Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2004, 21:05   #121
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Omdat er geen geschreven streektalen bestaan?
Geef toe, sommige sms'jes en msn gesprekken in het dialect zijn echt wel niet om aan te zien.
Een eerste aanzet voor een Zeeuwse/Westvlaamse spelling kun je vinden op http://people.zeelandnet.nl/evenhuis/SturmNL.htm, al moet die volgens mij toch nog wat worden bijgeschaafd.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 21:09   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Een eerste aanzet voor een Zeeuwse/Westvlaamse spelling kun je vinden op http://people.zeelandnet.nl/evenhuis/SturmNL.htm, al moet die volgens mij toch nog wat worden bijgeschaafd.
Verdacht dichtbij de AN-norm. Ik zie woorden staan als "creatief" e.d. die gewoon niet in het dialect voorkomen, maar uit het AN ontleend zijn. Integraal hun spelling trouwens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 21:23   #123
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat een grote miskenning van uw eigen taal inhoudt: bij andere talen wilt u zich de moeite troosten goed te spreken, maar niet bij uw eigen standaardtaal.
Mijn moedertaal is niet het Nederlands, maar het West-Vlaams/Nederfrankisch. Nederlands is in het beste geval mijn tweede taal. Maar los daarvan: waar heb ik geschreven dat ik die moeite voor het Nederlands niet wil doen? Ik dacht dat ik het Nederlands trouwens in één adem met andere talen heb vernoemd? Verder denk ik dat ik gerust mag stellen dat ik mij heel goed in het Nederlands kan uitdrukken, ook al is het een vreemde taal voor mij. Natuurlijk zal je een licht Westvlaams aksent horen als ik Nederlands spreek, maar dat zul je evengoed horen wanneer ik Engels of Spaans spreek.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 21:37   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn moedertaal is niet het Nederlands, maar het West-Vlaams/Nederfrankisch.
Kent u eigenlijk wel iets van taal? Blijkbaar niet wanneer u stelt dat Nederlands uw taal niet is.

Nederfrankisch is al lang uitgestorven, beste vriend. Het was een van de uitlopers van het Oudfrankisch dat de voorvader is van ons huidig Nederlands.

Alleen in de vooroorlogse Duitse literatuur werden de Vlaamse, Hollandse en Brabantse dialecten als "Niederfränkisch" aangeduid. In de Nederlandse literatuur spreekt men over de Frankische dialectenfamilie tegenover de Saksische. De eerste omvat dan ook de Hollandse, Brabantse en Vlaamse dialecten. De Saksische zijn dan weer verwant met de Neder/Platduitse.

De Frankische dialecten zijn echter de basis voor het latere AN. Deze Frankische dialecten vormen de basis van de Nederlandse taal.
Oud 27 december 2004, 21:37   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar los daarvan: waar heb ik geschreven dat ik die moeite voor het Nederlands niet wil doen? Ik dacht dat ik het Nederlands trouwens in één adem met andere talen heb vernoemd?
U stelde eerder dat u het nonsens vond de norm te volgen.
Oud 27 december 2004, 21:50   #126
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Kent u eigenlijk wel iets van taal? Blijkbaar niet wanneer u stelt dat Nederlands uw taal niet is.

Nederfrankisch is al lang uitgestorven, beste vriend. Het was een van de uitlopers van het Oudfrankisch dat de voorvader is van ons huidig Nederlands.

Alleen in de vooroorlogse Duitse literatuur werden de Vlaamse, Hollandse en Brabantse dialecten als "Niederfränkisch" aangeduid. In de Nederlandse literatuur spreekt men over de Frankische dialectenfamilie tegenover de Saksische. De eerste omvat dan ook de Hollandse, Brabantse en Vlaamse dialecten. De Saksische zijn dan weer verwant met de Neder/Platduitse.

