![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie gaat hier echter niet of man en vrouw identiek evenveel taken in huis verrichten maar over zo druk bezig zijn dat je zelfs uw kinderen op de achterbank kan vergeten.
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals iemand zegde: zoals je denkt je gasfornuis te hebben uitgezet, omdat dat iets is dat je normaal bent van te doen. Dat je het vergeten bent, en dat daardoor 3 huizen zijn afgebrand en 5 kinderen omgekomen in de brand, is dus ook een vergetelheid, net zoals die kleine in de auto: je DACHT dat je je fornuis had uitgedaan, zoals gisteren. Je DACHT dat je je kleine had afgezet, zoals gisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf is ze onfeilbaar. Ik zou echt niet zo hoog van de toren willen blazen, ik ben een mens met menselijke eigenschappen. Iets vergeten, verstrooit zijn, ... zijn nu eenmaal menselijke eigenschappen. Dat doen we uiteraard niet bewust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De laatste tijd maak ik zelf mijn ronde, achterdeur vast, vensters dicht, koffiezet uitgetrokken...voor ik in de auto stap. ![]()
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mannen vergoelijken of bagatelliseren zulke tragedies. "Ach, het was zo'n lieve/ goede man, hij was wat verstrooid" enz. "Ach, hij had wat stress op't werk...., hij dacht dat het gisteren was" "Ach, we moeten medelijden met die arme man hebben" Enz. ERG want over de slachtoffertjes wordt hier door (sommige) mannen geen woord gerept. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ligt wel even anders, uw lichaam zal er u, via biologisch proces, wel aan herinneren.
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degene die het artikel gelezen heeft, die las ook dat de man er van overtuigd was dat ie het kind afgezet had, tot z'n vrouw belde waar hij het kind gelaten had. Dat was voor hem de trigger. Een GSM die je in de tas van je kind steekt, kan je ook gebruiken als trigger. Ik heb mijne GSM nodig, waar heb ik die gelaten? Och vergeten in de tas van de kleine. En dan begint de film te spelen en ga je kijken in je auto. Ik wil daarmee helemaal niet zeggen dat een GSM voornamer is dan je kind, helemaal niet zelfs, maar je gebruikt die in dit geval als trigger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() geld
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onfeilbaren begrijpen niet dat andere mensen menselijke eigenschappen hebben.
U gaat, omdat u het al een paar keer meegemaakt hebt, zelf controleren of alles gesloten is en of alle vuren en frietketels uitstaan. U heeft daarvoor een routine ingebouwd. Ik wil met ne GSM in de kindertas hetzelfde doen. Voor mij mag een bandje met een koordje, dat aan mijn pols bevestigd is aan de ene kant en aan de andere kant aan het kinderstoeltje ook beschouwen als een goede oplossing om zo'n kleine vergetelheid, met zo'n grote gevolgen, te voorkomen. Net omdat we mensen zijn. Het andere voorstel, je werktas langs de kleine plaatsen is ook een goed idee. Zo'n dingen werken uiteraard alleen als er een routine in zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erom op een cuciaal moment afgeleid te zijn van de taak die je eigenlijk zou moeten doen, waardoor je dat "vergeet" . Dat gaat van een een treinbestuurder die gestoord wordt, tot en piloot, of iemand die met zware / gevaarlijke machines bezig is, tot een IT er die met iets tricky bezig is. en dus ook mensen die hune kleine moeten afzetten, maar intussen aan iets anders denken, omdat ze een telefoon krijgen of er in hun hoofd mee bezig zijn. Dat is heel erg he, en het is niet om dat goed te praten ook niet, maar het is gewoon des mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niemand vergoeilijkt. Niemand bagatelliseert. Quasi iedereen is hier van mening dat die man of vrouw die 't kind vergat een fout gemaakt heeft. Maar in tegenstelling tot u gaan de meesten er hier vanuit dat het ook iedereen kan overkomen. Quasi iedereen hier beseft dat de focus -helaas- niet altijd op het 'meest belangrijke' gericht is. Dat het kan gebeuren dat je wel eens niet aan je kinderen denkt. Dat het kan gebeuren dat je zo opgaat in de dingen van de dag, dat je wel eens wat vergeet.. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik mijn hond (of kind, moest ik een hebben) zou vergeten.. maar dat wil niet zeggen dat het niet zou kunnen gebeuren. En ja, het is erg voor de slachtoffers.. moeten we hier nu echt allemaal tranen laten en medeleven betuigen..? Ik denk dat iedereen het hier erg vind voor dat kind. Ik vermoed dat iedereen zijn/haar leven stil zou staan moest dit gebeuren bij een geliefde. Maar, het is ook erg voor de 'dader' in kwestie. Die persoon (man/vrouw) heeft dat helemaal niet gewild. Die dragen dat mee voor de rest van hun leven. Overal waar ze komen, iedereen rond hun weet hoe hun kind gestorven is.. ik denk dat een beetje medeleven wel op z'n plaats is ja. Die hun leven is verwoest, met dat verschil dat zij -in tegenstelling tot het slachtoffer- wel nog verder moeten met dat verwoeste leven. En die mensen wil jij dan nog eens extra straffen.. met welk nut, vraag ik me dan af..? Die mensen kan je niet nog harder straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() Inderdaad.. maar die routine ontstaat enkel als je beseft dat het u ook kan overkomen, als je wil vermijden dat er zich zoiets zou voordoen. Familie De Schoofzak stuurt blijkbaar voortdurend berichtjes 'creche ok' en dat soort dingen.. dat is ook een methode waarbij je mekaar helpt om zeker niets over het hoofd te zien. En dan is ook de hele familie gerustgesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() Hoe debiel het voor sommige vrouwen hier ook mag klinken: een checklist kan ook handig zijn.. niet voor niets dat ze dat op quasi alle werkvloeren gebruiken waar veiligheidsrisico's bestaan. Ook al is dat die mensen hun job en horen ze hun job door en door te kennen en mogen ze eigenlijk geen fouten maken, toch is die checklist noodzakelijk.. vaak van levensbelang. Net omdat mensen weten dat mensen -ondanks alles- fouten kunnen maken.
|
![]() |
![]() |