjes verbrijzelen wegens onbruikbaar en mannetjes in té kleine hokjes. (mits eenden trekvogels zijn is ELK hok eigenlijk te klein maar in deze kunnen ze zich niet eens draaien, een schoendoos groot) - waarom ben ik daar zo zeker van?
Dat zijn de (tekortschietende) europese normen.
Dan wordt er dus 2 maal daags een trechter in de keel gestoken en worden ze volgepropt met voedsel dat hun lever ziek en veel te groot maakt.
De manier van slachten is niet anders dan de manier waarop kippen worden omgebracht.
Gewoon met hun kopje ergens ingehaakt en zo bloeden ze dood.

Kippen voeden dan nog een massa mensen, deze eenden ondergaan dit enkel en alleen om hun lever. Om te eindigen als een luxe productje.
De verhoudingen zijn dan ook ver zoek, vindt je niet?

Smakelijk eten bij je volgende portie foie
Oud 24 december 2004, 12:39   #133
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Kippen voeden dan nog een massa mensen, deze eenden ondergaan dit enkel en alleen om hun lever. Om te eindigen als een luxe productje.

Zoals ik al eerder de vergelijking maakte tussen het aantal mensen dat je kunt voeden van 1 koe, en het aantal mensen van 1 gansje. En dan vergelijk ik nog niet het afzien van de koe en het gansje...

Wat is de volgende stap van decadentie, terug spechtentongetjes zoals op de feestjes van de Romeinse keizers?
Oud 24 december 2004, 12:47   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat dit dan een wake up-call is.
Die martelpraktijken zijn namelijk de gangbare manier van werken bij onze kwekers. Ze gebruiken allemaal die manier van voeden TENZIJ die ene enkeling zoals diegenen waar nou nou het over had. En dat is een enkeling. De foie die jij koopt (dus niet gekend en vermeld hoe die gekweekt wordt) is dus zonder uitzondering bekomen op de gekende manier.
Kuikentjes selecteren en vrouwtjes verbrijzelen wegens onbruikbaar en mannetjes in té kleine hokjes. (mits eenden trekvogels zijn is ELK hok eigenlijk te klein maar in deze kunnen ze zich niet eens draaien, een schoendoos groot) - waarom ben ik daar zo zeker van?
Dat zijn de (tekortschietende) europese normen.
Dan wordt er dus 2 maal daags een trechter in de keel gestoken en worden ze volgepropt met voedsel dat hun lever ziek en veel te groot maakt.
De manier van slachten is niet anders dan de manier waarop kippen worden omgebracht.

Oké, ik neem aan dat je weet waarover je spreekt en ik weet eerlijk gezegd te weinig over het onderwerp om er een standpunt tégen over in te nemen. Ik bedenk me zonet dat ik een tijdje geleden een documentaire zag over hoe men in China (en daarbuiten trouwens ook) eenden behandelt die bestemd zijn om te eindigen als "gelakte eend". Dat gerecht vereist blijkbaar dat de eenden op een bepaalde manier geprepareerd worden. De fraaie naam van het gerecht laat echter allerminst vermoeden op wat voor een gruwelijke manier die dieren aan hun einde komen. Als datzelfde of een gelijkaardig lot deze foie gras ganzen beschoren is, dan moet ik mijn mening misschien bijschaven...

Laat ik je bij deze plechtig beloven dat ik voortaan alleen nog foie gras zal eten als ik er voor 100% zeker van ben dat die bereid werd op "artisanale wijze", t.t.z. zonder dat de dieren ervoor werden gemarteld. Het is nu trouwens ook niet zo dat foie gras tot mijn dagelijkse menu behoort, dus het vergt nu ook weer geen grote opoffering en er zijn nog massa's andere delicatessen die mijn smaakpapillen kunnen bekoren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 13:31   #135
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Laat ik je bij deze plechtig beloven dat ik voortaan alleen nog foie gras zal eten als ik er voor 100% zeker van ben dat die bereid werd op "artisanale wijze", t.t.z. zonder dat de dieren ervoor werden gemarteld. Het is nu trouwens ook niet zo dat foie gras tot mijn dagelijkse menu behoort, dus het vergt nu ook weer geen grote opoffering en er zijn nog massa's andere delicatessen die mijn smaakpapillen kunnen bekoren.

Oud 24 december 2004, 15:42   #136
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Ik ga meteen een wetsvoorstel proberen te laten indienen die restauranthouders verplicht de benaming 'foie gras' te vervangen door 'zieke ganzelever' op hyn menukaarten. Ook een dergelijke vermelding op de koopwaar in de warenhuizen zou verplicht moeten worden.8)

Laatst gewijzigd door dUSK : 24 december 2004 om 15:42.
Oud 24 december 2004, 17:06   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
...
euhm, klein detail,
lang geleden was ik eens in een industriële kippenslachterij.
Die koppen van die kiekens gingen er wel volledig af, zodat via de halsslagader de bloeddruk in de kiekenhersenen zo vlug daalde dat het eigenlijk de vlugste en minst pijnlijke dood zou zijn ...
Vergelijkbaar met het deskundig kelen van dieren zoals schapen ...

