Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2004, 15:39   #121
MaartenVerbiest
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Dat hoopten wij ook van de moorden op Van Goch en Fortuyn en de honderden onschuldigen die al door die islamfundi's naar de eeuwige jachtvelden zijn geholpen.
Als we zo gaan beginnen, dan kan ik zeggen dat we dat ook hoopten van de miljoenen Joden die vermoord zijn door de neo-nazi's. Extremisme valt niet goed te praten, en het ene extreme is geen verantwoording voor het andere extreme.
Stop met het hokjesdenken. Het is niet dat 1% van de moslims fundamentalist is, dat we ze allemaal scheef moeten aankijken en zo moeten behandelen.
MaartenVerbiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 15:42   #122
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hoopten wij ook van de moorden op Van Goch en Fortuyn en de honderden onschuldigen die al door die islamfundi's naar de eeuwige jachtvelden zijn geholpen.
De moord van Fortuyn had niks met "islamfundi's" te maken. Of zit er een groot wereldwijd "links-islamitisch- Waals complot" achter elk crimineel feit, inclusief de dreigbrieven van Remmery?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 15:45   #123
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik ben het met het Blok Belang wel op 1 punt roerend eens : over Vlaamse onafhankelijkheid.

Maar ik weigerde VB of VU te stemmen wegens de verdeeldheid in de Vlaamse beweging op politiek gebied. De vervolging door de Belgische staat van een partij die de Vlaamse onafhankelijkheid in het vaandelt voert heeft mij doen veranderen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 15:45   #124
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het Vlaams Belang heeft er meer dan waarschijnlijk niets mee te maken. In ieder geval is de kans niet groter dan bijvoorbeeld de SP.A, VLD of CD&V.

Ik denk eerder in de richting van het stelletje neo-nazi-sukkels zoals jij en je vrienden. Jullie zijn met niet veel meer dan pakweg de extreem-linkse partijtjes, maar dat soort idiote en vooral laffe daden zie ik van jullie kant wel komen.

BTW : Onder welke ras beschouw jij zelf te behoren? Hier een overzicht van je vriend en ideologische medemens Guderian:

Frustré-Antoontje Bush begint wéér warm te draaien .....doe eens een keer wat méér sport jongen, zulke frustraties holahola...als ik van jouw was zou ik toch eens een dokter raadplegen. 8)

Voor de rest kan ik enkel vaststellen dat het niveau van burgerlijk-rechts zéér ondermaats blijft, inplaats van eens inhoudelijk over Guderians post's te discuteren verval jij constant in hysterische krampaanvallen van frustratie tegen "skinheads" en "neonazisten". Je kan mss eens contact opnemen met je evenbeeld Lucien Decoorne alias Brugge Veilig en Leefbaar, ik denk dat jullie het met elkaar goed zouden vinden.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 15:47   #125
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Volgens mij ligt het echt zo simpel niet Yossarian, Je hebt het hier over een doorgeslagen simpele duif die er expleciet 1 persoon en 1 bedrijf uitpikt.

1+1 = inderdaad 2 !

Als het nu zou gaan over een groepje zotten dat alle bedrijven viseert zou ik nog zeggen, tjiens ja, misschien is er wel wat sfeermaking geweest, en ik zou u zeker gelijk geven moest FDW oproepen tot geweld, maar eh, ... Heb jij hem dat al zien doen, ik heb FDW nog nooit horen zeggen : bewapen u, of schiet ze allemaal maar omver of ...

nee nog nooit, ... Integendeel, ik denk dat de meeste van hun voorstellen nog vrij redelijk te noemen zijn, er zijn andere methodes weet je wel...

In vele Europese landen zijn ze trouwens al aan het doen wat hier tot nader order onbesbreekbaar blijft.

Wij zijn echt niet zo extreem als jullie ons wel willen voorstellen, ik zit hier niet met zwarte botten aan, SS tekens op mijn hemd of vest en heb geen hitler moustache enz... enz...
Fair enough, één antwoord op een simpele vraag:
HOE gaat het VB het doen?

