![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Levensduur kerncentrales maximaal verlengen. In oktober en februari sluiten er 2. Gaan we nog wat meer gas branden voor elektriciteit. - Indexering van netto lonen ipv bruto lonen. - Ventilus beslissing en uitvoering door Vlaamse regering. Geen nieuws. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Was ik vergeten. Maar wel te schrijven met een kleine 'g' hee. Alleen tsjeven schrijven dat met een G.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens... vorige week lag dat nochtans nog in de Limburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanuit Vlaamse hoek probeerde Zulma een showke op te voeren over kernenergie, maar is op haar plaats gezet door de premier, aangezien ze daar geen kloten van de Schoof bevoegdheid over heeft. Iedereen die de actualiteit volgt, weet dat de federale in laatste rechte lijn zit met de onderhandelingen met Engie over maximale verlenging. Dit is géén 'beslissing' die de federale KAN nemen maar wel iets wat moet onderhandeld worden. Indexering netto-lonen kan ik kort in zijn : onmogelijk en illegaal. Ventilus : de Vlaamse regering ging liever lekker op vakantie, dan de knoop door te hakken omdat ze bang zijn van wat west vlaamse boerkes en een paar burgemeesters. Daarover hebben we de bevoegde minister Zulma in alle talen horen zwijgen. De stilte was oorverdovend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En heeft die premier dat dan wel ? Wat heeft die premier dan gedaan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die premier doet NU alsof het een verrassing lijkt, terwijl je toch kan verwachten dat als er een contingency plan was voor "als we ooit sancties tegen de Russen moeten nemen, dan hebben we een gas tekort" dat toch allang gekend was. En ah, nee, je gaat mij toch niet zeggen dat er een "sanctie plan" doorgevoerd werd dat nooit bestudeerd was met al zijn gevolgen ? Nee toch ? Serieus ? Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2022 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als jij voor februari 2022 wist dat er een oorlog zou komen en de hele energiemarkt daardoor overhoop zou komen te liggen, dan ben je de nieuwe Nostradamus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je dat spionage enkel in de cinema gebeurt ??
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, in mijn top drie van gebruikte vloeken staan miljaar, verdomme en kut. In een Turkse context kan ik ook weleens aminakodum eruit gooien(amina koydum wilt letterlijk vertaald zeggen: ik zet hem in uw kut) maar het wordt in de eerste plaats begrepen als kutzooi.
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer de wind uit een bepaalde richting waait dan is extra aandacht op zijn plaats.
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Begin van de zin, Panda, begin van de zin. Laat het dispuut tussen het atheïsme en religie niet de elementaire spellingsregels ondermijnen. Ik vind wel dat er verderop in de zin vrijheid mag bestaan in het gebruik van hoofdletters voor sommige gevallen.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de NAVO zijn ze ervan overtuigd (al van in het begin) dat deze oorlog MINSTENS een jaar duurt. Ondertussen leiden de Britten & de Amerikanen Oekrainse soldaten op om met doeltreffende, moderne wapens te vechten tegen de Russen. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Kheb op a moedere gezeten' staat ook in de top naar het schijnt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zover hoeft het niet te komen, als Engie 10 tot 20 jaar extra exploitatie krijgt zal ze wel verlengen zeker want investeringen kunnen terugverdiend worden. Citaat:
Geen noodplan hebben als (betaalbare) energiebevoorrading in gedrang komt, kunnen we onze beleidsmakers kwalijk nemen ... op welk niveau ook. Dogmatisch vasthouden aan kernuitstap ... niet ten voordele van groene industrie maar ten voordele van CO2 vervuilende gascentrales, is onvergeeflijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei, lol, zieke! Die is 80 jaar. Ik moest daar smakelijk mee lachen en ze begrijpen dat niet, want ze zitten collectief nog in die infantiele "mijne moedere is ne heilige" fase.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is toch ergens onbegrijpelijk dat men zulke beslissingen neemt zonder daarvan alle gevolgen van te kennen of tenminste gepland te hebben. Het lijkt er nu wel op dat men die sancties op het moment zelf "uitgevonden" heeft en men van dag op dag vaststelt wat die doen en welke daarvan de gevolgen zijn. Dat is toch een ongelofelijk gekke manier van "leiden" nee ? Iets uit uw botten slaan, en nadien stilaan beseffen dat het U problemen veroorzaakt ? Kan toch niet op "dat" niveau ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog eens, het is niet de oorlog die maakt dat er gas tekort is, het zijn onze eigen "sancties". Zoals ik elders vaak al heb gezegd, ik vind dat positief, want de beerput die opengetrokken is, is die van de Groene Zottigheid, maar wat nog waanzinniger is, is dat het erop lijkt dat onze "beslissers" dat niet eens "volgens plan" deden en dat NU lijken te ontdekken, dat ze die beerput opengetrokken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is hier dat men zo idioot is geweest om Synatom toelating te geven om tot 75% van dat fonds opnieuw om te zetten in schuldpapier, uitgaande van... de electriciteitsproducent zelf. ![]() Als we Engie 'plots' zouden nationaliseren dan gaan ze in frankrijk eens goed lachen, dan hebben wij waardeloze schuldtitels en zijn zij van hun verplichting af. |
|
![]() |
![]() |