![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord was denk ik meer on topic (alhoewel off topic in deze draad) dan u de indruk had. De foto van het Iraakse goud waarmee de VS is gaan lopen....welke waarden vertegenwoordigt dit? Recent nieuws: Venezuela krijgt haar goud niet terug van Groot Brittannië. Het GB besliste een onverkozen sujet als president te erkennen en niet de legitieme regering van Venezuela en dat wordt nu als excuus gebruikt voor de diefstal van het goud van dat land. Dat is het gedrag van een land waar zelf een onverkozen sujet (elders snel een 'dictator' genoemd als het de propaganda goed uitkomt) staatshoofd is, met alle privileges vandien. Welke waarden? Of de foto van een schilderij van Botero over de folteringen in Abu Graib. Geen museum in de VS aanvaarde zijn tentoonstelling rond dat thema. Uiteindelijk ergens enkel een Galerij, En Facebook censureert deze werken ook vernam ik. Hetzelfde overkwam Weiwei. Opgehemeld door de westerse kunstscene toen hij een 2000 jaar oude Chinese vaas liet vallen uit protest....maar toen hij in Groot Brittannië een tentoonstelling rond Assange wou organiseren werd de zaak gesloten. Dan vraag ik me af of de vooraanstaande waarde misschien eerder hypocresie is. De hypocrisie ook de pretentie te koesteren superieure waarden te koesteren terwijl de praktijk iets anders toont. Het is in de praktijk dat men toont welke waarden men echt voorstaat. Laatst gewijzigd door Bach : 26 augustus 2022 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Het is echt moeilijk voor u he, om gewoon te zeggen: JA! Burgerrechten, persoonlijke vrijheid zijn moreel superieur aan dictatuur en persoonlijke onvrijheid. Louter als principe. Het zou goed zijn als je expliciet bent voor welke waarden je staat. Je bevestigt nu, maar bedekt.
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Burgerrechten vrijheid, medezeggenschap, geluk, veiligheid, eerlijkheid... ze betekenen slechts iets in de praktijk. Samengevat noemen we deze waarden mensenrechten en ze zijn vrij universeel aanvaard. Ik hoef daarbij niets al dan niet 'bedekt' te erkennen. We zitten hier trouwens niet in een rechtzaal waar slechts 1 kant recht heeft op antwoorden. Laatst gewijzigd door Bach : 26 augustus 2022 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Sachs in "The western narrative on Russia and China"
"The relentless Western narrative that the West is noble while Russia and China are evil is simple-minded and extraordinarily dangerous. It is an attempt to manipulate public opinion, not to deal with very real and pressing diplomacy." Sachs waarschuwing is precies een beetje roepen in de woestijn. Het zelfdestructief moreel suprematie virus zit diep bij menig westerling. De vraag blijft.... waarom? Laatst gewijzigd door Bach : 27 augustus 2022 om 01:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een begin van antwoord.
De volgens sommigen "betrouwbare bronnen" zijn nl. bijna allemaal van Angelsaksische oorsprong. Willekeurig werd duckduckgo als zoekrobot genomen, om te testen. Dat is een zoekrobot die als privacy-vriendelijk bekend wil zijn. U ziet waar het naartoe gaat. (fig.: zoekterm "Alexander Dugin")
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Via de yandex browser wordt vervolgens de yandex zoekrobot getest.