(terzijde1: u verliest uit het oog dat het VB omwille van die 'vrij redelijke voorstellen' is veroordeeld
terzijde2: in geen enkel Europees land worden mensen het land uitgezet omdat ze een hoofddoek dragen)
Oud 23 december 2004, 15:47   #126
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Wij zijn echt niet zo extreem als jullie ons wel willen voorstellen, ik zit hier niet met zwarte botten aan, SS tekens op mijn hemd of vest en heb geen hitler moustache enz... enz...
Wat een ontgocheling.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 23 december 2004, 15:48   #127
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
kon het zelf niet beter verwoorden: het VB wil een gezond conservatief en pro-Vlaams beleid voeren, maar door een paar honderd neo-nazi's en/of skinheads wordt de hele partij als "een bende fascisten" versleten, zelfs Guynocchio en De Klucht verlagen zich al tot dat niveau. al die inhoudsloze verwijten zeggen volgens mij meer over wie het zegt, dan over het VB: namelijk onverdraagzame politiek correcte gevallen, die de grootste partij die ze al ruim een decennium lang ondemocratisch in de oppositie houden, de mond willen snoeren.
Hou je het ook draait of keert. De radikalen zullen altijd déél blijven uitmaken van het Belang. Liberaal-conservatieven die zich daarmee niet kunnen verzoenen kunnen beter een eigen partij oprichten of beysen's Liberaal Appel vervoegen.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 15:51   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenVerbiest
Als we zo gaan beginnen, dan kan ik zeggen dat we dat ook hoopten van de miljoenen Joden die vermoord zijn door de neo-nazi's. Extremisme valt niet goed te praten, en het ene extreme is geen verantwoording voor het andere extreme.
Stop met het hokjesdenken. Het is niet dat 1% van de moslims fundamentalist is, dat we ze allemaal scheef moeten aankijken en zo moeten behandelen.
Wel ik begon niet maar kom, ..

Nee, ik weet het er zijn daar brave mensen bij en mensen die werken enz... en mensen die zich aanpassen en niet extremistisch zijn, en daar heb ik allemaal geen probleem mee.

Maar met die arrogante klootzakken die elke christen bekijken alsof het om een onrijn varken gaat, daar heb ik vreselijk de pest in. Temeer daar die sukkels hier in de meeste gevallen op onze welvaart en arbeid zitten te teren, daar wordt ik echt nijdig van.

En geloof me ik heb er jammer genoeg zo al meer ontmoet als eerstgenoemde catgegorie, bovendien is dat niet alleen mijn ervaring, maar ook die van 90 % van de mensen uit mijn omgeving.

Jammer maar het is zo, geloof me ik zou echt willen dat het anders was, dat jullie gelijk hadden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 15:52   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
De moord van Fortuyn had niks met "islamfundi's" te maken. Of zit er een groot wereldwijd "links-islamitisch- Waals complot" achter elk crimineel feit, inclusief de dreigbrieven van Remmery?

Hey nu nie overdrijven hé, !
Oud 23 december 2004, 16:01   #130
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Hou je het ook draait of keert. De radikalen zullen altijd déél blijven uitmaken van het Belang. Liberaal-conservatieven die zich daarmee niet kunnen verzoenen kunnen beter een eigen partij oprichten of beysen's Liberaal Appel vervoegen.
ik ben net lid geworden van het VB vanwege hun standpunten die ik bijna integraal goedkeur. massadeportaties van allochtonen hoeven niet. wie goed ingeburgerd is en zich niet aan criminele feiten schuldig maakt, blijft voor mij welkom. wel moet er werk worden gemaakt van een echte migratiestop, en moet die schandelijke snelbelgwet worden vernietigd.

dat er neo-nazistische groepjes voor het VB zijn, lijkt me logisch: het is immers de meest conservatieve partij van Vlaanderen, enkel is het jammer dat de hele partij daarom afgeschilderd wordt als fascistisch, maar dat past uiteraard perfect in de diaboliseringspolitiek van de traditionele partijen
Oud 23 december 2004, 16:02   #131
MaartenVerbiest
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wel ik begon niet maar kom, ..

Nee, ik weet het er zijn daar brave mensen bij en mensen die werken enz... en mensen die zich aanpassen en niet extremistisch zijn, en daar heb ik allemaal geen probleem mee.

Maar met die arrogante klootzakken die elke christen bekijken alsof het om een onrijn varken gaat, daar heb ik vreselijk de pest in. Temeer daar die sukkels hier in de meeste gevallen op onze welvaart en arbeid zitten te teren, daar wordt ik echt nijdig van.

En geloof me ik heb er jammer genoeg zo al meer ontmoet als eerstgenoemde catgegorie, bovendien is dat niet alleen mijn ervaring, maar ook die van 90 % van de mensen uit mijn omgeving.

Jammer maar het is zo, geloof me ik zou echt willen dat het anders was, dat jullie gelijk hadden.
Denk je dat haat je naar een oplossing voor een probleem kan leiden, of heb je al zoveel tevergeefs gecommuniceerd dat macht en dwang de enige resterende oplossing is. Ikzelf ben van Antwerpen, woon tevens vlakbij een asielcentrum, maar heb desondacnks nog maar zelden zulke 'arrogante klootzakken' tegengekomen. Ik ken trouwens geen enkele moslim die iets tegen christenen heeft, integendeel. Ik hoop trouwens dat je jezelf geen christen noemt, want het christendom is gestoeld op naastenliefde, en dat gaat niet enkel over gelijkgezinden. Ikzelf ben btw niet gelovig voor zover dat er iets toe doet.
Wat ik wel al veel heb tegengekomen, zijn asielzoekers die werk zoeken, maar overal geweigerd worden. Vorige week nog zie een Turk tegen me: het is niet goed dat ik geld krijg van het ocmw, ik wil werken! Ik zoek werk, maar krijg er geen.
Toch hebben mensen de neiging mensen als hem te categoriseren als lui en levend van onze welvaartstaat. Terwijl we er niet bij stilstaan dat we hen daartoe de kansen moeten bieden door hen op te leiden, te begeleiden, en niet steeds weer in concentratiewijken te stoppen. Oplossingen werken enkel als het van 2 kanten komt.
MaartenVerbiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 16:04   #132
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Hoe is het zover kunnen komen ?
Verkeerd links beleid in het verleden.
Knuffelbeleid.