En voor de rest: ge moogt onze normen niet vergelijken met die van ontwikkelingslanden. Voor hen is het levende dier al eten. En eten is er kostbaar. Vanaf dat het dier geslacht is, begint het slecht (rot) te worden. En dan gaat rap in warme landen.
Ce sont des pays en voie de développement. En voie de ... hebdem?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 03:00   #138
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

effe voor dUSK:
Citaat:
Je moet toch toegeven dat je keuze beperkt is. Zeker als je op restaurant gaat.
ik had al gezegd dat hier de keuze om vegetarisch te eten een luxekeuze is:
om vegetarischte eten hoef je tegenwoordig niet al te grote inspanningen meer doen. bijna elke supermarkt heeft zijn huismerk-vegetarische producten, en in elk restaurant vind je wel minstens één vegetarische schotel. kaaskroketjes, slaatjes, pasta's, of vriendelijk vragen dat ze een croque of whatever zonder vlees willen maken: daar kijkt niemand van op.
wees gerust: ik lijd geen honger, eet niets tegen mijn goesting.
akkoord, mijn keuze op restaurant is beperkter, maar je kan maar één gerecht tegelijk eten, niet?
Citaat:
En de problemen die je veroorzaakt als je naar een feestje moet?
ik ben een rustige jongen: ik zorg voor weinig tot geen problemen op feestjes. en alser enkel hapjes zijn met vlees of vis, pas ik, en ik drink een pintje meer
Citaat:
DE extra potten die je vuil maakt bij het koken, of ben je niet zo koosjer?
ik ben wél zo koosjer, en het is allemaal gewoonte. dat potje meer afwassen is voor mij zeker geen reden om vegetarisch eten te laten. en een beetje inventief zijn in de keuken maakt dat ik zeer afwas-economisch kook. als ik bijvb. een wokschotel maak, bak ik in een aparte pan kip voor mijn madammeke. dan heb ik welgeteld één wok en één pan vuilgemaakt. geen centje pijn dus.
Oud 25 december 2004, 20:23   #139
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
effe voor dUSK:
ik had al gezegd dat hier de keuze om vegetarisch te eten een luxekeuze is:
om vegetarischte eten hoef je tegenwoordig niet al te grote inspanningen meer doen. bijna elke supermarkt heeft zijn huismerk-vegetarische producten, en in elk restaurant vind je wel minstens één vegetarische schotel. kaaskroketjes, slaatjes, pasta's, of vriendelijk vragen dat ze een croque of whatever zonder vlees willen maken: daar kijkt niemand van op.
wees gerust: ik lijd geen honger, eet niets tegen mijn goesting.
akkoord, mijn keuze op restaurant is beperkter, maar je kan maar één gerecht tegelijk eten, niet?
ik ben een rustige jongen: ik zorg voor weinig tot geen problemen op feestjes. en alser enkel hapjes zijn met vlees of vis, pas ik, en ik drink een pintje meer
ik ben wél zo koosjer, en het is allemaal gewoonte. dat potje meer afwassen is voor mij zeker geen reden om vegetarisch eten te laten. en een beetje inventief zijn in de keuken maakt dat ik zeer afwas-economisch kook. als ik bijvb. een wokschotel maak, bak ik in een aparte pan kip voor mijn madammeke. dan heb ik welgeteld één wok en één pan vuilgemaakt. geen centje pijn dus.
Gezondheid zou een reden moeten zijn om vlees te eten, bij vele vegetariers swingen de ijzertekorten de pan uit hier nemen zij natuurlijk ijzerpilletjes in (allemaal heel gezond) waarop de meerderheid het dan nog aan zijn lever/maag krijgt. Vele vegetariers komen dan ook op hun stappen terug om helemaal geen vlees meer te eten.
Oud 26 december 2004, 10:37   #140
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Gezondheid zou een reden moeten zijn om vlees te eten, bij vele vegetariers swingen de ijzertekorten de pan uit hier nemen zij natuurlijk ijzerpilletjes in (allemaal heel gezond) waarop de meerderheid het dan nog aan zijn lever/maag krijgt. Vele vegetariers komen dan ook op hun stappen terug om helemaal geen vlees meer te eten.
zoals ik eerder in deze thread al zei, gaat d�*t eerder over veganisten.
die eten namelijk geen dierlijke producten (eieren, kaas, melk, zuivelproducten) itt vegetariërs.

informeer je aub, voor je met oude vooroordelen afkomt.
http://www.vegetarisme.be/php/vegeta...s=3&ss=1&sss=1

[font=Arial, Helvetica, Verdana][size=2] "Wetenschappelijke gegevens wijzen op een positief verband tussen een vegetarisch voedingspatroon en een lager risiko op verschillende chronische degeneratieve ziektes en aandoeningen, inclusief zwaarlijvigheid, hart en vaatziekten, hypertensie, suikerziekte en sommige kankers.
Om volwaardig te zijn moet een vegetarisch voedingspatroon degelijk gepland worden, net zoals om het even welke andere voedingswijze.
"1
[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica][size=2]
[/size][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica][size=2]Een vegetarisch eetpatroon is mogelijks gezonder dan het traditionele eetpatroon waarmee de meesten onder ons grootgebracht werden. Onderzoek in de voorbije twintig jaar heeft duidelijk de voordelen van vegetarische voeding aangetoond en dit zowel om bepaalde aandoeningen te voorkomen als om ze te helpen behandelen. Hiertoe behoren cardiovasculaire aandoeningen, kanker, zwaarlijvigheid en suikerziekte. Bovendien hebben vegetariërs een lager risiko op galstenen2 en constipatie3. Er bestaan zwakke tot redelijke aanwijzingen dat vegetariers minder kans zouden hebben om osteoporose4, diverticulose5, nierstenen6, appendicitis7, Alzheimer8, caries9 en tanderosie10 te ontwikkelen. Sommige studies tonen ook aan dat astma en allergieën minder voorkomen bij vegetariërs11. Bij astmapatienten zou een veganistisch dieet zelfs de nood aan medicatie en de intensiteit en frequentie van de aanvallen kunnen doen afnemen12.

en lees meteen het hele artikel over vegetarisme en gezondheid:
http://www.vegetarisme.be/php/gezond...s=3&ss=2&sss=1

smakelijk!
[/size][/font]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be