![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Klinkt allemaal mooi, maar ondertussen zijn ook boeddhisten hun heilige oorlogen aan 't vechten. http://www.manilatimes.net/national/...31231opi6.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Gouverneur
|
![]() Heb je link even gelezen. De aanslagen zijn wel niet opgeëist EN de voornaamste Boeddhist roept op tot stopzetting van het geweld. Ik zie dus niet waarom dit geweld wordt veroorzaakt door het Boeddhisme.
Trouwens, "Manilla Times"? Er zijn kranten die elke week publiceren dat ze Elvis hebben gezien, geloof je die ook? Verder zie ik niet in wat de acties van enkelen te maken hebben met het geloof (al is het dan per definitie geen geloof) van 300.000.000 mensen. Is het je trouwens opgevallen dat jij het Boeddhisme aanviel ipv andersom?
Om mani padme hum Laatst gewijzigd door HerrUU : 17 januari 2005 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hier is de vertaling: And the sun runs his course for a period determind for him: that is the decree of (him),the exalted in might,the all-knowing.38 And the Moon,-We have measured for her mansions (to traverse) till she returns like the old ( and withered ) lower part of a date-stalk.39 Its not permitted to the sun to catch up the moon ,nor can the night outstripthe day: Each (just) swims along in (its own ) orbit (according to law ).40
![]() |
![]() |
#125 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dus: een gelovige is een gelovige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En kunnen ze in geen geval de historische werkelijkheid onder ogen zien. Is vooruitgang in de islaam dan echt onmogelijk? Zijn alle moslims zo? Ik hoop van niet. Maar ik vrees dat de progressieven als afvalligen worden bestempeld door de anderen. Soms vraag ik me af of ze wel dialoog willen, dit veronderstelt elkaar evenwaardig achten. Dit hier op het forum is m.i. meer een dubbele monoloog. Uit reisbeschrijvingen van een vriend die moslimlanden bezocht kon ik opmaken dat men daar minder radicaal is dan hier. Ondanks alles zou ik wel een paar moslim emailvrienden willen hebben om elkaar beter te leren kennen. Bvb welke stromingen er zijn en welke hier komt in Belgie en Nederland het meest voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat veel boeken i v m de islaam in de bib multiculturele- en moslimpropaganda zijn. Ik heb niets tegen multicultuur, maar wel tegen sommige extremen waar we hier over lezen. dit is een beetje geschiedenis: Mohammed, Profeet van de islaam. Anne-Marie Delcambre. ISBN 90 02 19130 8 En dit is een must! [size=2]De crisis van de islam - Bernard Lewis[/size] http://www.libertarian.nl/NL/archives/001119.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De gelijkenis van de koning en de drachmen [11] Aan de mensen die stonden te luisteren, vertelde hij nog een gelijkenis, aangezien hij nu dicht bij Jeruzalem was en zij dachten dat het koninkrijk van God nu spoedig zou aanbreken. [12] Hij zei: ‘Een man van voorname afkomst ging op reis naar een ver land om het koningschap in ontvangst te nemen en dan terug te keren. [13] Hij riep tien van zijn dienaren bij zich, gaf elk van hen honderd drachme en zei tegen hen: “Ga daarmee handeldrijven terwijl ik weg ben.” [14] Maar zijn landgenoten haatten hem en stuurden afgevaardigden achter hem aan met de boodschap: “We willen niet dat die man koning over ons wordt!” [15] Bij zijn terugkeer, toen hij het koningschap had ontvangen, liet hij de dienaren aan wie hij het geld had gegeven bij zich roepen om te vernemen wat ze met handeldrijven hadden verdiend. [16] De eerste kwam en zei: “Heer, uw geld heeft het tienvoudige opgeleverd.” [17] Zijn meester zei: “Voortreffelijk, je bent een goede dienaar. Omdat je betrouwbaar bent geweest in iets zeer gerings verleen ik je het bestuur over tien steden.” [18] De tweede kwam zeggen: “Uw geld, heer, heeft het vijfvoudige opgebracht.” [19] Tegen hem zei hij: “Jij krijgt het bestuur over vijf steden.” [20] Toen kwam de derde dienaar, die zei: “Heer, hier is uw geld, ik heb het in een doek voor u bewaard. [21] Ik was bang voor u, omdat u een streng man bent die terugvordert wat hij niet heeft gestort en oogst wat hij niet heeft gezaaid.” [22] Zijn meester zei tegen hem: “Je bent een slechte dienaar, met je eigen woorden zal ik je veroordelen! Je wist dat ik een streng man ben en terugvorder wat ik niet heb gestort en oogst wat ik niet heb gezaaid? [23] Waarom heb je mijn geld dan niet bij de bank in bewaring gegeven? Dan had ik het bij mijn terugkeer met rente kunnen opvorderen.” [24] En tegen degenen die erbij stonden zei hij: “Neem hem de honderd drachme af en geef ze aan de knecht die het tienvoudige verworven heeft.” [25] Ze zeiden tegen hem: “Heer, hij heeft al het tienvoudige!” [26] “Ik zeg jullie: wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen. [27] En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.”’ [28] Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 17 januari 2005 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Malcolm Clark is de auteur www.dummies.nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik nodig VlaamseBelg trouwens nog altijd uit om zijn beweringen te staven met bewijzen. Waar spreekt Boeddha zichzelf tegen en waar roepen de boeddhistische geschriften op tot geweld?
![]() |
![]() |
#134 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
JIJ ALLEEN weet wat de historische werkelijkheid is. ![]() Zou je me dan kunnen zeggen waar jij je info vandaan haalt (over de geschiedenis van de islam)?
![]() |
![]() |
#135 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ook in het OT komen gelijkaardige verhaalconstructies voor waarbij de oneerlijke als het ware wint en de eerlijke verliest. Die parabels waren dus een bepaalde Joodse manier van dingen, wijsheden en inzichten communiceren, vraag is: welke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
018.086 YUSUFALI: Until, when he reached the setting of the sun, he found it set in a spring of murky water: Near it he found a People: We said: "O Zul-qarnain! (thou hast authority,) either to punish them, or to treat them with kindness." PICKTHAL: Till, when he reached the setting-place of the sun, he found it setting in a muddy spring, and found a people thereabout. We said: O Dhu'l-Qarneyn! Either punish or show them kindness. SHAKIR: Until when he reached the place where the sun set, he found it going down into a black sea, and found by it a people. We said: O Zulqarnain! either give them a chastisement or do them a benefit.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat gebeurt met moslims die het geloof afvallen? Ze krijgen de doodstraf, end of story... Wat gebeurt met christenen die hun geloof afvallen, maar uiteindelijk tot inzicht komen dat ze zich zwaar hebben vergist, die uiteindelijk schuldbewust en berouwvol terugkeren "naar de stal"? Voor hen worden alle stoelen aan de kant geschoven; ze worden met open armen ontvangen... Het gaat hier om een centraal principe in het christendom: de vergiffenis! D�*�*r zit een essentieel verschil met de Islam. En ik kan me om de liefde Gods niet voorstellen hoe christenen en moslims zich vanuit zo'n radikaal verschillend uitgangspunt ooit kunnen verzoenen... [size=1](behalve met het "zalig de armen van geest..." dat ik de laatste tijd steeds meer hanteer in m'n appreciatie van één en ander)[/size]
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] Laatst gewijzigd door de Vexille : 19 januari 2005 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Gouverneur
|
![]() de Vexille, gelieve geen leugens te vertellen aub...
Wat vergiffenis is in het Christendom noemt men berouw in de Islam. Als je dan toch informatie wilt doorgeven aan uw medemens, vertel dan correctie informatie! Vergiffenis vragen op de bichtstoel ofwat? HAHAHAHA en vergeven wordt door een aardse persoon, whoooooow heel goddelijk niet? ![]() Als ik nu de Islam achter me laat, ben ik er 10.000miljard % zeker van dat ik geen doodstraf zal krijgen. |
![]() |
![]() |