De Frankische dialecten zijn echter de basis voor het latere AN. Deze Frankische dialecten vormen de basis van de Nederlandse taal.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 december 2004 om 21:51.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 21:53   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die "Etrusken" zijn niet echt sprekend. Hun koningen waren immers op het laatst ook de overheerser van de Romeinen.
Oud 30 december 2004, 16:20   #128
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Even weer punt voor punt on-top zetten.

[font=Arial]20 goede redenen voor Vlaamse onafhankelijkheid [/font]

Historische redenen die doorwerken tot vandaag

1 – 0, BUB brengt geen enkel valabel tegenargument.
2 - 0, BUB kan geen enkel tegenargument formuleren.

[font=Verdana]Reden 3. Door de Belgische constructie wordt de Vlaamse meerderheid in een minderheidsrol gedwongen en heeft ze een harde strijd moeten leveren om haar taal als tweede officiële taal erkend te krijgen.

[/font]
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 16:29   #129
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En het kost de vlamingen veel geld
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 00:22   #130
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Dit vind ik wel een mooie site:

www.vlaanderenonafhankelijk.info

Laatst gewijzigd door Yann : 31 december 2004 om 00:22.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 00:25   #131
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Hahaha! En daar ik op deze link klikte en op jullie site terechtkwam las ik het volgende:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Site BUB
Op het moment dat de Amerikaanse soldaten omsingeld waren door de nazietroepen tijdens de Slag om de Ardennen eind december 1944 had de Amerikaanse generaal McAuliffe een zeer duidelijk antwoord klaar voor de invallers : « Nuts ! » We staan u geen millimeter af.

Ditzelfde antwoord geeft de B.U.B. sinds twee jaar en een half aan de flaminganten en wallinganten die ons mooi Koninkrijk willen kapot scheuren. Geen splitsing méér. We hebben er al teveel gehad...

Dit is wel heel grappig.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuw : 31 december 2004 om 00:26.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 00:26   #132
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:

Eindejaars actie van Combell ontdekt?

Trouwens maar zwak hoor dat de BUB zich steeds tot dit niveau moet verlagen. Bij gebrek aan goede argumenten zeker...
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 11:21   #133
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Even weer punt voor punt on-top zetten.

[font=Arial]20 goede redenen voor Vlaamse onafhankelijkheid [/font]

Historische redenen die doorwerken tot vandaag

1 – 0, BUB brengt geen enkel valabel tegenargument.
2 - 0, BUB kan geen enkel tegenargument formuleren.

[font=Verdana]Reden 3. Door de Belgische constructie wordt de Vlaamse meerderheid in een minderheidsrol gedwongen en heeft ze een harde strijd moeten leveren om haar taal als tweede officiële taal erkend te krijgen.

[/font]
U wenst geen tegenargumenten te zien. De projectie op Limburg bvb is zeker en vast formeel logisch geldig want in alle aspecten (parameters) gelijkaardig. Maar volgens u niet. Tja, wat doe je dan...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 12:20   #134
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
U wenst geen tegenargumenten te zien. De projectie op Limburg bvb is zeker en vast formeel logisch geldig want in alle aspecten (parameters) gelijkaardig. Maar volgens u niet. Tja, wat doe je dan...
Had u dan een tegenargument geplaatst?
En voor punt 3. Wat is dan de BUBbelkes reactie?
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 15:50   #135
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Hahaha! En daar ik op deze link klikte en op jullie site terechtkwam las ik het volgende:

Dit is wel heel grappig.
Je vergeet het volledige bericht te kopieren:

