![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie meerdere panden verhuurt, werkt best met een vennootschap. Als je bedrijfsvastgoed verhuurt, zou ik altijd met een vennootschap werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onroerende voorheffing was een voorafbetaling van belastingen. Nadat dit Vlaamse bevoegheid werd veranderde dit in een extra belasting. Maar ik weet dat daar nooit veel blabla rond gemaakt werd. Want dat past niet in het verhaal van 'wat we zelf doen, doen we beter...en goedkoper'. Volksbedrog. Want de meeste kiezers hebben toch geen verstand van inkomstenbelastingen. Die zien enkel wat ze op het einde van het jaar moeten bij betalen of terug krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet trouwens ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
In die zeer coherente tekst staan allicht ook dingen die bij onderhandelingen snel kunnen gedropt worden. Ik vrees dat de aftrekbaarheid van verlies bij het spelen op de beurs, zo een van die snel te laten vallen dingen zou kunnen zijn.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik beschouw jou, als het over de Vlaamse bevoegdheden gaat, niet voor de volle 100 procent. (hetgeen een overdrijvinkske is, maar ik wil geen banpunten riskeren).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
|
![]() Citaat:
Gemeenten en provincies vestigen opcentiemen die samen met de gewestelijke onroerende voorheffing worden geïnd. En die opcentiemen worden doorgestuurd naar gemeenten en provincies. Niet de basisbelasting van de onroerende voorheffing. https://lokaalbestuur.vlaanderen.be/...voorheffing-ov Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De basisbelasting maakt trouwens maar enkele procenten uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effen een simulatie gemaakt met een fictief kadastraal inkomen.
Kadastraal inkomen 1200 Gewest 90.91 Provincie 195.02 Gemeente 761.83 Totaal 1047.76 Dit kan verschillen van gemeente tot gemeente. Voor deze berekening nam ik Oudsbergen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger sprak men van grondbelasting. Ondanks de naam is de aanslag op het Kadastraal Inkomen nooit een voorheffing geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
![]() Citaat:
Zoals ik al schreef: de meeste mensen zijn totaal onwetend wat betreft belasting op onroerend goed. Hoe oud zijt gij? Ik ben waarschijnlijk een stuk ouder. Ik weet 100% zeker, uit eigen ervaring in het verleden, dat dit vroeger een voorheffing was die in mindering gebracht als voorheffing op mijn belastingen. Ge moogt ook eens op wikipedia lezen: Citaat:
EN of dat geld nu naar de gemeenten, de provincie, of het gewest gaat; dat kan mij niks schelen. Het blijft een feit dat dit een extra belasting is sinds die heffing een Vlaamse bevoegdheid werd. @Schoofke: is die link duidelijk genoeg? Allemaal ene grote mond over Vlaamse onafhankelijkheid, en de Belgische overheid afbreken. Maar als de Vlaamse overheid u aan in het zak zit (aan het bezeiken is) waar ge bij staat ziet ge dat niet. Laatst gewijzigd door pajoske : 20 juli 2022 om 17:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en ? De nota Van Peteghem, waar deze topic over gaat, is wel de meetkundige plaats van nieuwe federale belastingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt ervan af. Als je 10.000 widgets per dag verkoopt en je valt naar 5000 per dag moet je in kleinere hoeveelheden aankopen ( kan duurder zijn) of meer en langer stockeren (kan ook duurder zijn)