Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2022, 10:06   #121
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja een camera mag ik zetten, een off grid energiesysteem dan weer niet.

Mijn stad is afkomstig van mensen die gingen winkelen met de voor- en achterdeur open. Tot die derde rijkers hun wereldbeleid afdwongen.
Ik zie de drugsmaffia als degene die alcohol voorzagen bij de drooglegging. Ik heb geen redding daarvan nodig van beleidmakers die zich verrijken op de “oplossing”.
Beste Cufi, als ik het hier zo moeilijk had zou ik verkassen naar Australië of naar Canada of naar Outsiploe les bains de pied.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 10:07   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Beste Cufi, als ik het hier zo moeilijk had zou ik verkassen naar Australië of naar Canada of naar Outsiploe les bains de pied.
Ja ik doe ni liever dan een stuk grond kopen en daarop radicaal omgekeerd van deze oorlogszuchtige maniakken te leven.
Maar dat mag niet, ge moet bouwen en verbruiken zoals ze u dat opdringen.
Oud 15 augustus 2022, 10:09   #123
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach het federaal beleid en de bewaking van de landsgrenzen wat drugsimport betreft is een materie die ter verantwoording is van de minister van binnenlandse zaken....

Dat haar diensten hier schromelijk falen wordt niet onder de loep gelegd ,dat komt immers de clowns van het forum niet goed uit ,zij leggen liever de verantwoordelijkheid bij een burgemeester die met een drugsoorlog te maken krijgt in zijn stad....
De Walen liggen dwars. Die eisen een 50/50 verdeling van de federale koek over de Vlaamse havens (Antwerpen, Gent en Zeebrugge) en de Waalse havens (Luik, Namen en Cherleroi). Bovendien moet er minstens 20 % van het totaal voorzien zijn voor de internationale zeehaven en EU-hoofdstad Brussel.
Oud 15 augustus 2022, 10:18   #124
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De Walen liggen dwars. Die eisen een 50/50 verdeling van de federale koek over de Vlaamse havens (Antwerpen, Gent en Zeebrugge) en de Waalse havens (Luik, Namen en Cherleroi). Bovendien moet er minstens 20 % van het totaal voorzien zijn voor de internationale zeehaven en EU-hoofdstad Brussel.
Belachelijk...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 10:37   #125
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En uw punt is?

Ik vind het alleen maar duidelijk dat het punt is dat hij tot vier kan tellen.

Al de rest is bashing.

De sossen met hun gedoogbeleid laten toe dat de mocro-maffia heel de ondergrondse scène overneemt.
De Wever voert strijd tegen die gasten. Maar die verweren zich volgens hun normen.

Een dikke schande dat de fout bij De Wever gelegd wordt.
Het is een dikke schande dat zulke domme leugens nog mogen rondgestrooid worden.
Het is ondertussen 10 jaar geleden dat de sossen nog verantwoordelijk waren voor de veiligheid in Antwerpen. Ondertussen heeft het getoeter van de "kracht van verandering" fabel het over genomen. En, u gelooft het niet, het is enorm verslechterd, toch wel. Zoals met veel van die zogenaamde kracht van verandering is het bergaf, naar beneden de soep in gedraaid.

Wij hebben, via een Terzake reportage, nog eens mogen genieten van breedsmoeltoeteraar De Wever die snel alles eens ging veranderen in de Diepestraat.
Het is een fiasco geworden....zoals nogal veel van die gast

In zijn War on Drugs heeft hij volledig de verkeerde aanpak gekozen en de kleine dealertjes van straat geplukt.
Zo kon de strijd tussen de grotere jongens losbarsten.

Twee jaar geleden, na 66 aanslagen kon De Wever alles nog altijd aan, beweerde hij. (bron : https://www.hln.be/antwerpen/bart-de...-ook~a2fccf69/)
Met zijn Bearcat...nutteloos weggesmeten geld en moeite.
Nu hij gefaald heeft, alweer en nog maar eens, blijt de A'pens fluiter dat het een federaal probleem zou zijn.
Hufter !

Dat terwijl het federale niveau weldeglijk enorme successen boekt in de strijd tegen de georganiseerde drugsmaffie
bron : https://www.demorgen.be/snelnieuws/n...omen~b51fd63a/
De Wever met zijn dom gedaas "onze stad is van geen tel" staat daar mooi met zijn broek op zijn enkels en zijn dom gedaas.