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]NUTS![/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Op het moment dat de Amerikaanse soldaten omsingeld waren door de nazietroepen tijdens de Slag om de Ardennen eind december 1944 had de Amerikaanse generaal McAuliffe een zeer duidelijk antwoord klaar voor de invallers : « Nuts ! » We staan u geen millimeter af.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Ditzelfde antwoord geeft de B.U.B. sinds twee jaar en een half aan de flaminganten en wallinganten die ons mooi Koninkrijk willen kapot scheuren. Geen splitsing méér. We hebben er al teveel gehad.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Tot hiertoe hebben de media ons grotendeels genegeerd, maar ik heb het vertrouwen dat dat spoedig zal veranderen. Ik hoop dat de media een geste in onze richting zullen doen, want momenteel leggen ze 13.000 Belgen, mensen zoals u en ik die niet van separatisme willen weten, het zwijgen op. En volgens de recente opiniepeilingen zijn het er nog veel meer: 90% van de Belgische bevolking.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) heeft nog duidelijk in 2003 bevestigd dat alle politieke partijen zonder uitzondering een gelijk toegangsrecht hebben tot de media. Men zal de Belgische Unie, die elke dag sterker wordt, dus niet kunnen blijven negeren.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De toekomst zal Belgisch en Europees zijn ! Ik wens U reeds Prettige Feestdagen ![/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Hans VAN DE CAUTERNationaal voorzitter B.U.B.[/size][/font]

Laatst gewijzigd door Yann : 31 december 2004 om 15:51.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 15:56   #136
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]En volgens de recente opiniepeilingen zijn het er nog veel meer: 90% van de Belgische bevolking.[/size][/font]
Dat herrinert me er aan, een aantal weken geleden heb ik zelfs 2 keer een berichtje naar jullie site master gestuurd met de uitleg waar ik deze peiling kon terugvinden.

Tot hier toe heb ik geen antwoord gekregen.

Oud 31 december 2004, 15:56   #137
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Eindejaars actie van Combell ontdekt?

Trouwens maar zwak hoor dat de BUB zich steeds tot dit niveau moet verlagen. Bij gebrek aan goede argumenten zeker...
Zaagt eens niet. Ik heb geen zin om te argumenteren. Ten eerste helpt dat toch niet, want alles wat de Belgen zeggen is toch maar anti-Vlaams, en ten tweede ligt de bewijslast bij de flaminganten, niet bij ons. Als jullie Vlaanderen onafhankelijk willen maken, moeten jullie dat maar argumenteren. Tot hiertoe zijn jullie er echter nog niet in geslaagd om de meerderheid van de Vlamingen van dat standpunt te overtuigen, dus ik denk dat er iets mis is met die "argumenten". En dat al meer dan 100 jaar...
Oud 31 december 2004, 15:56   #138
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Dat herrinert me er aan, een aantal weken geleden heb ik zelfs 2 keer een berichtje naar jullie site master gestuurd met de uitleg waar ik deze peiling kon terugvinden.

Tot hier toe heb ik geen antwoord gekregen.
Ik heb geen bericht ontvangen. Je liegt.
Oud 31 december 2004, 15:58   #139
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zaagt eens niet. Ik heb geen zin om te argumenteren. Ten eerste helpt dat toch niet, want alles wat de Belgen zeggen is toch maar anti-Vlaams, en ten tweede ligt de bewijslast bij de flaminganten, niet bij ons. Als jullie Vlaanderen onafhankelijk willen maken, moeten jullie dat maar argumenteren. Tot hiertoe zijn jullie er echter nog niet in geslaagd om de meerderheid van de Vlamingen van dat standpunt te overtuigen, dus ik denk dat er iets mis is met die "argumenten". En dat al meer dan 100 jaar...
Wij - Flaminganten op dit forum, maar ook diegene daar buiten - hebben al meer dan 100 keer onze argumenten uitgelegd, maar u wil ze niet begrijpen. Trouwens de BUB is voor een unitair België, niet voor een federaal België. Over dat eerste horen we van de BUB ook bijna niets, waarschijnlijk omdat u er geen goede argumenten kunt bij bedenken.

Oud 31 december 2004, 15:59   #140
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb geen bericht ontvangen. Je liegt.
Ik heb een bericht gestuurd naar het mailadres dat hier enkele weken geleden op de site gezet was en waar je je vragen over die opiniepeiling kon heen sturen. Ik lieg niet hoor. Ik ben ook niet diegene die het filmpje over die IJzertoren ontkende he....

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be