![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Elke partij is in elke coalitie vervangbaar tenzij ze een absolute meerderheid hebben. Dus je zou daar niets mee aantonen...
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er een nieuw kindje gekomen is, dan mag daar een leuke maar vooral nuttige cadeau gegeven worden. Wat niet belet dat er grenzen getrokken mogen worden. Ik zou voor het eerste kindje zeer royaal zijn; het tweede al heel wat minder, en het derde nog veel minder. Voor nr. vier en verder: de ouders kennen nu wel de klappen van de zweep van kosten in opvoeding enz. en dan is het op eigen benen. Ik zou het zelfs splitsen, vb. als het kindje voor de mama de eerstboreling is, maar voor de papa, de nr. 3 al, dan wordt de sociale bijdrage de samentelling van een halve eerste en een halve derde.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik pas vuil-rechts !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe evident of onevident het is dat er stroom uit de muur komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat uiteraard over de wraakoefening die moet en zal plaats vinden, maar die wordt best koud geserveerd dus het zal nog niet voor direct zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. En meteen is het gros van het moslim probleem ook opgelost.
Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2022 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerste kindje : vol kindergeld tweede kindje : nog de helft Vanaf derde kindje : volle verantwoordelijkheid vd ouders.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ignoramussen van leerling tovenaars gingen dan extrapoleren en denken dat om van 20% naar 100% te gaan, men gewoon maar "maal 5" moet doen. Niet beseffende dat 80% diende om die 20% ruisbron haar brokken te ruimen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kindergeld heeft geen enkele zin, in de volgende betekenis: oftewel heeft iedereen kinderen. Dan is kindergeld idioot want je moet ophoesten wat je weer krijgt. Oftewel heeft fractie X van de bevolking kinderen, en dan moet de fractie (1-X) van de bevolking dus de kinderen sponseren van fractie X. Kindergeld had zin toen men kanonnenvlees nodig had. Kinderen waren toekomstige soldaten. Soldaten dienden om de fractie die geen kinderen had "te verdedigen", dus was het normaal dat die fractie bijdroeg aan het kweken van soldaten die "voor iedereen" gingen vechten. Van zodra kinderen enkel maar extra vervuiling betekenen, is er geen reden om als kinderloze te moeten bijdragen voor het kweken van toekomstige vervuiling die niet eens uw nazaten zijn. Men lijkt nog altijd niet te beseffen dat we het punt allang voorbij zijn waar "een extra mens" iets positiefs waard is he. We zijn met teveel, en elke ANDERE mens is een vorm van "vervuiling". Moeten betalen om nog extra vervuiling van anderen te veroorzaken is waanzinnig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen we in een klassieke centrale de besturing / monitoring van het net te zien kregen begon er al iets te dagen, Het ging in die dagen nog maar gewoon om het compenseren van wisselende vraag op het net. De toevoer was immers vrij constant. Laat staan wat ze nu aan toevoer kant hebben en wat ze dus moeten uitpassen aan input - tov output. Ik vraag mij af wat ze gaan doen als binnen 5 jaar het wagenpark geelectrificeerd is, en ze daar rekening mee gaan moeten houden, dat wordt lachen , brullen en gieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar "import uit het buitenland" dat DEZELFDE POLITIEK wil voeren gaat natuurlijk niet lukken, hoe zot kunt ge zijn. Er is geen ontkomen aan: wispelturige hernieuwbare bronnen zijn NIET GESCHIKT om direct op het netwerk aangesloten te worden in meer dan een zekere fractie, en HET GROS moet van iets anders komen dat WEL kan regelen, en dus niet alleen de "ruis" van de vraag opvangen, maar ook nog eens de ruis van die wispelturige bronnen. En er zijn maar een paar dingen die dat kunnen: 1) fossiel (gas dus, dat is waarom "hernieuwbaar" betekende: meer fossiel) 2) nucleair 3) een paar dingskes zoals biomassa en hydraulische centrales. Kortom, als ge fossiel-vrij wilt gaan, moet ge MEER DAN DE HELFT (en waarschijnlijk tot 70%) nucleair gaan. Tot op het punt waar uw hernieuwbare bronnen massief "energie dragers" kunnen produceren. Bijvoorbeeld, energetische electrolyten, waterstof, of weet ik veel, in zulke industriele hoeveelheden, en met zulke enorme "heromzetters" die dan wel regelbaar zijn, dat we op dat moment WEL terug regelbare bronnen hebben. Maar technologisch zijn we daar bijlange nog niet, en industrieel zekers niet. Vandaar dat de ECHTE keuze altijd al geweest is: nucleair of fossiel. De groenen zijn voor Russisch fossiel gegaan. Vergeet "windmolen parken op hoogspanningslijnen". Dat werkt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het ben ik niet die beweer dat ik links ben….
Hoe zou het komen dat ik geen enkele partij geschikt vind om op te stemmen ? Vuil rechts….? Ik heb geleerd van thuis uit mijn plan te trekken voor alles. Nooit te rekenen op anderen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 september 2022 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wij zouden eens samen een regering moeten vormen
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAT is de reden waarom ik zeg dat hernieuwbaar niet AANSLUITBAAR is op het netwerk in te grote hoeveelheden. Hernieuwbaar kan dienen om ENERGIEDRAGERS te fabriceren, maar "batterijen" gaan onvoldoende zijn. Het zal iets anders moeten zijn. Een electroliet, of waterstof, of weet ik veel. Kortom, windmolenparken die aangesloten zijn op grote fabrieken van "energiedrager". Laten we dat voor de lol "substantie E" noemen. Dus grote windmolenparken die aan de kust, of zelfs misschien op zee, een grote fabriek van E van energie voorzien. En dan een vervoersinfrastructuur van substantie E (misschien met treinen, pijplijnen, vrachtwagens of weet ik veel) die die substantie E naar "omzetters" brengt waar men daar stroom naar vraag mee maakt: E-centrales, zeg maar. Aangezien weersystemen gemakkelijk 1 week "blijven zitten" is het strikte minimum wat je nodig hebt, het opslaan van de energie van 14 dagen of zo. Dat is in Belgie 9 GW * 24 * 14 = 3 TWHr. Kortom, om met een weers-afhankelijke bron voldoende "buffer" te hebben moet je ongeveer 3 TWHr "buffer" hebben. Niet te doen met batterijen op dit ogenblik. De wereldproductie van batterijen is op dit moment 0.5 TWHr per jaar. https://www.statista.com/statistics/...global-market/ We zouden dus, voor Beljikske alleen, 6 jaar de wereldproductie moeten opkopen. En dan nog, zit je maar aan 14 dagen buffer. Dat is enkel maar zinvol voor wind energie. Voor zonnepanelen moet je 6 MAANDEN opslag hebben, want je moet in de zomer produceren om in de winter te gebruiken. Da's grosso modo 10 keer meer. We moeten dan 60 jaren de wereldproductie opkopen als we het met zonnepanelen willen doen, maar tegen dan mogen we ze al vervangen. Dat zal allemaal misschien wel komen, maar niet de eerste decennia. Ondertussen moeten we iets anders hebben, en er zijn geen alternatieven dan fossiel of nucleair. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2022 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent onvervangbaar vanaf het moment dat je samen met het VB 50% +1 van de zetels hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |