![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als die piek er zeker komt, is er juist geen vaccinatie nodig. Het is beter dat het afweersysteem van de mensen zo weinig mogelijk wordt verzwakt door die gifspuiten, tenzij we meer domkoppen moeten uitroeien, maar die discussie moet je misschien met patrick voeren.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stijf van de pillen?
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Het vaccin kent bovendien vele bijwerkingen maw het is niet zonder gevaar. Het beschermt ook niet of maar tijdelijk en je kan anderen besmetten waarmee je overblijft met een vorm van veiligheidsgevoel dat compleet misplaatst is. Tot slot: Ik ben ook nog nooit geëuthanaseerd geweest, maar ik denk dat IJsboerke, met zijn egoïstische zelfingenomen kutgedrag, mij daar graag bij wil assisteren. Voor alles bestaat een eerste keer. ![]()
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Maw, het coronabeleid heeft over de ganse lijn gefaald en is uiteindelijk gedegenereerd tot een onschadelijke variant, niét door goed beleid maar door het virus zelves dat zichzelf uitschakelde. Vandaar dat ik het geen goed idee vind om nu te vaccineren om de Omikronvariant te neutraliseren want dan loop je het risico dat Omikron opnieuw gaat evolueren naar een meer kwaadaardige variant.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 29 september 2022 om 06:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze vaccins zijn zodanig transparant voor besmetting, dat die zelfs geen evolutionaire druk kunnen uitoefenen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 29 september 2022 om 06:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vaccins hebben EEN en EEN ENKEL ding goed gedaan: toen de nijdiger varianten rondgingen (tot en met delta) hebben die de kans op zware ziekte serieus verminderd. Dat was nuttig voor de reeds kleine fractie mensen die zwaar ziek zouden geworden zijn. Gedurende 2021 hebben die heel wat bejaarden uit het ziekenhuis gehouden. Maar dat is het dan ongeveer geweest. Het is bijzonder spijtig geweest dat men die niet in het najaar van 2020 aan bejaarden is gaan toedienen, omdat Trump eerst de verkiezingen moest verliezen. Men had daar de grootste dodenpiek en ziekenhuis overlast mee kunnen verhinderen. Het was zinvol boven een zekere leeftijd, als je nog geen corona had opgedaan, in 2021, om U te vaccineren. Ik legde die grens met marge op 50 jaar. De kans om zwaar ziek te worden was klein, maar niet onooglijk klein, en het vaccin gaf een goeie bescherming (een factor 10 of meer) tegen zware ziekte. Al de rest was zinloos of zelfs licht nefast. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 september 2022 om 06:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Een vaccin waarvan je op één jaar tijds twee shots en twee boosts (moet krijgen (2+2=4 stuks!) om immuun te zijn is geen vaccin. Je kan net zo goed (of beter) drie weesgegroetjes en een onzevader bidden. Dat helpt ook niks.
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) tegen het virus waartegen dit vaccin bedoeld is, namelijk Wuhan-1, is waarschijnlijk WEL duurzame immuniteit verwekt. Maar Wuhan 1 is allang van deze wereld verdwenen en die immuniteit an sich zal nergens meer goed voor zijn. 2) tegen de latere varianten was de duurzame immuniteit veel te NAUW (omdat men maar een klein stukje virus had gebruikt), en moest men het hebben van een ACUTE opstoot (ttz, van de "genezingsfase"), en niet van een "immunitair geheugen". Het immunitair geheugen was bijlange niet voldoende om besmettingen te beletten, maar hielp wel nog voldoende om de zware ziekte tegen te houden tot aan delta. Kortom, het is alsof men met het griep spuitje van 2018 de griep van 2022 wil beletten door telkens uw lichaam laten te denken dat ge een infectie hebt, en dat ge een genezingsfase moet beginnen. Het prikkerdeprik doen met herhaalde "boosters" is geen "boosten" van uw immunitair geheugen, maar is het veroorzaken van een acute "genezingsfase", die een maand of zo duurt. En daar heb je gelijk: dat is geen vaccinwerking meer, maar gewoon maar een soort van "behandeling". Het is op den duur een gevaarlijk spelletje, zoiets. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 september 2022 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaccinatie is zeer belangrijk voor het geval er een orkaan zou plaatsvinden ...
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie wil mag mijn vaccin en dat van mijn madam hebben, stel uw kandidatuur via pb.
Als je ECHT zeker wil zijn van uw bescherming.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 september 2022 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals verwacht helpt het vaccin nauwelijks tegen besmetting, hier onderzochten ze kinderen tijdens Omicron. Dus het argument dat het gaat om besmettingen tegen te houden is nu nog meer BS dan vroeger.
https://www.nature.com/articles/s41467-022-32524-5 our findings indicate low levels of protection against symptomatic infection with the Omicron variant after two doses of vaccination with CoronaVac among children. Hence, in line with previous studies involving other vaccines and age groups, the vaccination program alone is unlikely to suppress viral circulation. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag mijne prik gehaald.
Geen paniek. Ik leef nog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Dient die nieuwe booster nu eigenlijk nog steeds om het vaccinatieprogramma te completeren?
![]() |
#140 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik probeer een trend te vinden...
Kan je eens intensief sporten gedurende enkele dagen. Kwestie van je hartslag eens regelmatig naar 160-180 te brengen gedurende enkel minuten ... maak er zo'n 30 minuten van en 1 maal per dag en dit gedurende een week. In naam van de wetenschap uiteraard. ![]() Laatst gewijzigd door StV : 29 september 2022 om 23:51. |
![]() |
![]() |