Nog niet duidelijk?
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 16:04   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Fair enough, één antwoord op een simpele vraag:
HOE gaat het VB het doen?

(terzijde1: u verliest uit het oog dat het VB omwille van die 'vrij redelijke voorstellen' is veroordeeld
terzijde2: in geen enkel Europees land worden mensen het land uitgezet omdat ze een hoofddoek dragen)
1 ik ben geen Vlaams Belanger of mandataris of wat dan ook, dus ik kan niet in hun naam spreken.

2 Iemand omwille van een hoofddoek buitenzetten, dat is nogal kras natuurlijk, iemand buitenzetten omdat die criminele feiten gepleegd heeft of omdat die als gastarbeider geen werk heeft of omdat hij / zij geen politiek vluchteling blijkt te zijn, zou eigenlijk maar nie meer als normaal zijn.

Ik ben niet tegen politieke vluchtelingen, als ze ook echt politiek vluchteling zijn. Daarom zou heel die asielwet en emigratiewet is eens moeten vereenvoudigd worden en bovendien streng worden toegepast.

Ik wil geen deportaties in nazi stijl hé, maar wie geen recht heeft hier te zijn moet ook niet blijven.
Oud 23 december 2004, 16:04   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Wat een ontgocheling.....
Kweet het, ik hem eigenlijk alleen maar een Vlaamse Leeuw, ...
Oud 23 december 2004, 16:05   #135
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens over wat zo'n lul zou scrhijven zou ik mij nog niet eens druk maken, !

hij mag altijd eens komen proberen,

Ik ben goe voorzien op zo'n ongenode gasten, 't zou goe kunnen dat ze harder verschieten van het arsenaal dat ik in de strijd kan gooien.

Ik ben nog voor niemand opzij gegaan in mijn leven en ben ook niet van zinnes om dat ooit te doen.
Man toch, wat ben jij een angstig kind, Herr Flicker.

Overigens: De goedkope uitlatingen ivm je persoonlijk leven hou je maar voor jezelf. 'k Heb er al een paar teveel horen roepen dat ze "nooit voor iemand moeten kruipen hebben" enzovoort. Die gasten zijn enkel zèlf onder de indruk van hun uitspraken.

Trouwens hou je zoveel van jezelf omdat niemand anders het wil doen?
Oud 23 december 2004, 16:05   #136
Tegendradigaard

Standaard

is het eigenlijk niet tragisch : mensen zijn ongelukkig en vluchten naar het aards paradijs Belgie. Om hier dan weeral ongelukkig te moeten zijn.....

Oud 23 december 2004, 16:06   #137
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Kweet het, ik hem eigenlijk alleen maar een Vlaamse Leeuw, ...
das ook al goed dan... das toch hetzelfde he..

Oud 23 december 2004, 16:07   #138
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon een of andere zot die zijn eigen interessant wil maken en die mens om een of andere reden ne kloot wil afdraaien, ...

nen ontevreden klant of werknemer, of zoiets.
Valla, een nuchtere stelling.
Wie legt er nu 250.000euro aan de kant voor een bedrijfsleider die 1 (!) persoon met hoofddoek in dienst heeft.
Dat linkiwinkies dat niet willen inzien.
Kan de staat geen 500.000euro uitschrijven voor diegene die de briefschrijver met bewijs overdraagt?

Eén zaak wordt geviseerd met één werkneemster die een hoofddoek draagt, de schuldige moet niet ver gezocht worden, één of andere freak die zich probeert te manifesteren op laffe wijze.
Oud 23 december 2004, 16:09   #139
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Hey, als ik over de neonazi-achtergrond van de VB-top begin, krijg ik bakken stront over mij heen (en wordt Godwin erbij gesleurd door iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt). En nu begin je er zélf over!
SS-regalia en andere uitingen van zwarte nostalgie zijn ongevaarlijk - de IDEOLOGIE is dat niet!
Oud 23 december 2004, 16:09   #140
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Enkel naïvelingen geloven er in dat Vrij Vlaanderen er voor iets tussen zit.
Maar als je goed oplet, komt Vrij Vlaanderen wel in een (nog) negatievere spiraal terecht, niet verschieten als de briefschrijver links-radicaal is!

Dit om Vrij Vlaanderen de das om te doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be