![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat je begrijpt dat de optelsom van de Vlaamse kiezers van N-VA + O-VLD + Groen + Vooruit + CD&V + PVDA boven de 80% van het electoraat ligt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat het Vlaams Belang nog steeds niet wil meeregeren is een fabeltje. Dat was in het begin zo, ik weet het, maar nu al lang niet meer. Dus alles wat u zegt, alle redenering die gefundeerd is op, of die voortkomt uit het 'zogenaamde feit' dat Het Vlaams Belang niet wil meeregeren is foutief. Twee, de N-VA heeft zijn kans gehad. Ze zaten in de regering, als grootste partij dan nog. Ze hebben hun beste mensen op het migratiebeleid gezet, maar ook hun migratiebeleid, is voor mij echt niet streng genoeg. Ik zou niet willen, dat als ik voor de N-VA stem, dat ze daar denken dat ik vind dat ze goed bezig waren. Dat wil ik absoluut niet gezegd hebben met mijn stem. Die volgmigratie is inderdaad een probleem, maar volgens mij is er veel meer aan de hand. Ik ga hier nu niet op in, omdat het ons teveel zou afleiden. Ik ben al tevreden als u inziet dat niet iedereen die een veel strenger migratiebeleid wil en dat toont in zijn stemgedrag, per definitie een racist is. Ik hoop dat de voorzitters van de andere politici partijen, dat eindelijk eens begrijpen en hun migratiebeleid in hun partijprogramma aanpassen, naar de wens van de kiezers. Zodat mensen als ik, meer keuze hebben dan enkel door te stemmen op Het Vlaams Belang, hun ongenoegen over het migratiebeleid kenbaar te maken. Want nu kan ik gewoon niet anders, vind ik. Ik heb geen andere mogelijkheid. En dat is jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zeker. Als u dan ook maar begrijpt dat volgens de meest recente peilingen de twee separatistische partijen samen al bijna 50% van de stemmen binnenhalen. En dit zou in principe het uitgangspunt van een rechtse regering moeten betekenen, ware het niet dat uw "klassieke politieke families" dit met vals spel weten te verhinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schuld, de begrotingstekorten, de vergrijzing, de armoede, de werkloosheid, de inflatie, de structurele corruptie, honderdduizend langdurig zieken, de Arco-fraude, de incompetentie van de politici en de ambtenaren, het oeverloze en onbeschaamde gegraai, de hoeren van de eerste minister, de postjes, de onbetaalbaarheid van de SZ en pensioenstelsel, de Comedy Caper toestand van het leger, waar er geen twee soldaten nog hetzelfde uniform dragen want daar is geen geld voor, allemaal niet belangrijk, alleen het cordon. Belgie is aan haar doodstrijd bezig maar geraakt niet verder dan, het is de schuld van het VB. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang die -minimale- stappen niet gezet zijn is het duidelijk dat er niets veranderde, en dat het VB wil voortgaan zoals de vorige 30 jaar : zorgen voor lucratieve parlementaire job's voor hun verkozenen en verder niets. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste Vlaamse partij is N-VA en die bewijst dat ze net zoals de andere traditionele partijen het Blok fundamenteel afwijst als coalitiepartner. Die gaan niet 'plots' hun principes verloochenen omdat het VB ook wat jongleert met separatistische propaganda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in 1992 ontstaan, en ALLE toenmalige partijen in het VP (behalve het Blok uiteraard...) onderschreven het. Al die partijen hun erfopvolgers passen het tot op heden toe. Volksunie ==> VU ==> N-VA was erbij vanaf dag één. N-VA moet even hard kotsen van het VB als de andere Vlaamse partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
TomVan Grieken zal met veel plezier die plaats laten voor Bart, de echte Pater Patriae Flandriae. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 augustus 2022 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 9 augustus 2022 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Uw voorwaarden om te geloven dat het Vlaams Belang zou mogen meeregeren, is niet hetzelfde gegeven als het feit dat het Vlaams Belang wil meeregeren, waarover het ging. Dat zijn twee verschillende zaken, die u opzettelijk door elkaar haalt. En daarmee bewijs je niet dat het Vlaams Belang niet wil meeregeren, waarover het ging. Denk jij nu werkelijk dat jij het beter weet dan het Vlaams Belang zelf wat zij willen? Ik zei het al eerder. Uw haat verhindert blijkbaar uw logisch denken. Het is niet omdat je iets niet wil doen tegen onterecht opgelegde voorwaarden, dat je iets niet wil doen tout court, wat jij daarvan maakt. Mijn bewering en die van het Vlaams Belang, dat zij wel willen meeregeren blijft staan. Net zoals de bewering dat elke redenatie die er vanuit gaat de het Vlaams Belang dit niet wil, foutief is. Citaat:
Blij dat je toegeeft, dat ik niet anders kan dan voor het Vlaams Belang te stemmen als ik met mijn stem het signaal wil geven aan de regering, dat ik een veel strenger vreemdelingenbeleid zou willen. Het geef mij geen goed gevoel en daar is het mij ook niet om te doen. Het is mij te doen om een strenger vreemdelingenbeleid. Als men al op voorhand zegt, dat dit toch niks uithaalt, dat ik er toch niks mee zal bereiken, zoals jij ook doet, dan is dat voor mij een reden te meer om nooit te stemmen voor partijen die openlijk zeggen dat wat ik graag zou willen, er niet toe doet voor hen. Citaat:
Neen dat is niet zo. Ikzelf ben daar het levende bewijs van. Waarom denk je dat eigenlijk? Ik heb je toch gezegd waarom ik dat doe? Omdat de andere partijen mij geen andere keuzemogelijkheid laten. En je zegt zelf dat ik dan goed zit met mijn keuze voor het Vlaams Belang. Hoe kan mij dit dan een racist maken? Omdat jij het zegt? Ik denk omdat jouw haat te groot is om nog logisch te kunnen redeneren. Ik sta evenwel wel open voor andere mogelijke verklaringen natuurlijk. Maar ik zie ze niet. Volgens mij is er slechts sprake van racisme, wanneer men in zijn oordeel over zijn medemens, diens zogenaamde ras als criterium laat meetellen. Niet omdat je stemt op het Vlaams Belang om zo het signaal te geven aan de regering, dat je een veel strenger vreemdelingenbeleid zou willen, wat jij daar van maakt. Citaat:
Het gaat niet over het gedachtegoed van het Vlaams Belang. Ik ben dat gedachtengoed ook niet genegen. Het gaat over de wil van de kiezer inzake het vreemdelingenbeleid. Liever afstevenen op het einde van ons land zoals Rousseau orakelt, dan tegemoet komen aan de wil van de kiezer? Hoe ondemocratisch kan je zijn als partij? Laatst gewijzigd door Miesjel : 9 augustus 2022 om 13:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Neen. De N-VA die ontstond in 2001 heeft nooit de tekst van het Cordon Sanitaire ondertekend. Maar dit geheel terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al uw partijvoorzitters en hun partijen samen vertegenwoordigen nog niet eens de helft van de kiezers meer. Ben benieuwd voor 24. Blijf gerust roepen dat je in Vivaldi gelooft, zoals de mensen die in de onbevlekte ontvangenis geloven en de islam-kwibussen. Jullie, als dogmatici, hebben meer overeenkomsten dan je schijnt te beseffen.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, N-VA samen met PS, "vive le Roi."
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De mp wordt verkozen, niet door jou, maar wel door hen die jij uitgekozen hebt. Moeten wij nu overal een tekening bij maken?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |