![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederfrankisch is al lang uitgestorven, beste vriend. Het was een van de uitlopers van het Oudfrankisch dat de voorvader is van ons huidig Nederlands. Alleen in de vooroorlogse Duitse literatuur werden de Vlaamse, Hollandse en Brabantse dialecten als "Niederfränkisch" aangeduid. In de Nederlandse literatuur spreekt men over de Frankische dialectenfamilie tegenover de Saksische. De eerste omvat dan ook de Hollandse, Brabantse en Vlaamse dialecten. De Saksische zijn dan weer verwant met de Neder/Platduitse. De Frankische dialecten zijn echter de basis voor het latere AN. Deze Frankische dialecten vormen de basis van de Nederlandse taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 december 2004 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die "Etrusken" zijn niet echt sprekend. Hun koningen waren immers op het laatst ook de overheerser van de Romeinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Even weer punt voor punt on-top zetten.
[font=Arial]20 goede redenen voor Vlaamse onafhankelijkheid [/font] Historische redenen die doorwerken tot vandaag 1 – 0, BUB brengt geen enkel valabel tegenargument. 2 - 0, BUB kan geen enkel tegenargument formuleren. [font=Verdana]Reden 3. Door de Belgische constructie wordt de Vlaamse meerderheid in een minderheidsrol gedwongen en heeft ze een harde strijd moeten leveren om haar taal als tweede officiële taal erkend te krijgen. [/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En het kost de vlamingen veel geld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 31 december 2004 om 00:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is wel heel grappig.
![]() N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!! Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuw : 31 december 2004 om 00:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens maar zwak hoor dat de BUB zich steeds tot dit niveau moet verlagen. Bij gebrek aan goede argumenten zeker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor punt 3. Wat is dan de BUBbelkes reactie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]NUTS![/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Op het moment dat de Amerikaanse soldaten omsingeld waren door de nazietroepen tijdens de Slag om de Ardennen eind december 1944 had de Amerikaanse generaal McAuliffe een zeer duidelijk antwoord klaar voor de invallers : « Nuts ! » We staan u geen millimeter af.[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Ditzelfde antwoord geeft de B.U.B. sinds twee jaar en een half aan de flaminganten en wallinganten die ons mooi Koninkrijk willen kapot scheuren. Geen splitsing méér. We hebben er al teveel gehad.[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Tot hiertoe hebben de media ons grotendeels genegeerd, maar ik heb het vertrouwen dat dat spoedig zal veranderen. Ik hoop dat de media een geste in onze richting zullen doen, want momenteel leggen ze 13.000 Belgen, mensen zoals u en ik die niet van separatisme willen weten, het zwijgen op. En volgens de recente opiniepeilingen zijn het er nog veel meer: 90% van de Belgische bevolking.[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) heeft nog duidelijk in 2003 bevestigd dat alle politieke partijen zonder uitzondering een gelijk toegangsrecht hebben tot de media. Men zal de Belgische Unie, die elke dag sterker wordt, dus niet kunnen blijven negeren.[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De toekomst zal Belgisch en Europees zijn ! Ik wens U reeds Prettige Feestdagen ![/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Hans VAN DE CAUTERNationaal voorzitter B.U.B.[/size][/font]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 31 december 2004 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot hier toe heb ik geen antwoord gekregen.
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|