Dat levert een héél ander beeld op. (fig.: zoekterm "Alexander Dugin")
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dit is dus waarom ik het vraag ONAFHANKELIJK van hoe deze waarden ingevuld worden. Het is echt een heel simpele vraag; ik kan het ook anders formuleren: Is het moreel beter om (of anders: ben je een beter mens als je) individuele vrijheid, burgerrechten, rule of law na te streven dan dictatuur, geconcentreerd macht en persoonlijke onvrijheid. Misschien is het antwoord zo triviaal “JA”, maar ik zou het toch expliciet willen weten
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ge moet niet antwoorden hoor; dat het zo moeilijk is gewoon te antwoorden zegt al veel. Begrijp je niet waarom ik het vraag? Ik zal het nog eens herhalen: er zijn eigenlijk 2 discussies: 1. Zijn de waarden superieur? 2. Welke landen/blokken zijn het meest in lijn met de waarden? Het 1e is een ideologische discussie. Als uw antwoord op de vraag nee is, dan verschillen we respectvol van mening en valt er niet meer te zeggen. Over het 2e kan veeeeeel gezegd worden; wat is belangrijk bij de invulling; hier is veel interpretatie en valt over te discussiëren. Ik stel de vraag omdat het geen zin heeft aan [2] te beginnen als we niet akkoord zijn over [1]
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is waarschijnlijk zo dat China nog een veel hogere graad van "evil" heeft dan Rusland, maar dat komt niet uit principe, maar omdat de Chinezen gewoon de zaak veel beter "georganiseerd" hebben en het bij de Russen zodanig slordig is, dat er meer ruimte is voor de praktijk van mensenrechten en zo (ttz, door de mazen van het net smiezen) dan bij de Chinezen waar dat heel praktisch is gesmoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Zoals eerder aangegeven worden de waarden waar men het over heeft samengevat in wat men mensenrechten pleegt te noemen en die zijn zowat universeel onderschreven. Het gaat hier om een pakket aan waarden. Het is nogal kort door de bocht er een paar uit te pikken, waar men zelf beter in denkt te zijn, de eigen maatstaf voor die waarden voor te stellen als de norm, en op basis daarvan morele superioriteit te claimen. Dat is waar het westen in uitblinkt. Het is bedrog en zelfbedrog. Dus laten we het gerust hebben over wie de 'universeel aanvaarde' mensenrechten het meest respecteert. Wie er het meest het internationaal recht respecteert. Laatst gewijzigd door Bach : 27 augustus 2022 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
China heeft het dan ook niet moeilijk naar haar eigen geschiedenis te kijken en naar wat de zich superieur wanende westerlingen allemaal hebben aangericht in hun land, waarbij de voor de hand liggende conclusie voor hen wel eens gemakkelijk "barbaren" zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld: Die zich moreel superieur wanenden lijken nogal kort van geheugen als het op de eigen evilness aankomt als ze er al van hebben kennis genomen. De VS bombardeerde Somalië en Syrië de laatste weken. Maar daar heeft het westers publiek geen kick over want ze weten het niet en daarbij wordt hen aangeleerd te denken dat als het westen bombardeert (of staatsgrepen helpt plegen, zie Pakistan nu) dat uit 'goedheid' is en niet omwille van de buit. Laatst gewijzigd door Bach : 27 augustus 2022 om 10:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door Bach : 27 augustus 2022 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Roger Waters werd op dezelfde Oekraïense hitlist gezet als de vermoorde Daria Dugina, die daar nu doorgestreept op staat.
Roger Waters added to Ukrainian govt-sponsored hit list Men kan daar ook online doneren indien men hem vermoord wil zien. Iets voor Parcival en consoorten lijkt me. Hoe snel dat onze waarden toch de deur aan het uitvliegen zijn. Laatst gewijzigd door Bach : 27 augustus 2022 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 28 augustus 2022 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Faschisten in der Ukraine: Staat im Staat und NATO-Killerelite Susann Witt-Stahl Laatst gewijzigd door Bach : 28 augustus 2022 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() Ik lees dat de verdachte Natalya Vovk zou vermoord zijn met verschillende messteken Onbevestigd nieuws. Verschillende mogelijkheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Als het loopt en kwaakt als een eend... Dit is hoe fascisme klinkt in eigen woorden. Laatst gewijzigd door Bach : 28 augustus 2022 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beeuuuh Het is een hele simpele vraag… “mensenrechten zijn universeel onderschreven” is geen antwoord. Wat vindt GIJ? Bon laat maar hoor, als het zo moeilijk is…
![]() |