De granaataanslagen en de onveiligheid is dus weldegelijk een falen op Antwerps stadsniveau. De War on Drugs van dhr De Wever is een mislukking. Zijn Bearcats weggesmeten geld. En zijn beloofde patrouilles zijn een fata morgana.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 augustus 2022 om 10:44.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 10:44   #126
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Belachelijk...
Extremist! U wilt België kapot. Het nieuwe confederalisme zal gestoeld worden op een eerlijke verdeling van de middelen. Hierbij zal ook rekening gehouden worden met de oppervlakte van elke deelstaat met uitzondering voor Brussel, alwaar de EU-taak doorslag heeft.
Oud 15 augustus 2022, 10:50   #127
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Aha...eigenlijk wil je zeggen dat de districtraad van Borgerhout (Groen-Vooruit en de communisten) het eigenlijk niet aankunnen met "straathoekwerkers" , "sfeerbeheerders" en al dat "knuffel/praat" gedoe tov van criminelen, het lukt niet echt
Meer politie op straat dat eist de de Borgerhoutse districtraad nu !
Waar hebben we dat nog gehoord meer politie op straat in Antwerpen....hmm even denken Panda.

Maar ja dat horen je VB / N-VA bash vriendjes hier op het forum niet graag.
Meer politie op straat is wat de fluiter van A'pen, dhr De Wever al in 2020 beloofd heeft
bron : https://www.hln.be/antwerpen/bart-de...-ook~a2fccf69/
Maar waar geen kloten van terecht gekomen is.
Het falen van het Antwerpse niveau is stuitend en ongekend.

Oud 15 augustus 2022, 10:53   #128
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Meer politie op straat is wat de fluiter van A'pen, dhr De Wever al in 2020 beloofd heeft
Maar drugdealers oppakken en terugsturen naar het land waar ze asiel aanvroegen om ze de dag daarna terug hier te zien rondlopen, is wél een federaal probleem.
Maar de nva had een minister asiel en migratie op post die mannen massaal opving en daarvoor de quota verhoogde.
De nva kan dus niet federaal zagen daar ze bijdroeg aan het probleem.

Dat er minders dealers opgepakt werden betekent evenmin dat er minder dealers zijn. Er was een zekere hiërarchie in het milieu, maar de politiek heeft dat herverdeeld zodat er meer anarchie uit zou ontstaan om nog meer beleid te kunnen voeren.
Oud 15 augustus 2022, 10:54   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Recordhoeveelheid van 65 ton cocaïne in beslag genomen in Antwerpse haven in 2020
Er is vorig jaar opnieuw een recordhoeveelheid van 65 ton (65.000 kilogram) cocaïne in beslag genomen in de Antwerpse haven. Dat blijkt uit cijfers van de FOD Financiën Douane en Accijnzen. Die hoeveelheid heeft een straatwaarde van ongeveer 7,5 miljard euro. Op 8 jaar is de hoeveelheid in beslag genomen cocaïne in de Antwerpse haven verveertienvoudigd.
Zeg nu nog eens dat De Wever niet doet wat hij kan met de beperkte middelen die hij krijgt...
Ga je de pluimen van de federale politiek en de douane op de hoed van burgemeester Bart steken ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 10:55   #130
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Bijna 90 ton: douane onderschepte vorig jaar opnieuw recordvangst cocaïne in haven van Antwerpen
De douane heeft vorig jaar, in 2021, opnieuw een recordvangst cocaïne onderschept in de haven van Antwerpen. Er werd maar liefst een goede 89 ton in beslag genomen, een derde meer dan vorig jaar en het dubbele van vijf jaar geleden.
Wie gaat er nu nog ontkennen dat er in Antwerpen iets tegen drugs gedaan word?
De Douane...een federale bevoegdheid.
En kijk
die werkt en boekt fenomenale resultaten.
in tegenstelling tot de fluiter van A'pen, dhr De Wever
Die totaal faalt in het handhaven van de veiligheid van een deel van zijn burgers.
Wie durft nu nog te ontkennen dat de federale wel werkt
en
het Antwerpse niveau totaal faalt !

Oud 15 augustus 2022, 10:58   #131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna 90 ton: douane onderschepte vorig jaar opnieuw recordvangst cocaïne in haven van Antwerpen
De douane heeft vorig jaar, in 2021, opnieuw een recordvangst cocaïne onderschept in de haven van Antwerpen. Er werd maar liefst een goede 89 ton in beslag genomen, een derde meer dan vorig jaar en het dubbele van vijf jaar geleden.
Wie gaat er nu nog ontkennen dat er in Antwerpen iets tegen drugs gedaan word?
Nu nog gewoon leren begrijpen dat dit federale verdiensten zijn, waar De Wever en zijn luxe sjampetters liever hun tijd verknalden met hun BearCats te staan oppoetsen, toerkes te varen met hun nieuwe speelgoedbootje en nutteloze pasjescontroles door te voeren om een dealerke met een paar gram op zak wat te kunnen couilloneren.
Oud 15 augustus 2022, 10:58   #132
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Maar drugdealers oppakken en terugsturen naar het land waar ze asiel aanvroegen om ze de dag daarna terug hier te zien rondlopen, is wél een federaal probleem.
Maar de nva had een minister asiel en migratie op post die mannen massaal opving en daarvoor de quota verhoogde.
De nva kan dus niet federaal zagen daar ze bijdroeg aan het probleem.

Dat er minders dealers opgepakt werden betekent evenmin dat er minder dealers zijn. Er was een zekere hiërarchie in het milieu, maar de politiek heeft dat herverdeeld zodat er meer anarchie uit zou ontstaan om nog meer beleid te kunnen voeren.
Ik lig meestal in bed op onchristelijke uren na 23.00 uur.
Doch de weinige keren dat ik dan nog in Borgerhout rondloop, heb ik 1 (één) drugsdealer gezien.
Zo blank, zo Vlaams als u en ik.
Hij noemde trouwens Dirk.
Ja, ik ben aangesproken en heb een kleine woordenwisseling met die man gehad.

Trouwens, ik zou graag eens de achtergrond van de drugsdealers zien. Ik persoonlijk denk dat daar geen enkele asielaanvrager tussen zit.

Oud 15 augustus 2022, 10:59   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat de naam van dat fameuze dorp in Wallonië waar je over sprak, waar er een bos is met één boom en 3 boswachters en waar 80% van de inwoners voor de stad werkt ?
Oud 15 augustus 2022, 11:00   #134
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nu nog gewoon leren begrijpen dat dit federale verdiensten zijn, waar De Wever en zijn luxe sjampetters liever hun tijd verknalden met hun BearCats te staan oppoetsen, toerkes te varen met hun nieuwe speelgoedbootje en nutteloze pasjescontroles door te voeren om een dealerke met een paar gram op zak wat te kunnen couilloneren.
Heel juist
en heel terecht dat u hier op het federale karakter van de Douane wijst.
Federaal werkt wel
Federaal haalt resultaten.
Het A'pense niveau faalt...dramatisch en totaal.

Oud 15 augustus 2022, 11:00   #135
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Is dat de naam van dat fameuze dorp in Wallonië waar je over sprak, waar er een bos is met één boom en 3 boswachters en waar 80% van de inwoners voor de stad werkt ?
Hoe ?
Is dat niet Anvers sur l'Escaut ?

Oud 15 augustus 2022, 11:02   #136
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ga je de pluimen van de federale politiek en de douane op de hoed van burgemeester Bart steken ?
Rechtse onwetendheid ?
Rechtse schaamteloosheid ?
Of is het gewoon een congenitaal gebrek aan werkende hersencellen, dat zo typisch is voor politiek rechtsen ?

Oud 15 augustus 2022, 11:04   #137
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ignorance is bliss.

nabat54 lijkt niet te weten dat de districtsraad waar hij ten onrechte naar verwijst daar niets over te zeggen heeft.

Dit zijn hun bevoegdheden :

burgerlijke stand
lokale straten en pleinen
lokale parken en groenaanplantingen
lokale feestelijkheden
lokale markten en foren
lokaal cultuurbeleid
lokaal jeugdbeleid
lokaal sportbeleid
lokaal seniorenbeleid
lokale communicatie en promotie
lokale inspraak en participatie
lokale socioculturele verenigingen
Oud 15 augustus 2022, 11:05   #138
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lig meestal in bed op onchristelijke uren na 23.00 uur.
Doch de weinige keren dat ik dan nog in Borgerhout rondloop, heb ik 1 (één) drugsdealer gezien.
Zo blank, zo Vlaams als u en ik.
Hij noemde trouwens Dirk.
Ja, ik ben aangesproken en heb een kleine woordenwisseling met die man gehad.

Trouwens, ik zou graag eens de achtergrond van de drugsdealers zien. Ik persoonlijk denk dat daar geen enkele asielaanvrager tussen zit.
Dat ontneemt het feit niet dat dealers die ze deporteren naar land van asielaanvraag hier direct terug staan.
Je hebt ook blanke dealers ja. Maar ieder heeft zijn wijken in Antwerpen.

Er zitten ook asielaanvragers bij. Die worden gerecruteerd he, net zoals minderjarigen die bommen moeten laten afgaan.
Dat zijn serieuze netwerken geworden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220704_94792994

En dat is mede de schuld van de NVA. Polen en Hongarije kennen veel minder problemen dan de collaborateurs van het derde rijk.

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 augustus 2022 om 11:16.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 11:15   #139
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Alweer een bewijs dat de federale weldegelijk Antwerpen tegemoet komt en dat dhr De Wever zijn gebrulkikkerte gewoon een beetje roeptoeteren is om zijn eigen verantwoordelijkheid in het onveiligheidsgevoel van de Borgerhoutse burger proberen weg te steken.

Oud 15 augustus 2022, 11:18   #140
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer een bewijs dat de federale weldegelijk Antwerpen tegemoet komt en dat dhr De Wever zijn gebrulkikkerte gewoon een beetje roeptoeteren is om zijn eigen verantwoordelijkheid in het onveiligheidsgevoel van de Borgerhoutse burger proberen weg te steken.
Maar het punt was vooral dat de NVA zélf federaal bijdroeg aan de problemen die we nu hebben in de stad.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be